oyvine
Hi-Fi entusiast
- Ble medlem
- 03.11.2005
- Antall liker
- 1
Hei,
jeg er også i dipolmodus om dagen, ref mitt orion-lookalike prosjekt. Jeg tror jeg har vært gjennom noe av den samme tankeprosessen som du er inne i.
Om man satser på hybrid med kassebass, kan diffusor hjelpe deg å komme nærmere frontveggen.
Nok drodling, tilbake til hverdagen,
Øyvin
jeg er også i dipolmodus om dagen, ref mitt orion-lookalike prosjekt. Jeg tror jeg har vært gjennom noe av den samme tankeprosessen som du er inne i.
Uff, det der er en liten hodepine for meg også. Dipol-prosjektet ble starta mens jeg enda var ungkar. Det spørs om jeg får tillatelse til å dra dem så langt fram på gulvet som må til når alt kommer til alt. Jeg har gjort noen forsøk med hjemmelagd diffusor. Det var meget vellykket for diskant/mellomtone. Jeg kjørte blindtest med en kompis. Det var ingen sak å høre om man hadde diffusor eller ikke. Det hørtes ut som om frontveggen bare ble borte. Diffusoren var ca30cm dyp og skulle fungere fra 250Hz og oppover om jeg husker riktig. Her er et bilde av den bak båndhøyttaleren min:Valentino skrev:... det er jo intet poeng i dipoler om de ikke får (mye) rom mellom seg og frontvegg.
Om man satser på hybrid med kassebass, kan diffusor hjelpe deg å komme nærmere frontveggen.
Du mener pc? Eller DCX2496? Jeg kjører pc og tenker å investere i audiolense eller Acourate etterhvert.Valentino skrev:2. Audiolense ville være en mulighet. Men jeg ser først og fremst for meg "tradisjonell" digital EQ.
Tjah, orion er jo ikke så bred? Det er da vel bare å bruke mange mindre elementer i høyden? Jeg så at noen mente beymabassen hadde for lav Q. Linkwitz driter tynt i det og kjører på med effekt istedet. XLS-ene har en Qts på 0.17(!)Valentino skrev:Og Dipoler er brede.
Nok drodling, tilbake til hverdagen,
Øyvin
Vedlegg
-
242.5 KB Visninger: 408