V
vredensgnag
Gjest
Husk å koke strikken først! (Noe mange mener er helt nødvendig.)
Hehe, litt merkelig det der, du.Dazed skrev:Ja, det er viktig å finne sin nisje.RoDa skrev:Vi er jævli gode på å havne i tottene på hverandre, det skal vi ha!!
Jeg er ikke så sinna, sånn egentlig.
Hehe, ja jeg leste det ;D ;Dvredensgnag skrev:Husk å koke strikken først! (Noe mange mener er helt nødvendig.)
Skål for den!RoDa skrev:Hehe, litt merkelig det der, du.
Tror pinadø vi begge to er helt ålreite karer.
FZ skrev:Hva med å spørre Rega om strikkvask istedet for å få dårlige råd herRoDa skrev:Så mange innlegg og fortsatt ikke noe svar.
Dazed skrev:Skål for den!RoDa skrev:Hehe, litt merkelig det der, du.
Tror pinadø vi begge to er helt ålreite karer.
(Straks helg.)
rolfozzy skrev:Er neimen ikke lett dette med vinylspilling skjønner jeg. At det i det hele tatt blir lyd av det må være et mirakel. Og at det sågar i enkelte tilfeller blir bra lyd, må være et enda større mirakel.
Merkelig....
Ja man kan undres.Zomby_Woof skrev:Største mysteriet er uansett om de verste nevrotikerne får tid til å høre på musikk mellom all nerdinga... ;D
Få men velvalgte ord ;DZomby_Woof skrev:Største mysteriet er uansett om de verste nevrotikerne får tid til å høre på musikk mellom all nerdinga... ;D
Ikke merkelig i det hele tatt det vel. All den tid enhver må få lov å gi uttrykk for den forvirring som fins i eget sinn, så må vel enhver få lov å leve ut de ditto nevroser ogsårolfozzy skrev:Er neimen ikke lett dette med vinylspilling skjønner jeg. At det i det hele tatt blir lyd av det må være et mirakel. Og at det sågar i enkelte tilfeller blir bra lyd, må være et enda større mirakel.
Merkelig....
Mirakler blir bare mer og mer vanlig jo nærmere høytiden vi kommer.JanR skrev:rolfozzy skrev:Er neimen ikke lett dette med vinylspilling skjønner jeg. At det i det hele tatt blir lyd av det må være et mirakel. Og at det sågar i enkelte tilfeller blir bra lyd, må være et enda større mirakel.
Merkelig....
/jan
Aha, så du er en av de.Zomby_Woof skrev:Største mysteriet er uansett om de verste nevrotikerne får tid til å høre på musikk mellom all nerdinga... ;D
Du skal selvfølgelig blindteste de?RoDa skrev:Aha, så du er en av de.Zomby_Woof skrev:Største mysteriet er uansett om de verste nevrotikerne får tid til å høre på musikk mellom all nerdinga... ;D
De som bare er ekte musikkinteresserte og anlegget betyr ikkeno?
De som kun hører på musikk og ikke nerder med anlegget eller surfer på nett?
Anlegget er en del av hobbyen, og drivet for å hente maks ut av de tinga jeg har ligeså.
Jeg har fått rengjort original-rem og spiller med den på platespilleren. Fagen akkurat nå.
Har rengjort white-belt på samme måte og tenkte meg en liten shoot-out mellom disse i kveld.
På med hvite hansker og nerde ivei. Deilig.
R
Da vil de eller forhandlerne deres nok heller selge deg ei ny og oppgradert drivreim.FZ skrev:Hva med å spørre Rega om strikkvask istedet for å få dårlige råd herRoDa skrev:Så mange innlegg og fortsatt ikke noe svar.
Stephen Mejias omtalte dette "oppgraderingsbeltet" i Stereophile, Nov. 2010, side 109ff, der han bl.a. skrev (i min avskrift - med forebehold om feil!)The Rega Drive Belt Upgrade Improves The Performance of any Rega Table!
Rega's Limited Edition White Belt was so popular they decided to make it a standard production item! Made from an ultra-pure rubber designed for Rega's cartridges, but now unbleached, this belt is the same one originally offered as the Limited Edition White Belt. The Upgrade Drive Belt is far superior to the standard Rega Belt, an improvement that is easily audible and easy to implement!
The Upgrade Drive Belt is made from a new type of rubber; this ultra-pure rubber doesn't have any dyes in it, and is now unbleached hence the tan color. This new material is smoother and stronger than the standard drive belt, Rega claims the Upgrade Drive Belt is the most accurate drive belt they have ever produced, one that guarantees precision and improved motor control.
In our listening tests, installing the Upgrade Drive Belt resulted in dramatic improvements in timing, pacing and especially dynamic range. Speed stability was also dramatically improved!
The Upgrade Drive Belt works with any Rega turntable and is highly recommended!
When Was the Last Time you Replaced your Rega Belt?
Rega recommends replacing the belt on their tables every 4-5 years. If youve been enjoying your Rega table for longer than 5 years and haven't replaced your belt, why not upgrade to one of these belts and improve the performance of your analog rig!
Men...man kan kanskje oppnå en tilsvarende hørbar effekt ved å flytte litt på høyttalerene eller... vaske sin gamle drivreim, eller?"The stock belt appears to be very slightly smaller in circumference and very slightly thinner than the new belt: While the black belt slipped on and off easily, the white belt was consistently trickier to get in place. But it's possible that my old black belt had simply stretched with use.
The sound, however, was definitely tighter, as was most noticeable with small-scale acoustic folk rock.
[...]
Rega's drive-belt upgrade retains all of the P3-24s positive qualities while tightening the bottom end and adding
an addictive, more forward balance to the top" (side 111)
Du vet jo hvem som må fikse det om ikke annet?RJEL skrev:Har i DETTE øyeblikk fått FEIL på MITT anlegg en eller annen plass.
Periodisk skurr i venstre høytaler :'(
Helvete, e det 5,52`en får jeg en satans jobb.
Aha.RoDa skrev:DP, VidarP, DP
NAIM, RJEL, ikke NADRJEL skrev:Ærlig talt Vidar, har reparert LITT for mye NAD til å ønske det velkommen i mitt anlegg.
Fysj og fysj ;D
Tja, det kan jo hende VidarP svir litt gummi når han starter BMWen for å kjøre oppover å ta deg litt i nakken?RJEL skrev:Men dette ble off-topic, i forhold til å rense gummi ;D
Hadde en sånn en gang jeg og, jævli irriterende!vredensgnag skrev:Jeg har et varmepanel som klikker tydelig og periodisk når det termostaten kobler det ut, og det kjøler seg ned. Det har jeg sparket litt i, uten at det hjalp. Heldigvis ikke alltid jeg må ha begge paneler i gang samtidig.
Talkum?