Veien til dp stua!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Har litt opprydding igjen, konteineren er halvfull etter ryddeøkta i går kveld.
    Den blir nok stappfull før helga er over.

    Har ikke nevn det før men det gule lille bygget til venstre for kontaineren er trafoen.
    Har direktelinje fra trafoen til huset, ingen andre på linja ;)

    image.jpg
    image.jpg


    E ikke lett å forlate godstolen med Yello over anlegget, for å gå ut i drittværet og rydde.
    Men snøfresen liker nok ikke skrot og det er like før den må tas i bruk.
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.499
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Kom 25cm her i går, men nå er det 6 varmegrader og snøen er borte.

    Så mørk ut den fargen. Skal du ha projector? Har du planlagt noen akustiske tiltak?
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.250
    Antall liker
    2.462
    Torget vurderinger
    13
    Authentic, flott kino både din og kompisens, er det lyd dør jeg ser på det nederste bildet.
    I så fall hvor mange db reduksjon er den oppgitt til?
    Og sist men ikke minst hvor godt virker det i så fall?
    Så ikke denne før nå, har lyddør selv imot leieboer. Skal vel dempe en plass mellom 35-40db og det virker svært godt. Hjelper dog ikke mye mot bass så film på høyt volum med 6stk 12" woofere med fullt utsving;

    "så danser koppene i skapet" sitat slutt! - leieboer :)
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Kom 25cm her i går, men nå er det 6 varmegrader og snøen er borte.

    Så mørk ut den fargen. Skal du ha projector? Har du planlagt noen akustiske tiltak?
    Er enig i at den så mørk ut, men har sett bilder av fargen i rom og da ser det greit ut, så jeg handlet til første strøket.
    Blir det for mørkt får jeg tenke meg om før jeg handler andre strøket.
    Projektor er planlagt, så frontveggen blir jo temmelig hvit mtp. lerret.
    Når det gjelder akustiske tiltak er det noen tanker som svirrer i hodet som en plan, men ikke kommet på papiret ennå.
    Tenker det blir vendbare på sideveggene med lyse motiv på ene siden og mørke på andre siden, film og musikkmodus liksom.
    Tenker også bassfeller i de fire hjørnene, men det er litt tidlig å bestemme behovet.
    Kan også hende taket må behandles med tiltak.
    Det er i alle fall ekstremt mye klang nå som alt er helsparklet på dobbelt lag med gips.
    Er jo ikke lett når man ønsker et lyst rom til musikk og et mørkt til film.
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Authentic, flott kino både din og kompisens, er det lyd dør jeg ser på det nederste bildet.
    I så fall hvor mange db reduksjon er den oppgitt til?
    Og sist men ikke minst hvor godt virker det i så fall?
    Så ikke denne før nå, har lyddør selv imot leieboer. Skal vel dempe en plass mellom 35-40db og det virker svært godt. Hjelper dog ikke mye mot bass så film på høyt volum med 6stk 12" woofere med fullt utsving;

    "så danser koppene i skapet" sitat slutt! - leieboer :)
    Planen var 50 db dør men den synes jeg ble for dyr, så har sjekket endel rundt 40-45 db som skal monteres som innerdør i rommet, døra og veggene har da god lydisolasjon. Så går jeg noe ned på kravene til neste dør som skal monteres i dagligstua, den veggen har bare enkel spon så det er ikke noe poeng med en dør som har mye høyere spesifikasjoner enn veggen.
    Håper dette holder, har i alle fall vært et av målene med dette bygget, det er trippel vegg mellom dagligstua og det nye rommet.
    Hva tror du om en på 45 db og en på 35 db???
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Før helga ble trinnlyd plater lagt og siste laget med spon.

    image.jpg


    Nå er det dobbelt lag med trinnlyd, et lag med støpt dekke oppå som bærer rommet.
    Og et lag som frakobler siste lag med spon fra rommet.
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.499
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Kom 25cm her i går, men nå er det 6 varmegrader og snøen er borte.

    Så mørk ut den fargen. Skal du ha projector? Har du planlagt noen akustiske tiltak?
    Er enig i at den så mørk ut, men har sett bilder av fargen i rom og da ser det greit ut, så jeg handlet til første strøket.
    Blir det for mørkt får jeg tenke meg om før jeg handler andre strøket.
    Projektor er planlagt, så frontveggen blir jo temmelig hvit mtp. lerret.
    Når det gjelder akustiske tiltak er det noen tanker som svirrer i hodet som en plan, men ikke kommet på papiret ennå.
    Tenker det blir vendbare på sideveggene med lyse motiv på ene siden og mørke på andre siden, film og musikkmodus liksom.
    Tenker også bassfeller i de fire hjørnene, men det er litt tidlig å bestemme behovet.
    Kan også hende taket må behandles med tiltak.
    Det er i alle fall ekstremt mye klang nå som alt er helsparklet på dobbelt lag med gips.
    Er jo ikke lett når man ønsker et lyst rom til musikk og et mørkt til film.

    Nei, skjønner hva du mener. Har projector selv, men tenker å male rommet lyst siden bilde ikke er like høyt prioritert som de andre tingene. Nå er jo rommet mitt en del av stua også, så da passer det nok best med en lys farge.

    Hva med å ta noen målinger for å kartlegge hva du trenger av akustiske tiltak? Er overbevist om at dette er måten å gjøre det på for å få best mulig lyd. Hvis du ikke kan, ikke vil, eller ikke gidder selv er det folk som gjør dette for deg. Tror det er vel anvendte penger hvis målet er best mulig lyd. :)
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Kom 25cm her i går, men nå er det 6 varmegrader og snøen er borte.

    Så mørk ut den fargen. Skal du ha projector? Har du planlagt noen akustiske tiltak?
    Er enig i at den så mørk ut, men har sett bilder av fargen i rom og da ser det greit ut, så jeg handlet til første strøket.
    Blir det for mørkt får jeg tenke meg om før jeg handler andre strøket.
    Projektor er planlagt, så frontveggen blir jo temmelig hvit mtp. lerret.
    Når det gjelder akustiske tiltak er det noen tanker som svirrer i hodet som en plan, men ikke kommet på papiret ennå.
    Tenker det blir vendbare på sideveggene med lyse motiv på ene siden og mørke på andre siden, film og musikkmodus liksom.
    Tenker også bassfeller i de fire hjørnene, men det er litt tidlig å bestemme behovet.
    Kan også hende taket må behandles med tiltak.
    Det er i alle fall ekstremt mye klang nå som alt er helsparklet på dobbelt lag med gips.
    Er jo ikke lett når man ønsker et lyst rom til musikk og et mørkt til film.

    Nei, skjønner hva du mener. Har projector selv, men tenker å male rommet lyst siden bilde ikke er like høyt prioritert som de andre tingene. Nå er jo rommet mitt en del av stua også, så da passer det nok best med en lys farge.

    Hva med å ta noen målinger for å kartlegge hva du trenger av akustiske tiltak? Er overbevist om at dette er måten å gjøre det på for å få best mulig lyd. Hvis du ikke kan, ikke vil, eller ikke gidder selv er det folk som gjør dette for deg. Tror det er vel anvendte penger hvis målet er best mulig lyd. :)
    Kartlegging er planen, var det jeg mente med at det var litt tidlig å bestemme behovet.
    Beskrivelsen over var mere tankene rundt at det er et behov, og at det da godt kan brukes til å bryte opp de mørke veggene.

    image.jpg


    Har ikke tatt denne i bruk ennå, er mange som bruker vanvittig mye tid på dette.
    Det er tid jeg ikke har hatt så langt i år, men når man er innflyttet skal den tas i bruk.
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.499
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Godt å se at du har tenkt på det! Dette er av det viktigeste etter min erfaring. :)

    Har selv vært i 30 års lag i dag. Nå er det musikk via de nye høyttalerne!
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.250
    Antall liker
    2.462
    Torget vurderinger
    13
    Authentic, flott kino både din og kompisens, er det lyd dør jeg ser på det nederste bildet.
    I så fall hvor mange db reduksjon er den oppgitt til?
    Og sist men ikke minst hvor godt virker det i så fall?
    Så ikke denne før nå, har lyddør selv imot leieboer. Skal vel dempe en plass mellom 35-40db og det virker svært godt. Hjelper dog ikke mye mot bass så film på høyt volum med 6stk 12" woofere med fullt utsving;

    "så danser koppene i skapet" sitat slutt! - leieboer :)
    Planen var 50 db dør men den synes jeg ble for dyr, så har sjekket endel rundt 40-45 db som skal monteres som innerdør i rommet, døra og veggene har da god lydisolasjon. Så går jeg noe ned på kravene til neste dør som skal monteres i dagligstua, den veggen har bare enkel spon så det er ikke noe poeng med en dør som har mye høyere spesifikasjoner enn veggen.
    Håper dette holder, har i alle fall vært et av målene med dette bygget, det er trippel vegg mellom dagligstua og det nye rommet.
    Hva tror du om en på 45 db og en på 35 db???
    Kommer jo ann på hvor høyt du spiller og hvor sent på kvelden vil jeg tro, selv er det åpent opp til 2-etasje fra kinoen min og det angrer jeg på idag - derfor er planen når jeg bytter trappen her og forsegle med lyddør og dobbel gips.

    Så angående lyddør tror jeg ikke 50db er noe stor hensikt men ville absolutt gått for 35-40db minimum, er penger no-issue så ......

    Jeg betalte 5000,- for min dør uten vrider. Den er meget solid og tung.

     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Godt å se at du har tenkt på det! Dette er av det viktigeste etter min erfaring. :)

    Har selv vært i 30 års lag i dag. Nå er det musikk via de nye høyttalerne!
    E jo trivelig med selskap og det er jaggu godt selskap i et par gode høytalere ;)
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Authentic, flott kino både din og kompisens, er det lyd dør jeg ser på det nederste bildet.
    I så fall hvor mange db reduksjon er den oppgitt til?
    Og sist men ikke minst hvor godt virker det i så fall?
    Så ikke denne før nå, har lyddør selv imot leieboer. Skal vel dempe en plass mellom 35-40db og det virker svært godt. Hjelper dog ikke mye mot bass så film på høyt volum med 6stk 12" woofere med fullt utsving;

    "så danser koppene i skapet" sitat slutt! - leieboer :)
    Planen var 50 db dør men den synes jeg ble for dyr, så har sjekket endel rundt 40-45 db som skal monteres som innerdør i rommet, døra og veggene har da god lydisolasjon. Så går jeg noe ned på kravene til neste dør som skal monteres i dagligstua, den veggen har bare enkel spon så det er ikke noe poeng med en dør som har mye høyere spesifikasjoner enn veggen.
    Håper dette holder, har i alle fall vært et av målene med dette bygget, det er trippel vegg mellom dagligstua og det nye rommet.
    Hva tror du om en på 45 db og en på 35 db???
    Kommer jo ann på hvor høyt du spiller og hvor sent på kvelden vil jeg tro, selv er det åpent opp til 2-etasje fra kinoen min og det angrer jeg på idag - derfor er planen når jeg bytter trappen her og forsegle med lyddør og dobbel gips.

    Så angående lyddør tror jeg ikke 50db er noe stor hensikt men ville absolutt gått for 35-40db minimum, er penger no-issue så ......

    Jeg betalte 5000,- for min dør uten vrider. Den er meget solid og tung.

    Sant nok 50 db er nok unødvendig, det blir jo aldri bedre enn det svakeste ledd.
    Penger er det heller ikke ubegrenset av så er jo greit å spare der d e mulig,
    men samtidig så har det vært viktig å få det så solid som mulig i første omgang.
    Spiller høyt innimellom og det bør ikke forstyrre andre i familien eller hybelboer.
    Er jo ikke så trivelig for kona å ha "syklubb" i stua om jeg sitter og koser meg med godt pådrag.
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    authentic din kino er ganske lys, savner du mørket når du ser film?p

    edit: grunn til spørsmålet er fargen jeg har valgt synes litt mørk og er usikker på om angeren kommer krypende etter hvert.
     
    Sist redigert:

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.250
    Antall liker
    2.462
    Torget vurderinger
    13
    Ser flott ut men må ha godt med lys om fargen er så mørk den ser ut til ?

    authentic din kino er ganske lys, savner du mørket når du ser film?p
    Når jeg ser filmer i 3D kan det hende jeg savner at veggen bak (tapet veggen) var mørkere men det går fort over når innlevelsen i filmen tar over.

    Er ikke sånn at jeg angrer på noen måte ihverfall :) Fargen jeg har brukt heter New York.
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Ser flott ut men må ha godt med lys om fargen er så mørk den ser ut til ?

    authentic din kino er ganske lys, savner du mørket når du ser film?p
    Når jeg ser filmer i 3D kan det hende jeg savner at veggen bak (tapet veggen) var mørkere men det går fort over når innlevelsen i filmen tar over.

    Er ikke sånn at jeg angrer på noen måte ihverfall :) Fargen jeg har brukt heter New York.
    Godt å høre får vel male om hvis jeg angrer, men fargen ser bra ut synes jeg.
    Blir å bryte opp med noen akustiske tiltak med lysere farge eller motiv.
    Det er lagt opp til 3 stk. ledpanel i taket som gir veldig godt lys, blir spennende å se om dette blir nok.
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Ute på balkongen er det benyttet 5 stk. led spotter a 7w med god spredning og de lyser godt.
    Bord kledningen er temmelig mørk, men som vist på bildet går det helt fint så jeg krysser fingrene :rolleyes:

    image.jpg
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    No e begge ytterdørene byttet, den ene gamle er satt inn som bod dør (bildet).
    Den andre gamle døra skal inn der hvor lampa står, som bod dør nr. 2 (blir gjort i morgen)
    image.jpg


    HE-B som holder overbygget over balkongen er kledd inn på denne siden (til venstre for balkongdøra) ;)
    image.jpg


    Sjefen i snekkerfirma var innom og så på ferdig resultatet innvendig.
    Han var heller ikke helt fornøyd med overgangene mellom tak og vegger samt overflaten på endel områder.
    Han tilbydde å rette opp i dette, sparkle overganger på nytt, pusse overflatene som ikke holdt mål og male over en gang til.

    image.jpg


    image.jpg


    Får ikke testet rommet før en gang utpå nyåret, nå er det ferie :cool:
     
    Sist redigert:

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.499
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Oi! Ut på tur? Blir ikke jul i Norge i år ser det ut til? :)
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.499
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Dere får ha en god tur alle sammen. :) Regner med det kommer en oppdatering med bilder i tråden her?

    Litt misunnelig, må innrømme det.:rolleyes:
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.499
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Kunne godt byttet plass med deg nå.;D Hvor er dere?
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Kunne godt byttet plass med deg nå.;D Hvor er dere?
    Vi er på Ko Chang, stranden heter Klong Prao og vi overnatter på Noren Resort.
    Noren er en svenske som driver plassen, veldig rent og pent. Stranden er lang, ren og pen uten problemer med å finne seg en plass. Det er høysesong men det er god plass på stranda :cool:
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Var innom en sjappe i dag, var jevli for et trykk utenfor :D

    image.jpg
    image.jpg
    image.jpg
    image.jpg
     
    M

    MPT

    Gjest
    Kunne godt byttet plass med deg nå.;D Hvor er dere?
    Vi er på Ko Chang, stranden heter Klong Prao og vi overnatter på Noren Resort.
    Noren er en svenske som driver plassen, veldig rent og pent. Stranden er lang, ren og pen uten problemer med å finne seg en plass. Det er høysesong men det er god plass på stranda :cool:

    Oy, så fint! Nyt det!! :) Ko Chang er en meget fin øy å nyte ferien. skal selv snart en tur til det vakre landet. Ser virkelig fram til det!
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Kun få dager igjen:p
    Joda det blir greit å komme hjem til fortsettelsen.

    image.jpg


    Nyter noen Chang Classic i mangel på Singha
    Chang Gold var min favoritt, men den er ikke i produksjon så nå er Singha nr. 1
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Litt testing, så ut med alt igjen.

    image.jpg


    I dag starter jobben med å fixe overgangene mellom tak og vegger.
    Stort sett alle hjørnene skal pusses og sparkles på nytt.

    edit: for perspektivet sin del, teppet er 2,9 m
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.499
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    På tide du kom hjem! Hadde du vært borte lenger ville jeg blitt misunnelig for alvor!;)

    Hvordan var turen? Lengter selv...

    Låt kanskje ikke så bra i det tomme rommet?
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    SRM Thailand turer er aldrig feil som du vet, har tilbringa ca. 1 1/2 år av mitt liv i det herlige landet.
    Har hatt noen kjedelige dager ute på landsbygda tidligere, veldig varmt og få personer å snakke med.
    Men denne turen var også morro de 6 dagene vi var på landsbygda på besøk til familien.
    Vi var 5 på turen, vår elste datter på 21 år hadde samboeren fra Norge med som er 22 år, og vår yngste datter er 14 år.
    Det var virkelig noe helt annet å slappe av hjemme på gården når man hadde noen å snakke skit, drikke øl og grille sammen med.
    Ellers var vi innom Pattaya (3 døgn), Ko Si Chang (ble bare en natt), Ko Chang (11 døgn), Korat (landsbyliv 6 døgn), Bangkok (1 døgn for å hente pass og si farvell til ungdommen som dro hjem en uke før oss), Korat (4 døgn på hotell i byen for å jobbe litt), Korat (landsbyen 1 døgn for å ta farvell med familien), Bangkok (1 1/2 døgn før hjemreise)

    I Pattaya ble det ordnet med noen papirer i forbindelse med 1 ray land og Thaimassasje

    På Ko Chang var vi på sightsing med disse 125 ccm, jungelklatring, dykking, elefantsafari, strandliv, barer med billiardspilling og timevis med knallhard Thaimassasje.

    Hjemme på gården ble det kjørt 125 og 150 ccm crosser for å kjøpe is til kjøleboksen for Singha
    Kjøtt, søtpotet og maiskolber ble kjøpt på Big C i byen, samt Singha, bil ble benytte for disse turene.
    Nyttårsaften ble feiret og 2 batteri med 25 skudd (2x600 thb) virkelig bra, muligens det råeste i landsbyen ever.

    Får vel holde dette, men vi har hatt det bærre lækkert ;D

    Over til rommet, som du nevner var det ikke bra tomt.
    Kulvteppe, 6 stk. 5 cm rockwool trinnlyd platater, 3 stk. skillevegger for kontorlandskap, godstolen med fotskammel, 4 stk. puter til en sovesofa og en dyne prydet rommet etterhvert.
    Dette hjalp veldig og noe musikk kunne nytes men det var ikke nok.
    Rommet er lenger 5,4 m mot mine 4,2 i stua så jeg plasserte ht lenger fra veggen i utgangspunktet, men resultatet ble en veldig bumy bass med lite trykk. Etterhvert ble ht flyttet nermere og nermere veggen, den bumy basslyden ble mindre og mindre mens trykket økte, det ble bedre og bedre.
    Kom likevel ikke i nærheten av hva jeg ser for meg den dagen jeg er fornøyd, men det var gøy å teste litt.
    Dette gir meg et lite innblikk i hva som må til, store akustiske tiltak.
    Om ting ikke endrer seg veldig mtp. ht plasseringen etter at akustiske tiltak er på plass så er det veldig possitivt, da det ser ut til at epicon trives ganske nært veggen.
    Dette gir meg på en måte større spillerom mtp. plassering av møbler, kan trekke sofa lenger ut fra veggen uten å komme for nært ht.
    Hadde ikke de store forventningene i gipsbunkersen uten møbler og akustiske tiltak, men har stor tru på at dette blir bra.
    Dessuten var det slik at ved volum på 50 i stua så var tålegrensen nådd hos min kone.
    I dp stua uten dører kunne jeg skru opp ytterligere til 30 uten reaksjoner, dette lover godt mtp. lydisoleringen.
    Hadde volum på 18 og var nede i boden under og kunne da så vidt det var høre at det ble spilt, men da er det høyere enn jeg pleier å spille, selv om jeg drar opp på dette nivået innimellom ved trommesoloer ol.
    Ute rundt bygget kunne man også ane at det ble spilt på innsiden, dette er uproblematiskt og forstyrrer ingen.
    Gipsen i ytterveggene er punktert for el. stikk, mens veggen mellom daglig stua og dp stua er helt tett og i tillegg 150 mm tykkere så jeg har stor tro på at det blir stille i dagligstua når lyd dørene kommer på plass.

    Noe jeg har glemt så bare spør :)
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.499
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    En omfattende tur ser det ut til. Kan tenke meg det var trivelig. Du har ikke flytteplaner?
    Tror det blir Koh Samui og en tur til Surat Thani for familiebesøk neste gang for vår del. Liker late dager hvor det ikke skjer så mye. :)
    Hadde i grunnen passet bra nå med -28 på gradestokken.:p Vinter og kulde er ikke noe for meg.

    Rommet blir helt sikkert bra til slutt. Pleier å hjelpe på bra med vanlig møblering, så tar man mer dedikerte tiltak etterpå.
    Ved plassering av høyttallere nær sidevegg hjelper det ofte veldig å vinkle de kraftig inn.
    Ellers hadde det sikkert vært fint å måle litt både med tanke på høyttalerplassering og behov for tiltak, men dette har du vel allerede tenkt på. :)
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Umik e på plass så det blir målinger etterhvert, men ikke før møblene er på plass som du er inne på.
    Når det gjelder ht plassering må man bare teste seg fram, men epicon 8 er oppgitt til 35 cm fra veggen bak ht og ingen vinkling.
    Dette trenger jo ikke å stemme i alle tilfeller, hverken med tanke på rom eller smak og behag.
    Flytter nok ikke fra dp stua med det første :) men en pensjonist tilverelse i Thailand har streifet meg kraftig :)

    Surat Thani er vel plassen på fastlandet rett ved Ko Samui, er vel flyplass i ST
    Om familien bor så nært havet kjenner jeg at jeg blir en smule missunnelig.
    Ble noen timer i minibuss for å komme seg mellom, heldigvis med privat minibuss og en slektning som sjåfør (yrkes sjåfør), litt betryggende.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn