Velkommen til nye Hifisentralen 4

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
3.299
Torget vurderinger
0
Gratulerer med nytt flott forum og fint at du viste nettopp denne funksjonen. Mulig jeg bare er litt treg, men hvordan kommer du direkte til det første uleste innlegget?
Det beste er nok å "Merke forumet som lest", og deretter vil du når nye innlegg blir skrevet komme til det siste uleste innlegget. Databasen trenger å bli oppdatert fra hver bruker på hva som er lest og ikke ettersom vi har gått over til ny plattform, og hvis du ikke bruker denne funksjonen, så vil du i veldig mange tråder komme til innlegg nummer 1.

Det er forøvrig enkelte som har forespurt om jeg kan lage et filter slik at en kan velge å se kun tråder en abonnerer på som har nye innlegg, og jeg jobber med en løsning for dette da det ikke ligger innebygget i det nye forumet.

• Like
Reaksjoner: MML

Torolan

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.07.2010
Antall liker
815
Torget vurderinger
2
Jeg har ikke avgjort dette med Tapatalk enda, og jeg liker ikke måten deres script fungerer på. De har full tilgang til databasen vår, og jeg registrerer at mange forumeiere går bort ifra Tapatalk. De henter ut all informasjon om våre medlemmer, og de henter ut alle forum innlegg, også presenterer de det på sin plattform med reklame som de tjener penger på. I tillegg går en glipp av både artikler, torget og gallerivisning av tråder.

Du kan lagre Hifisentralen som en "APP" på hjemmeskjermen på mobilen, og det ironiske er at dette fungerer raskere enn Tapatalk.

Se fremgangsmåte her:
https://www.hifisentralen.no/forumet/threads/velkommen-til-nye-hifisentralen-4.98789/#post-3084406
Ok skjønner , takk for svar .
Ja jeg har installert den som app på tlf , og ser ut til å virke bra det ja 😃👍

Roqer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
31.01.2009
Antall liker
12
Dette ble bedre enn forventet. For oss som glemmer/roter bort lesebrillene ble det mye lettere å lese på mobilen.
Har så langt ikke funnet noe som trekker ned.

steinost

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.01.2004
Antall liker
3.209
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Kan ikke si noe annet en att dette ble bra.
Genialt med gallerivisning, mye lettere å finne frem.
Vi liker jo bilder:=)
Gratulerer godt jobba store H.

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
114
Da har vi fått plass første versjon av Hifisentralen 4, og første mål var å få flyttet alt gammelt innhold over på ny plattform, samt få på plass en rekke nye funksjoner. Som de fleste vil se så er designet nokså likt de gamle sidene, men her er det rom for videre utvikling. Det er likevel en god del endringer som bør gjøre siden mer oversiktlig, og vi har all mulighet til å justere underveis.

Galleriet er borte, men her er planen å promotere diverse tråder på forsiden med ulike kategorier. Alle albumene fra galleriet ligger forøvrig i selve forumet.

Det er fortsatt en del ting som ikke er på plass, men det kommer fortløpende de neste dagene.

Det er sent, og jeg har jobbet i 19 timer i strekk, så jeg kommer tilbake med mer informasjon i morgen.

De gamle passordene vil fungere på den nye siden, men for de som ikke husker passordet sitt, så kan du be om å nullstille det ved innlogging - bruk "Glemt passord?".

En ting som garantert vil forvirre enkelte er at Private meldinger er erstattet med det som Xenforo kaller "Samtaler". Det er ingen innboks og utboks, og kun en boks. Fordelen med denne løsningen er at flere kan diskutere sammen, og på den måten slipper en å sende meldinger frem og tilbake til diverse parter. Det vil nok bli en tilvenningssak, men etter en har blitt vant til det, så fungerer det faktisk veldig bra.

Som kanskje enkelte har fått med seg så har vi utviklet en ny måte å se tråder på, og over hver tråd som inneholder mer enn 10 bilder vil en se to linker: "Diskusjonstråd" og "Se tråd i gallerivisning". En tråd som kan gi en fin demo av denne funksjonen kan du se her: Drømmebiltråden (Du må være logget inn)

Mvh
Høvdingen
Veldig bra new site.
Har WBF like feeling .
Flottesen 😄
Mvh

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
480
Torget vurderinger
5
De første dagene ga ikke HFS4 den samme følelsen som HFS3 og bruken sank litt.
Men etter en del mer bruk må jeg si HFS4 jammen meg er en solid oppgradering, trengte kun litt tilvenning.
Vesentlig kjappere respons, mye bedre på mobil, gallerifunksjonen er glimrende, flere og bedre valg for å se nye innlegg ol.

Eneste jeg pt kunne tenkt meg er:
- lenger liste over «nyeste innlegg» på forumforsiden (vet annen visning kan velges).
- egen fane for «mitt anlegg/ galleri» i tillegg til nyeste innlegg og off topic.
- oversikten til venstre med nyeste medlemmer, mottatte reaksjoner osv kunne vært fjernet, evt latt seg skjule.

En veldig fin og brukervennlig side, stor takk og all honnør for alt arbeidet som ligger bak. Utrolig god innsats. Støttemedlemskapet vil definitivt fornyes når den tid kommer.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
3.299
Torget vurderinger
0
Eneste jeg pt kunne tenkt meg er:
1. lenger liste over «nyeste innlegg» på forumforsiden (vet annen visning kan velges).
2. egen fane for «mitt anlegg/ galleri» i tillegg til nyeste innlegg og off topic.
3. oversikten til venstre med nyeste medlemmer, mottatte reaksjoner osv kunne vært fjernet, evt latt seg skjule.
1 skal jeg se på, 2 skal vi nok endre tilbake til, men 3 forblir som den er på pc-versjon. Veldig kjekt verktøy for meg :ROFLMAO:

parafinoksen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.03.2017
Antall liker
231
Bra oppgradering. Takk for alt arbeidet som er lagt ned.
Jeg må også legge til og stemme i med andre her at gallerivisningen er en super funksjon. Er mange svært gamle og lange tråder her, så det å kunne bare kikke på bildene eller eventuelt navigere etter bildene er veldig kjekt.

Topp Bunn