Velkommen til oss i Østfold hifi :)

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
6.681
Torget vurderinger
2
Spiller veldig bra hjemme hos deg nå, Jan.
Må være den passive saken som gjør det. Har jo vært innom og hørt hos deg før.Men så bra som du har nå har det ikke vært før. Mer oppløsning, fast og fin bass.

Men det er vel ikke lenge før det begynner å krible i rørfingrene igjen hos en gammel rørholiker ?

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.530
Sted
Sarpsborg
rolfozzy skrev:
Spiller veldig bra hjemme hos deg nå, Jan.
Må være den passive saken som gjør det. Har jo vært innom og hørt hos deg før.Men så bra som du har nå har det ikke vært før. Mer oppløsning, fast og fin bass.

Men det er vel ikke lenge før det begynner å krible i rørfingrene igjen hos en gammel rørholiker ?
Takk for det Rolf,morro å høre :)
Vel,skal aldri si aldri ;)
Har en mistanke om at det blir begge deler på sikt.Passivt er kommet for å bli det er helt sikkert.Hva det blir av passivt er derimot ikke sikkert ennå.Liker Rothwell sin veldig godt men så var de penga.
En rør pre blir det nok kanskje utover sommeren,rørolismen går nok ikke over så lett nei ;D

/jan

lurer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.05.2007
Antall liker
0
Hei folkens!
Jeg får vel kalle meg østfolding, selv om jeg kommer fra den ville vesten (Bergen), da jeg har bodd i Østfold siden 2001.
Har fått for meg at dere er veldig rørorienterte og da trekker jeg paraleller til lang fartstid i bransjen?
Det jeg lurer på er om det er plass til en gryende hifientusiast som nærmer seg 30 hehe.

Kjører per i dag Rauna Crescendo, CJ PFR, Adcom GFA-555, Zhaolu Dac 3.0, og en billig DVD-spiller som kilde. (Dual 1225 og NAD PP2 er tilstede også, men ikke i drift da det er noe jordingsproblem et sted).

Jeg er som sagt gryende entusiast, og det er stort sett bare penger som setter hindringer for en fullblods interesse som overskygger alt annet hehe. Er veldig interessert i å ha noen på lytt her på mine Crescendo høyttalere, som jeg mener er noen skikkelig konge høyttalere. Prisen på 1000,- brukt tatt i betraktning :)
De er for tunge til å dra med seg rundt, men hvis noen ønsker å teste dem andre steder så lar det vel seg ordne, da jeg er ufattelig nysjerrig selv hehe.

Nok om det. Ville bare melde min ankomst, om døren står åpen?

Espen

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.530
Sted
Sarpsborg
Velkommen til hfs og oss "nisser" i østfold hifi Espen :)
Her er alle velkomne,rør eller ikke.

Noen av gutta her har vel vært med en stund.Her er det både unge og ikke fullt så unge folk ;)
Vi har musikken felles og prøver å ha noen "møter" innimellom.
Bor sjøl i Sarpsborg og har er stort sett døra alltid på gløtt,kaffen klar og anlegget til oppvarming.
Så har du muligheten er det bare å svinge oppom.Kjerringa jobber 3-4 kvelder i uka så har stua for meg sjøl innimellom,heldigvis.
Skulle det friste med med litt musikk/skravling og en kaffekopp er det bare å slenge over en PM så får du navn/tlf nr/adresse :)

/jan

lurer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.05.2007
Antall liker
0
Takker for det. Har lenge lurt på hvorfor ikke noe skjer på avforum vedr treff, men det er vel ikke rette plassen å arrangere det, da surround er noe annet en dyriking av musikk :)
Nå er jo surround ute, og skal ikke tilbake. Du skal ikke se bort fra at jeg tar kontakt en gang..

Espen

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.530
Sted
Sarpsborg
lurer skrev:
Takker for det. Har lenge lurt på hvorfor ikke noe skjer på avforum vedr treff, men det er vel ikke rette plassen å arrangere det, da surround er noe annet en dyriking av musikk :)
Nå er jo surround ute, og skal ikke tilbake. Du skal ikke se bort fra at jeg tar kontakt en gang..

Espen
Vi prøver å treffes hver 4-5-6 uke.
Møtes utenom også for all del.Stadig vekk noen innom her for en kaffeskvett og litt musikk.
Bare å skrike ut :)

/jan

lurer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.05.2007
Antall liker
0
Har jeg en "fornuftig" samboer eller ikke?
Hun mener at siden jeg bruker så mye tid på hifi, og at det i fremtiden vil koste mye penger, så kanskje jeg skulle ha en liten hifi bussiness på si. Altså ha en geskeft i tillegg til fast jobb. Ikke vet jeg hva det skulle være, men det er jo mange år frem i tid uansett. Tanken er likevel morsom :)

Ellers hadde jeg en sjau i går. Etter jeg solgte surroundytstyret flyttet jeg ikke på frontene. Det gjorde jeg i går. Høyre høyttaler 25-30 cm til høyre, og venstre høyttaler ca 10-15 cm til høyre, samt vinklet de litt innover. Du verden for en forskjell. Helt villt. Måtte spille gjennom David Chesky - Area 31 før jeg gikk å la meg, litt for sent :)
Har liten plass tilgjenglig og det er nå ca 155 cm mellom dem, mot tidligere rundt 130 cm.

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.530
Sted
Sarpsborg
Hadde tenkt meg en liten tur bortom rolfozzy søndag kveld,noen som vil henge med ? Ett par kæll skal jeg vel få truet inni bilen ;)

/jan

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
6.681
Torget vurderinger
2
JanR skrev:
Hadde tenkt meg en liten tur bortom rolfozzy søndag kveld,noen som vil henge med ? Ett par kæll skal jeg vel få truet inni bilen ;)

/jan
Kaffe og Mariekjeks står på menyen.
Den musikalske menyen er en tanke mer variert.

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.530
Sted
Sarpsborg
Så langt har jeg fått "lurt" med RoDa ::)
Noen flere ?

/jan

holger1

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.12.2004
Antall liker
0
Hei Jan R, takk for sist har vært litt opptatt,men er det plass til en til hos Rolfozzy er jeg klar til å være
med kan du ikke gi meg en tilbakemelding snakkes.

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.530
Sted
Sarpsborg
holger1 skrev:
Hei Jan R, takk for sist har vært litt opptatt,men er det plass til en til hos Rolfozzy er jeg klar til å være
Selvsagt skal vi få lurt deg med :)

Da er vi oppe i 3 kæll.
RoDa,holger1 og lille meg.
Er det plass til en til Rolf ?

/jan

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
6.681
Torget vurderinger
2
JanR skrev:
holger1 skrev:
Selvsagt skal vi få lurt deg med :)

Da er vi oppe i 3 kæll.
RoDa,holger1 og lille meg.
Er det plass til en til Rolf ?

/jan
Da blir det jævla trangt neri gruva. Trur vi får sette grensa ved 3 kæll.

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.530
Sted
Sarpsborg
rolfozzy skrev:
Da blir det jævla trangt neri gruva. Trur vi får sette grensa ved 3 kæll.
Da sier vi så :)
holger1 og RoDa,slenger oven en pm i morgen (eller etterpå) med nr/navn/adresse.

/jan

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.530
Sted
Sarpsborg
Takk for kaffe og musikken rolfozzy :)
Låt slettes ikke galt i kveld,Abrahamsen har virkelig kviknet til.
Takk til RoDa som ble meldt frivillig til å være sjåfør i kveld ::) og til holger1 som stilte opp på kort varsel og fikk en dose med 300B og Klipsch som takk ;)

/jan

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
6.681
Torget vurderinger
2
JanR skrev:
Takk til RoDa som ble meldt frivillig til å være sjåfør i kveld ::) og til holger1 som stilte opp på kort varsel og fikk en dose med 300B og Klipsch som takk ;)

/jan
Hyggelig med besøk. Og det er mer Mariekjeks igjen til neste gang.

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.147
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
JanR skrev:

/jan
Dere østfoldinger er virkelig flinke hifinisser til å ha lytteparty. :D
Moro med lyttetreff når 300B og Klipsch står på programmet! ;)

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.530
Sted
Sarpsborg
Continuo skrev:
Morro i det hele tatt syns jeg :)
Gjør jo selvsagt ikke noe om trioder og klipsch står på menyen ;)

/jan

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
6.681
Torget vurderinger
2
Continuo skrev:
JanR skrev:

/jan
Vi kan jo ta imot gjester fra feil side av fjorden også.

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.147
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
rolfozzy skrev:
Continuo skrev:
JanR skrev:

/jan
Takker for den, hadde vært så mye lettere hvis det ikke hadde vært for balja over. ;)
Får håpe det blir tunnel etterhvert. :)

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
6.681
Torget vurderinger
2
Continuo skrev:
rolfozzy skrev:
Continuo skrev:
JanR skrev:

/jan
Takker for den, hadde vært så mye lettere hvis det ikke hadde vært for balja over. ;)
Tunnell !? Ja skal du vente på den før du kommer deg over fjorden så er det nok hverken lyd i kjellern eller meg.

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.147
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
rolfozzy skrev:
Continuo skrev:
rolfozzy skrev:
Continuo skrev:
JanR skrev:

/jan
Tunnell !? Ja skal du vente på den før du kommer deg over fjorden så er det nok hverken lyd i kjellern eller meg.
I kjelleren er det nok lyd, kanskje verre med deg ja? ;)

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.530
Sted
Sarpsborg
Continuo skrev:
I kjelleren er det nok lyd, kanskje verre med deg ja? ;)
Du må ikke være redd for å invitere deg sjøl over på den her sia :)
Som Rolf sier,skal du vente på tunnel så tror jeg jaggu jeg har vandret heden innen den tid også.

/jan

holger1

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.12.2004
Antall liker
0
Ja fin tur og bra lyd hos Rolfozzy takker-takker det har virkelig gitt mersmak og lytte ti rør.Jeg har først
blitt kjent med det for første gang for en liten stund siden hos Jan R, kan ihverfall si at det er noe med livefølelsen gløden engasjemanget som jeg savner i mitt transistorannlegg,men det har sikkert også noe å
si på utstyret og tilpasning komponenter seg imellom så det er bare å utforske videre, kanskje en må en gå
over til rør tiden vil vise spennende er det ihvertfall. ;D

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.530
Sted
Sarpsborg
holger1 skrev:
.....kanskje en må en gå
Kan fungere det ;)
Se om vi ikke kan få tatt med en røramp ut til deg og teste litt.

/jan

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.147
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
JanR skrev:
holger1 skrev:
.....kanskje en må en gå
Kan fungere det ;)
Se om vi ikke kan få tatt med en røramp ut til deg og teste litt.

/jan
Nå må du ikke lede han ut i fristelsen. ;)

lurer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.05.2007
Antall liker
0
Jeg ser dere har hatt en fin påske her i Østfold :)
Nå har det seg slik at min bedre halvdel reiser bort fra 11.04 til 21.04, og jeg tenkte å flytte om på hele stuen (møbler) for å se om jeg kan få et bedre oppsett enn jeg har i dag. Spørs om oppsettet blir stående etter hun er kommet hjem igjen hehe.
Jeg har enda ikke hatt en levende sjel som er interessert i Hifi til å høre på anlegget, lurer om noen her på forumet har lyst å ta en tur i denne perioden?

Man blir ganske lei av å vise anlegget til folk som overhodet ikke bryr seg om slikt ;)

Ser kaffe og mariekjeks er hot for hifigutta, dere som vil er velkommen. Om flere Kæll kommer også er det greit..

/Espen

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.530
Sted
Sarpsborg
lurer skrev:
Jeg har enda ikke hatt en levende sjel som er interessert i Hifi til å høre på anlegget, lurer om noen her på forumet har lyst å ta en tur i denne perioden?

Ser kaffe og mariekjeks er hot for hifigutta, dere som vil er velkommen. Om flere Kæll kommer også er det greit..

/Espen
Kaffe er in :) Marikjeks er noe de i Halden styrer med 8)

Det du gjør,så snart du har en dag/dato,er å legge ut en ny post med "invit" til ett lite møte ;)
Jeg kan stort sett i helgene.Ett par kvelder i uka er også mulig,spørs på jobbinge til kjerringa.

/jan

lurer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.05.2007
Antall liker
0
Høres bra ut. Må få flytet alt, så blir det bra. Har merket at høyttalerne er utrolig følsomme på plassering, avstand til vegger osv.
Må få mekket meg noen DIY signalkabler også. Et par av de jeg har er skrekkelige hehe

Hifi_plumber

Medlem
Ble medlem
29.12.2006
Antall liker
0
Hei

Da er tiden kommet for å søke innpass i de edlere kretser her i Østfold ;D
Jeg har nå startet med å eksprimentere litt med rør og syns nok ikke det er så lett å vite hva man skal prøve først.

Noen som har forslag til gode rør til oppsettet mitt?

Spiller på en Rogue stereo 90 som får 1 tall og nuller fra en Marantz CD 6000 OSE KI Signature.Før signalet når frem til ett par Patos Lyric 502 MK3 så går det igjennom pre'en i en Onkyo TX-SR 875.

Om noen vil ta med seg ørene sine og høre på oppsettet mitt så er dere hjertlig velkommen!

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.530
Sted
Sarpsborg
Hei du og velkommen :)

Jeg er sjelden lei å be.Har de fleste kveldene fri.Du bor jo rett oppi gata.
Går begge veier selvsagt,alltid åpen dør her og kaffe på kjelen.

/jan

Hifi_plumber

Medlem
Ble medlem
29.12.2006
Antall liker
0
Takk for det :)

Alltid artig å bli kjent med likesinnede audiofile.Skal se om vi ikke kan få til en kveld med god lyd og musikk.En ting jeg har lært oppigjennom årene er at det alltid er noe nytt å lære av andre og dette med rør er jo spennende og helt nytt for meg.

Bor på Klavestadhaugen så jeg kan jo faktisk se over til Bede fra stuevinduet her.

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.530
Sted
Sarpsborg
Er så enig som jeg kan få blitt :)
5-10min unna i bil så avstand er ikke det største problemet.

Rogue har jeg faktisk ikke hørt så det kan jo bli ett spennende bekjentskap.Burde ikke ha problemer med å puste liv i HT'ene dine ?
holger1 som skal ha ett "symøte" førstkommende fredag sitter vel på ett par Patos også.

Kjerringa jobber (når a jobber) kun eftan/kveld.
Kaffen står alltid på her så har du tid og lyst en kveld er det bare å hive seg nedom.
Greit å få litt feedback og tips fra andre,syns nå jeg.Lett for å bli endel skravling vet jeg,hvilket er ubetinget koselig.Har man symøte så har man symøte ;)

Hender jeg tar meg noen svippturer rundt til gutta innimellom,har du lyst å henge med en kveld så skrik ut.

/jan

Hifi_plumber

Medlem
Ble medlem
29.12.2006
Antall liker
0
Syns jeg har en knallmatch med Rogue/Patos,men hadde vært moro å funnet den perfekte rørkombinasjonen da :p
Rogue'n har krefter nok til å blåse liv i strømtørste 502,men jeg drømmer om 1 stereo 90 til og bygge dem om til monoblokker.Det blir nok med drømmen for en stund.

Jeg hiver meg gjerne med på besøk og har en hifi-kamerat som også er på forumet her som sikkert også vil hive seg med.

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.530
Sted
Sarpsborg
Hifi plumber skrev:
Jeg hiver meg gjerne med på besøk og har en hifi-kamerat som også er på forumet her som sikkert også vil hive seg med.
De fleste møtene finner du alltid her under "østfold hifi"
De fleste sier sjelden neitakk til en uofisiell musikk-kaffe kveld,som sagt alltid koselig med besøk :)

Alle er selvsagt velkommen :)
Kan slenge over adresse/tlf på PM så har du det sånn fall i fall.

/jan

eksu

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.05.2007
Antall liker
940
Torget vurderinger
4
Hei.

Da er det også på tide at jeg melder meg inn i denne gjengen. Er bosatt i Halden og er ofte på besøk hos andre i distriktet. Som regel så er det Hifi plumber som får besøk av meg. :D

At Hifi plumber og jeg er venner er vel lett å se på anleggene våre. Er vel snart bare høyttalerene som skiller oss. :p

Anlegget mitt er alltids klar for en demo, så her er folk velkommen.

Hifi_plumber

Medlem
Ble medlem
29.12.2006
Antall liker
0
Der var du også ja...Får ønske velkommen jeg da som har så lang fartstid her inne ;D

Topp Bunn