Velkommen til oss i Østfold hifi :)

eksu

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.05.2007
Innlegg
693
Antall liker
809
Torget vurderinger
4
Hifi plumber skrev:
Der var du også ja...Får ønske velkommen jeg da som har så lang fartstid her inne ;D
Takk takk. ;D
 

lurer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.05.2007
Innlegg
205
Antall liker
0
Når til og med en bergenser som meg er ønsker velkommen her i Østfold så er det håp for alle. Men kanskje ikke etter kampen i kveld? :D
Virker som dere bor alle så langt sør i Østfold at det er en bit å reise ned dit, men det blir vel en tur ved anledning..
Men nå er jo jeg "fri" i ti dager snart, så da blir det syklubb her i nord også, hvis noen vil. Kommer tilbake med dato.
Har selv ikke så mye ukjent utstyr for dere bortsett fra oppgraderte og nyrestaurerte Rauna Crescendo høyttalere som nok kan vekke litt oppsikt alt tatt i betraktning :)

/Espen
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.162
Antall liker
1.530
Sted
Sarpsborg
eksu skrev:
Hei.

Da er det også på tide at jeg melder meg inn i denne gjengen. Er bosatt i Halden og er ofte på besøk hos andre i distriktet. Som regel så er det Hifi plumber som får besøk av meg. :D

At Hifi plumber og jeg er venner er vel lett å se på anleggene våre. Er vel snart bare høyttalerene som skiller oss. :p

Anlegget mitt er alltids klar for en demo, så her er folk velkommen.
Velkommen skal du være du også :)
Hyggelig atdet er flere "Haldensere" som melder sin interesse,ikke mest aktive mennesker der borti grenseland ;)

Lure:
Skrik ut når tiden nærmer seg,gjør meg ikke noe å kjøre noen mil.

/jan
 

lurer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.05.2007
Innlegg
205
Antall liker
0
Kjøring gjør meg ikke noe heller..
Pleier dere ha med refferansemusikk på treffene? Det er jo gjerne et par låter man kjenner godt, og som lett kan skille anlegg fra hverandre.

Ellers var jeg i London i påsken (ikke i noe hifibutikker). Men kjøpte med meg Hi-Fi Choice for april hjem. Fulgte med et lite hefte med gode hifi tweaks som er gratis eller koster nesten ingenting. Morsomme råd der ..
 
R

Rolf_Da!

Gjest
Velkommen til nye Østfold-hifiere 8)


Er det fullt hos holger1 nå?
Hvis ikke er det jo bare å melde seg på. :)

Mvh
Rolf
 

yzfr17

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.12.2006
Innlegg
426
Antall liker
23
Sted
Moss
Torget vurderinger
5
Siden jeg har begynnt å følge med på hifisentralen bør jeg kanskje melde meg her
Kim Bomstad, fra Moss -men bodd i sarp siden 98... nå på Brevik

Ikke så stor erfaring med forskjellig utstyr, hadde Rotel og Sony hjemmekino i mange år, til jeg fikk høre god stereo lyd hos Thoresen høyttalerservice på Hafslundsøy i sarp for noen år siden, da ble alt solgt og Thoresen HT + rør pre med transistor monoblokker ble lykken for en lang tid.

Etter noe misslykket DIY "oppgraderinger" ble det en service hos Audiomix, der fikk jeg smaken på rør lyd, det endte med bestiling av nye HT, Music Angel KT88 og 845. Nå skal jeg ikke høre andre anlegg, det er for dyrt... ;-)

Nye HT og rør amp på plass, neste på ønskelista er vinyl

Thoresen Høyttalerservice HT vs MonoPulse 42A
http://home.no.net/kbomstad/monopulse/20080310-1.jpg
De nye HT drives av rør:
http://home.no.net/kbomstad/monopulse/20080330-2.jpg
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.162
Antall liker
1.530
Sted
Sarpsborg
Spennende oppsett det der Kim :)
Høre på annet må man,er man nøyd med det man har hjemme så er det lissom greit syns jeg.

Vi prøver å møtes innimellom + litt smøbesøk til hverandre innimellom.Mye spennende der ute :D
Begynner jo faktisk å skremenende mange "rør kæller" her syns jeg ;D

/jan
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.365
Antall liker
6.578
Torget vurderinger
2
Transistorekstremister finnes overalt.
 

lurer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.05.2007
Innlegg
205
Antall liker
0
Mange rørkæller skal være visst.
yzfr17 skriver han har kjørt en del rør pre mot transistor blokker. Noen mener at effektforsterker farger lyden mer enn pre. I så tilfelle vil man ikke få så mye ut av rørene som man gjerne ønsket.

Jeg vet ikke om dette stemmer, men man skal ikke se bort fra det, da effekt delen er sist i leddet før høyttalerne. Noen som har erfaringer på forskjellige komboer i denne sammenheng? Altså Rør pre mot transistor effekt og omvendt osv....

Espen
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.808
Antall liker
21.663
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
rolfozzy skrev:
Transistorekstremister finnes overalt.
;D


det er derfor jeg alltid flyr med en sånn på innelomma:

 

lurer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.05.2007
Innlegg
205
Antall liker
0
joaquin skrev:
rolfozzy skrev:
Transistorekstremister finnes overalt.
;D


det er derfor jeg alltid flyr med en sånn på innelomma:

Haha. Lurer på om jeg må begynne å se meg over skulderen når jeg går på gaten ::)
 

yzfr17

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.12.2006
Innlegg
426
Antall liker
23
Sted
Moss
Torget vurderinger
5
Transistorekstremister her - det viste jeg ikke når jeg meldte meg inn- hvordan får man meldt seg ut !!! ;-)

@lurer: Rør pre på transistor
Kan ikke så mye om det, men etter hva jeg har blitt forklart kan enkelte rør pre ha problemer hvis det er lav innput impedanse på transistor effekt, min pre hadde også for høy gain så volumkontrollen ble litt for ufølsom. Jeg har kun prøvd 2 stk, Vincent SA-T1 og Cyber 222. Likte bassen i Vincent klart best, veldig fyldig og kraftig -tøft, men syns Cyber hadde ryddligere/renere lyd spesiellt på høyere lydnivå, men også litt mindre "frem i rommet". Antaglig hadde ikke Vincent blitt returnert hadde den vært 100% stabil, inngangsvelgern var som Windows = "svarer ikke"...

@JanR: Ja -klart jeg må høre annet, men nå skal jeg ikke la det føre til oppgradering (sån med en gang..) Har hørt litt mer rør hos Pilsern, Almarro på Audes -nydelige HT imho. Pilsern tipset om Music Angel som en grei og billig inngangsbillett til rør. Klart helt "Almarro" blir det jo ikke, selv om jeg er ganske fornøyd med MA. Fikk også prøve MAE SET1 rundt juletider, men da var pre på service så litt forskjell i oppsettet var det, syns uansett at MAESET1 spillte bedre en MA med finere mellomtone/diskant og 3d følelse, men med mindre/for lite bass (på Thoresen HT), men liker den så kanskje neste gang...
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.162
Antall liker
1.530
Sted
Sarpsborg
yzfr17 skrev:
@JanR: Ja -klart jeg må høre annet, men nå skal jeg ikke la det føre til oppgradering (sån med en gang..) Har hørt litt mer rør hos Pilsern, Almarro på Audes -nydelige HT imho. Pilsern tipset om Music Angel som en grei og billig inngangsbillett til rør. Klart helt "Almarro" blir det jo ikke, selv om jeg er ganske fornøyd med MA. Fikk også prøve MAE SET1 rundt juletider, men da var pre på service så litt forskjell i oppsettet var det, syns uansett at MAESET1 spillte bedre en MA med finere mellomtone/diskant og 3d følelse, men med mindre/for lite bass (på Thoresen HT), men liker den så kanskje neste gang...
Ta noen runder rundt til folket,hør på litt,få noen ideer ;)
MA er slettes ikke galt.Kun hørt KT88 og EL34 ampene,fungerte greit de.
Si til deg som til alle andre,det er bare å stikke oppom når du måtte føle for det.Er stort sett hjemme på kveldene.Kaffe og musikk er det 24/7 nesten.

/jan
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.162
Antall liker
1.530
Sted
Sarpsborg
Kan vel si at det er mye for pengene.Iaf det jeg har hørt av MA.
Ligger masse info her å hfs/alternativ audio og tydeligvis på avforum ;)

Hadde vært morro å fått lånt ørene til en 211/845.
Det kommer vel etterhvert :)

/jan
 
R

Rolf_Da!

Gjest
yzfr17 skrev:
Transistorekstremister her - det viste jeg ikke når jeg meldte meg inn- hvordan får man meldt seg ut !!! ;)
Bare vent til jeg klemmer ut noen transistor-ekskrementer, da sitter dere i klisteret ;D
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.808
Antall liker
21.663
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
RoDa skrev:
yzfr17 skrev:
Transistorekstremister her - det viste jeg ikke når jeg meldte meg inn- hvordan får man meldt seg ut !!! ;)
Bare vent til jeg klemmer ut noen transistor-ekskrementer, da sitter dere i klisteret ;D
åh? og jeg som trodde transistor = ekskrement ???

;D ;D ;D ;D :p :p :-*
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.162
Antall liker
1.530
Sted
Sarpsborg
Vi hører hva han sier,vi ser hva han skriver men bryr oss ikke så veldig ;D ::)

/jan
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.808
Antall liker
21.663
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
JanR skrev:
Vi hører hva han sier,vi ser hva han skriver men bryr oss ikke så veldig ;D ::)

/jan
meg eller roda? ;D

:-* :-*
 
R

Rolf_Da!

Gjest
JanR skrev:
Vi hører hva han sier,vi ser hva han skriver men bryr oss ikke så veldig ;D ::)
Hehe, når du en vakker dag får høre hva jeg sier og ikke bare se.........
Da kommer du til å knuse alle vacuum-ede glasskolber i mils omkrets :D ;D ;D
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.808
Antall liker
21.663
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
RoDa skrev:
knuse alle vacuum-ede glasskolber i mils omkrets :D ;D ;D

øyh!!! nå tyner du flaksen din...
får da være grenser for blasfemi! :mad: :mad:

hadde jeg vært muslim, og dermed rør = muhammed + allah, så hadde jeg selvmordsbombet deg på flekken, med et sånt et:

 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.162
Antall liker
1.530
Sted
Sarpsborg
Bare ikke sett deg på den så går det vel greit ;D

/jan
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.808
Antall liker
21.663
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
JanR skrev:
Bare ikke sett deg på den så går det vel greit ;D

/jan
tenkte roda kunne sitte på den mens han ruger over hvorvidt han skal forlate transelivet og begynne med rør. ;D
 
R

Rolf_Da!

Gjest
@joaquin: Flørten :-*

Nå kan vi sikkert snakke om hvilke lyster dere stiller ved å legge hendene rundt varme kobler........... ;D

Men vi får heller leve i fellskap, transer og rørehuer ;D ;D

R
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.808
Antall liker
21.663
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
RoDa skrev:
Men vi får heller leve i fellskap, transer og rørehuer ;D ;D

R
jepp, vi blir vel nødt til det... :p :p ;D
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.162
Antall liker
1.530
Sted
Sarpsborg
Gutter gutter gutter :)


Jo det skulle nevne var at jeg var en liten sving nedom lassemann i kveld.Lånte en WW dig.kabel,må testes ;)
Ble selvsagt sittende litt,måtte jo høre litt på Quicksilver ampene når jeg først var innom.
Må ærlig innrømme at jeg ble litt overrasket (positivt) av det jeg fikk høre.
Proac klonene spilte forrykende,ampene bare pøste på med godlyd,i det hele tatt enn morsom kveld i godstolen til lassemann,som jeg overtok for ett par timer.

Håper virkelig det passer en gang utover,snart,at vi kan ta en kveld der nede i bakken ;)
Ett kjempespennende anlegg som virkelig spiller musikk.

Takk for kaffen og musikken Lasse :)

/jan
 

lassemann

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.05.2007
Innlegg
2.952
Antall liker
4.692
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
1
Jo, det var ordentlig hyggelig med besøk av JanR og Kjell i kveld sånn litt spontant. Og jeg takker for hedelig og god omtale. Selv om anlegget henger og slenger litt er det mye musikalitet her synes nå jeg. Det er jo tross alt musikkreproduksjon dette egentlig handler om.

Kan sikkert ta en kveld her etterhvert, hadde vært hyggelig å møte dere og delt litt interesser..


lassemann
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.808
Antall liker
21.663
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
er det rør eller transsistor i quicksilver-ampene? ;D
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.808
Antall liker
21.663
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
å?
jeg hviler saken min! ;D ;D

(ps! visste jo at quicksilver var rørete, ville bare demme et statement overfor roda ;)).
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.808
Antall liker
21.663
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
btw, lekker sak, lassemann.
kan levende forestille meg at den rørkonfigurasjonen der, pluss quicksilvers know how, spiller godt på proac-kloner.
way to go!
 

lassemann

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.05.2007
Innlegg
2.952
Antall liker
4.692
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
1
Å, beklager joaquin.. Har ikke helt fulgt den interne debatten her........ ???

lassemann
 

-morten-

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2005
Innlegg
384
Antall liker
7
hei,

jeg kan ta med en integrert forsterker, en ny audioromy med fu-13 rør om det skulle være interesant.

mvh

-morten-
 
Topp Bunn