Vil gjerne melde meg inn her etter å ha blitt "låst" til b&o.
Er veldig fornøyd med oppsettet jeg har idag, sett bort fra at jeg kun kan kjøre stereo når jeg vil se f.eks blueray film.
Jeg har en beovision 7-32 som fungerer som preamp for front+senter. Dette er greit når jeg ønsker å se på tv, men ikke når jeg vil bytte til projektor, jeg får ikke tatt i bruk de digitale inngangene på skjermen. Dermed blir det kun stereo.
Jeg bruker en Pioneer VSX-55 som hdmi-switch hvor jeg tar lyden ut analogt fra preout front, som da går til en beosound 9000 sin aux inngang.(som igjen er koblet til beovison via master-link) Det jeg istede ønsker er å bruke den optiske utgangen fra pioneer til en av de 4 coax inngangene på skjermen. Har forsøkt dette med endringer i meny oppsettet til beovision uten at det blir noe lyd. Har også testet med en vanlig dvd-spiller hvor jeg har gått ut fra coax og inn til coax på skjerm, uten hell.
Skjermen er blitt noen år og har dessverre ingen hdmi innganger. En ny skjerm ville nok løst det hele, samtidig som jeg kunne droppet pioneer forsterkeren. Det er trolig neste steg, men pr idag ønsker jeg å bruke det jeg har. Evt droppe senter å bare kjøre stereo, som jeg jo gjør i dag når jeg bruker kilder gjennom pioneer forsterkeren. Men etter mange år med senter føles det nesten litt unaturlig ut når den forsvinner..
Det ble ett litt tungt innlegg, men er det noen som har erfaringer med coax inngangene på beovision? Evt tips til noen andre måter å løse dette på?