Men du sparer et par hundre tusen i høyttalerkabler og strømrensing.Jeg er selv eier av BL5.
Hva angår design hadde jeg byttet over til BL90 på dagen.
B&O var et tiår foran på BL5, de står seg like godt i dag. Antar vi vil se det samme med BL90.
Synd de blir hinnsides dyre i innkjøp.
Nja, ikke når man allerede har BL5, finnes ikke en meter med ht kabel herMen du sparer et par hundre tusen i høyttalerkabler og strømrensing.Jeg er selv eier av BL5.
Hva angår design hadde jeg byttet over til BL90 på dagen.
B&O var et tiår foran på BL5, de står seg like godt i dag. Antar vi vil se det samme med BL90.
Synd de blir hinnsides dyre i innkjøp.
Der har du fullt oppsett!Blir like fascinert av at dette er laget i 1967 hver gang jeg spiller plater på dette fantastiske systemet
Vis vedlegget 412314
Ok, det har du helt sikkert rett i. Men spørsmålet er likevel relevant: Kommer det lyd dersom man sender høyere samplingfrekvens inn på digitalinngangen? (uavhengig av hva den måtte resample til internt)...Du glemmer at Beolab 5 har innebygget DSP og digital signalbehandling. Det hele blir omsamplet til DSPens interne arbeidsfrekvens, uansett.
Johan-Kr
Hi Martin,
Thank you for contacting Bang & Olufsen Customer Service. Please excuse the very late reply.
The BeoSound 5 supports the following formats:
M3U, M4A,WMA (including lossless),FLAC,MP3, MP2, WAV, ASF and AAC (MAC format)
BeoSound 5 can play FLAC formats up to 24 bit / 192 KHz but formats above 44.1 kHz will be downsampled to 44.1 kHz.
Please observe that the WAV formatcannotcontain metadata/tag information resulting in albums being listed as”Unknown album”
Support for MP3 tag information ID3v2 up to and including version 2.3
We recommend using WMA lossless when ripping from Windows
BeoSound 5 will output the same as the input.
It does not support Spotify Connect but has a built-in Spotify player which cannot be controlled by an iPhone. unfortunately. A solution could be to add a BeoSound Essence to your setup.
http://www.bang-olufsen.com/en/beosound-essence as we currently have no plans of introducing Spotify Connect for the BeoSound 5,
Please contact your Bang & Olufsen retailer for information about your possibilities with adding a BeoSound Essence to your setup.
Kind regards,
Ina Bang Andersen (Ms) | Customer Service
Takk for svar Bambadoo, men mitt spørsmål er ikke nyttet til mediaspilleren Beosound 5, men de aktive høyttalerne Beolab 5.Fra Beosound 5 - Support for FLAC 192khz/24-bit -
Hi Martin,
Thank you for contacting Bang & Olufsen Customer Service. Please excuse the very late reply.
The BeoSound 5 supports the following formats:
M3U, M4A,WMA (including lossless),FLAC,MP3, MP2, WAV, ASF and AAC (MAC format)
BeoSound 5 can play FLAC formats up to 24 bit / 192 KHz but formats above 44.1 kHz will be downsampled to 44.1 kHz.
Please observe that the WAV formatcannotcontain metadata/tag information resulting in albums being listed as”Unknown album”
Support for MP3 tag information ID3v2 up to and including version 2.3
We recommend using WMA lossless when ripping from Windows
BeoSound 5 will output the same as the input.
It does not support Spotify Connect but has a built-in Spotify player which cannot be controlled by an iPhone. unfortunately. A solution could be to add a BeoSound Essence to your setup.
http://www.bang-olufsen.com/en/beosound-essence as we currently have no plans of introducing Spotify Connect for the BeoSound 5,
Please contact your Bang & Olufsen retailer for information about your possibilities with adding a BeoSound Essence to your setup.
Kind regards,
Ina Bang Andersen (Ms) | Customer Service
Beosound 5 =/= Beolab 5...
Ok, takk så mye for svar. Da høres det iallefall ut som 96 kHz burde fungere greitOg for dem som lurer på Beolab 5, gjengir jeg det svaret jeg fikk fra Bang & Olufsen da jeg var i kjøpsmodus for disse i 2010. Et par 2009-modell som lå ute på bruktbørsen, og som jeg kjøpte, og som jeg fortsatt har stående her hjemme:
Det glæder os at se, at du har planer om at købe BeoLab 5.
Vi kan sige at DSP i BeoLab 5 er et avanceret system, med 32 bit "floating-point" forarbejdning. SPDIF outputs fra enhver ekstern kilde, med sampling frekvenser på op til 96 kHz og 24 bit signaler kan sendes direkte til højttalerne. Alle signaler samples op til 192 kHz/24 bit, før de konverteres til analog for effektforstærkerne.
Hvis højttalerne modtager signaler over 96 kHz, får du formodentlig ingen lyd. Dette er ikke noget vi har testet.
Vi kan ikke hjælpe med specifikationerne omkring jitter o.a., da dette ikke noget vi opgiver.
Jeg håber ovenstående information vil være dig til hjælp.
Med venlig hilsen
Bang & Olufsen a/s
Brosjyren sier maks 88,2 kHz, men i svaret til meg sier Bang & Olufsen 96 kHz. Litt uklart altså, men mine fungerer i hvert fall på 192 kHz via Squeezebox - som etter det som står å lese om Squeezebox'en, betyr at signaler over 96 kHz nedskaleres til 96 kHz av Logitech Media Server programmet. Men sikkert lurt å sjekke ut nærmere.
Da har jeg sjekket. Spilte en 24 bit/192 kHz-fil via min Squeezebox Touch på arbeidsrommet mitt, og Benchmark-DACen registrerte 24 bit/96 kHz-signal inn fra Touch. Spilte deretter samme musikken fra Squeezebox Touch i stuen, inn på Beolab 5 - og det fungerte helt feilfritt. Så 24 bit/96 kHz inn på Beolab 5 er OK.Ok, takk så mye for svar. Da høres det iallefall ut som 96 kHz burde fungere greitOg for dem som lurer på Beolab 5, gjengir jeg det svaret jeg fikk fra Bang & Olufsen da jeg var i kjøpsmodus for disse i 2010. Et par 2009-modell som lå ute på bruktbørsen, og som jeg kjøpte, og som jeg fortsatt har stående her hjemme:
Vi kan sige at DSP i BeoLab 5 er et avanceret system, med 32 bit "floating-point" forarbejdning. SPDIF outputs fra enhver ekstern kilde, med sampling frekvenser på op til 96 kHz og 24 bit signaler kan sendes direkte til højttalerne. Alle signaler samples op til 192 kHz/24 bit, før de konverteres til analog for effektforstærkerne.
Hvis højttalerne modtager signaler over 96 kHz, får du formodentlig ingen lyd. Dette er ikke noget vi har testet.
Vi kan ikke hjælpe med specifikationerne omkring jitter o.a., da dette ikke noget vi opgiver.
Med venlig hilsen
Bang & Olufsen a/s
Brosjyren sier maks 88,2 kHz, men i svaret til meg sier Bang & Olufsen 96 kHz. Litt uklart altså, men mine fungerer i hvert fall på 192 kHz via Squeezebox - som etter det som står å lese om Squeezebox'en, betyr at signaler over 96 kHz nedskaleres til 96 kHz av Logitech Media Server programmet. Men sikkert lurt å sjekke ut nærmere.
Da har jeg sjekket. Spilte en 24 bit/192 kHz-fil via min Squeezebox Touch på arbeidsrommet mitt, og Benchmark-DACen registrerte 24 bit/96 kHz-signal inn fra Touch. Spilte deretter samme musikken fra Squeezebox Touch i stuen, inn på Beolab 5 - og det fungerte helt feilfritt. Så 24 bit/96 kHz inn på Beolab 5 er OK.Ok, takk så mye for svar. Da høres det iallefall ut som 96 kHz burde fungere greitOg for dem som lurer på Beolab 5, gjengir jeg det svaret jeg fikk fra Bang & Olufsen da jeg var i kjøpsmodus for disse i 2010. Et par 2009-modell som lå ute på bruktbørsen, og som jeg kjøpte, og som jeg fortsatt har stående her hjemme:
Med venlig hilsen
Bang & Olufsen a/s
YupHar de Beolab 90 i Bergen?
Da tar jeg turen innom neste gang jeg er byen, med ei ønskeliste fra Tidal. For de bruker vel Tidal?YupHar de Beolab 90 i Bergen?
Hvis du er interessert i Beolab 5, kan jeg bekrefte at de hadde et par av disse stående i lokalene på Skøyen i Oslo for et par dager siden.Det ved jeg faktisk ikke min ven. Var i butikken for at høre Beolab 5, som altså ikke var der mere. Jeg er ikke "seriøst" interesseret i Beolab 90 + jeg havde flere bekendte på slæb der ikke er specielt HiFi interesseret. Så jeg havde min lille snak, og sagde pænt farvel..
Men er helt sikker på en henvendelse til butikken vil gi svaret - og mulighed for at booke en time, så ingen står og tripper utålmodigt i baggrunden
Godt at vide, takker!Hvis du er interessert i Beolab 5, kan jeg bekrefte at de hadde et par av disse stående i lokalene på Skøyen i Oslo for et par dager siden.Det ved jeg faktisk ikke min ven. Var i butikken for at høre Beolab 5, som altså ikke var der mere. Jeg er ikke "seriøst" interesseret i Beolab 90 + jeg havde flere bekendte på slæb der ikke er specielt HiFi interesseret. Så jeg havde min lille snak, og sagde pænt farvel..
Men er helt sikker på en henvendelse til butikken vil gi svaret - og mulighed for at booke en time, så ingen står og tripper utålmodigt i baggrunden
Er det den som kalles Oslo sentrum? Jeg skal til Oslo i juni, kunne tenke meg å høre dem. De har vel Beolab 90 også?Hvis du er interessert i Beolab 5, kan jeg bekrefte at de hadde et par av disse stående i lokalene på Skøyen i Oslo for et par dager siden.Det ved jeg faktisk ikke min ven. Var i butikken for at høre Beolab 5, som altså ikke var der mere. Jeg er ikke "seriøst" interesseret i Beolab 90 + jeg havde flere bekendte på slæb der ikke er specielt HiFi interesseret. Så jeg havde min lille snak, og sagde pænt farvel..
Det er snakk om to forskjellige butikker:Er det den som kalles Oslo sentrum? Jeg skal til Oslo i juni, kunne tenke meg å høre dem. De har vel Beolab 90 også?Hvis du er interessert i Beolab 5, kan jeg bekrefte at de hadde et par av disse stående i lokalene på Skøyen i Oslo for et par dager siden.Det ved jeg faktisk ikke min ven. Var i butikken for at høre Beolab 5, som altså ikke var der mere. Jeg er ikke "seriøst" interesseret i Beolab 90 + jeg havde flere bekendte på slæb der ikke er specielt HiFi interesseret. Så jeg havde min lille snak, og sagde pænt farvel..
Bør man ta kontakt på forhånd eller er det alltid mulig å få demo?