Har en Beosound 4 der CD knappen og LOAD knappen gir MUTE kommando til systemet. Jeg får altså ikke glasset helt opp ved å trykke LOAD. Er det slik at knappene kan omprogrammeres med bruk i ett Masterlink oppsett? Kan jeg ‘mappe’ knappene selv? Jeg har vært i Service Mode og funnet Key test.
Hei Olav.Hei!
Jeg er en lykkelig eier av en renovert, fullt operativ og hel Beolit 39. Nå må det ryddes med hård hånd. Flytting fra enebolig til leilighet krever klare prioriteringer om hva som skal med på flyttelasset og hva som skal ut av heimen. Selv om Beolit 39 er et vakkert skue, er nok ikke alle enige om at den fortjener hedersplassen i ny stue. Alternativene er å enten pakke den ned og lagre, eller finne en ny dedikert eier.
Dette er ikke den mest omsatte av B&O`s produkter. Mange av de som selges er mer eller mindre vrak. Det er et stykke mellom de som er hele i kasse og bestykning. Enda lenger mellom de som både er hele, uskadde og som fungerer med original innmat. Min er renovert av tidligere ansatt på B&O og er hel og pen og fungerer som den skal. Radio og TV-Eksperten i Odense i Danmark har en for salg. De hevder å ha bud på over DKK 50.000.
Auksjonshuset Blomqvist planlegger en auksjon til våren eller tidlig sommer med tema internasjonalt design. Det kan være et alternativ å levere den inn der. Dog er jeg mer enn en smule usikker på om det er den rette kanalen. Finn.no og Hifisentralen.no er andre alternativer. Som det klenodiet den er blir det utfordrende å putte den i rett kategori og usikkert om rett kjøper nås. Beolit 39 har skrog i bakelitt. Overlevering fra hånd til hånd er sterkt ønsket. Om kjøper finnes i Norge til rett pris er også et spørsmål.
Noen som har et godt råd?
Vis vedlegget 529664
Mvh Olav E.
Hei!Hei Olav.
Er selv veldig glad i gammel elektronikk fra Struer, og har fulgt det meste som er blitt omsatt på Lauritz i mange år. Din 39'er er utrolig fin, men en nesten like fin sak gikk for en stund siden for ca. fem tusen norske. Vurderingen var 9000.- At slike ting kan selges på kontinentet for større summer, er nok et kvalifisert gjett, og det er jo absolutt rett tidspunkt å selge slike ting. Den summen du nevner tror jeg dog ikke du skal regne med å fylle kontoen med.
Steen
Skal få tak i en skjermet kabel til i morgen og teste med den. Jeg har hatt både powerlink og optisk tilkoblet hele tiden. Fra switch går kabelen til den ene porten på masteren som er merket ethernetHar hatt tilsvarende problemer med uskjermede nettverkskabler, byttet alle kablene med skjermede kabler så forsvant støyen.
Rart at du opplever støy selv med optisk..
Hvilken port på høyttalerene er tilkoblet switch?
Gratulerer med heftige høyttalere!
Edit: prøv å bytt kabelen fra powerlinken til skjermet.
Koblet du den vekk når du prøvde med optisk?
Forsøk å spill via optisk, men uten at powerlink er tilkoblet. Hvis kabelen som går via powerlink er den eneste uskjermede nettverkskabelen bør støyen forsvinne når du kobler den vekk..Skal få tak i en skjermet kabel til i morgen og teste med den. Jeg har hatt både powerlink og optisk tilkoblet hele tiden. Fra switch går kabelen til den ene porten på masteren som er merket ethernetHar hatt tilsvarende problemer med uskjermede nettverkskabler, byttet alle kablene med skjermede kabler så forsvant støyen.
Rart at du opplever støy selv med optisk..
Hvilken port på høyttalerene er tilkoblet switch?
Gratulerer med heftige høyttalere!
Edit: prøv å bytt kabelen fra powerlinken til skjermet.
Koblet du den vekk når du prøvde med optisk?
Fjernet powelink kabelen og har nå kun den optiske tilkoblet. Støyen forsvinner, men det gjør også muligheten til å spille musikk. Høyttalerne skrur seg på når jeg starter en avspilling, så jeg vil tro det kommer et signal (?), men det kommer altså ikke lyd. Mulig det er noe med den optiske kabelen? Får prøve med en ny i morgen, evt en ny skjermet kabel til powerlink? Hva er best og hva er forskjellen egentlig?Forsøk å spill via optisk, men uten at powerlink er tilkoblet. Hvis kabelen som går via powerlink er den eneste uskjermede nettverkskabelen bør støyen forsvinne når du kobler den vekk..
Får vel lese meg litt opp på Transmitter 1 da skjønner jeg. Har lyst å få TV-lyden ut av BL50 etter hvert, og aner vel egentlig ikke hvor jeg skal starte.Rå høyttalere, gratulerer! Hadde nylig en lyttesession i Sandvika. Kan ikke hjelpe deg med støyproblemet men; Hadde jeg vært deg, så ville jeg kjøpt en transmitter 1. Kople Core til denne og du er trådløs. Holde det rent og smooth er jo halve gleden med B&O. Kablash er jo bare SÅ 2014 -eller noe deromkring Hvorfor vil du kople tråder egentlig?
Godt det ordnet seg!Får vel lese meg litt opp på Transmitter 1 da skjønner jeg. Har lyst å få TV-lyden ut av BL50 etter hvert, og aner vel egentlig ikke hvor jeg skal starte.Rå høyttalere, gratulerer! Hadde nylig en lyttesession i Sandvika. Kan ikke hjelpe deg med støyproblemet men; Hadde jeg vært deg, så ville jeg kjøpt en transmitter 1. Kople Core til denne og du er trådløs. Holde det rent og smooth er jo halve gleden med B&O. Kablash er jo bare SÅ 2014 -eller noe deromkring Hvorfor vil du kople tråder egentlig?
Men, støyproblemet er i alle fall borte nå! Spretta innpakningen på en 20 meters skjermet cat6 kabel som jeg egentlig skulle levere tilbake og koblet den i powerlinkporten til både Core og BL50 og alt av summing og støy er borte Good times!
Takk for hjelpen, kommer nok til å trenge mer assistanse når jeg skal begynne med TV-prosjektet
Begge deler gir digitale signaler, tror ikke du merker noe forskjell rent lydmessig. Selv benytter jeg powerlink da det er B&O sin egen måte og kommunisere over - største forskjellen er (tror jeg..) at høyttaleren går ørlite kjappere av/på når dem får signal eller du slår av med powerlink tilkoblet.Fjernet powelink kabelen og har nå kun den optiske tilkoblet. Støyen forsvinner, men det gjør også muligheten til å spille musikk. Høyttalerne skrur seg på når jeg starter en avspilling, så jeg vil tro det kommer et signal (?), men det kommer altså ikke lyd. Mulig det er noe med den optiske kabelen? Får prøve med en ny i morgen, evt en ny skjermet kabel til powerlink? Hva er best og hva er forskjellen egentlig?Forsøk å spill via optisk, men uten at powerlink er tilkoblet. Hvis kabelen som går via powerlink er den eneste uskjermede nettverkskabelen bør støyen forsvinne når du kobler den vekk..
Ikke det du vil ha svar på kanskje.. men ville lagt til Beolab 9 i duellen med mindre du må ha høyttalerene trådløse. De ser jeg går på finn for rett over 20k.Beolab 18+19 vs bare 20?
Innspill?
Lei den der Hornlyd, normalt etter det jeg har hørt i div. B&O rom ville jeg sagt 20, ingen tvil. Men nå er det slik at mange B&O rom er akustiske katastrofer, ift.til det menigheten her inne oppfatter som akseptabelt ihvertfall.Beolab 18+19 vs bare 20?
Innspill?
Ikke det du vil ha svar på kanskje.. men ville lagt til Beolab 9 i duellen med mindre du må ha høyttalerene trådløse. De ser jeg går på finn for rett over 20k.
Beolab 9 fremstår som ett kupp i forhold til prisen de går for.
Ring Dalens Elektronikkservice og spør om å få snakke med Oddbjørn, forklar problemet til ham.Hei,
Sliter litt med den ene Beolab 5 høyttaleren.
Har testet alle signal inn både strøm og lyd så det kommer innenfra en plass. Mulig forsterker til mellomtone?
Legger ved en link til en video som viser problemet:
https://www.youtube.com/watch?v=_-FZp7MfxA4
Dette skjer stort sett når jeg skrur de på og så blir de bedre etterhvert. Kan spille høyt så ser ikke ut som noe er sprengt.
Det er en konstant svak summing fra mellomtone når jeg pauser musikk.
Håper noen har noen gode råd
Jeg har de siste 10 årene kjøpt 3 NOS MMC4000 i eske her i Norge, sist for 2 år siden, prisen var 1200,- hver gang.Noen som vet hvor mye man bør få for en fin mmc4000?