Hei!
Jeg er en lykkelig eier av en renovert, fullt operativ og hel Beolit 39. Nå må det ryddes med hård hånd. Flytting fra enebolig til leilighet krever klare prioriteringer om hva som skal med på flyttelasset og hva som skal ut av heimen. Selv om Beolit 39 er et vakkert skue, er nok ikke alle enige om at den fortjener hedersplassen i ny stue. Alternativene er å enten pakke den ned og lagre, eller finne en ny dedikert eier.
Dette er ikke den mest omsatte av B&O`s produkter. Mange av de som selges er mer eller mindre vrak. Det er et stykke mellom de som er hele i kasse og bestykning. Enda lenger mellom de som både er hele, uskadde og som fungerer med original innmat. Min er renovert av tidligere ansatt på B&O og er hel og pen og fungerer som den skal. Radio og TV-Eksperten i Odense i Danmark har en for salg. De hevder å ha bud på over DKK 50.000.
Auksjonshuset Blomqvist planlegger en auksjon til våren eller tidlig sommer med tema internasjonalt design. Det kan være et alternativ å levere den inn der. Dog er jeg mer enn en smule usikker på om det er den rette kanalen. Finn.no og Hifisentralen.no er andre alternativer. Som det klenodiet den er blir det utfordrende å putte den i rett kategori og usikkert om rett kjøper nås. Beolit 39 har skrog i bakelitt. Overlevering fra hånd til hånd er sterkt ønsket. Om kjøper finnes i Norge til rett pris er også et spørsmål.
Noen som har et godt råd?
Vis vedlegget 529664
Mvh Olav E.