Venner av ATC

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.549
    Antall liker
    3.197
    Ser ut som Prolyd nå kun fører ATC Pro-serien. Alle hifi modelene er borte fra deres web. ATC sine hjemmesider henviser til https://psaudio.dk som Skandinavisk distributør.

    Ellers morsomt å se hva Brad Pitt bruker pengene sine på. Skulle gjerne hatt et av de ATC oppsettetene.
     
    • Liker
    Reaksjoner: KMR

    bolleballo

    Fersking
    Ble medlem
    03.09.2015
    Innlegg
    3
    Antall liker
    1
    Hei! Lurte på om det var noen her inne som kanskje kunne hjelpe meg. Har et par gamle Proac studio 3 med ATC drivere som jeg skal gjøre et prosjekt av. Planen er å bygge et par SCM 50 classic "ASL" med bruk av dsp og bl.a. Bryston effekt på bass og en Cary cinema 7 (enn så lenge) til mid og diskant.Har nye diskanter er av type hiquphon ow2.

    Planen er å bygge alt i 25 mm hdf. og med et lite avvik fra Orginale dimensjoner, da jeg allerede har fått sveiset nye stativer og noe bundet opp mtp. dimensjoner.

    Mitt spørsmål er om noen har greie på dimensjonene på porten, diameter dybde og radius på baffelen i front. Lurer også på om det er noen som kunne gitt tips på bracing av kabinettet.
    Nå skal det sies at jeg er utrolig fersk i gamet og det er mye jeg ikke skjønner med høytaler bygging. Men tenker hvis jeg kan bygge så nære orginalen som mulig og dele på 380 hz 3500 Hz er en god del gjort.

    Setter utrolig pris på all hjelp. Kommer også til å legge ut bilder av bygget hvis dette skulle være av interesse.

    Bård
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    11.062
    Antall liker
    18.259
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Ser ut til at det finnes to tråder for dette flotte høyttaler merket?
    Merge?

    @Høvdingen @X-Cell
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    11.062
    Antall liker
    18.259
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Fant ett par SCM35 med sprengte diskanter og låst basselement.
    Åpnet for å sjekke delefilter og må si meg imponert over dimensjonen på disse:
    IMG_0557.jpeg


    En annen ting som overrasket var teksten på delefilteret:
    SCM50/100

    Kanskje noen kjennere kan si noe om dette? Delte den delefilter med sine storebrødre?
    IMG_0562.jpeg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn