hifiguru
Hi-Fi freak
Hadde Solo en liten stund, kjempemorsom!!pengesluk skrev:Hvor mange er klar over at SOLO kanskje er "most bang for the buck" ;D ;D ;D
Hadde Solo en liten stund, kjempemorsom!!pengesluk skrev:Hvor mange er klar over at SOLO kanskje er "most bang for the buck" ;D ;D ;D
http://www.avantgarde-acoustic.de/download/g2_files/duo-g2_fact_sheet_engl.pdfSannaX skrev:Noen av dere AG eiere som vet cut-off frekvens til mellomtonehornet til Duo?
Jepp, en som har oppgradert til Omega (ikke her hjemme) Var jaggu fint det JABO hornet. Fant en som selger på bayen. Vurderer å lage egne etter Jean-Michel LeCleach formelen.pengesluk skrev:Noen som har oppgradert til Omega?? ;D ;D
Prøv et JABO KH75 horn
Noen formening om hva "ikke all verden" er? Hehe..GOTO er det ikke. Har snakket en del med Tjomling, og han har noe GOTO. Fortalt meg prisen på hva det greiene koster, har'n også gjort, og da kunne jeg kjøpt meg nye Duo for prisen av en diskant har jeg skjønntpengesluk skrev:Tror ikke du skal betale all verden for det, filteret er relativt enkelt/få komponenter og elementene er ikke GOTO..
Enig det! Jeg tok dette opp med Armin K. hos AG hvor jeg nevnte at de burde være mer realistiske med tallene de går ut med. Folk kan jo tro at de kan klare seg med bassløsninger som ikke deler så høyt. Sendte han også målinger som viste at mine Trio ruller av ved 150hz. Armin svarte med at det var fullt mulig for Trio å spille ned til 100Hz, men at det var rom avhengig. Jada. Klart de spiller ned til 100Hz, men da med -20dbpengesluk skrev:Er nok litt "Hollywood" tall ute og går, ja. Samme gjelder for det største hornet på Trio; oppgitt til 100 Hz. Sannheten er nok mer inærheten av 150 eller høyere.
Har samme erfaring. Deler godt over 150Hz, trolig rundt 215-220? Har ikke målt, kun beregnet ut i fra knepp på skruen bak på basshornene. Det låter bedre enn om jeg kniper ned over mot trio-hornets "100"Hz.pengesluk skrev:Klar over dette, og det er skummelt dersom folk velger andre bassløsninger. Fysiske lover er og blir fysiske lover. Jeg har prøvd helt opp til 300 Hz deling og med litt rå basser så fungerer det faktisk bedre enn lavere deling.
Da tar du nok grundig feil vil jeg påstå.sinep skrev:Men har en følelse av at disse er kjipe på heavy metal?
Spiller selv sånn ca. dette:sinep skrev:Har lekt med tanken på å anskaffe meg et par avantgarde en vakker dag.
Men har en følelse av at disse er kjipe på heavy metal?
Når jeg har hørt de på messe, spiller de bare kjedelig jazzmusikk og det er vel kanskje en grunn til det...?
AG har en fantastisk live-følelse - ingen tvil om det. AG duo bruker bare helt alminnelige 8" basselementer ser jeg, så jeg er litt skeptisk til at disse klarer å holde følge med toppene når det kommer til dynamikk og morro i det nedre registeret.ceroxol skrev:Kunne aldri levd med en høyttaler som jazzifiserte/forpinglet, tvert imot; AG er den høyttaleren jeg har hørt/eid som gjengir nettopp med det trøkk, hurtighet og brutalitet, samt live-følelse som bare gjør at du sitter og gliser fra øre til øre.... Som en bonus så er alle high-end parametrene intakte..
AG DUO har 2 stk 10" basser pr side, drevet av egen innebygget amp.sinep skrev:AG har en fantastisk live-følelse - ingen tvil om det. AG duo bruker bare helt alminnelige 8" basselementer ser jeg, så jeg er litt skeptisk til at disse klarer å holde følge med toppene når det kommer til dynamikk og morro i det nedre registeret.ceroxol skrev:Kunne aldri levd med en høyttaler som jazzifiserte/forpinglet, tvert imot; AG er den høyttaleren jeg har hørt/eid som gjengir nettopp med det trøkk, hurtighet og brutalitet, samt live-følelse som bare gjør at du sitter og gliser fra øre til øre.... Som en bonus så er alle high-end parametrene intakte..
Som janly også nevner så sitter det 2x10" på hver side:sinep skrev:AG duo bruker bare helt alminnelige 8" basselementer ser jeg, så jeg er litt skeptisk til at disse klarer å holde følge med toppene når det kommer til dynamikk og morro i det nedre registeret.
The Duo is supplied with the active subwoofer Sub 225, which is driven by two powerful 25 cm (10 inch) longexcursion drivers.
The 10ND500 long excursion drive unit is characterized by its extremely high efficiency and utmost power handling capabilities. The extended controlled excursion is +/ 7 mm. Exclusive neodym magnets with a special underpole magnet topology are used to maximize the flux density in the air gap and to eliminate energy leakage of the magnetic field. The powerful neodym magnet with a very strong BL power factor and the very stiff but light membrane will ensure highest resolution and authority even with complex signals at extreme sound pressure levels.
2x10 er jo ikke galt, går vel an å leve med det. Så får man vel kjøpt løse bassere til å sette på siden og etter det jeg har skjønt.Vermin skrev:Tror ikke du skal bekymre deg for det sinep!
AG har masse trøkk, også i bassen dersom rommet tillater det. Hvilke andre høytalere kan skilte med 2x10" bassere med 250w aktiv forsterker? Klart det speller!
Finnes ikke til dags dato en eneste annen høytaler jeg kunne tenke meg, og mitt hovedfokus er tung metall av jævligste sort!
Sleng opp en bondebass med tid og stunder så har du ett system til en vettug pris du kan leve med i lang lang tid
Pene? De har jo formene til ett støkke kvinnfolk, bare litt malplassert ;Dsinep skrev:2x10 er jo ikke galt, går vel an å leve med det. Så får man vel kjøpt løse bassere til å sette på siden og etter det jeg har skjønt.Vermin skrev:Tror ikke du skal bekymre deg for det sinep!
AG har masse trøkk, også i bassen dersom rommet tillater det. Hvilke andre høytalere kan skilte med 2x10" bassere med 250w aktiv forsterker? Klart det speller!
Finnes ikke til dags dato en eneste annen høytaler jeg kunne tenke meg, og mitt hovedfokus er tung metall av jævligste sort!
Sleng opp en bondebass med tid og stunder så har du ett system til en vettug pris du kan leve med i lang lang tid
Er de noenlunde plasserings- og romvennlige disse småtassene?
En ting skal AG ha kritikk for, de er ikke direkte pene!
Er enig til en viss grad, men det avhenger veldig av rommet. Hornhøytalere er jo laget for og påvirkes minst mulig av rommet. Da må man regne med litt trangere sweetspot. Men har man god bredde mellom høytalerene så er det ingen problemer.sinep skrev:Har sett penere kvinnfolk enn det der, men jeg har definitivt sett styggere også ;D
Fant en som synes de var litt bob bob, mest fordi de er veldig retningsbestemte?
"However, anyone used to a line source speaker (such as dipoles and planars, etc) will soon become very disappointed. Even turning your head will effect the sound. You must adjust the horns to your seating height (or vice versa) and not move from that position. In contrast, line source speakers allow you to move around with very little change in sound - just like a real concert event. Unfortunately, these are point source speakers to the extreme.
The do have great dynamic sound that gives some semblance of a true rock concert (once you and the speakers are positioned correctly). They also are not as bright sounding as similar brands and appear to have very low distortion.
However, the horn / woofer integration could be better, and the horns and woofer should not be mounted on the same frame, because of doppler effects on strong bass notes. The Tri model has the correct implementation."
Kan noen forklare meg hva som menes med "dopplereffekt på sterke bassnoter" samt hvordan monteringen av horn og bass kan forårsake dette ???sinep skrev:However, the horn / woofer integration could be better, and the horns and woofer should not be mounted on the same frame, because of doppler effects on strong bass notes. The Tri model has the correct implementation."
Nå er ikke jeg noen ekspert på strøm ... men frykter at fraktprisen blir et større problem....Quan skrev:Hei, etter å ha lest denne tråden og sett på bildene har jeg fått skikkelig lyst på et par Avantgarde Acoustic høytalere. Dessverre har prisen gjort slik at jeg må vente til jeg en gang er ferdig utdannet. Fant riktignok et par i USA som kanskje ender opp på en pris nærmere det jeg kan tillate meg, men da er spørsmålet om strømmen litt avgjørende. Er det noen her som har importert høytalerne fra USA og fått endret på spenningen? Altså fra 120-220 Volt? Setter pris på alle svar. Den modellen det gjelder er en DUO 2.1
Du har lest denne tråden og sett på bildene, dermed har du fått skikkelig lyst på et par Avantgarde Acoustic høyttalere.Quan skrev:Hei, etter å ha lest denne tråden og sett på bildene har jeg fått skikkelig lyst på et par Avantgarde Acoustic høytalere. Dessverre har prisen gjort slik at jeg må vente til jeg en gang er ferdig utdannet. Fant riktignok et par i USA som kanskje ender opp på en pris nærmere det jeg kan tillate meg, men da er spørsmålet om strømmen litt avgjørende. Er det noen her som har importert høytalerne fra USA og fått endret på spenningen? Altså fra 120-220 Volt? Setter pris på alle svar. Den modellen det gjelder er en DUO 2.1