Hei . var å hørte Duo omega Grosso forrige dagen , og etter å ha fordøyet opplevelsen , er det hyggelig å melde at basskassene på denne høyttalern er blitt en god løsning , i forhold til de fleste ganger jeg har hørt 225 subbene. ( det har vært unntak der 225 spiller brukbart ,) men det herser ingen tvil om at grosso bassene er bedre.... på alt.
horndriverne Omega har jeg jo hørt på Mezzo før, og nå igjen på grosso , meget potente saker som øser ut vellyd , akkompagnert av Borderpatrol se 300b spillte dette herlig og uanstrengt .
støyfritt ,superdynamisk og ett godt oppsett hos BAR nå for tiden , det er jobbet mye med rommet som betaler seg mht til akustikk , og for første gang satt jeg veldig nære såå store ag høyttalere , og det funket som bare det.
Bassen har tilløp med en velodyne dd 15 , vi prøvde ikke uten , men det var ikke vanskelig å høre at ag-bassene gjorde en fin jobb.
jeg har tidligere hørt noen tale om at basskassene "som likner på 225" ikke er bra , og lurt mye på akkurat dette, nå fikk jeg i allefall det avkreftet.
en annen ting om disse 225 subbene , de er nok ganske romavhengig , for jeg har jo hatt de selv , selv med mye jobbing ble det ikke bra , så har jeg hørt de i rom av treverk i sin helhet , på ca samme størrelse , og de oppfører seg ganske annerledes.
alltid moro med ag-dynamikk og lytting.
mvh Espen