Gutt med sans for lekker farge ;D ;DHSobstad skrev:Her kommer noen svar. Hvert bilde sier som kjent mer enn tusen ord. Sparer oss for en del verbal utredning. Først Trio:
Jeg må si meg VELDIG enig.Vermin skrev:Noe skuffet her jeg, synes ikke de nye modellene nødvendigvis er finere. Og dessuten elimineres muligheten til og flytte hornene opp og ned i stativene etter hvor høyt du sitter og hvilken avstand du har. Noe jeg synes er meget viktig for korrekt høyde på lydbildet.
Og viss de nye bassene ikke skal være bedre ser jeg ingen grunn til og bytte mine.
Men det ser da ihvertfall ut til at det ER Mundorf Silver/Gold som sitter i filteret på bildet, bare med AG logo. Stemmer med størrelsen på de jeg satt i for LENGE siden ;D
Siden jeg ikke har fått A-B testet det enda, men skal gjøre det, er det vanskelig og si nøyaktig hva som skjer. Men jeg synes diskanten fremtrer glattere og med mindre "fnidder" (;D) spiller mer musikk etter jeg satte de iargh skrev:Jeg må si meg VELDIG enig.Vermin skrev:Noe skuffet her jeg, synes ikke de nye modellene nødvendigvis er finere. Og dessuten elimineres muligheten til og flytte hornene opp og ned i stativene etter hvor høyt du sitter og hvilken avstand du har. Noe jeg synes er meget viktig for korrekt høyde på lydbildet.
Og viss de nye bassene ikke skal være bedre ser jeg ingen grunn til og bytte mine.
Men det ser da ihvertfall ut til at det ER Mundorf Silver/Gold som sitter i filteret på bildet, bare med AG logo. Stemmer med størrelsen på de jeg satt i for LENGE siden ;D
Hvor stor oppgradering utgjør bytting av kondiser til Mundorf silver/gold og han du greie dette med 10.000 tommeltotter, negelsprett i selbu votter?
Bedre oppløsning i toppen, mere luft. Udelt positivt IMO.Vermin skrev:Siden jeg ikke har fått A-B testet det enda, men skal gjøre det, er det vanskelig og si nøyaktig hva som skjer. Men jeg synes diskanten fremtrer glattere og med mindre "fnidder" (;D) spiller mer musikk etter jeg satte de iargh skrev:Jeg må si meg VELDIG enig.Vermin skrev:Noe skuffet her jeg, synes ikke de nye modellene nødvendigvis er finere. Og dessuten elimineres muligheten til og flytte hornene opp og ned i stativene etter hvor høyt du sitter og hvilken avstand du har. Noe jeg synes er meget viktig for korrekt høyde på lydbildet.
Hvor stor oppgradering utgjør bytting av kondiser til Mundorf silver/gold og han du greie dette med 10.000 tommeltotter, negelsprett i selbu votter?
Ja det er veldig enkelt og bytte frem og tilbake såfremt du vet opp ned på loddebolten er du good-2-go
Vi må finne roen her. Først puste, så tenke, så vurdere konsekvenser av hva Avantgarde har gjort av endringer.olaps skrev:[Husk innspillingstid på kondisene, den er laaaang, sikkert 2-300 timer
mvh
Jeg anbefaler virkelig Trio. Det er bra for sjelen, men ikke for lommeboken. Men sistnevnte går over og Trio blir ikke dårligere, tro meg!!!! Dermed blir konklusjonen at life is good with Trio (for de som fixer dette)..Gago skrev:finne roen?
jeg skal straks selge mezzoene mine og legge på 100k for å kjøpe meg de nye mezzoene, som er omtrent kliss like men med bakstykke i alluminiun, litt bedre kondiser og kabelstumper av sølv innvendig.
på en god dag og med placebo i ryggen, så vil jeg kanskje høre ørlittegranne forskjell mellom de nye og de gamle.
En optimalt Trio-oppsett er bedre enn tilsvarende Duo, det er klart.HSobstad skrev:Jeg anbefaler virkelig Trio. Det er bra for sjelen, men ikke for lommeboken. Men sistnevnte går over og Trio blir ikke dårligere, tro meg!!!! Dermed blir konklusjonen at life is good with Trio (for de som fixer dette)..Gago skrev:finne roen?
jeg skal straks selge mezzoene mine og legge på 100k for å kjøpe meg de nye mezzoene, som er omtrent kliss like men med bakstykke i alluminiun, litt bedre kondiser og kabelstumper av sølv innvendig.
på en god dag og med placebo i ryggen, så vil jeg kanskje høre ørlittegranne forskjell mellom de nye og de gamle.
Hehe.. Ikke meningen å pakke trio på noen som helst. Var i muntert humør da jeg skrev dette. 2 dager på hifimesse, gode venners lag samt en del vin (!) kan gjøre noe med humøret, noe som kom ut som nevnt.olaps skrev:En optimalt Trio-oppsett er bedre enn tilsvarende Duo, det er klart.
Men, min erfaring (dvs hørt av andre), er at Trio krever mer for å spille optimalt.
Og for min del tror jeg at rommet mitt egner seg langt bedre for Duo enn Trio.
Men, i et annet hus............, sometime, may be.......
Neida, skjønte da détHSobstad skrev:Hehe.. Ikke meningen å pakke trio på noen som helst. Var i muntert humør da jeg skrev dette. 2 dager på hifimesse, gode venners lag samt en del vin (!) kan gjøre noe med humøret, noe som kom ut som nevnt.olaps skrev:En optimalt Trio-oppsett er bedre enn tilsvarende Duo, det er klart.
Men, min erfaring (dvs hørt av andre), er at Trio krever mer for å spille optimalt.
Og for min del tror jeg at rommet mitt egner seg langt bedre for Duo enn Trio.
Men, i et annet hus............, sometime, may be.......
Absolutt. Får litt sånn tysk high-end følelse av disseprnesse skrev:Jeg synes at de nye modellene ser meget bra ut. :-*
Hagto skrev:
olaps skrev:Har vi fått noen nye Trio-venner tro?
Ser at terjetrolls Trioer er borte fra bruktbørsen............(jeg var som vanlig for treig i avtrekket!!).
Mvh
¨Gago skrev:olaps skrev:Har vi fått noen nye Trio-venner tro?
Ser at terjetrolls Trioer er borte fra bruktbørsen............(jeg var som vanlig for treig i avtrekket!!).
Mvh
jeg ber aftenbønn hver dag om at hornguden måtte tilgi trollet. ;D
btw, mezzo-paret som har ligget på børsen en stund, er ekstremt gunstig priset for tiden.
her er det bare å ta rennafart og hugge til, olaps.
ta gjerne en tur bort til meg og hør hvordan jeg har fått mezzoene til å spille nå.
helt siden jeg fikk dem for et år siden, har det vært stadige fremskritt i riktig retning hva gjelder fintuning, elektronikk og kabling.
og nå spiller de temmelig nær ideelt, i mine ører.
helt klart hakket bedre enn da du var her i påsken.
Huff og huff, nå blir det ikke lett på få ro i sjela for oss andre!HSobstad skrev:Tusen takk.
Tror dette blir bra.