Gjestemedlem skrev:
Men jeg har ikke noen forsterker til disse. De gamle egnet seg ikke og er nå solgt, og jeg er på utkikk etter noe nytt. Budgettet er sprengt i fillebiter, så jeg har ikke råd til rare greiene og håper å finne noe jeg han bruke inntil videre. Tips på alternativer, helst integrert, opptil 15.000 hadde vært storveis. Og jeg regner med at folk her har god erfaring med hva som passer og hva som ikke gjør det. Har lest det meste i tråden her, men er egentlig ikke så veldig mye klokere. Satser på å handle brukt.
Noe jeg bør sette på shortlisten og se etter?
Tøft gjort og grattis med flotte hønn Gjestemedlem, Avantgarde gir mening med livet 8)
Her har du en underdog med mange muligheter... F4 fra First Watt/Nelson Pass. Klasse A konstruksjon på 2x25 watt med negative(-0.5) voltage gain. Bra match for lett drevne høytalere og aktive forforsterkere(selv de med høy gain)
meget lavt støygulv som er perfekt for hønn. F4 kan brukes som ren stereo effektforsterker på 25 watt klasse A, alternativt ha 2 stk som mono balansert på 100 watt klasse A....eller mono parallell...evt. kobles som flea(rør) til diskant mellomtone , F4 til bassene
mange muligheter!
Litt om lyden
dyp og stram bass, spilte på par med min gamle DP A1-S EBW, oppløst, stort lydbilde med herlig mellomtone. Har du forforsterker og finner en brukt F4 eller to til en grei pris er det bare å klinke til
Bilde fra mitt gamle oppsett...
Se link for mer informasjon...
http://www.6moons.com/audioreviews/firstwatt6/f4.html
Mvh,
TAS