Fin den subwooferen der men er det ikke mer gunstig Ă„ plassere hĂžyttalerne litt lenger ut fra bakvegg og sidevegg
Fin den subwooferen der men er det ikke mer gunstig Ă„ plassere hĂžyttalerne litt lenger ut fra bakvegg og sidevegg
Jeg har kjÞpt den modellen. FÄr dem enten denne uka eller til mandagDette her er jo et fantastisk skussmÄl:
Genelec 8361A Review (Powered Monitor)
This is a review and detailed measurements of the Genelc 8361A studio monitor (powered active speaker). It is on kind loan from a member and costs US $4,995. The 8361A looks identical to the rest of the series except massively scaled up: It doesn't look it but it is extremely heavy. It has a...www.audiosciencereview.com
8361A SAMâą Studio Monitor - Genelec.com
The flagship of The Ones range, the 8361A offers the most advanced acoustic performance of any studio monitor on the planet.www.genelec.com
Er veldig nysgjerrig pĂ„ hvordan dette lĂ„ter. Er det noen i Oslo/Follo/Ăstfold som har sĂ„nne? Jeg trenger Ă„ fĂ„ litt flere preferanser i erfaringsbanken
Takk Bedre hadde disse pÄ utlÄn fÞr jeg kjÞpteGratulerer
Hvordan spiller det i forhold til Avantgarde?
Famous last wordsTakk Bedre hadde disse pÄ utlÄn fÞr jeg kjÞpte
Du hÞrer rett og slett alle detaljer bedre, spilte pÄ 100 desibel tidligere idag og ble sjokkert over jeg faktisk spilte sÄ hÞyt. Har hatt mange hÞyttallere og nÄ slÄr jeg meg til ro med disse . Det eneste jeg skal forbedre er akustikken i taket
Det er vel noe som fÄ gjÞr som man burde ha gjort, mye bedre Ä fÞre en samtale i et rom med god akustikk eller hva ?Famous last words
Digg! Ikke mye som er bedre en uforvrengt herlig lyd uansett styrke Har du planer om Ä supplere med sub, eller et det ikke noe savn med disse?Takk Bedre hadde disse pÄ utlÄn fÞr jeg kjÞpte
Du hÞrer rett og slett alle detaljer bedre, spilte pÄ 100 desibel tidligere idag og ble sjokkert over jeg faktisk spilte sÄ hÞyt. Har hatt mange hÞyttallere og nÄ slÄr jeg meg til ro med disse . Det eneste jeg skal forbedre er akustikken i taket
FÞler ikke behovet for det, men det vil nok lÞfte lyden enda mer . FÄr se etterhvert, er jo ikke akkurat billige disse subwooferene. Vanskelig Ä si nÄr man ikke vet hva man gÄr glipp av.Digg! Ikke mye som er bedre en uforvrengt herlig lyd uansett styrke Har du planer om Ä supplere med sub, eller et det ikke noe savn med disse?
Ser rÄtt ut, Skipnes. Eg har litt sans for forma pÄ desse The Ones. Kan du seia noko meir om korleis ting er kopla saman?Happy
Jeg kjÞrer xlr balansert fra en preamp/streamer(eversolo a8) denne reguler jeg volum med. HÞyttalerne kan kobles til glm for kalibrering osv, nÄr det er utfÞrt lagres det og overfÞres til hÞyttalerne, kan da frakoble glm. Kan ogsÄ ha glm tilkoblet 24.7 og styre volum via pc om man ikke har en preamp. Veldig enkelt og greit.Ser rÄtt ut, Skipnes. Eg har litt sans for forma pÄ desse The Ones. Kan du seia noko meir om korleis ting er kopla saman?
123 k ish for talerne. Stativene og det andre tilbehĂžret blir litt ekstraHvor mye koster et slikt par?
Har du GLM kittet?
Ja det vet jeg , de plager ikke megHar du GLM kittet?
Du vet du kan skru av de FĂLE grĂžnne led lysa
Det mÄ vÊre noe med Tidal Connect i Lumin.Etter siste firmware oppgradering blinker det rÞdt i ledlys i 8341 nÄr jeg skifter lÄt i Tidal.
Skjer nesten hver gang.
Streamer fra Lumin u2 mini.
Dette skjer ikke fra spotify. Er det genelec som klager pÄ for hÞy bitrate?
HeiHei! Trenger noen gode rÄd. Jeg pusler med tanken pÄ et alternativt oppsett i en liten stuekrok pÄ ca 17 m2. Jeg tenkte Roon pÄ Mac, RME ADI-2 fs, og et par Genelec. Vil dette fungerer greit med analog kobling mellom dac og ht og hvilken modell fra Genelec vil passe best? Budsjett pÄ ht er maks 25.
Hmm, men da kan jeg jeg ikke bruke hodetelefoner nÄr jeg har behov for det? Ser jeg mÄ lese mer for jeg vet ikke helt om GLM er en fysisk ting eller software. Men kom gjerne med et forslag til oppsett som gir god lyd i stuen innenfor budsjettetHei
Du bÞr gÄ for en Genelec model med SAM ( Smart Active Monitoring ), da kan du droppe ekstern DAC. Og du fÄr GLM romkorreksjon.
Jeg har en stuekrok og ca 3-4 meter i fra lytteposisjon. Noen her som kjĂžrer Genelec i et slikt stueanlegg som kan si noe om hva jeg evt kan forvente meg av lydsignatur kontra aktive hifi-hĂžyttalere som feks LS50 W?
Ja, det er det, sÄ hvorfor er det sÄ mange av dem pÄ finn, til salgs fra privatpersoner?Ser jo ut som 4000 serien til Genelec er sÄnne installasjons-hÞyttalere
Blir jo spekuleringer, men man kan jo anta at om de er brukte sÄ er det ting som er plukket ned ifm renovering/riving/konkurs etc og ev skulle kastes/gjenvinnes, hvor da noen ser muligheter for Ä tjene en slant?Ja, det er det, sÄ hvorfor er det sÄ mange av dem pÄ finn, til salgs fra privatpersoner?
..
TakkGratulerer
Hva spiller du pÄ Nex?Er alle som har Genelec "mÄlemafia"?
Jeg gÄr vel selv under den kategorien, men jeg angrer ikke et sekund pÄ at jeg solgte alt jeg hadde av high end hifi, oppgradert og samlet gjennom 20 Är. Og gikk for et par the ones, og en woofer. Makan til godlyd