Vennetråd Wiim Streamer's

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.559
    Antall liker
    12.938
    Sted
    Sørlandet
    Jeg har to Wiim streamere hvor begge er tilkoblet via wifi. Den ene står på hytta og der plugger jeg ut strøm og kutter wifi når jeg forlater. Det eneste jeg mister da er de automatiske oppdateringene. Så fort strømen er på og den får tilgang til internet så er den oppe å går. Bedre en noen annen streamer jeg har hatt.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    20.191
    Antall liker
    37.368
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Huff, han bruker altfor lang tid... Slik utrolig mange av disse hifi-folka fra usa gjør.
     

    ufo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Innlegg
    1.915
    Antall liker
    1.075
    opplever ofte at spotify fra mobil kobler seg av wiim noen få minutt etter e skrur av skjermen, er det normalt? spillelisten fortsetter da, men må koble opp igjen for å endre.
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.984
    Antall liker
    8.830
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    opplever ofte at spotify fra mobil kobler seg av wiim noen få minutt etter e skrur av skjermen, er det normalt? spillelisten fortsetter da, men må koble opp igjen for å endre.
    Jeg har aldri opplevd det selv, men skjønner det oppleves frustrerende. Spørsmålet er jo om det er mobilen eller WiiM-enheten sin skyld.

    Du kan jo opprette en tråd om problemet på WiiM sitt forum og høre om det er andre som har opplevd det samme og hva de eventuelt gjorde for å fikse det:
     

    Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.581
    Antall liker
    1.516
    Sted
    Horten
    Tipper det er mobilen som kobler ned app'en for å spare strøm og data.
     
    • Liker
    Reaksjoner: ufo

    janghell

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.12.2002
    Innlegg
    656
    Antall liker
    320
    Torget vurderinger
    11
    Leste en plass at det hadde komt støtte til wiim pro for å bruke logitech media server. Noen som har testet? Hvordan fungerer dette? Dukker wiim pro opp i lms som en squeezebox eller er det at wiim får tilgang til lms bibliotek?
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.984
    Antall liker
    8.830
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Leste en plass at det hadde komt støtte til wiim pro for å bruke logitech media server. Noen som har testet? Hvordan fungerer dette? Dukker wiim pro opp i lms som en squeezebox eller er det at wiim får tilgang til lms bibliotek?
    Vet ikke, men tipper den dukker opp under Home Music Share i WiiM-appen slik som Plex-biblioteker gjør.

    IMG_4167.jpeg


    Men se om du finner mer info her:
     

    Puscifer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    434
    Antall liker
    297
    Torget vurderinger
    4
    Leste en plass at det hadde komt støtte til wiim pro for å bruke logitech media server. Noen som har testet? Hvordan fungerer dette? Dukker wiim pro opp i lms som en squeezebox eller er det at wiim får tilgang til lms bibliotek?
    Wiim pro dukker opp som egen spiller i LMS.
    Knut :)
     

    ELJ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2008
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    2.225
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    24
    Da har jeg gått fra mini til Pro. Har inntaket til fiber/bredbånd bare 1,5 meter fra racket så jeg ville kable opp streamer. Opplevde av og til irriterende dropouts med Mini og trådløst. Nå er ihvertfall det problemet løst.

    IMG20231002190832.jpg
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    20.191
    Antall liker
    37.368
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Hvor står det at den knuser alle andre?

    Den bør være vesentlig bedre enn vanlig pro....
     

    RS1

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.12.2006
    Innlegg
    146
    Antall liker
    91
    Torget vurderinger
    2
    "the Pro Plus absolutely wipe the floor with the regular Pro. Starting with a SINAD better by 24dB"

    Dvs. SINAD 111,4/111,9 dB til en 1/3 av prisen på f.eks Eversolo.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    20.191
    Antall liker
    37.368
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    ...hvor hørbart er det? Testet vanlig pro vs min nuc, der ble pro "filleristet" vs min nuc (til samme dac) EversSolo låter bedre enn min nuc igjen (samme dac)
     

    RS1

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.12.2006
    Innlegg
    146
    Antall liker
    91
    Torget vurderinger
    2
    Du mener hvordan den "spiller musikk"? Audio-komponenter "spiller" ikke musikk, de gjengir musikk og Pro Plus gjengir musikk utmerket til den beste prisen.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    20.191
    Antall liker
    37.368
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Du mener hvordan den "spiller musikk"? Audio-komponenter "spiller" ikke musikk, de gjengir musikk og Pro Plus gjengir musikk utmerket til den beste prisen.
    Ikke gjør deg dummere enn hva du er...
    Test litt før du skriver.. Jeg skrev nettopp at det ER forskjell - eneste du kommer med er flisespikkeri. Ynkelige saker.
     

    RS1

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.12.2006
    Innlegg
    146
    Antall liker
    91
    Torget vurderinger
    2
    Kaller du meg dum? Du mangler dannelse. Så da fortsetter jeg i din stil: Jeg har desverre ingen "HoJ confirmation bias hjemmetest" å henvise til.
    Har du en lidelse som gjør at du må svare på absolutt alle tråder på forumet til hifisentralen?
     
    • Wow
    Reaksjoner: HoJ

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    20.191
    Antall liker
    37.368
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Det har jeg gjort - flere ganger. En god streamer er for meg en streamer som har et bra og intuitivt brukergrensesnitt.
    Greit nok, men hos meg (og andre plasser) har det vært forskjell selv til samme dac. Jeg testet ikke EversSolo opp mot WiiM Pro, begge mot min nuc. (så klart målt gain osv) - Der nucen var bedre en pro, men dåligere en EverSolo.

    Men til prisen er WiiM Pro meget bra - og ikke minst fantastisk brukergrensesnitt.
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.559
    Antall liker
    12.938
    Sted
    Sørlandet
    Min påstand er at Wiim Mini, Wiim Pro og Wiim Pro+ låter helt identisk. Forutsatt at dem benyttes som streamer med digitalt ut. Benyttes dem som streamer OG dac med analog ut så vil det være store forskjeller.

    Her er Wiim Pro digital ut / Toslink: 44.1 = -141.8 dB

    1697624245960.png


    Og her er Wiim Mini digitalt ut / Toslink: 44.1 = -141.4 dB

    1697624319840.png
     
    Sist redigert:

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    20.191
    Antall liker
    37.368
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Min påstand er at Wiim Mini, Wiim Pro og Wiim Pro+ låter helt identisk. Forutsatt at dem benyttes som streamer med digitalt ut. Benyttes dem som streamer OG dac med analog ut så vil det være store forskjeller.
    Jeg snakker kun om digitalt ut.
     

    Morten S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.09.2015
    Innlegg
    271
    Antall liker
    402
    Er det flere enn meg som sliter med wiim app og avspilling av Qobuz akkurat nå? Søker dårlig og hopper fra låt til låt når jeg endelig får spilt.
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.984
    Antall liker
    8.830
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Er det flere enn meg som sliter med wiim app og avspilling av Qobuz akkurat nå? Søker dårlig og hopper fra låt til låt når jeg endelig får spilt.
    Fungerer knirkefritt her dessverre. Kanskje prøve med en restart av WiiMen?
     

    RS1

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.12.2006
    Innlegg
    146
    Antall liker
    91
    Torget vurderinger
    2
    Som streamer (WiFi til digitalutgang), er det svært liten, om ingen forskjell på Wiim Mini og Pro Plus, som en komplett løsning med streamer+DAC er Pro Plus endel bedre enn Wiim Mini.

    HoJ: Blindtest or go home.

    Ingen blindtest, men det var helt umulig for meg å høre forskjell på samme spor på Rpi4-streamer USB ut, Chromecast Audio optisk ut og WIim Mini optisk ut.
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: KMR

    Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.581
    Antall liker
    1.516
    Sted
    Horten
    Skal si de er ivrige de Wiim folkene. De og Topping gir ut nye produkter i en fascinerende hastighet.
    Og samtidig sikkert irriterer vettet av de som ikke liker disse hifi-enheten som både måler og låter bra. :cool:
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.984
    Antall liker
    8.830
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Skal si de er ivrige de Wiim folkene. De og Topping gir ut nye produkter i en fascinerende hastighet.
    Og samtidig sikkert irriterer vettet av de som ikke liker disse hifi-enheten som både måler og låter bra. :cool:
    Ja de jobber på 👍🏻
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.984
    Antall liker
    8.830
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    WiiM Ultra streamer er på gang, men release er foreløpig planlagt Q2 2024:

    Lite info foreløpig, annet enn at den skal ha skjerm, aluminiumchassis og usb-lydutgang.
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.984
    Antall liker
    8.830
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Det eneste jeg egentlig ønsker i en Ultra som jeg ikke har i Pro er:
    • Aluminium-utførelse
    • Ren streamer, bort med AD og DA
    • HDMI-utgang for å vise avspillingsinfo på TV
    • AES/EBU utgang
    • Intern strømforsyning av god kvalitet
     

    ufo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Innlegg
    1.915
    Antall liker
    1.075
    hvorfor ønsker man å fjerne analog inn og ut? i mini og pro koster de knapt noe, så prisen vil ikke droppe nevneverdig. for pro+ er den allerede bedre enn de fleste dacer, og det til 3k. fint å ha i reserve for andre system.
    stor tv som stort sett viser et statisk bilde vil jeg tro blir irriterende kontra en pad i handa, hvor man kan scrolle og skru av/på skjermen på 1sek.
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.984
    Antall liker
    8.830
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    hvorfor ønsker man å fjerne analog inn og ut? i mini og pro koster de knapt noe, så prisen vil ikke droppe nevneverdig. for pro+ er den allerede bedre enn de fleste dacer, og det til 3k. fint å ha i reserve for andre system.
    stor tv som stort sett viser et statisk bilde vil jeg tro blir irriterende kontra en pad i handa, hvor man kan scrolle og skru av/på skjermen på 1sek.
    Var mer ift hva jeg har bruk for. Folk kjøper CD-transport i stedet for CD-spiller med analog utgang også.

    Du må ikke bruke en slik HDMI-utgang, men i mine øyne er det et bedre valg enn skjerm på fronten av streamer da i alle fall jeg ikke sitter på gulvet foran racket/tvbenken når jeg lytte til musikk. Da fungerer mobilen like bra som fjernkontroll og skjerm 👍🏻

    Innkjøp av iPad til 5-6.000 i tillegg til streamer anser jeg som unødvendig dyrt.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn