Vennetråd Wiim Streamer's

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • RS1

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.12.2006
    Innlegg
    145
    Antall liker
    90
    Torget vurderinger
    2
    Fosi Audio V3 og 48V PSU klarer og få 190W 1%THD i 4 ohm av en TPA3255-konstruksjon, 0,004% THD på 5W. SINAD på 88dB
    En svært vellydende forsterker som driver driver svært mange høyttalere med enkelthet.
    Spent på hva Wiim Amp klarer, og om man kan bruke 48V PSU, da 32V blir kanskje noe svak for mange høyttalere.

    Edit: Det ser ut som Wiim Amp bruker apparatledning (230V) og har PSU innebygget, og ingen mulighet til å bruke en annen PSU.
     
    Sist redigert:

    RS1

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.12.2006
    Innlegg
    145
    Antall liker
    90
    Torget vurderinger
    2
    USB, I2S, og AES/EBU utgang hadde vært topp, kan frigjøre innganger på DAC til CD-transport, coax, TV, Bluray, etc som ofte bruker coax/optisk.
    AES/EBU er et must for de som bruker visse aktive høyttalere.
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.791
    Antall liker
    8.134
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    USB, I2S, og AES/EBU utgang hadde vært topp, kan frigjøre innganger på DAC til CD-transport, coax, TV, Bluray, etc som ofte bruker coax/optisk.
    AES/EBU er et must for de som bruker visse aktive høyttalere.
    Ja er mest for å kunne bruke AES/EBU inngangen på DAC, i tillegg skal det være en liten teknisk fordel ift at den er balansert digital. BD-spiller og Chromecast kjører jeg med HDMI. Så er mest som du sier ift å ha tilgjengelige innganger til annet utstyr 👍🏻

     
    • Liker
    Reaksjoner: raw

    Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.440
    Antall liker
    1.346
    Sted
    Horten
    Ser ut som Wiim Pro nå har fått ny firmware for støtte at Tidal Max og støtte for nytt SDK fra Spotify. :cool:

    3120-b37c02c126b35f66b83d101e82969c31.jpg
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.451
    Antall liker
    2.038
    Torget vurderinger
    8
    Hei har i dag en Marantz ND8600 som har innebygget Heos streamer som rett og slett er av laber kvalitet! Lydmessig så er jeg fornøyd så lurer da på om en Wiim streamer vil fungere greit med tanke på at jeg bruker dac i Marantz ?
     

    Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.440
    Antall liker
    1.346
    Sted
    Horten
    Ja, burde fungere fint det. Optisk (Wiim Mini) ev Coax (Wiim Pro) inn i Marantz, lydsignatur++ som idag. (y)
    -Dette selvsagt med forutsetning at optisk/coax inn på Marantz er ordentlig.(noe man jo kan anta)
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.451
    Antall liker
    2.038
    Torget vurderinger
    8
    Ja, burde fungere fint det. Optisk (Wiim Mini) ev Coax (Wiim Pro) inn i Marantz, lydsignatur++ som idag. (y)
    -Dette selvsagt med forutsetning at optisk/coax inn på Marantz er ordentlig.(noe man jo kan anta)
    Ja for anta det 👍 Da blir det enten det eller kjøpe en streamer/dac som Eversolo eller lign men har jo ingen garanti for bedre lyd kontra dacen i Marantz, koster jo ikke mye og prøve 👍
     

    Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.440
    Antall liker
    1.346
    Sted
    Horten
    Ja for anta det 👍 Da blir det enten det eller kjøpe en streamer/dac som Eversolo eller lign men har jo ingen garanti for bedre lyd kontra dacen i Marantz, koster jo ikke mye og prøve 👍
    Jeg misforstod kanskje: Jeg trodde du skulle fortsette å bruke Marantz som DAC og kun ha en streamer inn til denne. Da er jo de nevnte Wiim ok.
    Om du skal ha streamer/DAC i tillegg, da er det jo enten Wiim Pro Plus eller Eversolo ja. (y)
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.451
    Antall liker
    2.038
    Torget vurderinger
    8
    Jeg misforstod kanskje: Jeg trodde du skulle fortsette å bruke Marantz som DAC og kun ha en streamer inn til denne. Da er jo de nevnte Wiim ok.
    Om du skal ha streamer/DAC i tillegg, da er det jo enten Wiim Pro Plus eller Eversolo ja. (y)
    ja tenkte og prøve en Wiim evt da det vil koste litt og bytte ut Marantzen også, tror nok en ok dac vil koste litt
     

    Norlenning

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.03.2007
    Innlegg
    2.458
    Antall liker
    468
    Torget vurderinger
    2
    Noen som har sammenlignet dac i Pro Plus med Topping sine ?
     

    Sporenstrex

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.10.2016
    Innlegg
    358
    Antall liker
    781
    Beklager, E30 II såklart. Og flere andre, samt streamere som Blusound osv. 😉
     

    Motorhome

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Innlegg
    1.630
    Antall liker
    1.501
    Sted
    Sunndalsøra
    Har blitt veldig fornøyd med WiiM mini inn på denne Topping D90. Måtte skjekke koblingen på Toslink, da jeg mistet signalet. Litt omplugging så ble det. Har tenkt å overhale den gamle Marantz 2250B som ligger i kjelleren. Får kjøpt kit så man kan bytte ut gamle kondiser, lamper konensatorer osv. Skal ikke bli noe problem for en eldre elektromontør. Har tenkt litt på Wiim pro/plus. Da får man bruk for en god Dac også m. analog RCA utgang. Tror det skal gå inn på den gamle gode receiveren til Marantz. Vil bruke den på vintage JBL :) Da får man også lytte på radio med Wiim. og ellers så er det en FM kanal som går døgnet rundt fra Kr.Sund.
     
    Sist redigert:

    Erik.M

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    118
    Antall liker
    78
    Torget vurderinger
    4
    Har kjøpt Wiim Pro+ og førsteinntrykket er godt.
    Prøver å koble den på roon, men da kommer den bare opp via Airplay
    Noen som har tips?
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.304
    Antall liker
    3.105
    Torget vurderinger
    4
    Har kjøpt Wiim Pro+ og førsteinntrykket er godt.
    Prøver å koble den på roon, men da kommer den bare opp via Airplay
    Noen som har tips?
    Ref.roons websider så er ikke + modellen godkjent enda mens Pro modeller er godkjent.

    1700406421282.png
     

    RS1

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.12.2006
    Innlegg
    145
    Antall liker
    90
    Torget vurderinger
    2
    WiiM AMP er en knockout på overpriset Sonos og Bluesound.
    TPA3255 forsterker, subwoofer ut, EQ, HDMI ARC, etc., RCA in, Optisk in.
    1700820557282.png

    1700820650889.png

     
    Sist redigert:

    ufo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Innlegg
    1.854
    Antall liker
    989
    burde egentlig hatt et sett analoge utganger også. hjelper jo ikke med evt god dac om ytelsen går bort i forsterkeren.
     
    Sist redigert:

    RS1

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.12.2006
    Innlegg
    145
    Antall liker
    90
    Torget vurderinger
    2
    burde egentlig hatt et sett analoge utganger også. hjelper jo ikke med evt god dac om ytelsen går bort i forsterkeren.
    Ytelsen til en DAC går som regel alltid "bort" i forsterken. De aller fleste DACer som lanseres nå har bedre SINAD enn forsterkere.
    Men shit in blir shit out, så velg alltid DAC med bedre SINAD enn forsterker, det går ikke "bort" helt og holdent.
    Jeg vil tro ytelsen til DAC i WiiM AMP holder tilstrekkelig SINAD til at man vanskelig kan høre forskjell.
    En analog utgang med volumkontrol ville jeg ønsket/brukt til oppgradering med en effektforsterker, hvis man ønsker mer Watt/bedre SINAD.
     

    ufo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Innlegg
    1.854
    Antall liker
    989
    oppdaterte målinger
     
    • Liker
    Reaksjoner: RS1

    Norlenning

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.03.2007
    Innlegg
    2.458
    Antall liker
    468
    Torget vurderinger
    2
    Hei,oppdaget at Airplay lyser når æ streamer fra Spotify,er dette en liten bug? Gjør ikkje det når æ høre radio via vTuner? Airplay er slått av i innstillinger på ipad gen6 Dette skal jo være Spotify Connect,må jo være feil at Airplay lyser opp i Spotify
     

    Vedlegg

    Norlenning

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.03.2007
    Innlegg
    2.458
    Antall liker
    468
    Torget vurderinger
    2
    Ingen som vet noe ang min forrige post? Kjenner æ fikk litt noia da Wiim skal være bit- perfect. Så lyste AIRPLAY opp,uææææ🙄🤪🤣
     

    1/2 Tam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Innlegg
    6.733
    Antall liker
    5.972
    Wiim mini har vært ekstremt stabil hos meg inntil for noen måneder siden. Iphone finner ikke Wiim mini, men den finner Bluesound og alle andre produkter jeg har i hjemmet. Har innstallert siste oppdateringer på både tlf og Wiim. Macèn min finner Wiim uten problem.
     
    Sist redigert:

    Norlenning

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.03.2007
    Innlegg
    2.458
    Antall liker
    468
    Torget vurderinger
    2
    Ja,tlf min,en OnePlus finner Wiim tvert,ikkje ipad,der leter Spotify,ikkje vTuner. Men det rare e Airplay,det skjønner æ ikke,må jo være en bug siden Airplay er deaktivert
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.964
    Antall liker
    8.266
    Torget vurderinger
    1
    WiiM AMP er en knockout på overpriset Sonos og Bluesound.
    TPA3255 forsterker, subwoofer ut, EQ, HDMI ARC, etc., RCA in, Optisk in.
    Vis vedlegget 972534
    Vis vedlegget 972535
    Den der tenker jeg å kjøpe som back-up.
     

    RS1

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.12.2006
    Innlegg
    145
    Antall liker
    90
    Torget vurderinger
    2
     

    Sinsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.08.2008
    Innlegg
    237
    Antall liker
    50
    Torget vurderinger
    1
    Er ytelsen som forforsterker selvsagt ut fra målingene oppgitt i testen, eller et dette noe som ikke er vurdert? Tenker da mest på volumkontroll analog ut.
     

    ufo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Innlegg
    1.854
    Antall liker
    989
    målt 2V, er sansynligvis noe tap ved lavt volum. men ørene er uansett elendig på å grave etter detaljer på lave nivå.
     

    ufo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Innlegg
    1.854
    Antall liker
    989
    sett den på 24bit/44.1khz
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn