Vennetråden for Denon

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Den er vel noe av det mest stødige som er bygd av arten.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    Jeg har PMA 1600-NE selv, men har hørt 2500-NE også. Begge spiller veldig bra i mine ører, og ikke minst MC RIAA trinnet overrasket meg med hvor bra det var. Sjeldent god valuta for pengene, IMO.

    Kunne tenkt meg å prøve en Denon PU også, men er usikker på hva slags arm man må ha, og som er tung nok.
     

    Academic_South

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2013
    Innlegg
    874
    Antall liker
    401
    Takk skal du ha Frank :) Blir lettere å prate sammen på Hesten når jeg har kvittet meg med Hegel forsterkeren ......... ;-)
    Hei. Kunne du ha sagt noen ord om denne Denon-forsterkeren? Jeg har vel prøvd nesten alle forsterkerne fra Hegel nå, og selv om de siste H390 og H190 er gode, så blir det alltid kortvarige One-Night Stand vennskap med Hegel, før de som regel ganske kvikt svinner ut av mitt liv..........
     

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.195
    Antall liker
    2.436
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Det var ikke måte på hvor gode skussmål PMA A110 fikk i nyeste Hifi&Musik. Artig å lese sammenligningen mot de digitale Marantz konkurrentene. Sound United gir seg selv hard konkurranse nå.
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.563
    Antall liker
    7.519
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Det var ikke måte på hvor gode skussmål PMA A110 fikk i nyeste Hifi&Musik. Artig å lese sammenligningen mot de digitale Marantz konkurrentene. Sound United gir seg selv hard konkurranse nå.
    Enig, jeg kjøpte bladet på nett siden det var test av snacks fra både Denon og Marantz. Jeg hadde ikke fått med meg at det var en helt annen forsterkerkonstruksjon på denne kontra 2500NE. Dog tror jeg at begge forsterkere er noe jeg kunne levd med så lenge elektronikken lever i de..
     
    Sist redigert:

    kjetil71

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.12.2004
    Innlegg
    320
    Antall liker
    108
    Sted
    Ein plass i Stavanger
    Torget vurderinger
    1
    A-110 er vel, slik jeg har forstått det, en krysning mellom 2500ne og sx1. Må jo bli godlyd med slike foreldre..!
     

    mana

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.08.2009
    Innlegg
    655
    Antall liker
    190
    Torget vurderinger
    24
    Har hatt min i snart 2 mnd. nå - fantastisk velspillende, varm og nydelig forsterker. En god oppgradering fra tidligere: Denon PMA2000, Hegel H80, H90, Röst og H160.
    Hvordan er dacen i den? Tåler den sammenligning med din Topping?
     

    trondav

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.12.2015
    Innlegg
    373
    Antall liker
    446
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    16
    Den interne DACen er grei nok, men en investering i en for min del brukt D70 til 4.000,- gir en helt ny hverdag. Alt låter så mye bedre!
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Trondav: Solid nok for det meste, den der. Ink. Chameleon B ;)
     

    Rintintin

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.09.2009
    Innlegg
    51
    Antall liker
    13
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    12
    Gemmel⅞

    Gank

    MwngQUOTE="Brian7500, post: 569165, member: 5791"]
    Vennetråden for Denon

    Her må jeg også være med. Har ganske vist ikke Denon udstyr mere men jeg har godt nok haft meget gennem årene.

    Jeg startede med en PMA-1055, en DCD-1450AR og en TU-1500RD i sort. Så fik jeg en POA-T10 som kun kunne fåes i guldfarvet. Så jeg skiftede mine sorte DCD-1450AR og TU-1500RD ud til to magen til i guld og samtidig fik jeg en PMA-1500 (også i guldfarvet). Siden kom en DMD-1000 i guld til.

    Og til sidst fik jeg samlet en PMA-S10II, en DCD-S10II og en TU-S10 sammen. Det spillede nu dejligt.
    [/QUOTE]
     

    Rintintin

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.09.2009
    Innlegg
    51
    Antall liker
    13
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    12
    Vennetråden for Denon

    Kan ikke utelukke Denon.

    Som nylig hifi frelst, har et prakteksemplar av en PMA2000AE. Som hoved signalkilde, snurrer jeg plater på en DP-300F med DL-103 pu. Må si jeg er meget godt fornøyd med mitt første oppset.

    Noen der ute som har lyst til å dele sine ervervinger og erfaringer?

    Velkommen til Vennetråden til Denon.
    soundstace
     

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.370
    Antall liker
    1.185
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    om noen vet hvor man kan få tak i orginale jvc deler så rop ut:)
     

    Rintintin

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.09.2009
    Innlegg
    51
    Antall liker
    13
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    12
    denne. Dvs drivverket, prosesseringen og byggekvalitet.
    Vennetråden for Denon

    Kan ikke utelukke Denon.

    Som nylig hifi frelst, har et prakteksemplar av en PMA2000AE. Som hoved signalkilde, snurrer jeg plater på en DP-300F med DL-103 pu. Må si jeg er meget godt fornøyd med mitt første oppset.

    Noen der ute som har lyst til å dele sine ervervinger og erfaringer?

    Velkommen til Vennetråden til Denon.
     

    Rintintin

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.09.2009
    Innlegg
    51
    Antall liker
    13
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    12
    https://www.vintage-electronics.net/beltkits.aspx
    da har jeg funnet en side som har noe gode deler til oss som fixer slitt selv. og for de som leter etter et godt belte kit.
    Vennetråden for Denon

    Kan ikke utelukke Denon.

    Som nylig hifi frelst, har et prakteksemplar av en PMA2000A. Som hoved signalkilde, snurrer jeg plater på en DP-300F med DL-103 pu. Må si jeg er meget godt fornøyd med mitt første oppset.

    Noen der ute som har lyst til å dele sine ervervinger og erfaringer?

    Velkommen til Vennetråden til Denon.
    Jeg har nå Denon pma 925R, Pma 1560R, gikk til innkjøp Av Pma 2000AE (24kg) 1 uke siden. Og fordi den har løs/oppgraderbar AC kabel og ikke fast lakrisssnøret til stikkkontakt. Så glapp det helt for meg igår og kjøpte med meg Sjeldne PMA (30kgS10 mk11.) Det skal vidt meg bekjent være eneste med ekte Dual Mono. Spørsmål: Hvorfor er deg bare 2 signalstikks enda det er den store 16amp kontakt?? Vil noe ha svar/teori her? . Vil jo gjerne oppgradere med bedre strømkabel og bedre skjerming. Har noen tips/hjelp til upgrade kit til 2000AemE of tik S10mk2??

    Dette skal u
    Vennetråden for Denon

    Kan ikke utelukke Denon.

    Som nylig hifi frelst, har et prakteksemplar av en PMA2000AE. Som hoved signalkilde, snurrer jeg plater på en DP-300F med DL-103 pu. Må si jeg er meget godt fornøyd med mitt første oppset.

    Noen der ute som har lyst til å dele sine ervervinger og erfaringer?

    Velkommen til Vennetråden til Denon.
     

    Vedlegg

    Rintintin

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.09.2009
    Innlegg
    51
    Antall liker
    13
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    12
    Kjører Martin Logan Electromotion Els Ektrostater -Hegel HD 25 Dac- Denon Pma S10ii/ Pma 2000AE, (byttetester) Audioquest Robin Hood høytalerkabler, Audioquest Earth signalkabel. Strømkabler Ansuz X2 mainz & Tellurium X Audio blue Audioquest kablene er med batteripakke - 😁skjerming-meget funksjonelt-( Nordost frey/heimdal kabler gikk ut billig på Finn etter test opp mot hverandre) 🎼☺
     

    StefanR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.03.2020
    Innlegg
    612
    Antall liker
    775
    Sted
    Orkanger
    Kjører Martin Logan Electromotion Els Ektrostater -Hegel HD 25 Dac- Denon Pma S10ii/ Pma 2000AE, (byttetester) Audioquest Robin Hood høytalerkabler, Audioquest Earth signalkabel. Strømkabler Ansuz X2 mainz & Tellurium X Audio blue Audioquest kablene er med batteripakke - 😁skjerming-meget funksjonelt-( Nordost frey/heimdal kabler gikk ut billig på Finn etter test opp mot hverandre) 🎼☺
    Skal man tro målingene så er batteripakkene på Audioquestkablene bedre som antenner for støy enn skjerming.
     

    Rintintin

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.09.2009
    Innlegg
    51
    Antall liker
    13
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    12
    Stemmer absolutt ikke, da de. Gjør jobben med overbevisende støyfjerning og forbedringer. Men i denne Denongråden hadde jeg spørsmål an Pma 2000AE, og Pma S10ii forsterkere. S10ii spiller fantastisk, men er varmere en jeg liker selv på tomgang. Er dette vanlig? Og så var det dette med mulig oppgradering av nettverkskabelen som er svart standardlisse. Men begge forstekere har løse/utskiftsbare strømkabel. Men de har bare 2 stikks i han/hun plugg. Det er i andre store forsterkere 3(kant). Kan jeg bruke vanlig kvalitetskabl
    16454136069592377120248252591362.jpg
    e med 3 stikks som passer naturlig og av beste kvaltet som feks ww gold, Frey nordost strømkabels osv? Takknenemlig om noen vet om upgradekits til disse forsterkere og/eller litt kjennskap og
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.563
    Antall liker
    7.519
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Litt nyheter fra Denon i München i går

    PMA-900HNE
    Integrert forsterker med DAC og HEOS-plattform for streaming
    Preout til sub, men usikker på om det er fullt signal eller highpass-filter




    DCD-900NE
    CDspiller med støtte for avspilling av høyoppløste filer fra USB




    PMA-1700NE
    Integrert forsterker, oppdatering av dagens PMA-1600NE.
    Ser ganske likt specet ut både på DAC, strøm og innganger så litt usikker på forbedringer her.
    What Hifi skriver om utgang til sub også på denne, men kan ikke se at den har slik tilkobling så det er nok en skrive feil


     
    Sist redigert:

    gwh

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.04.2006
    Innlegg
    841
    Antall liker
    626
    Sted
    Oslo
    Er Denon venn med en x4700 sak.
    Har et Heos spørsmål, er Qobuz fortsatt ikke lagt til som kilde der eller er det noen som har hørt indikasjon på når det vil skje?
     

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.933
    Antall liker
    747
    1655831486442.png

    High-end by Denon? Bildet er tatt fra web-siden til Klubben, men tror ikke dette er en komponent de selger.

    Jeg er Denon-venn for tiden siden jeg nå bruker både DL-A110 PU og DCD-A110 CD-spiller. Begge fungerer utmerket :)
     

    RS1

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.12.2006
    Innlegg
    143
    Antall liker
    86
    Torget vurderinger
    2
    Stemmer absolutt ikke, da de. Gjør jobben med overbevisende støyfjerning og forbedringer. Men i denne Denongråden hadde jeg spørsmål an Pma 2000AE, og Pma S10ii forsterkere. S10ii spiller fantastisk, men er varmere en jeg liker selv på tomgang. Er dette vanlig? Og så var det dette med mulig oppgradering av nettverkskabelen som er svart standardlisse. Men begge forstekere har løse/utskiftsbare strømkabel. Men de har bare 2 stikks i han/hun plugg. Det er i andre store forsterkere 3(kant). Kan jeg bruke vanlig kvalitetskable med 3 stikks som passer naturlig og av beste kvaltet som feks ww gold, Frey nordost strømkabels osv? Takknenemlig om noen vet om upgradekits til disse forsterkere og/eller litt kjennskap og
    Å bytte strømkabel vil ikke ha noen innvirkning på lyden. Den troen må man bare legge bort.
     

    kjetil71

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.12.2004
    Innlegg
    320
    Antall liker
    108
    Sted
    Ein plass i Stavanger
    Torget vurderinger
    1
    Vis vedlegget 827477
    High-end by Denon? Bildet er tatt fra web-siden til Klubben, men tror ikke dette er en komponent de selger.

    Jeg er Denon-venn for tiden siden jeg nå bruker både DL-A110 PU og DCD-A110 CD-spiller. Begge fungerer utmerket :)

    Dette er en Denon POA S1. Har vel ikke vært i salg siden midten av 90-tallet
     
    • Liker
    Reaksjoner: KMR

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.933
    Antall liker
    747
    Dette er en Denon POA S1. Har vel ikke vært i salg siden midten av 90-tallet
    Og jeg som trodde det var noe nytt på gang. Nåvel, jeg trenger ikke nytt forsterkeri uansett. Men det hadde vært gøy om Denon f.eks. kom med en skikkelig high-end platespiller.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.388
    Antall liker
    20.803
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Bæltøff, @HeyHo.



    Fra det brutale til det mer forfinede: Min DL-301II på SME 3009 Series II Improved fra 1973 eller så. Eneste MC-pickupen i produksjon som jeg vet om at fungerer i denne armen. Av en eller annen grunn markedsføres ikke 301II i Norge. Litt rart, for den treffer et marked for lettere armer. Den fungerer fint ned til 9 g i alle fall.
     
    Sist redigert:

    Idar E

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.12.2018
    Innlegg
    473
    Antall liker
    1.199
    Sted
    Fræna
    Torget vurderinger
    1
    Melder meg herved inn her 👋 Denon var min portal inn i hifi verdenen og flerkanals lyd.
    Mitt første anlegg bestod av denne:

    AVR 2803:
    F8AF869D-C038-423C-A73D-6E33937D030A.jpeg


    …og denne: DVD-2900
    06C12BC7-775D-4ECF-82B1-6DD39B429579.jpeg


    Kjøpte disse to i en pakke med Gale høyttalere- og sub samt kabling fra tara labs hos Hifi-klubben i Ålesund tidlig på 2000-tallet. Høyttalere ble byttet ut, men jeg hadde dette forsterker- og spiller settet en god stund. Byttet ut forsterkeren med den kraftigere Denon A1-SR, som jeg hadde helt til jeg gikk over til ren stereo for 6 år siden.

    2803 er fortsatt i daglig bruk hos en god venn som har mye glede av den.

    A1-SR har jeg hjemme på «lager», i påvente av mulighet for flerkanals igjen… Vil ikke gi slipp på den.

    Tok den frem idag, pusset og fjernet litt støv… skal koble den opp i helgen å ha den i anlegget en stund. Gjør det et innimellom
    Her er den- og min kjælende hånd 🥴🖐

    E2D9B5B3-EDD3-4FBF-9A56-674B8D3681C7.jpeg


    Men, er det ikke innsiden som teller?
    I
    28D48BE0-DB25-43A8-8B63-107CA3200A38.jpeg


    Ha en fin kveld videre!
     

    scaniagutten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    1.161
    Antall liker
    575
    Torget vurderinger
    46
    20220930_145235.jpg

    Hei. Har en Denon PMA 1600 ne fra HFK her på prøve som blir stående:)
    Helt annen og mer dynamikk i denne enn fra mine mangeårige britiske forsterkere. Skal også prøve DD platespiller (Technics, Audio Technica eller Reloop) Noen som har konkrete forslag til DD platespiller? Tenker opptil 10k.
    Mvh. Morten
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.905
    Antall liker
    1.924
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Hei Denon folket!

    Jeg driver med en liten rydding/høstsjau i boden, der står det jaggu en Denon UD 1713, sort og meget pen i original emballasje. Dette er en BR og CD spiller. Ikke 4K. Litt usikker på om jeg skal gidde å avertere, har en flytte-eske med div.BR filmer, men streamer jo bare selv. Er det noe interesse for spillere som dette?
    La meg vite, så skal jeg ta den med opp og teste den.

    Edit: Den legges ut på finn.no

     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn