Vennetråden for Denon

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    10.614
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Denon PMA-3000ne er bygget på samme fabrikk (Shirikawa) og burde absolutt stå på en shortlist. Litt synd den mangler HDMI-ARC når dette er 3. generasjon med DAC.

IMG_6332.jpeg

torem

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Antall liker
    846
    Takker 👍🏻
    Når man ser detaljene på hvordan det lages så skjønner man hvor lite det skal til for at lyden faktisk blir annerledes. Nitidig manuelt arbeid hvor snarveier fort blir avslørt. Imponerende!
    Der kom du meg i forkjøpet. Jeg fant den videoen nå. Bare for at det ikke skal være noe tvil: Det er Denon som er interessant her, ikke Jana. Men bra hun ikke er hifi-selger i nærheten av meg!

edit: Da var Valentino som var først her. Dere er så raske på triggeren.

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    10.217
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Om jeg kunne forsvart å ha en spiller nr. 2 så ville det blitt en slik.

Balle Clorin

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Antall liker
    10.999
    Torget vurderinger
    2
    Jeg degraderte CD spilleren i skapet og fikk plass til LPspiller nr2. Har ikke brukt CD siste 2 år …
    Denon er både anderledes og bra DD alternativ , har lyst på den selv, men da må Denon 51F ut… og mer penger på konto

Sist redigert:

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    28.380
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Det forunderlige, @Rintintin, er at du må insinuere at andres nullresultat ved strømkabelbytte betyr at de har dårlige høreevner.
    Det kan faktisk være slik at hørselen er fullt ut i orden og at det involverte utstyret ikke trenger kvalitetskabler (hva nå det utrykket måtte bety).

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    10.217
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Det er jo litt inspirerende at noen forsøker å bringe debatten tilbake til dårlig hørsel og sånn da. Litt som å tre ti-femten år tilbake i tid. Good times.

Flageborg

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Antall liker
    3.595
    Torget vurderinger
    0
    Det kan faktisk være slik at hørselen er fullt ut i orden og at det involverte utstyret ikke trenger kvalitetskabler (hva nå det utrykket måtte bety).
    Det forunderlige er at ingen med slike fantastiske kabler inviterer til en "blind-test".... :unsure:

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    9.100
    Torget vurderinger
    1
    Fabrikkbesøk hos Denon

Karl_Erik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.10.2002
    Antall liker
    1.294
    Torget vurderinger
    1

Slowrider

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.05.2011
    Antall liker
    862
    Siden jeg har fått en ny DP-3000NE i hus: hva er en fair pris for en DP-47F? Den er kjøpt ny av meg ca 1988. Byttet ut til ny DL-160 som ikke er mye brukt. Selve spilleren ser strøken ut, men lokket er noe eldret. Den andre jeg tenker kan forlate redet er en DP-59L. Den har noen merker på kassen, men fungerer helt som den skal. Noen som har tanker om pris på disse?
    Etter noen måneder med ny platespiller, er du fornøyd med byttet fra DP47? Var det verdt investeringen?Har en DP47 selv og sikler på DP-3000NE...

Balle Clorin

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Antall liker
    10.999
    Torget vurderinger
    2
    Denon 47F og sånn , De går for 3000-5000 har jeg sett. Noen er snappet opp for 1000-2000.. Selg før elektronikken begynner å tulle (det gjør den snart om den ikke gjør det allerede) . , så får neste eier ta regningen .Har en brukt 51F som er strøken og jeg sørget for proff service med nye kondensatorer også.
    Kunne tenke meg en 59L men må regne med noen tusen på service og kondensatorbytte , og da må salgsprisen stå i forhold til det.

Slowrider

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.05.2011
    Antall liker
    862
    Denon 47F og sånn , De går for 3000-5000 har jeg sett. Selg før elektronikken begynner å tulle (det gjør den snart om den ikke gjør det allerede) . , så får neste eier ta regningen .Har en brukt 51F som er strøken og jeg sørget for proff service med nye kondensatorer også.
    Kunne tenke meg en 59L men må regne med noen tusen på service og kondensatorbytte , og da må salgsprisen stå i forhold til det.
    Tenkte mest på om du er fornøyd med den nye?

trondav

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.12.2015
    Antall liker
    511
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    23
    Er på jakt etter en ny (brukt) CD-spiller som passer inn i oppsettet mitt. Budsjett - max 6k tenker jeg da det går mest i streaming via Denafrips Arce og Tidal. Noen som "har noe interessant" liggende? Min Denon DCD-1500AE sliter med å lese platene som den skal - får ofte melding om at det ikke er CD i selv om det er. Må teste mange CDer så kommer det kanskje en som leses helt greit.

IMG_1267 (1).jpeg

Slowrider

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.05.2011
    Antall liker
    862
    Balle Clorin: Er nok ikke meg, lever godt med min foreløpig;) Var mest nysgjerrig på den nye saken, frister litt den. Misforstod nok ditt tidligere innlegg der det så ut som du hadde kjøpt den nye.

Balle Clorin

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Antall liker
    10.999
    Torget vurderinger
    2
    Er på jakt etter en ny (brukt) CD-spiller som passer inn i oppsettet mitt. Budsjett - max 6k tenker jeg da det går mest i streaming via Denafrips Arce og Tidal. Noen som "har noe interessant" liggende? Min Denon DCD-1500AE sliter med å lese platene som den skal - får ofte melding om at det ikke er CD i selv om det er. Må teste mange CDer så kommer det kanskje en som leses helt greit.

Vis vedlegget 1115667
    jeg tuller ikke men min gamle MarantZ CD63 Mk2 KI Signature spiller med en utrolig presentasjon, varm men allikevel deilig oppløst lyd. Fikk fullstendig sjokk da jeg tok den frem etter mange år i boden.

Kalle Klovn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Antall liker
    3.780
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Denon 47F og sånn , De går for 3000-5000 har jeg sett. Noen er snappet opp for 1000-2000.. Selg før elektronikken begynner å tulle (det gjør den snart om den ikke gjør det allerede) . , så får neste eier ta regningen .Har en brukt 51F som er strøken og jeg sørget for proff service med nye kondensatorer også.
    Jeg har både DP47F og DP59L som står ubrukt, hvis noen er interessert?

Kalle Klovn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Antall liker
    3.780
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Ja, passer det å hente på Fredag?
    Det går fint, så lenge prisen er riktig.
    DP47F har jeg hatt siden den var ny. Ser rimelig strøken ut. DP59L er ikke like pen den har et par plasser hvor fineren har skallet litt av. Kan ta bilder for de som er interesserte.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn