Hehehe, noen forstår litt av hva som er under lokket på en dac.. ...Men ok, jeg deler og skepsis til at AN er så sær for underlaget... Men har selv opplevd at forskjellen med et godt underlag kontra uten var temmlig påtaglig..vredensgnag skrev:Å, du vet - elektronikken er så følsom at selv et lite skjelv i jordskorpen ved Marianergropen kan ha innvirkning ...akto skrev:En DAC som er nervøs for underlaget? Det er ganske sært ...
Er enig i at det er meget sært, men skyldes muligens et behov for en kikk under topplokket på en DAC?
Nå nærmer vi oss.ayaboh skrev:Regner med at det er du som "tror". Etter det jeg leser har andre her faktisk prøvd.akto skrev:En digital-til-analog konverter uten noen som helst bevegelige deler som er kilen på underlag klarer jeg rett og slett ikke ta seriøst. Tror noen virkelig på det?
Rettet nåE.I.A. skrev:Fant bare en sammenligning med Sony sacd og discman , der konklusjon ble at de ikke hørte forskjell .
Kanskje feil link ??
Om du har opplevd påtagelig forskjell ved ulike underlag i praksis (om jeg ikke husker feil, var jeg tilstede ved samme anledning...), hvordan kan du samtidig være skeptisk til om AN- konvertere er kilne på underlaget??HCS skrev:Hehehe, noen forstår litt av hva som er under lokket på en dac.. ...Men ok, jeg deler og skepsis til at AN er så sær for underlaget... Men har selv opplevd at forskjellen med et godt underlag kontra uten var temmlig påtaglig..vredensgnag skrev:Å, du vet - elektronikken er så følsom at selv et lite skjelv i jordskorpen ved Marianergropen kan ha innvirkning ...akto skrev:En DAC som er nervøs for underlaget? Det er ganske sært ...
Er enig i at det er meget sært, men skyldes muligens et behov for en kikk under topplokket på en DAC?
akto skrev:Ja, jeg synser. Jeg har aldri hørt eller engang sett det aktuelle produktet. Men snakker vi altså om en DAC her? En innretning som konverterer et digitalt signal til et analogt? Uten bevegelig mekanikk - ikke engang en volum-pot? Og den skal være avhengig av et stabilt underlag for å fungere optimalt? Herremin, dette går langt utenfor min fatteevne.
Inneholder AN- dacer 6C 33C-B rør? Det var nytt for meg.Anonym skrev:Når en med suksess klarer å bruke rør i jagerfly og atomraketter er det rart det er vanskelig å bruke rør i en dac.
impulse skrev:Det er som regel noen rør i en Audio Note-dac, akto. Forklarer det deg noe?
Det forklarer i hvert fall meg noe. Tenkte solid-state.erato skrev:At det er mulig tviler jeg ikke på. Men jeg ville anse det som en konstruksjonsfeil.
Det er rart dette (2).Anonym skrev:Når en med suksess klarer å bruke rør i jagerfly og atomraketter er det rart det er vanskelig å bruke rør i en dac.
Raketter er å anse som engangs-bruk...Anonym skrev:Når en med suksess klarer å bruke rør i jagerfly og atomraketter er det rart det er vanskelig å bruke rør i en dac.
Skepsis som i at dette "vil" jeg ikke tro på...Men ja, det var stor forskjell når vi hørte med og uten Base under dac'en... Så dette må en ikke kimse av hvis en besitter utstyr ifra AN.impulse skrev:Om du har opplevd påtagelig forskjell ved ulike underlag i praksis (om jeg ikke husker feil, var jeg tilstede ved samme anledning...), hvordan kan du samtidig være skeptisk til om AN- konvertere er kilne på underlaget??HCS skrev:Hehehe, noen forstår litt av hva som er under lokket på en dac.. ...Men ok, jeg deler og skepsis til at AN er så sær for underlaget... Men har selv opplevd at forskjellen med et godt underlag kontra uten var temmlig påtaglig..vredensgnag skrev:Å, du vet - elektronikken er så følsom at selv et lite skjelv i jordskorpen ved Marianergropen kan ha innvirkning ...akto skrev:En DAC som er nervøs for underlaget? Det er ganske sært ...
Underlag gjør utrolige ting. Det er bare å prøve det 8)HCS skrev:Skepsis som i at dette "vil" jeg ikke tro på...Men ja, det var stor forskjell når vi hørte med og uten Base under dac'en... Så dette må en ikke kimse av hvis en besitter utstyr ifra AN.impulse skrev:Om du har opplevd påtagelig forskjell ved ulike underlag i praksis (om jeg ikke husker feil, var jeg tilstede ved samme anledning...), hvordan kan du samtidig være skeptisk til om AN- konvertere er kilne på underlaget??HCS skrev:Hehehe, noen forstår litt av hva som er under lokket på en dac.. ...Men ok, jeg deler og skepsis til at AN er så sær for underlaget... Men har selv opplevd at forskjellen med et godt underlag kontra uten var temmlig påtaglig..vredensgnag skrev:Å, du vet - elektronikken er så følsom at selv et lite skjelv i jordskorpen ved Marianergropen kan ha innvirkning ...akto skrev:En DAC som er nervøs for underlaget? Det er ganske sært ...
Kan ikke du snart heller prøve ting i stedet for dette?Anonym skrev:Når en med suksess klarer å bruke rør i jagerfly og atomraketter er det rart det er vanskelig å bruke rør i en dac.
Når de nekter å godta, og samtidig nekter å prøve, passer det veldig bra å opptre som Venstre-mann 8)ayaboh skrev:Det er rart dette (2).Anonym skrev:Når en med suksess klarer å bruke rør i jagerfly og atomraketter er det rart det er vanskelig å bruke rør i en dac.
Her brukes jagerfly og raketter til inntekt for rørs tekniske fortreffelighet. Når jagerfly og romferger trekkes frem i kabelsammenheng er det med motsatt fortegn!
Bare en dårlig oversettelse av "feedback loop" eller "control loop", som i en spenningsregulator eller i andre kretser som skal kontrollere et pådrag basert på forskjellige signaler. En slik vil typisk filtrere bort høyfrekvent støy og respondere med verdighet og avmålte bevegelser, alt etter hvor kjappe endringer den skal reagere på. Feedback-kretsen i en audioforsterker har en tidskonstant oppe i radiofrekvensene, mens en eventuell korreksjonskrets for DC offset beveger seg som en isbre, omtrent. Det er et poeng at begge opererer langt fra de signalfrekvensene som skal formidles.Baard skrev:Morsomt - kan du forklare hva du mener med begrepet "styringssløyfe" Det begrepet har jeg aldri hørt tidligere.
Jeg har jo byttet en del tidligere men bortsett fra høyttalere opplever jeg ikke store forskjeller på hifi komponenter så jeg har slått meg til ro på utstyrssiden og prioriterer musikk.lars_erik skrev:Kan ikke du snart heller prøve ting i stedet for dette?Anonym skrev:Når en med suksess klarer å bruke rør i jagerfly og atomraketter er det rart det er vanskelig å bruke rør i en dac.
Velment
Da er du heldig, og det er ærlig mentAnonym skrev:Jeg har jo byttet en del tidligere men bortsett fra høyttalere opplever jeg ikke store forskjeller på hifi komponenter så jeg har slått meg til ro på utstyrssiden og prioriterer musikk.lars_erik skrev:Kan ikke du snart heller prøve ting i stedet for dette?Anonym skrev:Når en med suksess klarer å bruke rør i jagerfly og atomraketter er det rart det er vanskelig å bruke rør i en dac.
Velment
Jeg hører også forskjell men jeg føler ikke lengre noe behov for å bruke tid på forskjeller som er marginale. Det er på høyttalersiden de store forskjellene er.lars_erik skrev:Da er du heldig, og det er ærlig mentAnonym skrev:Jeg har jo byttet en del tidligere men bortsett fra høyttalere opplever jeg ikke store forskjeller på hifi komponenter så jeg har slått meg til ro på utstyrssiden og prioriterer musikk.lars_erik skrev:Kan ikke du snart heller prøve ting i stedet for dette?Anonym skrev:Når en med suksess klarer å bruke rør i jagerfly og atomraketter er det rart det er vanskelig å bruke rør i en dac.
Velment
Jeg hører forskjell på det meste, noe som inntil nå har medført stadig lyst på nye ting.
Nå føler jeg at ting er så bra for min smak, at det heldigvis har roet seg litt
Der ogsåAnonym skrev:Jeg hører også forskjell men jeg føler ikke lengre noe behov for å bruke tid på forskjeller som er marginale. Det er på høyttalersiden de store forskjellene er.lars_erik skrev:Da er du heldig, og det er ærlig mentAnonym skrev:Jeg har jo byttet en del tidligere men bortsett fra høyttalere opplever jeg ikke store forskjeller på hifi komponenter så jeg har slått meg til ro på utstyrssiden og prioriterer musikk.lars_erik skrev:Kan ikke du snart heller prøve ting i stedet for dette?Anonym skrev:Når en med suksess klarer å bruke rør i jagerfly og atomraketter er det rart det er vanskelig å bruke rør i en dac.
Velment
Jeg hører forskjell på det meste, noe som inntil nå har medført stadig lyst på nye ting.
Nå føler jeg at ting er så bra for min smak, at det heldigvis har roet seg litt
Godt skrevet anonym. Føler det på samme måte.Anonym skrev:Jeg har jo byttet en del tidligere men bortsett fra høyttalere opplever jeg ikke store forskjeller på hifi komponenter så jeg har slått meg til ro på utstyrssiden og prioriterer musikk.lars_erik skrev:Kan ikke du snart heller prøve ting i stedet for dette?Anonym skrev:Når en med suksess klarer å bruke rør i jagerfly og atomraketter er det rart det er vanskelig å bruke rør i en dac.
Velment