Til trådstarter:
Det koker ned til smak og behag, ingen sitter med fasit her.
Jeg tolker at du bruker en Wiim Ultra som pre? Intet galt sagt om den, men min private overbevisning er at det finnes forforsterkere der ute som kan blåse mer liv i effekttrinnet ditt, og dermed også i høyttalerne. Videre tolker jeg at du ønsker høyttalere med smekk og driv, det har du i dag, og du kommer til å savne det, dersom dette er det du ønsker deg mest. Akkurat her vet jeg faktisk hva jeg snakker om!
Mange høyttalere er (mye) mer sofistikerte enn Klipsch. (Svært) få høyttalere trøkker som nettopp Klipsch. Uansett er det mange og gode grunner til å velge noe annet, og med din musikksmak (med norske band på M so favoritter), så vil jeg ikke la meg overraske om det er andre drivere enn rå eksplosivitet som gir deg godfoten. Mer klang og nerve kan vel være vel så interessant, og dermed er det flere av forslagene du har fått som vil kunne funke enda bedre enn Klipsch RF-serien.
Jeg ville tatt imot tilbudet om å teste Parasound Pre mellom Wiim og effektforsterker, og sett hva det gir deg. Dersom dette gir en positiv overraskelse, ville jeg drøyd litt og tilvent meg dette før jeg eventuelt tok neste skritt. Dersom Parasound P3 eller P5 gjør mye med opplevelsen, ville jeg vurdert bytte av pre fremfor bytte av høyttalere. Noen her har nevnt settinger i romkorreksjon på Wiim Ultra, det kan være essensielt, men vær forsiktig med å endre noe over sånn omtrentlig 300 Hz, det blir ofte et tveegget sverd.
Spent på å høre hva du velger fremover!

[/QUOTE