Har hørt Vestlyd V15C med Hegel H590,H95 og Denon PMA-600. Det som låt best var faktisk H95 .H590 hadde altfor mye kontroll og morofaktoren forsvant.Denon manglet litt når det ble ubehagelig høyt .Jeg hørte dem på en Hegel H95, og det fungerte svært bra. Man kan klare seg med en høvelig god rørforsterker på disse.
Vis vedlegget 878762
Blir ofte slik og det med jo mer effekt jo bedre er bullshit etter min mening! Hørte de med 15’’ på en klasse A Luxman ved siden av Aktive Dynaudio 60.2 og der var valget enkelt for min del, nemlig passiv drift og stort elementHar hørt Vestlyd V15C med Hegel H590,H95 og Denon PMA-600. Det som låt best var faktisk H95 .H590 hadde altfor mye kontroll og morofaktoren forsvant.Denon manglet litt når det ble ubehagelig høyt .
Interessant. Hvorfor er det bullshit mener du? Hva er det som skjer med høyttaleren (ev lyden) om man kobler opp en forsterker med maaaasse krefter/effekt?Blir ofte slik og det med jo mer effekt jo bedre er bullshit etter min mening!
Takk for svar! Jeg var innom Hifiklubben på lørdag, og fikk høre på 12 tommer varianten, og jeg ble svært positivt overrasket, men siden jeg var bare der ca 15 minutter, er det ikke nok for å danne seg en mening. Likte dem hvertfall bedre enn Dali Oberon 7 til omtrent samme pris. Jeg er dog enig i utseendet, dvs si at de ville sett bedre ut hvis de hadde vært bygd av tre.Jeg har hørt V12C ved siden av V15C, og den er selvsagt ikke like massiv som sin storebror av utseende og i lyd. Men den er nok mer egnet til mindre rom enn sin storebror også, og "nesten" like lettdrevet. Noen vil kanskje savne en smule fylde i bassen som V15C har. Noen hevder at V12C er mindre åpen i mellomtonen, men det kan ha sammenheng med at den er litt mer tungdreven enn V15C, slik at man må justere litt opp på volumet for å få samme lydtrykk, samtidig som balansen i lydbildet endres litt fordi basselementet er mindre i V12C. V15C har mer bass men det er ikke sikkert alle rom vil kle dette like godt som i store åpne rom der jeg har hørt disse. V12C er et opplagt valg hvis man er ute etter en høyttaler av denne typen. Skulle ønske de hadde litt andre utførelser enn den PA-looken de har slik at WAF hadde blitt tilfredsstilt litt lettere.
Hvis du skal høre Mahler bare en gang så holder 120dB.Om de låter så nyansert som L&B skriver kan de kanskje muligens fungere til Mahler med eq, men jeg gjetter på at peaklydtrykket faller til 120 dB i så tilfelle. Men det holder jo.
Den video er kanskje en bekreftelse på at alle kan måle, men ikke alle bør måle?
Ja....man kan undres hvorfor folk går på skole i 10 år når det burde holde med 2 år? Eller hvorfor folk bruker 15-20 år for å få god lyd i anlegget når det kunne vært gjort på 5-6 timer ?Disse YouTuberne vet å trekke ut tida ... Noe som kunne vært sagt på fem minutter, tar nå 20–30 minutter. Selvfølgelig med henvisninger til linker og andre videoer.
Skolegang kontra en YouTube-snutt, gitt.Ja....man kan undres hvorfor folk går på skole i 10 år når det burde holde med 2 år? Eller hvorfor folk bruker 15-20 år for å få god lyd i anlegget når det kunne vært gjort på 5-6 timer ?
Ja....er det ikke utrolig......så mye skolegang....... og så lærer man ikke en dritt om akustikk......Skolegang kontra en YouTube-snutt, gitt.
desse delefilterløse høyttalerene han har valgt er så elendig at ingen akustikktiltak vil gi et godt resultat. artig at de bryr seg hvordan rommet måler, men hvordan kassene som produserer lyden måler spiller ingen rolleDenne testeren har de seneste 11 år postet utelukkende videoer på Youtube fra Gaming.
Akustikken i testerens omgivelser er tragisk dårlig, men det er mange som liker den
nakne stilen som er blitt veldig moderne.....og som velger helt andre høyttalere.
Folk som har noe på hjertet og ønsker å dele av sin glede vet hva de må gjøre......
som Darko i videoen her
De mangler magnetiske griller som hadde gjort seg bra, men det gjelder flere som har retro look om dagen. Så dette er ett skritt i riktig retning for å kunne bli ett alternativ i normale stuer. De låter jo veldig kult, så er fristet til å kjøpe meg ett par om de dukker opp i denne finishenMye penere.
Ble det god stemning? Ser trefarget utgaver av både 12 og 15 tommers utgavene er på lager nå.Har lagt inn bestilling på ett par, så får man se når de dukker opp
De er nok på vei til en butikk nær megBle det god stemning? Ser trefarget utgaver av både 12 og 15 tommers utgavene er på lager nå.
Vis vedlegget 926420
Yes, den kjenner jeg godt siden jeg hadde den når den sorte kom. Men synes ikke den passet inn utseendemessig i stua, så kvittet meg med den i håp om at det skulle komme en i en mer passende finish@ThomasN Du bestilte 12 tommers utgaven som du linka til lengre opp?
Kun hørt 12 tommer utgaven, siden 15 ikke vil være aktuell hos meg.Jeg har bare hørt 15 tommeren i et par av butikkene. Har du hørt begge, synes du det er stor forskjell mellom de tro?
-12 tommeren er jo litt lettere å plassere.
En ting er i butikk, noe annet er hjemmeFår satse på å høre 12 tommeren en gang jeg er innom en av buitikkene.
Uansett, veldig enig i at det er imponerende performance fra Vestlyd!