Jeg har lite til overs både for enkelte journalister i tabloidaviser og FRP. Førstnevnte bryr seg mest om å skaffe mest mulig oppslag, sistnevnte om å skaffe flest mulig stemmer, begge utnytter hverandre.
Bare å se seg tilbake, finnmarkinger, alenemødre, innvandere, osv, mindre grupper som det passer å rakke ned på, fordi det finnes et marked for en slik politikk. Det værste er at de oppe i nord, er såpass historieløse at de glemmer fort, ja nå stemmer de FRP, uten at de vet hvorfor, utenom at det er noen oljepenger de vil ha kloa i, bedre veier, bedre biler, billigere bensin, mindre skatt, osv.
FRP har enkeltsaker, de har argumenter som klinger godt, enkle løsninger, ting som på overflaten kan virke smart. Det jeg liker minst med FRP er at de er det partiet med desidert flest tullinger rundt omkring, i lokal lag, og jeg kan ikke skjønne annet enn at det har sin grunn.
Allikevel har FRP sin funksjon, jeg skulle gjerne sett mye av sakene sine gjennomført, men jeg har dessverre store problemer med å stole på et parti som til de grader består av en stor andel tullinger, ledet av den dyktigste værhane i norsk politikk, som snur dit vinden blåser på et øyeblikks varsel.
Men FRP fortjener en mulighet, og mulig resultatet tjener en mindre gruppe egoistiske menn, jeg vet ikke, men de bør absolutt få sjansen til å gjennomføre noe av de sakene de har på agendaen, for jeg vil gjerne ha større forbruk av oljepenger til å dekke, sykehus, lavere bensinpriser, lavere bilavgifter, mindre skatt, mer velferd for alt og alle, og et bedre samfunn på alle mulige måter, på en gang.