Politikk, religion og samfunn Vi drømte om Amerika....

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• coolbiz

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Antall liker
    5.115
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Marco Rubio ligger bak Trump og Cruz på meningsmålingene. Da er visst tiden inne for et utspill som dette:

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    3.370
    Jeg leser politiske kommentarer som faktisk tror at Trump kan bli republikanernes presidentkandidat. Det utenkelige er faktisk i ferd med å bli tenkelig.

Dette er jo en horror-movie fra virkeligheta. I en presidentduell kan faktisk alt skje og Trump flytter inn i det hvite hus om ett år er snart en realitet. Dettte blir jo en gavepakke til IS og andre islamistiske ekstremistgrupper. For klarer Trump å holde seg i skinnet den første uka i presidentstolen, så kan du banne på at han i påfølgende uke kommer med en uttalse som handler om "oss mot dem". Bush sine uttalelser om "ondskapens akse" blir bare koseord i sammenligning med det Trump blir å komme med.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.639
    Jeg leser politiske kommentarer som faktisk tror at Trump kan bli republikanernes presidentkandidat. Det utenkelige er faktisk i ferd med å bli tenkelig.

Dette er jo en horror-movie fra virkeligheta. I en presidentduell kan faktisk alt skje og Trump flytter inn i det hvite hus om ett år er snart en realitet. Dettte blir jo en gavepakke til IS og andre islamistiske ekstremistgrupper. For klarer Trump å holde seg i skinnet den første uka i presidentstolen, så kan du banne på at han i påfølgende uke kommer med en uttalse som handler om "oss mot dem". Bush sine uttalelser om "ondskapens akse" blir bare koseord i sammenligning med det Trump blir å komme med.
    Spørsmålet er jo om republikanske velgere som ikke støtter Trump velger pest (demokratenes kandidat) eller kolera(Trump)

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    3.370

Spørsmålet er jo om republikanske velgere som ikke støtter Trump velger pest (demokratenes kandidat) eller kolera(Trump)
    Ja. At en del republikanske velgere blir å gå for Hillary er liten tvil. Og det meste tilsier at Trump ikke har en sjangs til å kapre store viktige velgergrupper, som immigrantene, de fattige, høyt utdannede med litt vett i knollen etc, men plutselig skjer det et eller annet og x-faktorer spilles inn fra sidelinja. Så jeg er ikke rolig til sinns før valget av ny president er unnagjort.

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    nå er ikke Hillary så veldig populær heller da.

Obama ble i sin tid valgt på slagordet Change. Hillary tilhører det gode gamle. Så trump mot hillary ville faktisk vært interessant. Vil den løse kanonen av en protest mot det råtne systemet vinne over det råtne systemet?

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.422
    Torget vurderinger
    4

Obama ble i sin tid valgt på slagordet Change. Hillary tilhører det gode gamle. Så trump mot hillary ville faktisk vært interessant. Vil den løse kanonen av en protest mot det råtne systemet vinne over det råtne systemet?
    Er Trump en protest mot det råtne systemet ? Har er vel like mye en av de som har bedervet systemet og en opportunist som slipper hva som helst av vulgære halvsannheter ut av flåkjeften for å få oppmerksomhet. Han er ikke en protest, men en som benytter enhver anledning til å utnytte at systemet er råttent.

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.668
    Torget vurderinger
    2
    Trump stiller fordi han forstår at han kan utnytte hvor opprørte folk er. Men den oppslutningen han har fått, og som også Cruz får, skyldes at velgerne har mistet tillit til de etablerte politiske aktørene. Cruz er, i likhet med Trump, en outsider som ønsker å gjennomføre en ekstrem reform av USA -- og folk flest føler at de må ha forandring.

Sanders står for det samme: et behov for en ekstrem reform av USA, der vanlige menneskers behov settes først, slik det var under Eisenhower-administrasjonen, osv.

Jeg syns din kommentar blander litt, Trane. Trump som president vil være en underlig ting å skulle se for seg. Men han er f.eks. for Single Payer Healthcare, som tilsvarer systemet vi har i Norden ... Og han ønsker å skattlegge de rike så det svir (ihvertfall helt til han eventuelt sitter i Pennsylvania Avenue 1600). Velgerne begår en protest for tiden, og velger kandidater som de føler går imot det etablerte apparatet til både republikanere og demokrater. Sanders ligger i hælene på Clinton nå, og i en Clinton - Trump valgkamp har Trump på enkelte målinger nå gått forbi.

Uansett - Auslander er amerikansk statsborger med tysk bakgrunn som i årevis har arbeidet med å trene russiske Spetsnaz-soldater. Han tok en tur til Florida i høst, for å fornye passet sitt, og skriver om hva han opplevde. Han kunne ikke tro hvor mye ting hadde endret seg, på kort tid:

USA SitRep November 21 by Auslander | The Vineyard of the Saker

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.422
    Torget vurderinger
    4
    Jeg syns din kommentar blander litt, Trane. Trump som president vil være en underlig ting å skulle se for seg. Men han er f.eks. for Single Payer Healthcare, som tilsvarer systemet vi har i Norden ... Og han ønsker å skattlegge de rike så det svir (ihvertfall helt til han eventuelt sitter i Pennsylvania Avenue 1600). Velgerne begår en protest for tiden, og velger kandidater som de føler går imot det etablerte apparatet til både republikanere og demokrater. Sanders ligger i hælene på Clinton nå, og i en Clinton - Trump valgkamp har Trump på enkelte målinger nå gått forbi.
    Tror ikke vi er så veldig uenige. Jeg mener Trump ikke er stiller som kandidat i protest, som et alternativ, men de som støtter han vil gjøre det i protest. Trump søker makt mer for maktens skyld enn fordi han vet hva han skal bruke den til. Sanders derimot stiller i protest. Og i motsetning til Trump har Sanders en klar agenda og strategi. Han har en retning med et klart program. Beskrivelsen av Trump som en løs kanon er faktisk skremmende treffende, for ingen, knapt han selv, vet hvor han vil. Han har ikke noe helhetlig program, bare fragmenter som spriker i alle retninger.

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    3.370

Er Trump en protest mot det råtne systemet ? Har er vel like mye en av de som har bedervet systemet og en opportunist som slipper hva som helst av vulgære halvsannheter ut av flåkjeften for å få oppmerksomhet. Han er ikke en protest, men en som benytter enhver anledning til å utnytte at systemet er råttent.
    Politikerne har seg selv å takke for at en tulling som Trump vinner frem.

Bare en ting som Anne Grosvold sa i sammenheng med at hun takk av i NRK nå før jul. Da hun ble spurt i Dagsrevyen/Dagsnytt 18 om det hadde blitt lettere å få tydelige svar fra politikerne med årene, var svaret et svært tydelig NEI, fra Grosvold. Det var blitt klart vanskeligere å få klare og tydelige svar. Hun sa at det virket som om alle politikerne var smidd ut av de samme kommunikasjonsrådgiverne.

Trump er tydelig og lite unnfallende når han blir spurt.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873

Politikerne har seg selv å takke for at en tulling som Trump vinner frem.

Bare en ting som Anne Grosvold sa i sammenheng med at hun takk av i NRK nå før jul. Da hun ble spurt i Dagsrevyen/Dagsnytt 18 om det hadde blitt lettere å få tydelige svar fra politikerne med årene, var svaret et svært tydelig NEI, fra Grosvold. Det var blitt klart vanskeligere å få klare og tydelige svar. Hun sa at det virket som om alle politikerne var smidd ut av de samme kommunikasjonsrådgiverne.

Trump er tydelig og lite unnfallende når han blir spurt.

Jeg tror de norske politikerne bruker samme svadagenerator.

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.668
    Torget vurderinger
    2
    Visse kretser har forstått seg på hva Trump kan tilby.

William Daniel Johnson has a vision for America. The Los Angeles-based lawyer thinks that the United States will see the creation of a white ethno-state within his lifetime.
    “I think Trump’s candidacy is helping move us in that direction,” Johnson said in a Monday phone interview with TPM. “Whether he is elected or not, his candidacy is a big factor in helping destroy this middle-of-the-road Republican mindset.”

Meet The White Supremacists Who See Trump As Their 'Great White Hope'

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.110
    Torget vurderinger
    0
    Underholdende gjeng galninger okkuperer føderalt territorium i USA.

hashtag vanillaisis på twitter har vært veldig morsom å følge.

Hunter beskriver hva som foregår: Oregon 'standoff' roundup: The dumbest revolutionaries on the planet?
    Hvordan har myndighetene oppførst seg svinete?

De to "rancherne" som er roten til saken bedrev illegal jakt på føderalt territorium, og hadde også kveg på samme, uten å kompensere for beite til landkontoret. Dette skjedde over mange år.

IQ nivået til de involverte skal jeg ikke sin noe om. Jeg har vel sagt nok her inne om hva jeg tror om amerikaneres smartness! Å skjære alle over en kam er jo en gild sysselsetting her på HFS!

Men la meg likevel få si at det er mer enn en side ved denne saken. Myndighetene har oppført seg direkte svinete så at folk blir forbannet, jo det forstår jeg godt! USA er ikke en "retts stat" på samme måte som Norge, la det være helt klart!

De to "rancherne" som er roten til saken bedrev illegal jakt på føderalt territorium, og hadde også kveg på samme, uten å kompensere for beite til landkontoret. Dette skjedde over mange år.
    For å dekke over den ulovlige jakten satte de store branner inne på området det gjelder - et dyre og fuglereservat med en av USAs viktigste trekkruter for fugler.

De ble arrestert og erkjente hva de hadde gjort, og fikk den automatisk tilmålte straffen for forbrytelsene de begikk. De to rancherne har meldt seg for myndighetene og har nå påbegynt soning av sin straff.
    Men Bundy-klanen dukker opp, sammen med en rekke folk fra andre delstater, og okkuperer bygningene, samtidig som de lover at de skal få frigitt reservatet til bruk av alle ranchere som måtte ønske det, om det så skal koste blod.

Myndighetene avfeier det. Den lokale sheriffen ønsker dem til helvete. Lokalbefolkningen er forbannet. Og disse kraftidiotene, som ikke har noen lokale interesser i saken, men bare er kommet "to gun down federal agents if they try to stop us" har nå skjønt at de ikke har befolkningen med seg.

Så, forklar gjerne, hvordan er de blitt behandlet svinsk?
    Hei Hardingfele,
    Nå har jeg frest gjennom FB feeden min flere ganger men som du også kanskje vet er det slett ikke lett å finne igjen et avisutklipp som "passerte" på FB noen dager tidligere. Jeg har også et annet liv ved siden av sosiale medier så nå gidder jeg ikke lete lenger.

Men det som det i dette innlegget ble referert til var myndighetenes neddemming av privat grunn uten å betale erstatning, samt forsøk på ulike måter å presse folk til å gi fra seg eiendommene sine. Eiendommer som hadde vært i samme familie en, to og tre generasjoner. DET er lenge i USA!! Listen over sleipe metoder var lang og selv om jeg selvsagt ikke sitter på noen facit i saken er det nok ganske sikkert mer ved denne saken enn det som nødvendigvis framkommer i mainstream media. Jeg leste artikkelen og la ikke mer brett på det enn som så. Hadde jeg visst at dette skulle dukke opp som tema her vill jeg selvsagt ha bokmerket den.

Vi bør for balansens skyld ikke glemme at mainstream media i USA som her hjemme ikke er overvettes begeistret for at privatpersoner/sivilister har skytevåpen. Når så disse med våpen i hånd okkuperer offentlige kontorer jubler ikke akkurat media, naturlig nok. Interessen for journalistikk som er kritisk til myndighetene blir ikke større av at disse "milits" mennene dukker opp på "slagmarken.

Vi er nok ikke det minste uenige i at framgangsmåten, væpnet okkupasjon, er direkte kontraproduktiv og tåpelig, samt at det er en "one way ticket" til et sørgelig tap for saken! Men enhver som har sett cowboyfilmer vet at hvis det er noe i denne verden som trigger amerikanere til å gå berserk så er det hvis noen prøver å "ta land" fra en "stakkars" rancher. Og når det er "myndighetene i Washington" som er "bad guy" blir de bare enda mer tent. Mistilliten til egne myndigheter er forbløffende og vanskelig å forstå for en nordmann, men slik er nå ganske mange der borte!?

På grunn av en "episode" i Waco Texas for noen år siden har ikke "myndighetene" gått inn og kastet ut disse demonstrantene. De vet at om de gjør det får de en ny skyte episode der folk på begge sider vil bli skadet og drept. Erfaringen fra Waco har lært dem at det beste å gjøre i en slik situasjon er å "forbigå den" i "størst möliga tysnad" som de sier på cirkus her i landet. "Store Hvite Far" i Washington har all verdens tid og de vet at når tiden går blir folk lei av å delta i tøvet og etter hvert vil "stormtroppene" bli lei og dra hjem med kun en liten hard kjerne igjen. Når det skjer vil man begynne reelle forhandlinger og saken vil løse seg, om en smule tid!

Men at saken er så rett fram og enkel det tror jeg faktisk ikke, selv om jeg selvfølgelig ikke vet den hele og fulle sannheten. Og det rettssystemet de har der borte er jo i visse sammenhenger en ren parodi. Du visste kanskje at i 2015 ble mer kontanter "stjålet" av politiet i USA enn av ransmenn? De har et meget interessant system der en politimann som stopper deg kan gjennomsøke bilen din og hvis han finner større kontantsummer kan han beslaglegge pengene med den påstand at han "tror" de stammer fra illegal virksomhet. Og det er plant umulig å få dem tilbake, selv om du kan bevise at du har fått kontantoppgjør for en bil du solgte. Du behøver ikke bli stilt for retten , du behøver ikke bli siktet for noe galt heller, men pengene dine blir "tiltalt" og du er knapt part i saken!?? "US vs. $14.000" heter saken. Og på toppen av det hele er det avdelingen/ sheriff kontoret som beslaglegger pengen som får beholde dem! Et genialt system for finansiering av politiet.

Så at det er mye galskap ute og går ( på begge sider ) i denne saken med "militia-tullingene", jo det tror jeg faktisk. Men som sagt det avisklippet som flagret forbi på FB finner jeg ikke igjen.

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    14.660
    ^ har det noensinne slått deg at hva du får på din Facebook-feed kan være noget skrudd?

Om man skal basere seg på "et avisutklipp" så kan man jo finne støtte for hvasomhelst i disse internet-tider. Det er ikke sikkert at forklaringen er så mye mer komplisert enn at disse okkupantene er stupdumme.

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.668
    Torget vurderinger
    2
    Underholdende gjeng galninger okkuperer føderalt territorium i USA.

hashtag vanillaisis på twitter har vært veldig morsom å følge.

Hunter beskriver hva som foregår: Oregon 'standoff' roundup: The dumbest revolutionaries on the planet?

IQ nivået til de involverte skal jeg ikke sin noe om. Jeg har vel sagt nok her inne om hva jeg tror om amerikaneres smartness! Å skjære alle over en kam er jo en gild sysselsetting her på HFS!

Men la meg likevel få si at det er mer enn en side ved denne saken. Myndighetene har oppført seg direkte svinete så at folk blir forbannet, jo det forstår jeg godt! USA er ikke en "retts stat" på samme måte som Norge, la det være helt klart!

For å dekke over den ulovlige jakten satte de store branner inne på området det gjelder - et dyre og fuglereservat med en av USAs viktigste trekkruter for fugler.

De ble arrestert og erkjente hva de hadde gjort, og fikk den automatisk tilmålte straffen for forbrytelsene de begikk. De to rancherne har meldt seg for myndighetene og har nå påbegynt soning av sin straff.
    Men Bundy-klanen dukker opp, sammen med en rekke folk fra andre delstater, og okkuperer bygningene, samtidig som de lover at de skal få frigitt reservatet til bruk av alle ranchere som måtte ønske det, om det så skal koste blod.

Myndighetene avfeier det. Den lokale sheriffen ønsker dem til helvete. Lokalbefolkningen er forbannet. Og disse kraftidiotene, som ikke har noen lokale interesser i saken, men bare er kommet "to gun down federal agents if they try to stop us" har nå skjønt at de ikke har befolkningen med seg.

Så, forklar gjerne, hvordan er de blitt behandlet svinsk?
    Hei Hardingfele,
    Nå har jeg frest gjennom FB feeden min flere ganger men som du også kanskje vet er det slett ikke lett å finne igjen et avisutklipp som "passerte" på FB noen dager tidligere. Jeg har også et annet liv ved siden av sosiale medier så nå gidder jeg ikke lete lenger.

Men det som det i dette innlegget ble referert til var myndighetenes neddemming av privat grunn uten å betale erstatning, samt forsøk på ulike måter å presse folk til å gi fra seg eiendommene sine. Eiendommer som hadde vært i samme familie en, to og tre generasjoner. DET er lenge i USA!! Listen over sleipe metoder var lang og selv om jeg selvsagt ikke sitter på noen facit i saken er det nok ganske sikkert mer ved denne saken enn det som nødvendigvis framkommer i mainstream media. Jeg leste artikkelen og la ikke mer brett på det enn som så. Hadde jeg visst at dette skulle dukke opp som tema her vill jeg selvsagt ha bokmerket den.

Vi bør for balansens skyld ikke glemme at mainstream media i USA som her hjemme ikke er overvettes begeistret for at privatpersoner/sivilister har skytevåpen. Når så disse med våpen i hånd okkuperer offentlige kontorer jubler ikke akkurat media, naturlig nok. Interessen for journalistikk som er kritisk til myndighetene blir ikke større av at disse "milits" mennene dukker opp på "slagmarken.

Vi er nok ikke det minste uenige i at framgangsmåten, væpnet okkupasjon, er direkte kontraproduktiv og tåpelig, samt at det er en "one way ticket" til et sørgelig tap for saken! Men enhver som har sett cowboyfilmer vet at hvis det er noe i denne verden som trigger amerikanere til å gå berserk så er det hvis noen prøver å "ta land" fra en "stakkars" rancher. Og når det er "myndighetene i Washington" som er "bad guy" blir de bare enda mer tent. Mistilliten til egne myndigheter er forbløffende og vanskelig å forstå for en nordmann, men slik er nå ganske mange der borte!?

På grunn av en "episode" i Waco Texas for noen år siden har ikke "myndighetene" gått inn og kastet ut disse demonstrantene. De vet at om de gjør det får de en ny skyte episode der folk på begge sider vil bli skadet og drept. Erfaringen fra Waco har lært dem at det beste å gjøre i en slik situasjon er å "forbigå den" i "størst möliga tysnad" som de sier på cirkus her i landet. "Store Hvite Far" i Washington har all verdens tid og de vet at når tiden går blir folk lei av å delta i tøvet og etter hvert vil "stormtroppene" bli lei og dra hjem med kun en liten hard kjerne igjen. Når det skjer vil man begynne reelle forhandlinger og saken vil løse seg, om en smule tid!

Men at saken er så rett fram og enkel det tror jeg faktisk ikke, selv om jeg selvfølgelig ikke vet den hele og fulle sannheten. Og det rettssystemet de har der borte er jo i visse sammenhenger en ren parodi. Du visste kanskje at i 2015 ble mer kontanter "stjålet" av politiet i USA enn av ransmenn? De har et meget interessant system der en politimann som stopper deg kan gjennomsøke bilen din og hvis han finner større kontantsummer kan han beslaglegge pengene med den påstand at han "tror" de stammer fra illegal virksomhet. Og det er plant umulig å få dem tilbake, selv om du kan bevise at du har fått kontantoppgjør for en bil du solgte. Du behøver ikke bli stilt for retten , du behøver ikke bli siktet for noe galt heller, men pengene dine blir "tiltalt" og du er knapt part i saken!?? "US vs. $14.000" heter saken. Og på toppen av det hele er det avdelingen/ sheriff kontoret som beslaglegger pengen som får beholde dem! Et genialt system for finansiering av politiet.

Så at det er mye galskap ute og går ( på begge sider ) i denne saken med "militia-tullingene", jo det tror jeg faktisk. Men som sagt det avisklippet som flagret forbi på FB finner jeg ikke igjen.
    Jeg syns du er innom mye, uten å egentlig ta for deg saken i Oregon?

Civil forfeiture og hvordan det misbrukes av politiet er velkjent. Du kan lese mer her:
    https://en.wikipedia.org/wiki/Civil_forfeiture_in_the_United_States

Det er ingen som forsøker å demme opp noe som helst der denne militiaen har slått til. Det handler om kvegranchere som har tatt seg til rette på føderalt land; som i noen år betalte beiteavgiften (som er latterlig lav), men som så fant ut at det skulle de holde opp med. Pga at de forsøkte å skjule krypskytteri ved å antenne branner ble de dømt til fengselsstraff. De har erkjent forholdet, og har gått i fengsel.

Lokalbefolkningen er drittlei militiaen som dukket opp, og ønsker dem til helvete.
    The Decline of the Bundy Rebellion in Oregon - The Atlantic

Du skriver om media som misliker skytevåpen, osv. Stort antall medier i USA som støtter retten til å bære våpen og slett ikke noen ensidig vekting der. igjen uten relevans.

At føderale myndigheter reagerer som de gjør kan nok ha litt med Waco å gjøre, men er nok mer en funksjon av at verden langt lettere får se hva slags stupdumme idioter det er som har begått denne okkupasjonen. De var spesielt søte da de etter å ha kunngjort at de skulle være der i flere år, om nødvendig, sendte ut en desperat bønn om at de måtte få tilsendt forsyninger man skulle tro de ville tenkt på i forvei, det var spesielt viktig med snacks. Enda søtere var han som samlet inn penger til "saken" via sosiale medier, for så å dra på en bar og drikke dem opp.

Her er listen de sendte ut. Noen sendte dem en pose gummipeniser (a bag of dicks, for dicks).

CYUFlTuWQAEsOLV.jpg

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.110
    Torget vurderinger
    0
    Vel om min FB feed er skrudd kommer nok an på øynene som ser. Den er i alle fall ganske så variert. Jeg leser også det meste med en smule skepsis, uansett. Hadde jeg brydd meg om denne saken ville jeg ha sjekket fakta. Men saken angår meg ikke så jeg skummet kun det som sto og gikk inn i saken noe nøyere. Det er faktisk ting i verden som jeg prioriterer høyere enn å bruke tid på et gjeng "rednecks" over dammen!

Derfor gidder jeg ikke bruke mer tid på denne saken og engasjere meg i en krangel med Hardingfele.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.095
    Torget vurderinger
    23
    Trump & Palin - steike for en duo. Grøss. Nytt lavmål i presidentkampen. Kan fort bli et Palinopsia av dette.... - a visual disturbance defined as the persistent or recurrence of a visual image after the stimulus has been removed

Gubra

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2004
    Antall liker
    792
    Hva er problemet? Nå blir i alle fall ikke Trumpen president.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.095
    Torget vurderinger
    23
    Wait and see!

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.668
    Torget vurderinger
    2
    Hva er problemet? Nå blir i alle fall ikke Trumpen president.
    Det er det triste med det amerikanske presidentvalget 2016. Alle formodninger om hva som skal til for å bli en troverdig presidentkandidat i USA er kastet overbord. Trumps kampanje har naturligvis gjennomført målinger der man har spurt velgere om hvordan de vil reagere på at Palin støtter Trump. Gjennomgående, siden Cruz, Trump og Sanders meldte sine kandidaturer, har forståsegpåere ment at det var dødfødte forsøk -- med tiden har disse outsiderne gjort utsagnene til skamme.

Jeg finner ingen trøst i at jeg skrev om denne frakoblingen mellom det amerikanske idealet og det amerikanske folkets virkelighet i tråden American Revolution, som ble påbegynt i 2011. Man kan alltids dikte økonomiske realiteter, og late som om hva som skjer på Wall Street betyr at amerikanere har deg godt. Virkeligheten er at de er uten meningsfylt arbeid, gjeldstyngede, med reallønnsfall på 40% siden 1990.
    Partiene hadde tenkt å tilby dem Jeb Bush mot Hillary Clinton -- folk sa faen heller, og er nå på jakt etter en som skal banke opp dem de hater.

Merk at Palin bare støtter Trump, det er ikke sagt noe om hvorvidt hun skal få en posisjon i en eventuell Trump-administrasjon. Siden sønnen hennes banket opp kjæresten i går, og truet henne med en AR 15, før han ble arrestert, kan det være at så ikke skjer. Men hvem vet, i dagens spinnville USA?

Hvor pengene går i USA. Alle skjønner at dette går til helvete.

12019990_1169603333050643_3021186154397132207_n.jpg

Sist redigert:

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.668
    Torget vurderinger
    2
    Palin støttet Trump i går. Rick Wilson, som er strategiker for GOP, har noen tanker om hvem det er som støtter Trump. "Barnløse, ensomme menn som runker til Anime".

GOP Strategist Calls Trump Supporters 'Childless, Single Men Who Masturbate To Anime' | Crooks and Liars

Er Palin en barnløs, ensom mann som runker til Anime?
    Spør Rick Wilson. Men når det gjelder Palin-familien, kunne Se & Hør sikret opplaget utelekkende ved å dekke hva den holder på med. Kom igjen, BT, dette blir veldig underholdende. Livsfarlig, men underholdende.

Samme dag som mor skulle kaste glans over Trumps valgkamp, gjør sønnen dette!

Track Palin, Sarah Palin’s adult son, arrested in Alaska - NY Daily News

Sist redigert:
    D

Desillusjonert

Gjest
    Moderator, nå må du passe på! Det er en usaklighet her!!

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.422
    Torget vurderinger
    4
    Høyesterettsdommer Scalia's plutselige død er vel ikke helt hva man trenger nå som Obama nærmer seg sin Lame Duck periode.
    Scalia var kjent som en konservativ dommer og hans plass vil nå kunne vippe høyesterett i liberal retning.
    En del republikaner går selvsagt i skyttergraven og vil ha utsatt utvelgelsen av Scalia's erstatter til deres 45 president er innsatt i februar 2017.

Vil Obama forsøke å på plass en ny høyesterettsdommer i løpet av sitt siste år ved å nominere en kandidat som er spiselig for begge partier ? Dersom republikanerne gjør alvor av å sabotere utvelgelsen og den 45te presidenten heter Clinton eller Sanders så vil de vel garantert få en liberal dommer som tipper balansen i høyesterett ?

Republicans started a judicial vacancy crisis long before Scalia's passing

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.668
    Torget vurderinger
    2
    Høyesterettsdommer Scalia's plutselige død er vel ikke helt hva man trenger nå som Obama nærmer seg sin Lame Duck periode.
    Scalia var kjent som en konservativ dommer og hans plass vil nå kunne vippe høyesterett i liberal retning.
    En del republikaner går selvsagt i skyttergraven og vil ha utsatt utvelgelsen av Scalia's erstatter til deres 45 president er innsatt i februar 2017.

Vil Obama forsøke å på plass en ny høyesterettsdommer i løpet av sitt siste år ved å nominere en kandidat som er spiselig for begge partier ? Dersom republikanerne gjør alvor av å sabotere utvelgelsen og den 45te presidenten heter Clinton eller Sanders så vil de vel garantert få en liberal dommer som tipper balansen i høyesterett ?

Faktisk en fordel med 4-4 i Høysterett for Obama. Rettsavgjørelser i lavere rettsinstanser blir da stående og disse rettsinstansene er mer liberale enn konservative. Obama kommer nok til å foreslå en kandidat, om ikke annet så for at velgerne skal få,enda et eksempel på GOP bremseklossene.

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    3.370

Han høyreekstreme evangelisten Cruz har sagt at han skal sabotere alt som Obama ønsker å få igjennom før han trer av.

Apropos høyreekstreme evangelister; sjokkerende doku på NRK2 hvor disse evangelistene fra USA i gruppevis har dratt til Uganda for å misjonere. Alt som er så grovt at det er lovstridig i hjemlandet får fritt talerom i Uganda. Alt fra at homofile skal steines til absolutt forbud mort abort, osv.

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.422
    Torget vurderinger
    4
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn