Politikk, religion og samfunn Vi drømte om Amerika....

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Northman

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.05.2017
    Antall liker
    97
    Håper for gud skyld Bernie Sanders stiller... en bedre kandidat skal man lete lenge etter!

Gunnar_Brekke

Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    2.887
    Sted
    Kongsberg
    Et annet argument er at mannen er sosialist, ikke sosialdemokrat. Bl.a. er han for å nasjonalisere
    de private oljeselskapene via ekspropiering. Mao. må du være blant dem som stemmer for partiet
    Rødt her hjemme - for å være på linje med ham politisk.

Faller ikke i spesielt god jord i USA, hverken hos republikanere - eller hos de fleste demokrater...

Sist redigert:

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.468
    Torget vurderinger
    2
    Demokratene har også vært dårlige til å få frem kronprinser og kronprinsesser. Warren, Sanders, Clinton, Biden, Pelozi, osv er alle godt oppe i årene. I tillegg har man skismet mellom hva Sanders representerte og hva Clinton representerte.

Det er liten tvil om at senator Gillibrand ser seg selv som en mulig kandidat, hun er også langt yngre enn disse. Men hun er blitt upopulær i partiet etter at hun gikk ut mot senator Al Franken.
    Det står en Kennedy og venter i kulissene, sønn av Robert Kennedy. Sherrod Brown fra Ohio (senator) og McAuliffe (guv. i Virginia) regnes som sterke kandidater. Sistemann har ikke satt seg opp for gjenvalg i 2018, noe som får folk til å tro han sikter mot å bli presidentkandidat.

Om Steve Bullock, populær og gjenvalgt guvernør fra konservative Montana endrer navn til Bullet er han vel garantert seier. Corey Booker, Amy Klobuchar og Kamala Harris driver alle og "tester isen" for å se om den vil bære dem.

Og viseguvernør Gavin Newsom fra California har liberale verdier som burde få selv Gjestemedlem til å smile lykkelig og regnes også som en potensielt sterk kandidat. California har flyttet sitt forhåndsvalg fordi man mener det er latterlig at Iowa har så stor betydning.
    https://www.npr.org/sections/thetwo...rnia-moves-up-2020-primary-elections-to-march

Demokratene har mange og gode kandidater -- samtidig spekuleres det også i hvorfor Zuckerberg fra Facebook satte av tid til å besøke alle delstater og "snakke med folk" for å få kjenne pulsen til Amerika.
    Facebook CEO Mark Zuckerberg's US state tour highlights and map - Business Insider

Hvilket gjør all fnysingen her inne om Winfrey latterlig. Dette er folk som har planlagt lenge, har avtaler om å overta "ground machines" eller å hurtig få slike på plass og som forlengst har sondert inn og ut i partiet om muligheter og støttespillere.
    En rabiat Trump som snakker velgerne opp etter ryggen med rasisme og fremmedhat mens han lokker med rikdom har nok fylt kvoten for "outsidere" som ramler inn i politkken, i lang tid. Noe Zuckerberg nok også kjenner på.

2020 Primary Schedule – Election Central

Sist redigert:

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.006
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    «Hvilket gjør all fnysingen her inne om Winfrey latterlig.»

Kanskje det. Ikke lenge siden du selv ikke så særlig håp hva angikk Demokratene. Men det er jo ikke det det dreier seg om. Ledende publikasjoner der borte kjører dette på høyoktan i sine rapporteringer. Og det som slike som meg anser som det latterlige er nettopp at slik er tilstanden bitt der borte - det er hinsides når slikt ikke bare treffer førstesider, men behandles med den største seriøsitet.

Godt mulig at Demokratene har noe vesentlig i bakhånd; intet ville ha gledet mer.

https://www.politico.com/story/2018/01/08/democrats-oprah-winfrey-328512

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.468
    Torget vurderinger
    2
    «Hvilket gjør all fnysingen her inne om Winfrey latterlig.»

Kanskje det. Ikke lenge siden du selv ikke så særlig håp hva angikk Demokratene. Men det er jo ikke det det dreier seg om. Ledende publikasjoner der borte kjører dette på høyoktan i sine rapporteringer. Og det som slike som meg anser som det latterlige er nettopp at slik er tilstanden bitt der borte - det er hinsides når slikt ikke bare treffer førstesider, men behandles med den største seriøsitet.

Godt mulig at Demokratene har noe vesentlig i bakhånd; intet ville ha gledet mer.

https://www.politico.com/story/2018/01/08/democrats-oprah-winfrey-328512
    Jeg påstår ikke at Demokratene stiller noe videre alternativ i amerikansk politikk ved å påpeke at de faktisk har et partiapparat og mange kandidater med mer substans enn en tv-vert. Sanders stod for den politikken DNC burde føre, men er selv en uavhengig senator som stemmer med Demokratene, men er ikke selv en registert Demokrat. Han ble sterkt motarbeidet av DNCs partiapparat som ønsket globalisten og Third Way kandidaten Clinton.
    Han ønsker sosialdemokratisk politikk i USA, av den typen Truman, Eisenhower, Kennedy, Johnson og selv Nixon (delvis) stod for.

Forstår bare ikke hvorfor man i det hele tatt gidder å diskutere Oprah Winfrey som kandidat, annet enn at man har lyst til å fnyse og bære seg i kommentarfelt. Opphisselsen bygger på rykter og påstander Winfrey selv ikke går god for.

Men GOPs omfavnelse av Trump, og amerikanernes opprørthet over hans svik overfor den populistiske plattformen han gikk til valg på, har skapt muligheter for demokratene i kommende valg til høsten. Og GOPs kandidater utfordres i nær hvert eneste valgdistrikt, samtidig som mange sittende republikanske kandidater melder at de ikke vil stille til valg til høsten og dermed åpner for kamp om setene. (De skjønner vel hvor det bærer, gitt partiets ran av felleskassen).

Sist redigert:

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.094
    Torget vurderinger
    0
    Får håpe Dronning Elizabeth tar skjeen i en annen hånd og gir amerikanerne streng beskjed om at "leikestove" nå er avsluttet og at "Kronen" tar over igjen hvis de ikke skjerper seg!

G

Gjestemedlem

Gjest
    Vel, alle som prøver å bremse litt er er jo sjåvinister, fossiler, rasister, misogynister, potensielle overgripere eller forsvarere av slike, mannsgriser, imperialister, neo - etellerannet, etc.

Det peker alt mot idiocracy.
    Vis vedlegget 475196
    Ikke på noen måte uenig med det da.

Men hvem som er eieren betyr nå litt for meg tross alt.

Flyfiller og de som fallbyr seg på telefonapplikasjoner fascinerer meg lite. Men kresenhet har sin pris ... det blir noen intervaller, men desto bedre :)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Vel, alle som prøver å bremse litt er er jo sjåvinister, fossiler, rasister, misogynister, potensielle overgripere eller forsvarere av slike, mannsgriser, imperialister, neo - etellerannet, etc.

Vis vedlegget 475196

Flyfiller og de som fallbyr seg på telefonapplikasjoner fascinerer meg lite. Men kresenhet har sin pris ... det blir noen intervaller, men desto bedre :)
    Må ikke bli for kresen i vår alder, Deph. Beggars can't be choosers... :)

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    9.700
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19

Vis vedlegget 475196

Hadde flere fått god mus eller god pikk så ville verden vært et bedre sted, garantert. Der er ikke bra med for lange intervaller, det bygger seg lett opp frustrasjoner.:)

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.667
    Oprah er langt inne i lala-land, og hun minner meg på en foruroligende måte om dokumentarer som handler om transvestittiske gateprostituerte i Brasil.

..

Jeg står over.
    MeToo (pun intended).
    Men over there er tydeligvis alt mulig, så vi kan i teorien gå fra en selvopptatt zombie, til en som tror på skrømt. Men som sagt, aktuell TV-vertinne viser tydelige tegn på intelligens også, så hun kommer neppe til å gå dit. Jeg tror det enkleste for alle heretter er å la henne i fred, antakelig er hun ikke en gang mildt interessert i å delta på et slikt rotterace. Hun har ikke like stort behov som enkelte andre for å bevise at hun kan trekke flest folk på innsettelsesdagen, og anse det som bevis for å være verdens beste prez til alle tider.

Disqutabel

AndersR

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Antall liker
    4.052
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Trump har tydelig bevist at hvem som helst kan bli valgt som president. Man trenger ikke være kvalifisert.
    At vi sitter her på den andre siden av dammen og faktisk tror at befolkningen i usa har lært noe av dette er etter min mening mer naivt enn å tro på at alt som står på internett er sant.

Amerikanere ser ut til å stemme på de som de føler de kjenner til. Og er man f.eks både rik OG på tv samtidig, da er det jo i seg selv et bevis for at man er vellykket og bør være en god kandidat.
    Etter min mening bør hvilken som helst kjendis uavhengig av politisk kompetanse stille minst like sterkt som enhver tilsynelatende "vanlig" kandidat.

Oprah Winfrey
    Chuck Norris
    Rihanna
    Bruce Willis
    Hulk Hogan
    Bob Dylan
    Morgan Freeman
    Sigourney Weaver
    Tom Hanks
    Robert DeNiro
    Samuel L. Jackson
    Bruce Springsteen
    Halle Berry

Dette er navn jeg har dratt ut av ræva, og forhåpentligvis har jeg ikke driti meg ut ved å notere ned noen som allerede har parkert tøfla, eller som av andre årsaker ikke kan velges som president. Men jeg har på følelsen av at om noen av disse hadde fått et akutt ønske om å stille til valg som president og gjort en skikkelig innsats, så ville ingen av de kunne avfeies underveis. Det er ingen selvfølge at en tidligere senator, dommer, eller guvernør vil klare å hente inn mer stemmer enn noen av disse.

Jeg tror ikke Trump-skandalen vil føre til at man automatisk lærer noe av sine feil, og at ved neste stopp blir det skikkelig ryddig og seriøst igjen. Jeg er ganske sikker på at det bare blir mer av samme greia. At man føler at man trenger enda mindre kompetanse og at man kan slippe unna med hva som helst, og at folket vil la seg hypnotisere igjen.

Nå har det litt å si med at partiene selv ikke ser ut til å være interesserte i å finne faktisk gode kandidater, og at valgsystemet er såpass på trynet som det er. Men å tro at ting blir særlig mye bedre ved neste runde mener jeg altså er urealistisk.

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    10.794
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Hadde flere fått god mus eller god pikk så ville verden vært et bedre sted, garantert. Der er ikke bra med for lange intervaller, det bygger seg lett opp frustrasjoner.:)
    En venn av meg som har doktorgrad i sosioogi og forsker på kjønn og kjønnsroller hever at ABB (han du vet) sitt problem var at han var strukturelt undeult.

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    25.872
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Får håpe Dronning Elizabeth tar skjeen i en annen hånd og gir amerikanerne streng beskjed om at "leikestove" nå er avsluttet og at "Kronen" tar over igjen hvis de ikke skjerper seg!
    Hun har sendt fortroppene forlengst. Lille Johnny har bodd i Bel Air lenge allerede han.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    En venn av meg som har doktorgrad i sosioogi og forsker på kjønn og kjønnsroller hever at ABB (han du vet) sitt problem var at han var strukturelt undeult.
    Hadde alle vært forskere på kjønn ville verden vært... , øh.... sannelig om jeg vet...

Gubra

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2004
    Antall liker
    782
    Se på programmet til Eia før du hører på en kjønnsforsker.

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.468
    Torget vurderinger
    2

AndersR

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Antall liker
    4.052
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Eller enda bedre, velge skuespillere som folk kjenner fra roller som handlekraftige, dyktige og populære presidenter på tv og i film.
    (noen på lista over eksempler har vel å merke allerede gjort dette)
    Da har de jo bevist at de har kompetanse, og folk vil stemme på dem fordi de "husker at han/hun gjorde en god jobb sist gang"

Jeg tror helt seriøst at det ville ha funka.

WayAhead

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Antall liker
    3.441
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Clint Eastwood, but Hey, han støttet jo TrDump... og så begynner han å dra på årene....

G

Gjestemedlem

Gjest
    La folk få pes for overtredelser, all gloves are off, men ikke gi folk yrkesforbud. Noen tvilsomme folk er noen av de beste skuespillerne vi har. Det er et tap for oss alle om de bli førtidspensjonerte eller ferjebilettører.

Når illsinte feminister forlanger folk bortredigert fra filmer fordi de mener noe politisk ukorrekt eller har noen anklager mot seg så ... fuck off og reis til sydsverige. Menneskehetens Scrotum.

C

cruiser

Gjest
    ^La meg legge til:

Oprah Winfrey har en av USAs største "talerstoler". TV-showene, bokklubben, nettfora trekker millioner og legger en slegge på vekstkålen, om så gjelder.

Hun gjør hva hun er ytterst dyktig til: taler med fynd om en sak som har engasjert henne hele livet.
    Noen spekulerer i om hun ikke burde sikte seg inn på Det hvite hus.

Demokrater spørres om hva de syns om det. Hva gjør man da? Skal man totalt avfeie tanken, utbasunere at hun er uegnet? Eller skal man la det blåse over av seg selv, og kanskje si noen ting som gjør at man fortsatt får støtte fra en av USAs største påvirkningskanaler? I det minste unngå å støte henne vekk eller fornærme henne?

Surt og sint her for tiden. ;)
    La folk få pes for overtredelser, all gloves are off, men ikke gi folk yrkesforbud. Noen tvilsomme folk er noen av de beste skuespillerne vi har. Det er et tap for oss alle om de bli førtidspensjonerte eller ferjebilettører.

Når illsinte feminister forlanger folk bortredigert fra filmer fordi de mener noe politisk ukorrekt eller har noen anklager mot seg så ... fuck off og reis til sydsverige. Menneskehetens Scrotum.
    Det viktigste er selvsagt din filmopplevelse.

G

Gjestemedlem

Gjest
    ^La meg legge til:

Oprah Winfrey har en av USAs største "talerstoler". TV-showene, bokklubben, nettfora trekker millioner og legger en slegge på vekstkålen, om så gjelder.

Hun gjør hva hun er ytterst dyktig til: taler med fynd om en sak som har engasjert henne hele livet.
    Noen spekulerer i om hun ikke burde sikte seg inn på Det hvite hus.

Demokrater spørres om hva de syns om det. Hva gjør man da? Skal man totalt avfeie tanken, utbasunere at hun er uegnet? Eller skal man la det blåse over av seg selv, og kanskje si noen ting som gjør at man fortsatt får støtte fra en av USAs største påvirkningskanaler? I det minste unngå å støte henne vekk eller fornærme henne?

Surt og sint her for tiden. ;)

Det viktigste er selvsagt din filmopplevelse.
    Jeg har intet til overs for Spaceys eventuelle indiskresjoner, men jeg synes fremdels at det er et tap for menneskeheten om åndssvake metooere og hjemlige sosialistiske femifjols forhindrer flere gode filmer og serier.

Straffeforølg gjerne mannen om det er grunnlag for det, men denne ynkelige svenskifiserte feminismen du kryper, ynker og åler for
    kan du putte langt opp i ræven!

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn