Det siste der er det lett å få inntrykk av, og det stemmer kanskje til en viss grad. Jeg kjenner ikke landet så godt, men jeg må innrømme at jeg har måttet justere egne fordommer både en og flere ganger etter å ha jobbet i amerikanske selskap de siste 15 årene eller så. Det er ikke sikkert de jeg har jevnlig kontakt med er representative heller, men jeg tror nok vi til en viss grad får servert tabolidversjonen her hjemme. Tenk om utlendinger skulle sett på charterfeber og så dannet seg et generelt inntrykk av oss nordmenn.Mye rart NRA har stått for i gjennom tidene, men de kan ikke bedømmes ut fra hvodan forholdene er her i Norge.
De må faktisk bedømmes ut fra USA og forholdene der borte. Men det kan ikke være lett å være amerikaner. De er litt gærne,
veldig redde og har absolutt store mangler i sin allmenkunnskap.
De er litt gærne,
veldig redde og har absolutt store mangler i sin allmenkunnskap.
Er det rikspolitikerne som skaper "fiendskap og mistillit mellom ulike fraksjoner av befolkningen"?
Eg trur det er tullinger på lokalplan i ulike delstater. Som ikke aksepterer at Borgerkrigen hadde en part som vant og en som tapte, og som slett ikke aksepterer hvorfor den ble utkjempet.
Men løsningen er å gjøre befolkningen så dum som mulig, tydeligvis.
Rebublikanerne i Missouri har nå gått til det vågale og gode steget å fjerne all støtte til offentlige biblioteker.
That's where you need to look, @Spiralis.
Missouri House Republicans want to defund libraries. Here's why
The proposal is not yet final; it must clear the state Senate. But for those who manage or use the state’s 160 library districts, especially in rural areas where services are not as robust, the threat feels real, librarians and patrons told the PBS NewsHour.www.pbs.org
USA har et seriøst problem. Hatet ligger latent hos veldig mange.Ennå ett eksempel på på noen, som tror de lever i Amerika som var........ ikke er
https://wapo.st/43FQWp8
Jau jau, men USA skal vera best! So dei går nok forbi snartSom jeg tidligere har skrevet på dette forum så er det landet som i praksis ligner mest på USA faktisk Iran!
Den siste setningen i teksten der er vel det sannaste ho har sagt på ei stund?
Gleder meg til bevisene blir fremlagt mot Bidens forbrytersyndikat, det største USA noen sinne har sett. Kan vi håpe på dødsstraff?Den siste setningen i teksten der er vel det sannaste ho har sagt på ei stund?
Også jeg som trodde Utlandet var verdens største land, da, gitt!Andre land, for eksempel Afrika.
Vel... ikke helt ennå, og forhåpentlig aldrig.Gleder meg til bevisene blir fremlagt mot Bidens forbrytersyndikat, det største USA noen sinne har sett. Kan vi håpe på dødsstraff?
Noe sier meg at dette ikke blir det siste vi kommer til å høre om saken, men vi kommer aldri til å se noe.
Og sånn for øvrig beskriver hun jo Trumps handlinger ganske så presist, litt interessant at hun ikke er i stand til å se det selv, innvalgt i senatet, som hun er, og greier. Burde vel borge for et visst innslag av intelligens, skulle en tro.
Jeg legger meg flathetsorientert. Innvalgt i Kongressen, skulle det være.Vel... ikke helt ennå, og forhåpentlig aldrig.
Om hun taper neste valg og mangler inntekter, kunne hun jo blitt posterboy for LGTB+
https://en.wikipedia.org/wiki/2022_...resentatives_elections_in_Georgia#District_14A member of the Republican Party, she was elected to Congress in 2020 following the retirement of Republican incumbent Tom Graves, and reelected in 2022
Ja de må gjerne dø i en masseskyting. Og gjerne leve i fattigdom og uten helseforsikring i mens. Det viktige er at de er født. Life begins at inception and ends in a mass shooting.Nettopp det som er kjernen i holdningene på GOP-siden. Forby abort, prevensjon i alle detaljer,
men så snart ungene er fødd, driter de i, hvordan det skal gå de. Definition of Pro-Life
Men vi vurderer vel ikke kvinner ut fra deres utseende, gjør vi vel?Selvsagt ikke hennes feil, men hun ser ut som Gunde Svans ukjente søster.
Det er jo i for seg det aller minste problemet med henne.
De har tross alt 1,6 slike hendelser/dag!For nesten 1 døgn siden var masseskyting nr 199 hittil i år en realitet i USA. Denne gang helt tilfeldige mennesker i et kjøpesenter i Texas skutt og drept, deiblant barn. 9 drepte og flere alvorlig skadde som er i kritisk tilstand.
Hendelsen er lite omtalt i mediene her hjemme, tror ikke den ble nevt i Dagsrevyen. Vi har nådd et punkt hvor sånne hendelser er så dagligdagse at det ikke har nyhetens interesse. Faen så sykt å tenke på.
I USA er det bare «the show must go on».
Skal barna også forsvare sitt liv med våpen?De har tross alt 1,6 slike hendelser/dag!
Og svaret deres er mere våpen.