JMM
Slava Ukraini!
De har tross alt 1,6 slike hendelser/dag!
For noen lørdager siden hadde de syv på en (lør)dag. Det ble satt kjemperekord i fjor og allerede nå ligger de an til å overstige den dramatisk.
De har tross alt 1,6 slike hendelser/dag!
Ser at ironien i min kommentar lett kunne oversees/misforstås her.Skal barna også forsvare sitt liv med våpen?
Tror voksne mennesker må fjernes fra styre og stell og heller innsette barn som muligens tar bedre og mer ansvarsfulle beslutninger.
Dette er jo eit rituale, som du (og teksten) seier, og det verkar veldig dysfunksjonelt.Jeg føler de maser om dette hvert år. Men hva blir konsekvensene om det skulle skje at man ikke hever gjeldstaket? Jeg skjønner jo at noen offentlige utgifter ikke blir betalt, men hva betyr dette for det store bildet? På hvilken måte kan dette få konsekvenser utover USA?
Det er en svært seiglivet mye at det er Kina som finansierer USA. For det første har stort sett Japan vært en større eier av amerikansk statsgjeld enn Kina om man skal holde seg til utlandet men ingen snakker om at Japan finansierer USA. Men fremfor alt er amerikansk statsgjeld eid av ymse amerikanske institusjoner. Banker, pensjonsfond, forsikringskasser, fond på universiteter younameit.Ja, men kan den amerikanske statsgjelden bli "uendelig" høy? Hva betyr den da, egentlig? Hvem "eier" denne gjelden, og hvem krever den evt inn?
På 1980-talet var frykta for japanske pengar relativt populær, og kom tydeleg til uttrykk i filmar som «Black Rain»For det første har stort sett Japan vært en større eier av amerikansk statsgjeld enn Kina om man skal holde seg til utlandet men ingen snakker om at Japan finansierer USA.
Løgn.Amerikansk statsgjeld er rundt 30 brd USD, hvorav ca 25% er utenlandsk eid..Japan og Kina har ca 15% hver av oppunder 8 brd i total utenlandsgjeld. Resten eies av innenlandske banker og div finans og kredittinstitusjoner. Det er mao en solid myte at Kina "eier" USA.....
Tradisjonelt har denne gjelda stort sett gått ned under DEM styre, mens den stort sett øker under REP...
Which countries own the most US debt? | USAFacts
As of April 2024, foreign countries own approximately $7.9 trillion in Treasury securities — or 22.9% of total US debt.usafacts.org
Fortell fortell.Løgn.
Åhhhh nei.... ikke denne tråden ogsåFortell fortell.
Slapp av jeg er kastet ut av den andre tråden.Åhhhh nei.... ikke denne tråden også
Unnskyld. Jeg ser nå at han har fått en fortjent pause fra den andre tråden.Åhhhh nei.... ikke denne tråden også
Ja, det er viss oppførsel som ikke gUnnskyld. Jeg ser nå at han har fått en fortjent pause fra den andre tråden.
De kan ikke engang bli enig om en pistol fra masseskyting er hentet fra det svarte markedet eller butikk. GOP mener demokratene kun snakker om at tiltak rammer vanlige butikk kjøpere.«HOUSTON — After months of pleading for more gun control measures, a Democrat who represents Uvalde, Texas, where 19 children died in a mass shooting, was told by the Republican leader of the State Senate to stop bringing up gun legislation or be barred from speaking at all.»
I et land hvor filibuster er akseptert som en måte å drive politikk.
Lite som tyder på at markedet bryr seg særlig om det. US Treasury har ikke problemer med å gjennomføre auksjonene av lån sine i alle fall og det er stor etterspørsel etter amerikansk statsgjeld - det er mer normalt at det er mangel på tilgjengelige ting å kjøpe og prisen går opp som betyr at rentene går ned.Men hva med den evige usikkerheten for politisk flertall for å heve gjeldstaket, hvordan prises det inn?
Man må le, men USA er totally fucked up.
Interest Costs on the National Debt Are on Track to Reach a Record High (pgpf.org)Hvor mye betaler USA i renter på statsgjelda si? Det må vel være et poeng å redusere gjelda for å frigjøre midler i etterkant? Eller i det minste flate den ut.
Sjølv i Texas lyt då dette vera satire. Trur eg...GOP har innført en ny lov i Texas. Det er nå lovlig for alle over 5 år å bære våpen til alle tider. Så en 5-åring kan ta med seg sin pistol på skolen, på kjøpesenteret, på kino etc... Siden det ikke er ¼ i dag må man gå ut fra at det stemmer. Hva f* er det de tenker med der borte?
Breaking GOP News: Massacres Spawn New Gun Legislation In Texas
Massacres Spur New Gun Legislation In Texas In the wake of a number of recent mass shootings, new gun legislation has been passed in Texas. The legislature passed, and governor Greg Abbott signed into law, a requirement that everyone above the age of...www.dailykos.com
"Shortly after the legislation became law two 16 year olds, involved in a dispute over a parking spot, emerged from their respective cars and opened fire on each other. After a barrage of gun fire, thanks to their lack of training and poor marksmanship, the only casualties were their two cars. The vehicles sustained multiple hits and were subsequently deemed inoperable. Fortunately, the two kids ran out of ammunition before striking any human beings, as the magazines on their guns only held thirty rounds each. Both kids did, however, vow to have more ammunition next time since, under Texas law, there is no limit to the amount of guns or bullets one can carry."
Det er så "out there" at jeg nesten tror det må være satire.
Dette er jo ikke så rart, for våpenbruk i film og fjernsyn (og spill og egentlig all underholdningsindustri) er den samme over hele verden, mens det er kun i USA du ser et utstrakt problem med våpenbruk i det offentlige rom.Studien fant ingen åpenbar forbindelse mellom det å se utstrakt våpenbruk i film og fjernsyn, og hang til våpenbruk i det offentlige rom.