Pær
Hi-Fi entusiast
Ikke pent men det funker
Da er jeg oppe på hesten igjen
Da er jeg oppe på hesten igjen
Se der ja Hvordan låter det?Legger inn et bilde av ProtoDac med oppgraderte kondiser
Var litt stille her så det skader vel ikke
Vis vedlegget 1007966
Han forsker på litt forskjellig ang psu, så jeg følger spendt med.Pusler litt med tanken på Gabster High Cap PSU - både 3.3v og 5.v tar litt plass, men det hadde være gøy å få plass til alt i et 3U 19" chassis
Litt spennende lesning:Spennende, disse har jeg null kjennskap til - gleder meg til å høre hva du synes om disse
Takk for gode innspillNår det kommer til parallellkobling av kondesatorer er det et fenomen som skjelden diskuteres. TI har en artikkel jeg linker til i denne posten som forklarer hvordan strøm i kondesatorer alltid først går til de/den kodensatoren som har lavest ESR. Derfor når man parallellkobler vil denne egeneskapen være første som gjelder.
Ellers har jeg ikke funnet noe god dokumentasjon som viser at kobber er bedre enn aluminium som leder i en kondensator. Det som definerer en kodensator slik jeg forstår det er heller hvor godt og gjevnt isolasjonsmaterialet evner isolere. Legger trykk på isolere fordi det er motsatt av god ledeevne hvor kobber har sitt fortrinn. Mulig jeg tenker feil her, men i hodet mitt leder ikke en kondesator strøm med mekanisk kobling. Samt det kan være at kobber pga bedre ledeevne har mindre risiko for 'pinholes'/gjennomslag ved høyere spenninger brukt i rørutstyr?
Har bestilt og må teste jeg ogsåVeldig interessant, jeg så den tidligere i dag - har noen kabler av rette typen så må jo teste dette!
Noen laken er småpenger når man koser seg Kalkulator bruker jeg ikkeHei gutter ,, det tar jo helt av her
Ikke noe billige komponenter heller dere begir dere med ,, Begynner vel å ha kostet noe penger her eller ? : )
har dere satt opp en maks limit " for prosjektet ?
Hei @Pær Hvor tar du ground fra. Jeg ser at Gabster tar den fra den nærmeste pinnen på Z-Foil Resistor. Men ser ut for at det er skjermingen på en av ledningene som får jord/ground men er usikker på hvem av ledningene som får jord. Mulig det ikke har noe å si siden alle ledningene har felles jord... Eller tar jeg feil?Litt håndarbeid på en fredagskveld gjør godt for sjelen. Laget en u.fl connector som jeg håper å få testet ila. Helgen Vis vedlegget 1023403 Vis vedlegget 1023404 jeg
Alle ledningene(u.fl) har skjerming/ jord. De har jeg loddet på en egen kabel til jord. Skal laste opp bilde når jeg har koblet opp og kan verifisere at det fungererHei @Pær Hvor tar du ground fra. Jeg ser at Gabster tar den fra den nærmeste pinnen på Z-Foil Resistor. Men ser ut for at det er skjermingen på en av ledningene som får jord/ground men er usikker på hvem av ledningene som får jord. Mulig det ikke har noe å si siden alle ledningene har felles jord... Eller tar jeg feil?
Mener jeg har lest at den skal måle rundt 1v over I/V motstander, det er det jeg måler på min også. Hvordan det blir ut på rca, usikker…Noen som vet hvor høyt utgangssignalet er på denne dacen?
Godt tips Skal måle litt og melde tilbake hva jeg finner.Det kan være en ide og faktisk måle DC på utgangen når man leker med ulike kondesatorer. Jeg har høstet erfaring at "liksom" hi-grade paper in oil kondesatorer ikke gjør gjør jobben særlig godt som DC blokker.
Kult. Blir spennende å følge med. Hvor har du fått tak i 1541A chip?Må bare tilstå at jeg har kjøpt og fått hjelm 1 stk. printkost av TD1. Varer er også forventet å komme fra MOUSER uken som kommer
Den har jeg ikke fått tak i enda...Kult. Blir spennende å følge med. Hvor har du fått tak i 1541A chip?
hold oss oppdatert!!!Den har jeg ikke fått tak i enda...
Nei, de er ikke kompatible med ProtoDAC’en desverre. Men har du noen liggende er Gabster TD1 greien å se nærmere på.Er det slik at Protodac-kortet aksepterer en TDA1541A i stedet for 8 x TDA1387?
Jeg skumleste dokumentasjonen og forumet uten å finne noe mer definitivt enn dette trådinnlegget.
Jeg tror jeg har en håndfull 1541A liggende i en rotekasse et sted. Kanskje er det på tide å børste støvet av dem.