På tur og reise Vi som drømmer om Thailand

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.515
    Antall liker
    9.281
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Viktig med åpent sinn. Noen drar til Pattaya og Kåres bar. Andre reiser til sol og varme, og er nysgjerrige på en helt annen kultur enn det vi har i Norge. Krabi er f.eks. muslimsk, ikke lett å få tak i svinekjøtt her. Men sjømat og kylling blir til god thaimat det også.:)
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Jeg er enig med mange andre her. Når jeg så den tegningen og leste teksten fikk jeg vondt i magen.
    Er selv fasinert av Thailand, og jeg har også kone derfra. Jeg identifiserer meg ikke, og ønsker ikke å bli identifisert med slike tegninger på grunn av mitt valg. Nå er riktignok ikke jeg noen pensjonsist. Er selv 35, og kona er 29. Hun kommer ikke fra fattige kår, og jeg har ikke betalt såkalt Sin Sod. Sånn.:)

    Smiltes land er lang fra problemfritt, men det er også mye bra. Folket, kulturen og landskapet. Selv synes jeg det er fasinerende og oppleve noe som er så totalt forskjellig fra det vi er vant til i Norge.
     
    Sist redigert:

    noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.566
    Antall liker
    7.097
    Selv om tegningen i åpningsinnlegget vel var tidenes bomskudd hvis formålet var å ikke bygge oppunder både fordommer og det ekle mange assosierer med Thailand, så er naturligvis landet mer enn dette. Det går fint å dra til Kanariøyene også uten å delta på en eneste grisefest.

    Har vært der to ganger på familieferie, begge ganger på Ko Samui og Ko Pha Ngan, med et par dager i Bangkok lagt inn i forbindelse med enten ankomst eller avreise. Vi så heldigvis ikke noe til den sexturismen Thailand er så kjent/beryktet for på de stedene vi var, så drar gjerne tilbake en annen gang.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.515
    Antall liker
    9.281
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Tegninger som i åpningsinnlegget burde vi tåle synes jeg. Det er vel ikke noe å legge skjul på at det er mange faranger som reiser til Thailand for å få seg "kjæreste (r)" men det synes jeg ikke vi skal dømme noen for. Jeg traff min thailandske kone i Norge og hadde da aldri vært i Thailand. Men i etterkant har jeg blitt kjent med mange norske som drar til Thailand for fest, sex og fyll. Jeg trives best på landsbygda og har veldig sansen for det å drive ute i hagen. Men det blir selvfølgelig en og annen avstikker til f.eks. Golden Beach Resort eller andre fine steder.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.123
    Antall liker
    9.437
    Tegninger som i åpningsinnlegget burde vi tåle synes jeg. Det er vel ikke noe å legge skjul på at det er mange faranger som reiser til Thailand for å få seg "kjæreste (r)" men det synes jeg ikke vi skal dømme noen for. Jeg traff min thailandske kone i Norge og hadde da aldri vært i Thailand. Men i etterkant har jeg blitt kjent med mange norske som drar til Thailand for fest, sex og fyll. Jeg trives best på landsbygda og har veldig sansen for det å drive ute i hagen. Men det blir selvfølgelig en og annen avstikker til f.eks. Golden Beach Resort eller andre fine steder.
    Hvis du hadde byttet ut Thailand med Spania i solskinnshistorien om gamlingen, hadde det da vært like greit med biten om billig og god sex i lange baner?
     

    Gubra

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2004
    Innlegg
    2.998
    Antall liker
    723
    Jeg er ikke ute etter å disse Thailand, thaier, eller de som måtte være gift med thaier. Jeg kjenner skikkelige menn som er det, og har slett ingen grunn til å tro at de har annet enn de beste hensikter med det valget.

    Men altså.. Denne tegningen. En 66 år gammel overvektig pensjonist og enkemann, riktignok med en pensjon som plutselig varer en stund, med lindret gikt i varmen, men også med sin "beste sex på 40 år" (når døde kona?) med to smekre ungpiker i et fattig land langt borte. Det er rett og slett en ganske guffen tanke.

    Kontrasten til de siste bildene og tanken om familieferie i Krabi, den er ganske stor, er den ikke?
    Vi får se om moralen er like opphøyet når du blir 66.....
     
    6

    65finger

    Gjest
    Folk må gjerne finne seg ei thaikone, men hvorfor betale familien for det.. og gjerne litt ekstra hvis a er jomfru? Å påstå at dette er frivillige handlinger mellom voksne mennesker er i beste fall naivt. For det første er aldersgapet ofte veldig stort og for det andre er det ofte mye penger involvert, hvertfall for en relativt fattig thaifamilie.
    Nei, Thailand er harry og guffent og drømmen er fraværende.
    Kan ha noe med at velferdssamfunnet er anerledes der enn her. Klanen står svakt i Norge. Staten tar ansvaret fra vugge til grav. I østen så er det klanen som står for mer av velferden. Gifter man seg med noen fra thailand så påtar man seg også økonomisk ansvar. Individualismen og kulturen er ganske så forskjellig.

    Thailand er harry? Meget mulig, men det er nå fordommene som snakker.
    Det er heller Norge som er harry og har vært det fra tidenes morgen
    Og når det er mange nok nordmenn i Thailand så blir jaggu meg det landet også harry.
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.847
    Antall liker
    38.587
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Thailand er et herlig land, bodde i nord Thailand i 2 år,lengter tilbake kan man si :)

    mvh
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    jausann. Vi må passe på å se ned på mennesker som drar østover for å stifte seg familie. Det må vite at det beste for alle er at de råtner på rot her hjemme, og i alle fall ikke bidrar økonomisk der borte. De er jo bare ute etter pengene.
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    For å bringe litt munterhet inn i tråden vil jeg trekke frem et utdrag fra en intens monolog fra det svenske åttitallsprogrammet "Lorry":

    -Åkte på golfresa til Thailand. Arton hål. Nitton med caddy!
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.437
    Antall liker
    12.542
    Sted
    Sørlandet
    Sett dere på Thai Air flyet fra Gardermoen og ta en titt rundt dere i flyet så skjønner dere hvor fordommene kommer fra.

    -BB-
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Det er ingen fordommer her, kun reelle betraktninger av anerkjente problemstillinger..
     

    noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.566
    Antall liker
    7.097
    Sist vi var på Ko Samui kom jeg i snakk med en danske som hadde drevet et lite bakeri der i 30 år sammen med sin thailandske kone. Fikk inntrykk av at ekteskapsmarkedet med thailandske kvinner og vestlige menn nærmest er del av offisiell politikk for å bygge opp en nasjonal middelklasse med FDI selv på mikronivå.. Krav om thai forretningspartner og hvor mange thaier man må ansette for hver utlending gjorde at det knapt gikk rundt.
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.705
    Antall liker
    7.947
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Fordommer er kunnskap filtrert og destillert gjennom befolkninger og generasjoner. Fordommer er topp. Men om man tror at fordommene har i seg alt som er verdt å vite om verden er man litt dum.
    Eg trur du blandar det saman med empiri, som kan passere som kunnskap. Vi har også generaliseringar som kan vere greitt når ein vil rasjonalisere litt. Men fordomar som kunnskap....det er eg ikkje einig i.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.515
    Antall liker
    9.281
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Sist vi var på Ko Samui kom jeg i snakk med en danske som hadde drevet et lite bakeri der i 30 år sammen med sin thailandske kone. Fikk inntrykk av at ekteskapsmarkedet med thailandske kvinner og vestlige menn nærmest er del av offisiell politikk for å bygge opp en nasjonal middelklasse med FDI selv på mikronivå.. Krav om thai forretningspartner og hvor mange thaier man må ansette for hver utlending gjorde at det knapt gikk rundt.
    Det spørs hvor seriøst det skal gjøres også. Når jeg bodde i Thailand hadde vi 600 gummitrær, klesbutikk og solgte klær på markeder. (Bestilte klær fra Bangkok) Jeg ble forsørget av kona på papiret og hadde i utgangspunktet ikke lov å arbeide. Men det å hjelpe til gikk jo fint. Fin opplevelse, kanskje det blir en reprise.....:) Og dette krevde ikke noe registrert firma. Kona oppga inntekt på 500.000 baht året før og betalte noen få 1000 baht i skatt for hele året og da var min oppholdstillatelse i boks.
     
    M

    MORNING STAR

    Gjest
    Det er heldigvis andre destinasjoner med sol og fint vinterstid som ikke er like preget av sexturisme og moderne slavehandel.
    Tror du Thailand bare er Pattaya?....
    Thailand er et puritansk land, med forbud mot å vise seg toppløs både på tv og på stre

    De aller fleste inkludert de med negative innlegg her, som ikke har vært utenfor landets grenser, forbinder Thailand med Pattaya.
    Denne oppfatningen har disse heimføingene utviklet i alle år med lesing av Cats, Alle Menn etc.
    Prostitusjon er faktisk forbudt i Thailand,men det er det ikke i Norge.
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Det er heldigvis andre destinasjoner med sol og fint vinterstid som ikke er like preget av sexturisme og moderne slavehandel.
    Tror du Thailand bare er Pattaya?....
    Thailand er et puritansk land, med forbud mot å vise seg toppløs både på tv og på stre

    De aller fleste inkludert de med negative innlegg her, som ikke har vært utenfor landets grenser, forbinder Thailand med Pattaya.
    Denne oppfatningen har disse heimføingene utviklet i alle år med lesing av Cats, Alle Menn etc.
    Prostitusjon er faktisk forbudt i Thailand,men det er det ikke i Norge.
    Nå er ikke jeg negativ til Thailand, men at det er mye å tak i der er helt sikkert. Prostitusjon er ulovlig, men det skulle man ikke tro. Det er fordi det ikke er værre enn å betale noen Bath til de rette så går det helt greit. Helt til neste runde. :) Korrupsjon er et enormt problem i Thailand.

    Ellers enig i at det ser ut som noen av de som kommenterer har et ganske snevert syn. De bør kanskje komme seg ut litt?;)
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Fordommer er kunnskap filtrert og destillert gjennom befolkninger og generasjoner. Fordommer er topp. Men om man tror at fordommene har i seg alt som er verdt å vite om verden er man litt dum.
    Eg trur du blandar det saman med empiri, som kan passere som kunnskap. Vi har også generaliseringar som kan vere greitt når ein vil rasjonalisere litt. Men fordomar som kunnskap....det er eg ikkje einig i.
    Så du tror det, ja. Nei, jeg mener å ha en ide om forskjellen. Empirien befatter seg med systematisk behandling av data. Fordommene er nettopp ikke systematisk kunnskapsoppbygging basert på erfaringer, men det betyr ikke at de gjennomgående er verdiløse. Om man faktisk klarte å kvitte seg med alle oppfatninger om verden som man ikke kunne spore tilbake til kvalifisert empiri og dermed måtte møte verden som et nesten blankt ark er jeg overbevist om at man hadde kommet dårligere ut enn som fordomsfull og fin.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.515
    Antall liker
    9.281
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Jeg hadde håpet at denne tråden skulle være en feelgood tråd med bilder, artikler og tips om det som skjer der nede og på hvilke måter man kan feriere og leve der. Men det er dessverre noen som bare skal dytte frem det de oppfatter som negativt.
     
    Sist redigert:

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.722
    Antall liker
    9.345
    Sted
    Trondheim
    Jeg hadde håpet at denne tråden skulle være en feelgood tråd med bilder, artikler og tips om det som skjer der nede og på hvilke måter man kan feriere og leve der. Men det er dessverre noen som bare skal dytte frem det de oppfatter som negativt.
    Jeg tror kanskje du kan ta litt av skylden selv med den litt ekle (i min oppfatning) vitsetegningen du la inn i ditt 2. innlegg.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.438
    Antall liker
    84.036
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Er enig. Listen i denne tråden, ble desverre lagt med trådstarters eget innlegg tidlig i denne tråden, desverre
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.705
    Antall liker
    7.947
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Fordommer er kunnskap filtrert og destillert gjennom befolkninger og generasjoner. Fordommer er topp. Men om man tror at fordommene har i seg alt som er verdt å vite om verden er man litt dum.
    Eg trur du blandar det saman med empiri, som kan passere som kunnskap. Vi har også generaliseringar som kan vere greitt når ein vil rasjonalisere litt. Men fordomar som kunnskap....det er eg ikkje einig i.
    Så du tror det, ja. Nei, jeg mener å ha en ide om forskjellen. Empirien befatter seg med systematisk behandling av data. Fordommene er nettopp ikke systematisk kunnskapsoppbygging basert på erfaringer, men det betyr ikke at de gjennomgående er verdiløse. Om man faktisk klarte å kvitte seg med alle oppfatninger om verden som man ikke kunne spore tilbake til kvalifisert empiri og dermed måtte møte verden som et nesten blankt ark er jeg overbevist om at man hadde kommet dårligere ut enn som fordomsfull og fin.
    Men i så fall, er avgjerdene baserte på kunnskap?
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.515
    Antall liker
    9.281
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Jeg hadde håpet at denne tråden skulle være en feelgood tråd med bilder, artikler og tips om det som skjer der nede og på hvilke måter man kan feriere og leve der. Men det er dessverre noen som bare skal dytte frem det de oppfatter som negativt.
    Jeg tror kanskje du kan ta litt av skylden selv med den litt ekle (i min oppfatning) vitsetegningen du la inn i ditt 2. innlegg.
    Jeg skal ta litt av skylden sjøl fordi jeg misforstod mitt publikum, men jeg håper det publikumet som sannsynligvis aldri har vært der kan ta seg en tur og samtidig akseptere at mange enslige lite attraktive menn oppdager at de blir attraktive der nede. (Og ja, alle skjønner at det har noe med økonomi å gjøre) Livet er kort og hvis alternativet er fattig, ensom, og dårlig helse i Europa så kan jo Thailand være et godt alternativ.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.515
    Antall liker
    9.281
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Er enig. Listen i denne tråden, ble desverre lagt med trådstarters eget innlegg tidlig i denne tråden, desverre
    Men kan du ikke løfte blikket og se alt det positive som bedring i økonomien og sol og varme gir oss?
     
    6

    65finger

    Gjest
    Er enig. Listen i denne tråden, ble desverre lagt med trådstarters eget innlegg tidlig i denne tråden, desverre
    Men kan du ikke løfte blikket og se alt det positive som bedring i økonomien og sol og varme gir oss?
    Hvis du skal fremme thailand, kan du ikke droppe sugardaddys versus fattige thailandske kvinner samt at det er billig. Du fortsetter med det i annet hvert innlegg. Fortell heller hva man kan oppleve som turist, attraksjoner, bilder og tips
     
    S

    Slubbert

    Gjest
    Er enig. Listen i denne tråden, ble desverre lagt med trådstarters eget innlegg tidlig i denne tråden, desverre
    Den nypuritanske moralismen har inntatt HFS med full styrke også. Ser ikke noe problem med tegningen, bedre å kose seg der enn å visne bort foran en TV til du dør i ensomheten her. Nordmannen tenner på thaidama, thaidama tenner på pengeboka til nordmannen, de blir sammen, vinn-vinn. Så lenge det er snakk om voksne folk som inngår forhold frivillig er det ingenting å moralisere over.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.515
    Antall liker
    9.281
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Er enig. Listen i denne tråden, ble desverre lagt med trådstarters eget innlegg tidlig i denne tråden, desverre
    Men kan du ikke løfte blikket og se alt det positive som bedring i økonomien og sol og varme gir oss?
    Hvis du skal fremme thailand, kan du ikke droppe sugardaddys versus fattige thailandske kvinner samt at det er billig. Du fortsetter med det i annet hvert innlegg. Fortell heller hva man kan oppleve som turist, attraksjoner, bilder og tips
    Dette var jo et svar på et innlegg.
    Men som jeg nevnte tidligere så er Krabi (Ao Nang Beach) et fantastisk fint sted med nydelig natur. Et bilde jeg la inn tidligere er herfra.
    Og av rent praktiske ting så kan jeg nevne at det er minibanker overalt i Thailand, og det er fornuftig å ta ut penger som man kan bruke på markeder og i småbutikker.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.532
    Antall liker
    9.691
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Tror du Thailand bare er Pattaya?....
    Thailand er et puritansk land, med forbud mot å vise seg toppløs både på tv og på stre

    De aller fleste inkludert de med negative innlegg her, som ikke har vært utenfor landets grenser, forbinder Thailand med Pattaya.
    Denne oppfatningen har disse heimføingene utviklet i alle år med lesing av Cats, Alle Menn etc.
    Prostitusjon er faktisk forbudt i Thailand,men det er det ikke i Norge.
    Det tror i hvert fall ikke jeg. Men jeg finner hele prosjektet med å finne seg en (NB!) langt yngre kone fra et fattig land lett dubiøst, og vi har jo sett enkelte eksempler fra Norge på hvordan det i verste fall kan gå.

    Og for ikke å stigmatisere folk, jeg kjenner personlig eksempler på at dette har gått meget bra med skikkelige folk (begge eksemplene fra Fillipinene for øvrig - og da som regel når det er en viss alderslikhet - men jeg har også sett flere eksempler på at øldrikkende trygdebrukere og slabbedasker har hentet seg 20 år yngre jentunger - og det er ikke pent å se på.

    Som regel har jeg funnet ut at de aller fleste land består av skikkelige folk - og det gjelder også for innvandrere/flyktninger.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.515
    Antall liker
    9.281
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Og til de som reiser med kontanter fra Norge og skal veksle til baht. Vi vekslet i et vekslingskontor i Phuket sentrum og fikk ca. 10% bedre kurs enn i vanlig bank. (Også betydelig bedre kurs enn å ta ut penger med Visa) Jeg tok et bilde av dette kontoret men finner det ikke igjen. Hmm.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.532
    Antall liker
    9.691
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Er enig. Listen i denne tråden, ble desverre lagt med trådstarters eget innlegg tidlig i denne tråden, desverre
    Den nypuritanske moralismen har inntatt HFS med full styrke også. Ser ikke noe problem med tegningen, bedre å kose seg der enn å visne bort foran en TV til du dør i ensomheten her. Nordmannen tenner på thaidama, thaidama tenner på pengeboka til nordmannen, de blir sammen, vinn-vinn. Så lenge det er snakk om voksne folk som inngår forhold frivillig er det ingenting å moralisere over.
    Problemet er hvor mye som er frivillig når det er pengene og behovet for å forsørge storfamilien som er drivkraften. Penger og sex er ingen kombinasjon jeg finner veldig attraktiv i hvert fall, og jeg kan ikke se at det har mye med puritanisme å gjøre heller.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.515
    Antall liker
    9.281
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Er enig. Listen i denne tråden, ble desverre lagt med trådstarters eget innlegg tidlig i denne tråden, desverre
    Den nypuritanske moralismen har inntatt HFS med full styrke også. Ser ikke noe problem med tegningen, bedre å kose seg der enn å visne bort foran en TV til du dør i ensomheten her. Nordmannen tenner på thaidama, thaidama tenner på pengeboka til nordmannen, de blir sammen, vinn-vinn. Så lenge det er snakk om voksne folk som inngår forhold frivillig er det ingenting å moralisere over.
    Problemet er hvor mye som er frivillig når det er pengene og behovet for å forsørge storfamilien som er drivkraften. Penger og sex er ingen kombinasjon jeg finner veldig attraktiv i hvert fall, og jeg kan ikke se at det har mye med puritanisme å gjøre heller.
    ikke vanskelig å finne en jobb som gir lovlig minstelønn, oppvaskhjelp, servitør, renhold på hotel, o.l. Men noen synes åpenbart at det er mer fristende med en bedre betalt jobb på bar. Men jeg synes ikke vi skal dømme noen av partene. Voksne mennesker gjør som de vil. Og det er bra. Det viktigste er å oppføre seg skikkelig i alle settinger.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.123
    Antall liker
    9.437
    En kar i nabolaget her hentet seg en kone i Thailand. Han er 60, hun er 24.... Godt mannen ikke er muslim, da hadde det blitt rabalder og beskyldninger om barnebrud o.s.v. Familiegjenforening er visst også helt greit i disse tilfellene.
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.847
    Antall liker
    38.587
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    En kar i nabolaget her hentet seg en kone i Thailand. Han er 60, hun er 24.... Godt mannen ikke er muslim, da hadde det blitt rabalder og beskyldninger om barnebrud o.s.v. Familiegjenforening er visst også helt greit i disse tilfellene.
    Samme i øst Europa

    mvh
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Er enig. Listen i denne tråden, ble desverre lagt med trådstarters eget innlegg tidlig i denne tråden, desverre
    Den nypuritanske moralismen har inntatt HFS med full styrke også. Ser ikke noe problem med tegningen, bedre å kose seg der enn å visne bort foran en TV til du dør i ensomheten her. Nordmannen tenner på thaidama, thaidama tenner på pengeboka til nordmannen, de blir sammen, vinn-vinn. Så lenge det er snakk om voksne folk som inngår foorhold frivillig er det ingenting å moralisere over.
    Problemet er hvor mye som er frivillig når det er pengene og behovet for å forsørge storfamilien som er drivkraften. Penger og sex er ingen kombinasjon jeg finner veldig attraktiv i hvert fall, og jeg kan ikke se at det har mye med puritanisme å gjøre heller.
    ikke vanskelig å finne en jobb som gir lovlig minstelønn, oppvaskhjelp, servitør, renhold på hotel, o.l. Men noen synes åpenbart at det er mer fristende med en bedre betalt jobb på bar. Men jeg synes ikke vi skal dømme noen av partene. Voksne mennesker gjør som de vil. Og det er bra. Det viktigste er å oppføre seg skikkelig i alle settinger.

    Men når fenomenet fremstilles som en gladsak i tråden må det være greit å poste at man ikke er begeistret.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.515
    Antall liker
    9.281
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Jeg fant ikke noe bilde av vekslingskontoret i Phuket men jeg har vekslet med god kurs i Bangkok også:), her er adressen;
    WP_20141011_002.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn