På tur og reise Vi som drømmer om Thailand

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.515
    Antall liker
    9.281
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Et annet trivelig hotell i Phuket. Her har jeg bodd mange ganger i forbindelse med mange sykehusbesøk i det flotte private sykehuset i Phuket. (Bangkok Phuket Hospital) Jeg ble godt kjent med dansken som drev dette. 20 rom, svømmebasseng, bar og restaurant 50 meter fra beachen. Og billig. Bare å sjekke hjemmesiden; katavilla.com

    kata-villa-rooms.jpg

    kata-villa.jpg
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.515
    Antall liker
    9.281
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Uvante problemer for oss som har hus i sydligere strøk. Her har termittene kommet seg opp gjennom sementgulvet og funnet seg en vei mellom gulvflisene og begynt å bygge hus,(dørramma i treverk var tydeligvis snadder)
    20171112_150048.jpg

    Men det å legge vannrør til vaskemaskinen på terrassen i 2 etasje gikk som en lek:)
    20170714_085603.jpg
     
    Sist redigert:

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.515
    Antall liker
    9.281
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Og for de som er interessert i tog, ja jeg tenker på dere; TT og Rudi;)

    I Thailand er det smalspor som gjelder, de bruker gamle dieseldyr, jeg har tatt toget flere ganger på ruta Bangkok-Surat Thani. Dette er vest og sydover fra Bangkok. De som skal til Cha Am, Hua Hin og videre nedover mot Surat Thani og buss videre derfra til Koh Samui, Krabi og Phuket kan hoppe på denne tidsmaskinen. Sakte går det, men det har sin sjarm. (Kan være smart å prøve før den blir borte, kineserne står klare til å bygge moderne hurtigtog på denne ruten. Arealer på begge sider av skinnegangen er allerede konfiskert/ekspropriert/beslaglagt/kjøpt av myndighetene og ting skjer raskt i land med "liksom" demokrati. Ikke fullt så mange høringsinstanser og utvalg som skal involveres her.
    Vis vedlegget 479355
     
    Sist redigert:

    noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.566
    Antall liker
    7.097
    Tror du Thailand bare er Pattaya?....
    Thailand er et puritansk land, med forbud mot å vise seg toppløs både på tv og på stre

    De aller fleste inkludert de med negative innlegg her, som ikke har vært utenfor landets grenser, forbinder Thailand med Pattaya.
    Denne oppfatningen har disse heimføingene utviklet i alle år med lesing av Cats, Alle Menn etc.
    Prostitusjon er faktisk forbudt i Thailand,men det er det ikke i Norge.
    Det tror i hvert fall ikke jeg. Men jeg finner hele prosjektet med å finne seg en (NB!) langt yngre kone fra et fattig land lett dubiøst, og vi har jo sett enkelte eksempler fra Norge på hvordan det i verste fall kan gå.

    Og for ikke å stigmatisere folk, jeg kjenner personlig eksempler på at dette har gått meget bra med skikkelige folk (begge eksemplene fra Fillipinene for øvrig - og da som regel når det er en viss alderslikhet - men jeg har også sett flere eksempler på at øldrikkende trygdebrukere og slabbedasker har hentet seg 20 år yngre jentunger - og det er ikke pent å se på.

    Som regel har jeg funnet ut at de aller fleste land består av skikkelige folk - og det gjelder også for innvandrere/flyktninger.
    Jepp, og ironisk nok kunne den danske bakeren jeg refererte til i et tidligere innlegg langt på vei bekrefte en av mine fordommer. Ble med ham for å ta en øl på den lokale Vikingbaren en kveld venneforeningen for utvandrede skandivar til Thailand organiserte treff. Det som synes å samle de fleste var frustrasjon og sinne over hvordan innvandring fra andre kulturer ødelegger Norge, Sverige og Danmark...

    Ser ikke bort fra at det ikke er så rent få middelaldrende menn som skriver harmdirrende og hatske innlegg om norsk innvandringspolitikk også fra lugubre barer i Pattaya. Litt som da Hagen en gang forsvarte FrPs restriktive innvandringspolitikk for å bevare det norske og unngå ghettodannelse over telefon fra hans sommerhus i en av de norske feriekoloniene i Spania.

    Men tilbake til tråden så
     
    S

    Slubbert

    Gjest
    Er enig. Listen i denne tråden, ble desverre lagt med trådstarters eget innlegg tidlig i denne tråden, desverre
    Den nypuritanske moralismen har inntatt HFS med full styrke også. Ser ikke noe problem med tegningen, bedre å kose seg der enn å visne bort foran en TV til du dør i ensomheten her. Nordmannen tenner på thaidama, thaidama tenner på pengeboka til nordmannen, de blir sammen, vinn-vinn. Så lenge det er snakk om voksne folk som inngår forhold frivillig er det ingenting å moralisere over.
    Problemet er hvor mye som er frivillig når det er pengene og behovet for å forsørge storfamilien som er drivkraften. Penger og sex er ingen kombinasjon jeg finner veldig attraktiv i hvert fall, og jeg kan ikke se at det har mye med puritanisme å gjøre heller.
    Hvorfor spanderes det drinker over en lav sko på byen her hjemme? Get real, sex er en etterspurt tjeneste og at noen vil bytte det bort mot andre fordeler er ikke noe å hisse seg opp over. Kvinner her i Norge finner seg også oftere enn ikke menn med høyere sosioøkonomisk status enn dem selv. Hvis du mener den eneste legitime motivasjonen for å ha sex er kjærlighet eller bibelsk tosomhet så vil jeg i høyeste grad kalle det en moralistisk holdning.

    Men tråden er vel uansett ferdig med den biten sånn det ser ut.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.532
    Antall liker
    9.691
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er klar over alt du sier. Har du det bra og ønsker deg en sugar daddy, så er det et valg du gjør. Men når motivasjonen er ren nød - og ofte press fra andre parter som feks skal forsørges - går det en grense for meg. Og der er det definitivt en slippery slope som man ikke bør benekte er problematisk.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.515
    Antall liker
    9.281
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Et typisk måltid hos dansken som driver Kata Villa, jeg synes det er greit å droppe innom her når jeg savner europeisk mat.
    Utrolig, men thaimat kan bli litt kjedelig i lengden:)
    WP_20141014_003.jpg
     

    noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.566
    Antall liker
    7.097
    Er enig. Listen i denne tråden, ble desverre lagt med trådstarters eget innlegg tidlig i denne tråden, desverre
    Den nypuritanske moralismen har inntatt HFS med full styrke også. Ser ikke noe problem med tegningen, bedre å kose seg der enn å visne bort foran en TV til du dør i ensomheten her. Nordmannen tenner på thaidama, thaidama tenner på pengeboka til nordmannen, de blir sammen, vinn-vinn. Så lenge det er snakk om voksne folk som inngår forhold frivillig er det ingenting å moralisere over.
    Problemet er hvor mye som er frivillig når det er pengene og behovet for å forsørge storfamilien som er drivkraften. Penger og sex er ingen kombinasjon jeg finner veldig attraktiv i hvert fall, og jeg kan ikke se at det har mye med puritanisme å gjøre heller.
    Hvorfor spanderes det drinker over en lav sko på byen her hjemme? Get real, sex er en etterspurt tjeneste og at noen vil bytte det bort mot andre fordeler er ikke noe å hisse seg opp over. Kvinner her i Norge finner seg også oftere enn ikke menn med høyere sosioøkonomisk status enn dem selv. Hvis du mener den eneste legitime motivasjonen for å ha sex er kjærlighet eller bibelsk tosomhet så vil jeg i høyeste grad kalle det en moralistisk holdning.
    Har for min del ikke noe med moral å gjøre. Har nok mer med en akademisk bakgrunn og internasjonal arbeidserfaring som gjør at jeg forbauses over at voksne mennesker fortsatt kan ta utgansgspunkt i en nærmest Ayn Randsk klokkertro på det frie, rasjonelle valg i forståelsen av også komplekse mellommenneskelige relasjoner og transaksjoner.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.532
    Antall liker
    9.691
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Sitat: "Hvorfor spanderes det drinker over en lav sko på byen her hjemme? Get real, sex er en etterspurt tjeneste og at noen vil bytte det bort mot andre fordeler er ikke noe å hisse seg opp over."

    Et lite spørsmål å stille seg selv kunne kanskje være hvorfor det åpenbart er nødvendig med alkohol for at disse transaksjonene skal gå gjennom. I hvilke andre tjenestekjøp er det en fordel at minst en av partene er småfull?
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Så, sånn generelt, alle transaksjoner hvor noen blir snodd, med andre ord?
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Færre og færre norske menn får barn, og flere og flere norske menn får et kull nr. 2 med det som snåsingene kaller norsk trofékone.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg synes det er litt trist at Terje har fått så mye tyn for denne tråden, selv om jeg er enig i at den vitsetegningen inneholdt et særdeles smakløst poeng. Get over it, jeg tror ikke det var forherligelse av "prostitusjon" som var hans tema. Personlig kjenner jeg ikke så mange som har reist til Thailand og giftet seg med lokale kvinner, men de få jeg kjenner er godt voksne menn som har giftet seg med godt voksne thai-kvinner. En viss aldersforskjell er det i det ene tilfellet, men ikke mer enn det som er akseptabelt for en mann på hans alder. Jeg kunne nok lett ha valgt meg en norsk partner med den aldersforskjellen uten at noen hadde reagert når jeg blir like gammel som ham.

    En annen sak er at jeg neppe hadde trivdes godt i utflyttermiljøer som sitter og okker seg over de fæle utlendingene i Norge, men det til side så tror jeg gjerne at Thailand kan hjelpe en pensjonist å få noen gode år i livets høst og vinter. Personlig kunne jeg godt tenkt meg å flytte til Viktoriasjøens bredder når jeg blir "gammel nok". Ikke på grunn av kvinnene, men på grunn av at jeg vil kunne leve et bedre liv der, og fordi jeg trives med folk derfra.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.515
    Antall liker
    9.281
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Har inntrykk av at størsteparten av medlemmene her inne er +/- 50 og det er nettopp de som burde planlegge alderdommen, spesielt de enslige som kun har seg selv å tenke på. Jeg tror dessverre mange er opptatt av hva barn og slektninger vil si hvis man finner på noe utenom det vanlige enten det er å sitte ved Victoriasjøens bredd med en pipe og en whisky eller i Thailand og se utover det indiske hav og ta seg en Singha. Vi burde bry oss mindre om hva andre mener og heller gjøre det vi har lyst på. Det var tanken bak tråden.
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.847
    Antall liker
    38.587
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Har inntrykk av at størsteparten av medlemmene her inne er +/- 50 og det er nettopp de som burde planlegge alderdommen, spesielt de enslige som kun har seg selv å tenke på. Jeg tror dessverre mange er opptatt av hva barn og slektninger vil si hvis mana finner på noe utenom det vanlige enten det er å sitte ved Victoriasjøens bredd med en pipe og en whisky eller i Thailand og se utover det indiske hav og ta seg en Singha. Vi burde bry oss mindre om hva andre mener og heller gjøre det vi har lyst på. Det var tanken bak tråden.
    Jeg skal i alle fall tilbake for å bo i Chiang Mai om noen år,livet der oppe er fantastisk med veldig lite turister.
    Bodde der i 2 år og traff ikke en Normann :)

    mvh
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.515
    Antall liker
    9.281
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Har inntrykk av at størsteparten av medlemmene her inne er +/- 50 og det er nettopp de som burde planlegge alderdommen, spesielt de enslige som kun har seg selv å tenke på. Jeg tror dessverre mange er opptatt av hva barn og slektninger vil si hvis mana finner på noe utenom det vanlige enten det er å sitte ved Victoriasjøens bredd med en pipe og en whisky eller i Thailand og se utover det indiske hav og ta seg en Singha. Vi burde bry oss mindre om hva andre mener og heller gjøre det vi har lyst på. Det var tanken bak tråden.
    Jeg skal i alle fall tilbake for å bo i Chiang Mai om noen år,livet der oppe er fantastisk med veldig lite turister.
    Bodde der i 2 år og traff ikke en Normann :)

    mvh
    Og jeg bodde i Chaiya, en kommune med 50.000 innbyggere og det var meg og en engelskmann som slåss om å komme først til aviskiosken for å kjøpe det ene eksemplaret av den engelskspråklige Bangkok Post :) Ingen andre utlendinger. De eneste jeg så var noen hippier som skulle til et kjent buddhistisk tempel som ligger her. Opplevde aldri noe ubehagelig i det hele tatt. Politiet var hyggelig og alt var bare helt ok. Et fint lite sted.
     

    noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.566
    Antall liker
    7.097
    Jeg synes det er litt trist at Terje har fått så mye tyn for denne tråden, selv om jeg er enig i at den vitsetegningen inneholdt et særdeles smakløst poeng. Get over it, jeg tror ikke det var forherligelse av "prostitusjon" som var hans tema. Personlig kjenner jeg ikke så mange som har reist til Thailand og giftet seg med lokale kvinner, men de få jeg kjenner er godt voksne menn som har giftet seg med godt voksne thai-kvinner. En viss aldersforskjell er det i det ene tilfellet, men ikke mer enn det som er akseptabelt for en mann på hans alder. Jeg kunne nok lett ha valgt meg en norsk partner med den aldersforskjellen uten at noen hadde reagert når jeg blir like gammel som ham.

    En annen sak er at jeg neppe hadde trivdes godt i utflyttermiljøer som sitter og okker seg over de fæle utlendingene i Norge, men det til side så tror jeg gjerne at Thailand kan hjelpe en pensjonist å få noen gode år i livets høst og vinter. Personlig kunne jeg godt tenkt meg å flytte til Viktoriasjøens bredder når jeg blir "gammel nok". Ikke på grunn av kvinnene, men på grunn av at jeg vil kunne leve et bedre liv der, og fordi jeg trives med folk derfra.
    Ikke noe problem med å slutte meg til det du skriver her. Jeg har som sagt stort sett bare gode erfaringer med Thailand og thaier ellers, som jeg har med stort sett alle de snart 100 land jeg har hatt gleden av å besøke så langt. Veldig mye bra og interessant å diskutere når det kommer til Thailand.

    Terje, vennlig ment og jeg er mot sensur, men du burde kanskje vurdere å slette den vitsetegningen for å få tråden over på Thailand og ikke bare fordommer om hvem det er som først og fremst drømmer om å dra dit. Disse fordommene sitter nok dypest hos dem som aldri har vært der, og jeg ser ingen grunn til å holde disse ved like unødvendig.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.515
    Antall liker
    9.281
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Jeg synes det er litt trist at Terje har fått så mye tyn for denne tråden, selv om jeg er enig i at den vitsetegningen inneholdt et særdeles smakløst poeng. Get over it, jeg tror ikke det var forherligelse av "prostitusjon" som var hans tema. Personlig kjenner jeg ikke så mange som har reist til Thailand og giftet seg med lokale kvinner, men de få jeg kjenner er godt voksne menn som har giftet seg med godt voksne thai-kvinner. En viss aldersforskjell er det i det ene tilfellet, men ikke mer enn det som er akseptabelt for en mann på hans alder. Jeg kunne nok lett ha valgt meg en norsk partner med den aldersforskjellen uten at noen hadde reagert når jeg blir like gammel som ham.

    En annen sak er at jeg neppe hadde trivdes godt i utflyttermiljøer som sitter og okker seg over de fæle utlendingene i Norge, men det til side så tror jeg gjerne at Thailand kan hjelpe en pensjonist å få noen gode år i livets høst og vinter. Personlig kunne jeg godt tenkt meg å flytte til Viktoriasjøens bredder når jeg blir "gammel nok". Ikke på grunn av kvinnene, men på grunn av at jeg vil kunne leve et bedre liv der, og fordi jeg trives med folk derfra.
    Ikke noe problem med å slutte meg til det du skriver her. Jeg har som sagt stort sett bare gode erfaringer med Thailand og thaier ellers, som jeg har med stort sett alle de snart 100 land jeg har hatt gleden av å besøke så langt. Veldig mye bra og interessant å diskutere når det kommer til Thailand.

    Terje, vennlig ment og jeg er mot sensur, men du burde kanskje vurdere å slette den vitsetegningen for å få tråden over på Thailand og ikke bare fordommer om hvem det er som først og fremst drømmer om å dra dit. Disse fordommene sitter nok dypest hos dem som aldri har vært der, og jeg ser ingen grunn til å holde disse ved like unødvendig.
    Ja, jeg kan godt fjerne den tegningen, men da blir jo noen av de påfølgende innleggene litt merkelige. Men jeg fjerner den. Takk for rådet forresten.:)
     
    Sist redigert:

    noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.566
    Antall liker
    7.097
    Jeg synes det er litt trist at Terje har fått så mye tyn for denne tråden, selv om jeg er enig i at den vitsetegningen inneholdt et særdeles smakløst poeng. Get over it, jeg tror ikke det var forherligelse av "prostitusjon" som var hans tema. Personlig kjenner jeg ikke så mange som har reist til Thailand og giftet seg med lokale kvinner, men de få jeg kjenner er godt voksne menn som har giftet seg med godt voksne thai-kvinner. En viss aldersforskjell er det i det ene tilfellet, men ikke mer enn det som er akseptabelt for en mann på hans alder. Jeg kunne nok lett ha valgt meg en norsk partner med den aldersforskjellen uten at noen hadde reagert når jeg blir like gammel som ham.

    En annen sak er at jeg neppe hadde trivdes godt i utflyttermiljøer som sitter og okker seg over de fæle utlendingene i Norge, men det til side så tror jeg gjerne at Thailand kan hjelpe en pensjonist å få noen gode år i livets høst og vinter. Personlig kunne jeg godt tenkt meg å flytte til Viktoriasjøens bredder når jeg blir "gammel nok". Ikke på grunn av kvinnene, men på grunn av at jeg vil kunne leve et bedre liv der, og fordi jeg trives med folk derfra.
    Ikke noe problem med å slutte meg til det du skriver her. Jeg har som sagt stort sett bare gode erfaringer med Thailand og thaier ellers, som jeg har med stort sett alle de snart 100 land jeg har hatt gleden av å besøke så langt. Veldig mye bra og interessant å diskutere når det kommer til Thailand.

    Terje, vennlig ment og jeg er mot sensur, men du burde kanskje vurdere å slette den vitsetegningen for å få tråden over på Thailand og ikke bare fordommer om hvem det er som først og fremst drømmer om å dra dit. Disse fordommene sitter nok dypest hos dem som aldri har vært der, og jeg ser ingen grunn til å holde disse ved like unødvendig.
    Ja, jeg kan godt fjerne den tegningen, men da blir jo noen av de påfølgende innleggene litt merkelige. Men jeg fjerner den. Takk for rådet forresten.:)
    Du har jo selv erkjent at tegningen muligens ikke var en innertier på landsskytterstevnenivå, så da må det jo være greit å ta den bort. Så får eventuelle nykommere til tråden heller bare lure.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Tror det er like greit å starte en ny tråd. Om alt det andre.
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Vi som er interessert i tråden kjenner de korrigeringer som skal til. Bare å fortsette når vi nå har hentet oss inn.
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    På tross av at det trosser trådens intensjon, la meg kaste inn nok et element i parken av vakre fordommer.

    Det er et klasseperspektiv her! Mitt tidligere innlegg, som viser til et sosiologisk faktum (http://www.hifisentralen.no/forumet...i-som-dra-mmer-om-thailand-5.html#post2671586), forteller oss at fordommene - i negativ betydning - mot at menn i fremskreden alder ekter unge kvinner ikke er noe som er allment fordømt. Det er de menn som tilhører de mer kondisjonerte lag av befolkningen som plukker og blir plukket ut av de verpesyke ungmøer med kropper som drømmer er laget av i hodet på de velsituerte.

    Størstedelen av den norske befolkning på mannesiden er ikke der - selv om mange er der. Derfor er det også - rimeligvis - flere normalnordmenn som søker lykken annet sted hen. Disse normalnordmenn - anser meg selv som en av de - blir i det de finner kvinner i samme aldersklasse som de vellykkete nordmenn gjør innenfor landets grenser, altså de av år yngre som menn drømmer om, vurdert på et helt annet grunnlag. Min tese er: Denne forskjell i vurdering er for det meste koblet opp mot sosial status. Hadde den - gudene vet om det er tilfellet - «strøm» av menn som søkte sin partner blant unge kvinner i utlandet det borte vært høystatusmenn, så hadde også det negative synet på dette - upåaktet av at motivasjon og innhold var det samme - nesten vært ikke-eksisterende.

    Den mulige moralske fordømmelse som har vaket i tråden, ha sitt opphav i en klassetenking.
     
    Sist redigert:
    C

    cruiser

    Gjest
    Jeg syns det er akkurat like teit når Haudemann Andersen finner seg en norsk 20 åring som Kai Råger i Thailand. Bare så det er sagt. Men det er visse problemstillinger som ikke er tilstede for den norske 20åringen, som nød, fattigdom, press etc
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Nei egentlig ikke. Å diskutete mote eller annet overfladisk tull med Tone Damli rundt middagsbordet frister veldigveldig lite.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.515
    Antall liker
    9.281
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Utseende og alder har nødvendigvis ikke så mye å si på interesser og hva man kan snakke om, har hatt mange unge kollegaer som har overrasket stort når det gjelder interesser og kunnskap om mange ting.
     

    noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.566
    Antall liker
    7.097
    På tross av at det trosser trådens intensjon, la meg kaste inn nok et element i parken av vakre fordommer.

    Det er et klasseperspektiv her! Mitt tidligere innlegg, som viser til et sosiologisk faktum (http://www.hifisentralen.no/forumet...i-som-dra-mmer-om-thailand-5.html#post2671586), forteller oss at fordommene - i negativ betydning - mot at menn i fremskreden alder ekter unge kvinner ikke er noe som er allment fordømt. Det er de menn som tilhører de mer kondisjonerte lag av befolkningen som plukker og blir plukket ut av de verpesyke ungmøer med kropper som drømmer er laget av i hodet på de velsituerte.

    Størstedelen av den norske befolkning på mannesiden er ikke der - selv om mange er der. Derfor er det også - rimeligvis - flere normalnordmenn som søker lykken annet sted hen. Disse normalnordmenn - anser meg selv som en av de - blir i det de finner kvinner i samme aldersklasse som de vellykkete nordmenn gjør innenfor landets grenser, altså de av år yngre som menn drømmer om, vurdert på et helt annet grunnlag. Min tese er: Denne forskjell i vurdering er for det meste koblet opp mot sosial status. Hadde den - gudene vet om det er tilfellet - «strøm» av menn som søkte sin partner blant unge kvinner i utlandet det borte vært høystatusmenn, så hadde også det negative synet på dette - upåaktet av at motivasjon og innhold var det samme - nesten vært ikke-eksisterende.

    Den mulige moralske fordømmelse som har vaket i tråden, ha sitt opphav i en klassetenking.
    Alernativt, ditt for de fleste noe omstendelige innlegg er fundert på klassetenkning.
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Jeg syns det er akkurat like teit når Haudemann Andersen finner seg en norsk 20 åring som Kai Råger i Thailand. Bare så det er sagt. Men det er visse problemstillinger som ikke er tilstede for den norske 20åringen, som nød, fattigdom, press etc
    En skal ikke snakke bort det aspektet. Men mye - ikke all - fordømmelse av det hele, jf. reaksjonen på den stripa trådstarter åpnet med, har ikke bare med disse hederlige motiv om ikke å utbytte nesten å gjøre. Like lite som alle disse relasjoner kan subsumeres under rubrikken utbytting. Hadde det vært Haudemann Andersen som dro ut og fant seg en kvinne, så ville også hele utbyttingsaspektet blitt tonet ned. En trenger ikke nobelpris for å se slikt.
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    På tross av at det trosser trådens intensjon, la meg kaste inn nok et element i parken av vakre fordommer.

    Det er et klasseperspektiv her! Mitt tidligere innlegg, som viser til et sosiologisk faktum (http://www.hifisentralen.no/forumet...i-som-dra-mmer-om-thailand-5.html#post2671586), forteller oss at fordommene - i negativ betydning - mot at menn i fremskreden alder ekter unge kvinner ikke er noe som er allment fordømt. Det er de menn som tilhører de mer kondisjonerte lag av befolkningen som plukker og blir plukket ut av de verpesyke ungmøer med kropper som drømmer er laget av i hodet på de velsituerte.

    Størstedelen av den norske befolkning på mannesiden er ikke der - selv om mange er der. Derfor er det også - rimeligvis - flere normalnordmenn som søker lykken annet sted hen. Disse normalnordmenn - anser meg selv som en av de - blir i det de finner kvinner i samme aldersklasse som de vellykkete nordmenn gjør innenfor landets grenser, altså de av år yngre som menn drømmer om, vurdert på et helt annet grunnlag. Min tese er: Denne forskjell i vurdering er for det meste koblet opp mot sosial status. Hadde den - gudene vet om det er tilfellet - «strøm» av menn som søkte sin partner blant unge kvinner i utlandet det borte vært høystatusmenn, så hadde også det negative synet på dette - upåaktet av at motivasjon og innhold var det samme - nesten vært ikke-eksisterende.

    Den mulige moralske fordømmelse som har vaket i tråden, ha sitt opphav i en klassetenking.
    Alernativt, ditt for de fleste noe omstendelige innlegg er fundert på klassetenkning.
    Utdyp gjerne.

    Vær ikke redd for det litt omstendelige.
     
    Sist redigert:

    Olav2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.04.2014
    Innlegg
    3.342
    Antall liker
    2.665
    Torget vurderinger
    1
    Jeg syns det er akkurat like teit når Haudemann Andersen finner seg en norsk 20 åring som Kai Råger i Thailand. Bare så det er sagt. Men det er visse problemstillinger som ikke er tilstede for den norske 20åringen, som nød, fattigdom, press etc
    Jeg synes også det er bedre når forhold er basert på likeverdighet i bred forstand. Jeg tror det gjør oss lykkeligere og mer fornøyd, og det det gjør det vanskeligere med maktmisbruk.

    Når det er sagt så mener jeg Dong har rett i noe viktig. Det er et sosiologisk faktum på det norske kjønnsmarkedet at flere og flere menn går ufrivillig partner- og barnløse. Samtidig er det flere menn som får to kull - altså gjenbruk av høystatusmenn. Dette høres ut som kommentarfeltsretorikk på gufne manneblogger, men det er samtidig helt sant. Da er det en del menn som velger å hente koner i utlandet, fordi de ikke når opp til kravene hos en del moderne norske kvinner.

    I prinsippet tenker jeg at det er ok, jeg vet om lykkelige forhold som har startet sånn. Samtidig vet jeg om veldig mange historier om maktmisbruk og skrekkelig behandling av thaikonene fra deres norske menn ellee ex-menn, fordi forholdet langt fra er likeverdig, og mennene sitter med all makten. Dersom en thaidame hypotetisk sett hadde spurt meg om det var en god idé å gifte seg med en norsk mann hun ikke kjente som var dobbelt så gammel, hadde jeg nok vært tilbøyelig til å svare nei på generelt grunnlag.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn