6 titommere i hvert tårn, 3 på hver side boltet mot hverandre for å utligne vibrasjoner, 174cm høye drevet av en 1000watt amp i hvert tårnSpennende å se hvilke kabler du ender på!
Kan du fortelle mer om basstårnene? Driver med planer om basstårn selv og skal teste ut de nye JBL 18" til uka..
Fra DSD-S til Technics SH-9010 blir det Signal Projects Lynx RCASpennende å se hvilke kabler du ender på!
Kan du fortelle mer om basstårnene? Driver med planer om basstårn selv og skal teste ut de nye JBL 18" til uka..
Gratulerer så mye. Jeg har hatt gleden av å høre prototypen ved flere anledninger, og jeg er ikke i tvil om at dette er fantastiske høyttalere i absolutt referanseklasse. Estetisk sett er det også en innertier etter min smak, råtøffe, men samtidig elegante og sofistikerte
Hei Viking
Lurer bare på hvor du har fått kjøpt disse Telos Audio Design kablene? I og med at jeg er autorisert distributør.
Mvh
JWK Audio
Det ikke etter forskriftene å bruke kanalen som koblingsboks slik det er gjort her . Og hvorfor er det brukt 6 kvadrat kabel ? . Her holder det med 2.5 .
Og det er heller ikke lovlig med 16 ampere kurs i nye kurser i boliginstallasjoner . I dag er det 15 som er kravet.
Kan sies at stikkontakter kun tåler en belastning på maks 16 ampere så å legge en 6 kvadrat er helt meningsløst , med mindre du skal ha en komfyr der i fremtiden..
Har mine tvil om det stemmer at det er en fagmann som har gjort det der
Det er nok gjort av fagmann helt i henhold til reglene Ikke NOE ulovlig å overdimensjonere kabelen fra sikringsskapet til uttakene kanalen er ikke koblingsboks Den inneholder kun uttakene og koblingsskinna som er godkjent for 25mm2 kabel
Å overdimensjonere er ikke feil , men det er ikke noe vits til en stikkontakt som har 16 a som maks belastning . Og jo kanalen blir i dette tilfellet brukt som en koblingsboks da det ikke er godkjent å gjøre det på den måten. Det er nye forskrifter som sier at det ikke er lovlig å gjøre det slik. Hadde dere brukt 2.5 kvadrat hadde dere også sluppet å bruke kanalen som en koblingsboks
Pn i tek kanal er også noe som er litt fy fy
Sikle! Ligger vel an til ett av de feteste anleggene her til lands? Spennende, og grattis!
Det ikke etter forskriftene å bruke kanalen som koblingsboks slik det er gjort her . Og hvorfor er det brukt 6 kvadrat kabel ? . Her holder det med 2.5 .
Og det er heller ikke lovlig med 16 ampere kurs i nye kurser i boliginstallasjoner . I dag er det 15 som er kravet.
Kan sies at stikkontakter kun tåler en belastning på maks 16 ampere så å legge en 6 kvadrat er helt meningsløst , med mindre du skal ha en komfyr der i fremtiden..
Har mine tvil om det stemmer at det er en fagmann som har gjort det der
Vet ikke hvilke bånd som er brukt Men de er modifiserte og ikke standard enheter fra fabrikksortiment Delinga blir på ca. 150Hz, dette blir tilpasset oppsett/rommet mittDæven døtte, lekkre høyttalere. Regner med jeg skal få hørt disse en dag når vi skal på besøk hoss mesteren selv.
Er det Neo 8 eller 10 som er brukt der ?
Vet du ca hvor deling til bass tårna skjer ?
Dæven døtte, lekkre høyttalere. Regner med jeg skal få hørt disse en dag når vi skal på besøk hoss mesteren selv.
Er det Neo 8 eller 10 som er brukt der ?
Vet du ca hvor deling til bass tårna skjer ?
Når han har en audio Insight forsterker klar for salg, en kompis som skal ha til sine Adyton 1.5 så i gen ting avtalt enda. Når får du dine høyttalere da ? De ser meget intresange ut
Når han har en audio Insight forsterker klar for salg, en kompis som skal ha til sine Adyton 1.5 så i gen ting avtalt enda. Når får du dine høyttalere da ? De ser meget intresange ut
Om ikke så altfor lenge, en måneds tid cirka, men det kan gå raskere og litt senere Aka: et ikke altfor defintitivt svar Stein heheSpennende Viking, når er du klar tror du?
Mvh.
SAL
Særs spanande!Og da er første sett med båndsøylene av Audio Insight Reference 2.2 montert, koblet og klar for avlytting hos "der meister" i morgen Så når subene nå blir ferdige så blir det vel "låt i stova"
Regelen med koblinger i tek kanal er nok litt difus etter NEK 400:2010. Det er opp til fagmannen og bedømme om kanalen er god nok som mekanisk beskyttelse. en kanal med et fast lokk som denne Viking har fått montert holder ip4x og kan etter min bedømming brukes slik som elektrikeren hans har gjort.Det er nok gjort av fagmann helt i henhold til reglene Ikke NOE ulovlig å overdimensjonere kabelen fra sikringsskapet til uttakene kanalen er ikke koblingsboks Den inneholder kun uttakene og koblingsskinna som er godkjent for 25mm2 kabel
Å overdimensjonere er ikke feil , men det er ikke noe vits til en stikkontakt som har 16 a som maks belastning . Og jo kanalen blir i dette tilfellet brukt som en koblingsboks da det ikke er godkjent å gjøre det på den måten. Det er nye forskrifter som sier at det ikke er lovlig å gjøre det slik. Hadde dere brukt 2.5 kvadrat hadde dere også sluppet å bruke kanalen som en koblingsboks
Beklager for OT, Viking
Spennende prosjekt du holder på med..
Mvh
Morten Jansen
Regelen med koblinger i tek kanal er nok litt difus etter NEK 400:2010. Det er opp til fagmannen og bedømme om kanalen er god nok som mekanisk beskyttelse. en kanal med et fast lokk som denne Viking har fått montert holder ip4x og kan etter min bedømming brukes slik som elektrikeren hans har gjort.Det er nok gjort av fagmann helt i henhold til reglene Ikke NOE ulovlig å overdimensjonere kabelen fra sikringsskapet til uttakene kanalen er ikke koblingsboks Den inneholder kun uttakene og koblingsskinna som er godkjent for 25mm2 kabel
Beklager for OT, Viking
Spennende prosjekt du holder på med..
Mvh
Morten Jansen