Koetsu og greier. Mye styr, problemer med brum og bortfall av høyre kanal, da må det skiftes og eliminasjons-testes. Er det kontaktproblem i headshell, i arm eller i armkabel? Fram og tilbake, av og til OK, men bare en kort stund, så på igjen. To pickuper og to headshell, foreløpig.
Cadenza Bronze har fungert fint i LH-8000 headshell, men Koetsu vil seg ikke. Det er veldig trang for kablene bak på denne, og jeg blir usikker om det er koblet rett. Sjekker og dobbeltsjekker, om Koetsu har en annen standard på pinnene enn Ortofon. Ingen fargekoding, men når jeg ser etter med lupe finnes det markering likevel. Da ligger ikke feilen der.
Aldri så galt at det ikke er godt for noe. Jeg får god trening i å skifte og justere pickup, det kommer godt med framover.
Etter flere skifter finner jeg at det har oppstått et kontaktproblem i armbasen, og jeg åpner spilleren, tar av armbasen og trykker og klemmer litt, sørger for god plass og åpen kabelføring under basen, og vips så er godlyden på plass. Spent på hvor lenge det holder, men det peker mot at det vil trenges en rekabling av Schick armen. Det er jeg usikker på om jeg skal prøve på.
Men nå spiller det endelig stabilt, Koetsu Rosewood Signature i LH-9000 headshell. Komboen er ganske tung, LH-9000 er det tyngste headshellet fra Ortofon. Men det klinger lovende, og eg kan begynne å nyte.