Skoletannlegen har ødelagt mange tenner. Alt for mye boring og sprukne plumber med påfølgende rotfylling er det jeg for det meste nyter.
Bifalles Makkintosken. Jeg tror vi er mange som kommer fra tilsvarende tannlegestoler, og bedritne opplevelser.
Jeg sluttet hos skoletannlegen i 7.klasse
En diger matrone fra nord for moralsirkelen satt og boret i en av mine tenner med tannlegeutstyr fra 1. verdenskrig, alt mens hun førte en samtale med damen på andre sider av produksjonslinjen. Vi satt 4 mann i hvert vårt "avlukke" på rekke på hver side av lokalet
Den digre matronen boret i vei, og jeg klaget om vondt, og fikk prompte beskjed om å holde kjeft.
Hvor på damen konsentrerte seg om sin samtalepartner, og boret i vei så blodet sprutet.
Da skrek jeg høyt og tydelig at dette er vondt og blodet spruter.
Da ble damen forferdet, sluttet og ryddet opp.
Deretter trev jeg av meg siklesmekke og annet tanlegestæsj, marsjet ut og så meg aldri tilbake.
På utsiden hadde noen kommunearbeidere fyrt opp et bål for å brenne gammelt bøss (husk dette var i 1974), og jeg kastet tannlegekortet mitt rett i bålet.
Dro hjem og sladret til mamma, og noen måneder sener fikk jeg audiens hos en ordentlig tannlege med eget kontor og nytt utstyr.
Så langt har skoletannlegens herjinger kostet meg 4 sprukne jeksler, to rotfyllinger og 2 trukket
Jeg trenger kanskje ikke å si at jeg har et meget anstrengt forhold til tannleger den dag i dag.