VIMs bøttekott

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• iGran

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.04.2022
    Antall liker
    3.688
    Sted
    Makrokosmos
    Godt at bøttekottet ikke er stort, så du kan skifte plater og styre med alt sittendes fra lyttestolen 😊
    Ta godt vare på deg @vim !

• Love
    Reaksjoner: vim

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.205
    God rekonvalesens etter inngrepet uten for mye smerter ønskes demses her i fra.
    Så er det å håpe at husets frue har såpass sympati for pasienten at flytende smertestillende og fast føde serveres raskt ved behov ;)

Sist redigert:

vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    12.735
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    8
    God rekonvalesens etter inngrepet uten for mye smerter ønskes demses her i fra.
    Så er det å håpe at hustes frue har såpass sympati for pasienten at flytende smertestillende og fast føde serveres raskt ved behov ;)
    Mange takk!
    Har allerede rukket å fortære to Napoleonskaker, så dette lover faktisk ganske godt mht. hotellservicen 😅

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.205
    Mange takk!
    Har allerede rukket å fortære to Napoleonskaker, så dette lover faktisk ganske godt mht. hotellservicen 😅
    Krya på dig😁
    Dette lover godt for kommende hiberneringsperiode ;)
    Men pass nå endelig på og ikke utnytte hotellservicen for mye.
    Da risikerer man å få kraftig med karma gjeld som inndrives når du minst venter det.
    Jeg antar herremannen er godt kjent med dette, siden han har tatt sjansen på å leve sammen en slik lunefull innretning som kvinner er.
    Jeg tørr ikke tenke på hva vi skulle gjort uten egen "mannehule stappet med hifi og musikk" eller en "snikkerbod" i rimelig nærhet når "hotellservice" personen slår seg vrang kraftig understøttet av sin interne forsyningslinje med hormoner :eek:

vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    12.735
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    8
    Er det et godt tegn når musikksmak mer og mer deles med ens egen mor??
    Spør for en venn...
    Count Basie strømmer ut av høyttalerne, mens skattepengene strømmer inn og kneet leges med stormskritt. Fiio headset med dongle og jålekabler allerede ankommet Europa fra Kina på et døgn. Dagen smiler.
    Bilde av sokk med hundehår, til ære for de som hater begge deler 😈
    IMG_0312.jpeg

vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    12.735
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    8
    Utvider horisonten 🙈
    To timer med tilnærmet hjelpeløs famling i klassiskens verden, på jakt etter noe som vekker følelser ut over søvnig, aggressiv eller bare ufokusert.
    I dag har jeg lært at:
    Det er overraskende mye som er produsert gjennom 400 år ! 😅
    Blir en del svisker, mye kontrabass og cello, samt piano og små strykeorkestre.
    Har skjønt at Paganini var rask og at Bach slett ikke var helt på bærtur.
    Vivaldi kan jeg fort venne meg til og Beethoven skal få være i fred for meg En stund til.
    Når jeg blir stor, skal jeg høre en hel Mahlerkonsert uten å verken knuse kaffekopp eller sovne i stolen. Er ikke der helt enda 🤯😴
    Nå cellosvisker og snart en whisky for å feire at trekantmedisiner utgår fra i dag av.

1743176524741.png

iGran

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.04.2022
    Antall liker
    3.688
    Sted
    Makrokosmos
    Vivaldi kan jeg fort venne meg til og Beethoven skal få være i fred for meg En stund til.
    Grei oppsummering på 400 års musikkhistorie 🙃.

Jeg tenker meg samme kommentar men om de som treffes på Ski vinyl-rehab på lørdagene.
    Men bytter ikke ut navnene i sitatet av respekt 😇.

vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    12.735
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    8
    Kjører iPod nano og Koss porta pro, så er jeg safe.

Proethifi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.04.2023
    Antall liker
    1.569
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Utvider horisonten 🙈
    To timer med tilnærmet hjelpeløs famling i klassiskens verden, på jakt etter noe som vekker følelser ut over søvnig, aggressiv eller bare ufokusert.
    I dag har jeg lært at:
    Når jeg blir stor, skal jeg høre en hel Mahlerkonsert uten å verken knuse kaffekopp eller sovne i stolen. Er ikke der helt enda 🤯😴
    Nå cellosvisker og snart en whisky for å feire at trekantmedisiner utgår fra i dag av.

Vis vedlegget 1109613
    De har komponert mye filmmusikk de gutta der..

James Bond - Octopusy

Proethifi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.04.2023
    Antall liker
    1.569
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Utvider horisonten 🙈
    I dag har jeg lært at:

Vis vedlegget 1109613

Adante

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.694
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    på jakt etter noe som vekker følelser ut over søvnig, aggressiv eller bare ufokusert.
    Kanskje ikke helt pk i disse dager, men anbefaler en tur nordøstover fra mellomeuropa i jakten etter verker som vekker følelser…

Tchaikovsky gir deg både 1812, nøtter og svaner. Dostojevskij hadde også noen rysare :)

vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    12.735
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    8
    Kanskje ikke helt pk i disse dager, men anbefaler en tur nordøstover fra mellomeuropa i jakten etter verker som vekker følelser…

Tchaikovsky gir deg både 1812, nøtter og svaner. Dostojevskij hadde også noen rysare :)
    Vel, vi lytter jo til amerikansk pre (og post) Trump , så why not. Det blir helgens pensum på dannelsesreisen 😊

vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    12.735
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    8
    Å, du har Porta Pro. Da blir det jo ikke så stor oppgradering med FT1 allikevel da😁
    Antagelig ikke 😊
    Spent på FIIOEne. Har Beyerdynamics DT-770 (ikke pro) og Focal Bathys nå og ikke så mye annet av referanser på hodetlf. fronten.

• Liker
    Reaksjoner: ptb

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.672
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    ^ Nå har jeg jo gjort meg en liten (foreløpig) betraktning, og må jo på flere områder tiltre @ardilla sine beskrivelser, her:
    https://www.headphoneer.com/fiio-ft1-review-shockingly-good/
    Han er flinkere enn meg til å beskrive de - og har et mye bredere vurderingsgrunnlag.
    En ting er sikkert - Fiio har gjort veldig mye riktig, og svært lite feil med utvikling og voicing av disse. Ja, det finnes alternativer som nok overgår de på flere parametre, men da begynner det fort å koste litt.

Sist redigert:

vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    12.735
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    8
    Smalner inn horisonten litt igjen, med tråling av rippede CDer i Eversoloen. Dette er en gammel favoritt jeg gjerne skulle sett på vinyl!
    1743193911541.jpeg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn