VIMs bøttekott

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Singh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2006
    Innlegg
    1.680
    Antall liker
    1.782
    Torget vurderinger
    1
    Har selv en Musical Innovation 3 med M1 forforsterker fortsatt, kobles av og til opp. MI 3 fikk jo såvidt jeg husker en brukbar omtale i sin tid. Synes fortsatt den spiller brukbart til tross for sine 70 watt, den kobles ofte opp med EC Cube høyttalerne.
     

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.563
    Antall liker
    5.182
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    I følge UPS, bare 1 dag igjen å vente på denne (i riktig farge selvsagt) 🤞
    Dual 18V LPS til PJ Phono Box RS. Spent på effekten med en allerede god RIAA!
    1712265595051.png
     

    nat

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.596
    Antall liker
    3.722
    Torget vurderinger
    6

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.902
    Antall liker
    26.777
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Du som liker puddel hårdrock anno- 80t kan gjerne få denne Andy Taylor aka Duran Duran til hente gratis pris😍 En anbefaling fra en annen hfs'r🙄 kjøpt fra Hifi&Vinyl👍
    20240405_202519.jpg
     

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.563
    Antall liker
    5.182
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    Du som liker puddel hårdrock anno- 80t kan gjerne få denne Andy Taylor aka Duran Duran til hente gratis pris😍 En anbefaling fra en annen hfs'r🙄 kjøpt fra Hifi&Vinyl👍
    Du som liker puddel hårdrock anno- 80t kan gjerne få denne Andy Taylor aka Duran Duran til hente gratis pris😍 En anbefaling fra en annen hfs'r🙄 kjøpt fra Hifi&Vinyl👍 Vis vedlegget 1012823
    Ojojoj, snakk om dilemma: svært dyktig gitarist og generøst tilbud i ene handa og minnet om 80-tallet det det å høre på Duran Duran var jevngodt med å bli bannlyst i rockemiljøet i Ski i den andre 🤣🤣🤣
    Jeg takker og griper muligheten når vi måtte få mulighet til å treffes.
    Jeg kan dessuten høyne med å tipse diskret om en pent behandlet Wham plate i sjappa nå. Garantert minst en omgang juling på 80-tallet 🤣
     

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.563
    Antall liker
    5.182
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    Man skal ikke undervurdere en god strømforsyning🎼
    Kan jo ikke knusle med strømforsyningen i RIAAen når Ask har et lite kjernekraftverk innebygget, og til og med Eversoloen har fått LPS 😎
     
    • Liker
    Reaksjoner: nat

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.563
    Antall liker
    5.182
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    OK, sjokket etter trafobrummet fra Helvete har lagt seg etter å ha flyttet LPSén litt unna RIAA. Nå er det stille igjen heldigvis og bare en liten The Voice-økt igjen til jeg kan teste lyden 😓
     
    • Wow
    Reaksjoner: nat

    nat

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.596
    Antall liker
    3.722
    Torget vurderinger
    6
    OK, sjokket etter trafobrummet fra Helvete har lagt seg etter å ha flyttet LPSén litt unna RIAA. Nå er det stille igjen heldigvis og bare en liten The Voice-økt igjen til jeg kan teste lyden 😓
    Kvalitets trafoer koster! Mike prøve hele tiden å få disse Amerikanske High-End fabrikantene han jobbet for å bruke «litt» mer penger på kvalitets trafoer. Men nei. Når selv en 50VA trafo brummer er det noe billig rææææl!
     

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.563
    Antall liker
    5.182
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    Oj! Det var noe med sortere bakgrunn og en kone som kom løpende fra kjøkkenet når hun hørte lydforbedringen, var det ikke sånn?
    Først plasserte jeg LPS og RIAA kloss inntil hverandre og snudde deretter strømforsyningen 90 grader. Vipps - (nesten) støyfritt.
    Og lydforbedringen vs. vanlig veggvorte er ikke subtil!
    Mulig du har rett @nat, at det kunne blitt enda bedre med bedre trafo, men når Kjip Kjipesen av en veggvorte var alternativet, så er dette et kraftig steg opp.

    Samme effekt som ved bytte av strømfornyning i Eversoloen: Mer ro, bedre dynamikk og en ikke ubetydelig forbedring i hvordan instrumenter fremstår tydeligere separert. Tror jeg fornemmer en mer solid mellomtone også. Mer brystkasse, men også bedre kontroll.
    Det var førsteinntrykkene. Vi får se om de står seg etter noen dager.

    IMG_9402.jpg
     
    Sist redigert:

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.563
    Antall liker
    5.182
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    Når man har valgt helt riktig kone, som organiserer en søndag som startet med 50 minutter massasjetime på Squeeze, deretter god frokost og så blir man sendt opp i musikkrommet med kaffe og skolebolle ❤
    IMG_9414.jpeg
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.510
    Antall liker
    3.346
    Torget vurderinger
    1
    Når man har valgt helt riktig kone, som organiserer en søndag som startet med 50 minutter massasjetime på Squeeze, deretter god frokost og så blir man sendt opp i musikkrommet med kaffe og skolebolle
    For godt til å være sant, med mindre du har bursdag. Har du sjekket at hun ikke nettopp har bestilt ny salong eller lignende?
     

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.563
    Antall liker
    5.182
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    Ble lei av at Ikea stolen fylte halve rommet og ikke var supergod å sitte i heller. Finn.no to the rescue og en nesten ubrukt stol ble hentet i nabolaget i kveld. Nå må den vel ha 50-100 timer innspilling før dommen faller.
    IMG_9422.jpeg
    IMG_9425.png
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.402
    Antall liker
    63.579
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    I motsetning til haifaien, kan det på 50 mils avstand helt klart konkluderes med at siste nyervervelse er en klar oppgradering 😊
     

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.563
    Antall liker
    5.182
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    Haifaien da - hva har den gjort galt??? Kabler fra Bergen til og med 🤛🏻
     

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.563
    Antall liker
    5.182
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    Siden det er fredag og alt for stille her... :devilish::ROFLMAO::
    Jeg tester nå https://www.ab-tech.se/ren/ ethernet isolator, som er et produkt produsert av geniale Mike Bladelius sin sønn Alexander. Far har nok hatt mer enn en finger med i spillet kan man mistenke og det gjorde at jeg la all skepsis til side og ga dette filteret en sjanse på hjemlån.

    Jeg er ikke veldig digitalteknologisk kompetent og heller ikke mer opptatt av målinger enn at jeg helst lar ørene gjøre jobben først og fremst. Likevel har jeg fått med meg at @nat har lagt frem noen målinger (som selvsagt umiddelbart ble slaktet av en håndfulll teknisk kompetente på HFS) og at det er mer målinger på vei fra et par magasiner som har denne til test i kommende artikler. At produsenten selv ikke ønsker å avsløre for all verdens konkurrenter med alt for detaljerte specs, er til å forstå for en økonom.
    Jeg har også fått med meg at Morten følte for å stenge tråden om dette tidligere, produktet pga. de sedvanlige internettkritikerne som heller slakter enn å teste selv 🤭

    Kort om langt: Dette fungerer irriterende godt! Ikke sånn type 70% bedre og at man ikke kan leve uten, men det er hos meg en ganske betydelig forbedring å spore.
    Jeg har brukt Ren mellom trådløs WiFi extender (jeg har ikke mulighet til å kable hele veien) og både Bladelius Asks innebygde streamer og mellom extender og Eversolo A6.
    I begge tilfeller er resultatet en ganske markant forbedring i hvordan instrumenter står frem, hvordan toner klinger ut og det blir mer "luft" i lydbildet. Lydbildet oppleves større og stemmer og instrumenter mer tilstedeværende i rommet. Jeg kan høre rommet de opptrer i bedre og hører mikroetaljer jeg ikke får frem like tydelig uten Ren innkoblet. Jeg kan ikke merke noen endring i bass eller makrodynamikk derimot.

    Verdt 9000,-? For meg, ja!

    Mistenker dog at dette er et produkt som vil variere veldig fra oppsett til oppsett og derfor bør prøves hjemme før kjøp.

    Og siden dette funket vesentlig bedre enn jeg hadde antatt, har jeg bestemt meg for å prøve A-B Tecs variant av nettfilterplugg Frid også. Jeg har testet Nordost QRT uten effekt tidligere. Så får vi se om jorda blir flat og betryggende forutsigbar igjen, eller om min skepsis nok en gang blir gjort til skamme...
     

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.563
    Antall liker
    5.182
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    Testing, testing.
    Etter så positivt resultat med ethernetfilteret Ren, var jeg spent på effekten med strømrensen Frid.
    Med dedikert kurs, Puritan PSM 156 og Groundmaster allerede i anlegget, kan jeg ikke si at jeg merker noen effekt.
    Produsenten er også klar på at den kun er aktiv når det faktisk er støy i kursen som må fjernes. Så da kan jeg tilsynelatende være rolig på den fronten 😊

    Måtte ta en rask test på stueanlegget, som deler kurs med både TV og flere dimmere, og der var det en hørbar effekt. Det anlegget et dog så stusselig, at jeg ikke gidder legge penger i et sånt tiltak. Effekten derimot var udiskutabel, så jeg vil absolutt gå god for verdien av et hjemlån.
    IMG_9443.jpeg
     

    atletico

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2002
    Innlegg
    522
    Antall liker
    819
    Torget vurderinger
    8
    Interessant å lese om dine opplevelser med disse produktene fra AB-Tech. Du "legger hode på blokka" frivillig når du poster dette her. Jeg mangler selv aktiv strøm rensing i mitt stue oppsett og det hadde vært interessant å teste Frid (pluggen ?) her. Tar meg tilbake til den gamle PM Noise Harvester´n jeg hadde innom for over 20 år siden.
    At støy fra nettet er hørbart får jeg demonstrert veldig klart i musikkrommet/hjemmestudio i kjelleren som ligger nært vaskerommet. Min vellydende Bad Cat gitarforsterker EL34 rørforsterker med to store trafoer liker ikke at vi starter vaskemaskinen. Dette fører til en hørbar ekstra lavfrekvent brum fra forsterkeren.
     

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.563
    Antall liker
    5.182
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    Interessant å lese om dine opplevelser med disse produktene fra AB-Tech. Du "legger hode på blokka" frivillig når du poster dette her. Jeg mangler selv aktiv strøm rensing i mitt stue oppsett og det hadde vært interessant å teste Frid (pluggen ?) her. Tar meg tilbake til den gamle PM Noise Harvester´n jeg hadde innom for over 20 år siden.
    At støy fra nettet er hørbart får jeg demonstrert veldig klart i musikkrommet/hjemmestudio i kjelleren som ligger nært vaskerommet. Min vellydende Bad Cat gitarforsterker EL34 rørforsterker med to store trafoer liker ikke at vi starter vaskemaskinen. Dette fører til en hørbar ekstra lavfrekvent brum fra forsterkeren.
    Lurer alvorlig på om klientellet på HFS har gått i koma, når ikke en gang svindyre duppeditter som dette kan erte opp en krangel på en fredag (og etterfølgende) 😂
    Neida, jeg var skeptisk selv, men er åpen for nye erfaringer heldigvis.
    Frid er en plugg ja og hadde jeg giddet å ta ut Puritan av anlegget, hadde jeg kanskje hatt effekt av den. Når effekten er målet, ser jeg ikke poenget med å lette etter andre fixer enn den jeg allerede har stor glede av.
    Bad Caten din bekrefter jo bare at skikkelige gitarister ikke skal vaske klær!
     

    YesJens

    Musikkelsker og Livsnyter😊
    Ble medlem
    21.08.2018
    Innlegg
    3.283
    Antall liker
    6.477
    Sted
    Under stjernene
    Siden det er fredag og alt for stille her... :devilish::ROFLMAO::
    Jeg tester nå https://www.ab-tech.se/ren/ ethernet isolator, som er et produkt produsert av geniale Mike Bladelius sin sønn Alexander. Far har nok hatt mer enn en finger med i spillet kan man mistenke og det gjorde at jeg la all skepsis til side og ga dette filteret en sjanse på hjemlån.

    Jeg er ikke veldig digitalteknologisk kompetent og heller ikke mer opptatt av målinger enn at jeg helst lar ørene gjøre jobben først og fremst. Likevel har jeg fått med meg at @nat har lagt frem noen målinger (som selvsagt umiddelbart ble slaktet av en håndfulll teknisk kompetente på HFS) og at det er mer målinger på vei fra et par magasiner som har denne til test i kommende artikler. At produsenten selv ikke ønsker å avsløre for all verdens konkurrenter med alt for detaljerte specs, er til å forstå for en økonom.
    Jeg har også fått med meg at Morten følte for å stenge tråden om dette tidligere, produktet pga. de sedvanlige internettkritikerne som heller slakter enn å teste selv 🤭

    Kort om langt: Dette fungerer irriterende godt! Ikke sånn type 70% bedre og at man ikke kan leve uten, men det er hos meg en ganske betydelig forbedring å spore.
    Jeg har brukt Ren mellom trådløs WiFi extender (jeg har ikke mulighet til å kable hele veien) og både Bladelius Asks innebygde streamer og mellom extender og Eversolo A6.
    I begge tilfeller er resultatet en ganske markant forbedring i hvordan instrumenter står frem, hvordan toner klinger ut og det blir mer "luft" i lydbildet. Lydbildet oppleves større og stemmer og instrumenter mer tilstedeværende i rommet. Jeg kan høre rommet de opptrer i bedre og hører mikroetaljer jeg ikke får frem like tydelig uten Ren innkoblet. Jeg kan ikke merke noen endring i bass eller makrodynamikk derimot.

    Verdt 9000,-? For meg, ja!

    Mistenker dog at dette er et produkt som vil variere veldig fra oppsett til oppsett og derfor bør prøves hjemme før kjøp.

    Og siden dette funket vesentlig bedre enn jeg hadde antatt, har jeg bestemt meg for å prøve A-B Tecs variant av nettfilterplugg Frid også. Jeg har testet Nordost QRT uten effekt tidligere. Så får vi se om jorda blir flat og betryggende forutsigbar igjen, eller om min skepsis nok en gang blir gjort til skamme...
    Hadde gleden med å teste Ren.
    Absolutt en forbedring. Men dessverre veldig stiv kabel som krever god avstand til vegg bak. Dessverre måtte LAN kontakten på streamer byttes etter å ha brukt Ren.

    Har etterlyst til @nat boks med kontakter uten den håpløse stive kabelen.
     
    Sist redigert:

    nat

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.596
    Antall liker
    3.722
    Torget vurderinger
    6
    Hadde gleden med å teste Ren.
    Absolutt en forbedring. Men dessverre veldig stiv kabel som krever god avstand til vegg bak. Dessverre måtte LAN kontakten på streamer byttes etter å ha brukt Ren.

    Har etterlyst til @nat boks med kontakter uten den håpløse stive kabelen.
    REN kan man få uten kabel.
    Hadde gleden med å teste Ren.
    Absolutt en forbedring. Men dessverre veldig stiv kabel som krever god avstand til vegg bak. Dessverre måtte LAN kontakten på streamer byttes etter å ha brukt Ren.

    Har etterlyst til @nat boks med kontakter uten den håpløse stive kabelen.
    Det kan skaffes nå👍
    IMG_69451.jpeg
     

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.563
    Antall liker
    5.182
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    Forblåst, men fin tur til stilig butikk. Og sykt mye fristende saker - inkl. Genesis Forté til sånn ca. 2,4 mill 😵💫
    Noe av det fineste jeg har hørt til gjengjeld!
    IMG_9445.jpeg
     

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.563
    Antall liker
    5.182
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    Hadde gleden med å teste Ren.
    Absolutt en forbedring. Men dessverre veldig stiv kabel som krever god avstand til vegg bak. Dessverre måtte LAN kontakten på streamer byttes etter å ha brukt Ren.

    Har etterlyst til @nat boks med kontakter uten den håpløse stive kabelen.
    Synes egt. ikke AB Tech kabelen er så stiv, når man sammenligner med gode, skjermede kabler generelt?
    Chord Epic f. eks., som jeg har hatt her, er stivere.
     
    • Liker
    Reaksjoner: nat

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.563
    Antall liker
    5.182
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    Ethernet isolator, erfaring #2:

    På HiFi Hub i dag var det en kar fra Chord som demonstrerte deres isolator + forskjellige priskategorier av Chord nettverkskabler. Opplevelsen av Isolatoren var akkurat den samme som med A-B Tech Ren her hjemme: Det åpnet seg i toppen, lydbildet ble videre og dypere og bakgrunnen ble tydelig "sortere", med bedre instrument- og stemmeseparasjon.
    Litt den samme effekten ble det med bedre kabling enn standard fra Chord, men jeg synes det var mindre forskjell med noen titusener dyrere kabel enn når han gikk fra uten- til med isolator innkoblet.
    Chord isolatoren koster vel i underkant av 4000,-, men så tilkommer evt. to bedre nettverkskabler hvis man ønsker det.
     

    nat

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.596
    Antall liker
    3.722
    Torget vurderinger
    6
    Ethernet isolator, erfaring #2:

    På HiFi Hub i dag var det en kar fra Chord som demonstrerte deres isolator + forskjellige priskategorier av Chord nettverkskabler. Opplevelsen av Isolatoren var akkurat den samme som med A-B Tech Ren her hjemme: Det åpnet seg i toppen, lydbildet ble videre og dypere og bakgrunnen ble tydelig "sortere", med bedre instrument- og stemmeseparasjon.
    Litt den samme effekten ble det med bedre kabling enn standard fra Chord, men jeg synes det var mindre forskjell med noen titusener dyrere kabel enn når han gikk fra uten- til med isolator innkoblet.
    Chord isolatoren koster vel i underkant av 4000,-, men så tilkommer evt. to bedre nettverkskabler hvis man ønsker det.
    Om jeg ikke tar veldig så feil? Så er REN den eneste som opererer med 4-trins isolator.
     

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.563
    Antall liker
    5.182
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    Om jeg ikke tar veldig så feil? Så er REN den eneste som opererer med 4-trins isolator.
    Tror Chord-mannen sa at de hadde fokusert ene og alene på frekvens 230k støy
     
    • Liker
    Reaksjoner: nat

    nat

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.596
    Antall liker
    3.722
    Torget vurderinger
    6
    Tror Chord-mannen sa at de hadde fokusert ene og alene på frekvens 230k støy
    Grunnen til til at REN bruker 4 isolatorer trinn. Er for å stoppe lekkasjenstøy som kommer igjennom vær enkelt isolator.
    Derfor er isolatorene utviklet av in House for å kunne oppnå ønsket og best mulig effekt.
    Dem har testet opp imot andre isolatorer og andre Ethernet produkter med både målinger og ikke minst lyttetester,
    Samme har også en del av REN kundene gjort for bestilling.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn