VIMs bøttekott

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    13.313
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    8
    R.I.P. Topping MX5 i hytteanlegget o_O

Nå blir visst dagene her oppe enda lengre. Toppingen bestemte seg plutselig for å begynne å slå seg av og på, av og på, av og... Hver gang med et smell i høyttalerne. Ingen lyd ellers.

Er trygg på at Høvdingen følger opp (svarte i løpet av 5 min. og tar opp ballen i morgen), men det lukter vel av at man må ha noe nytt med på neste hyttetur og leve med lyden fra Macen og TVen ut påska.

vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    13.313
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    8
    Juhuuu!
    Total serverkrasj hos iMusic, men med 24 minutters tålmodighet og 200 x refresh gikk det gitt!
    Emmylou i boks. Resten er oppsamlet "nice to have" :)
    Skjermbilde 2025-04-14 kl. 21.23.49.png

Spissoy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Antall liker
    5.403
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Tror alle nettsidene hadde krasj i kveld.. :rolleyes: Gikk glipp av en plate pga det, men fikk 3 andre 😁

• Liker
    Reaksjoner: vim

vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    13.313
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    8
    Arendal audio er ærlige, den skal de ha.
    «Rommet ditt er veldig lite! Kan ikke skjønne hvor du skulle få plass til en sub» 🤣
    Anbefaling om å jobbe med den jeg allerede har fra en selger - det må jeg si!

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    19.098
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    «Rommet ditt er veldig lite! Kan ikke skjønne hvor du skulle få plass til en sub» 🤣
    Ser der, ja, det er ikke alltid man vet sitt beste, serru. Og noen må til og med beskyttes mot seg selv også 🤭

Og sånn går påskedagene🐣💸

Pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    5.326
    Torget vurderinger
    1
    Kapasitetsmessig holder det selvsagt plenty med 1 stk sub på 10m2, men bruker ikke du 2 stk, hvor nummer 2 jobber i et begrenset frekvensområde og i motfase? -En kreativ måte å glatte ut romresponsen på.

vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    13.313
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    8
    Kapasitetsmessig holder det selvsagt plenty med 1 stk sub på 10m2, men bruker ikke du 2 stk, hvor nummer 2 jobber i et begrenset frekvensområde og i motfase? -En kreativ måte å glatte ut romresponsen på.
    Bruker bare 1, som står midtstilt bak og spiller i motfase med delefrekvens 110dB og EQ i sub ja. Der har den stått siden jeg byttet ut SVS med Arendal og satt den på samme sted, så i slutten av påsken skal jeg jobbe langs sidevegg og se om jeg kan få det like bra eller bedre. Det er jo slett ikke ille som det er nå og uten garanti for forbedring, tror jeg at jeg styrer unna et utlegg på 19000,- som ren gjetning på om sub #2 vil gjøre noen stor forskjell. Fordelen med å få den langs sidevegg vil (kanskje) være at jeg ikke får anslaget like følbart i seteryggen, som er litt forstyrrende, selv om det både låter og måler bra.

vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    13.313
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    8
    Åpent brev fra Tommy Lee til vår alles "kjære" fascistgulrot:
    Hvem sier at neddopa trommiser ikke kan har formuleringsevne verdt å rope hurra for...

"An Open Letter to the president"

From the Drummer of Mötley Crüe, Tommy Lee
    Dear Fucking Lunatic,
    At your recent press conference - more a word salad that had a stroke and fell down stairs, you were CLEARLY so out of your depth you needed scuba gear. Within minutes of going off air your minions were backpedaling faster than Cirque De Soliel acrobats... In India a week ago, i couldn’t get past the bit about your being the most popular visitor in the history of fucking india — a country of a BILLION human souls that’s only 3000 years old, give or take.!!! Trust me - Gandhi pulled CROWDS.. You pulled a cricket stadium and half WALKED out...
    Do you know how fucking insane you sound, you off-brand butt plug? That's like the geopolitical equivalent of “that stripper really likes me” — only 10,000 times crazier and less self aware.
    You are fucking exhausting. Every day is a natural experiment in determining how long 300 million people can resist coring out their own assholes with an ice auger. Every time I hear a snippet of your Queens-tinged banshee larynx farts, I want to scream!
    We are fucking tired. As bad as we all thought your presidency would be when Putin got you elected, it’s been inestimably worse.
    You called a hostile, nuclear-armed head of state “short and fat.” How the fuck does that help?
    You accused a woman — a former friend, no less — of showing up at your resort bleeding from the face and begging to get in. You, you, YOU — the guy who looks like a Christmas haggis inexplicably brought to life by Frosty’s magic hat — yes, you of all people said that.
    You attempted — with evident fucking glee — to get 24 million people thrown off their health insurance.
    You gave billions away to corporations and the already wealthy while simultaneously telling struggling poor people that you were doing exactly the opposite.
    You endorsed a pedophile, praised brutal dictators, and defended LITERAL FUCKING NAZIS!
    Ninety-nine percent of everything you say is either false, crazy, incoherent, just plain cruel, or a rancid paella of all four.
    Oh, by the way, Puerto Rico is still FUBAR. You got yourself and your family billions in tax breaks for Christmas. What do they get? More paper towels?
    Enough, enough, enough, enough! For the love of God and all that is holy, good, and pure, would you please, finally and forever, shut your feculent KFC-hole until you have something valuable — or even marginally civil — to say?
    You are a fried dick sandwich with a side of schlongs. If chlamydia and gonorrhea had a son, you’d appoint him HHS secretary. You are a disgraceful, pustulant hot stew full of casuistry, godawful ideas, unintelligible non sequiturs, and malignant rage.
    You are the perfect circus orangutan diaper from Plato’s World of Forms.
    So fuck you Mr. President. And fuck you forever.
    Oh, and Pence, you oleaginous house ferret. Fuck you, too. You'll be as useful as a chocolate teapot against a medical crisis you Bible thumping cock socket."

Flageborg

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Antall liker
    3.595
    Torget vurderinger
    0

vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    13.313
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    8
    Tja kanskje det. Var nytt for meg.
    Like fullt både fortjent slakt av gulrota, underholdende og neppe noe som verken gjør Tommy Lees rykte mer belastet eller Trump til et uskyldig offer 🤣

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    62.849
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    84
    Tja kanskje det. Var nytt for meg.
    Like fullt både fortjent slakt av gulrota, underholdende og neppe noe som verken gjør Tommy Lees rykte mer belastet eller Trump til et uskyldig offer 🤣
    Det er det liten tvil om 😄

• Liker
    Reaksjoner: vim

vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    13.313
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    8
    Det er stas på hififronten i dag!
    Hentet Fiio FT1 og KA13. Spiller som ei kule det, men mykner nok opp en del etter noen timmer innspilling også. Foreløpig litt tung på bassfoten og stiv i toppen.

Sub er flyttet og DSP-justert en god del annerledes enn da den sto bak i rommet. Synes det låter bra og måler skapelig.
    Fortsatt -180 grader fase og nå 2ms. delay. Litt EQ for å dempe kul ved
    Godt å få vekk bassen som slo i stolryggen 😊
    Må jobbe en god del mer med EQ, men først nyte litt.
    IMG_1014.jpeg
    IMG_1015.jpeg
    IMG_1016.jpeg

MakkinTosken

Who, me?
    Ble medlem
    21.02.2020
    Antall liker
    48.525
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    7

vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    13.313
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    8
    Skal ekstremt mye til for at dette ikke blir opprykk!
    IMG_1019.jpeg

vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    13.313
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    8
    Og @bevisfrond (ref. tidligere post i tråden til @The Gunner ) får oppfylt ønsket om å se 16 år gamle Harry Gray på banen for A-laget. Og legende og onkel Eddie på tribunen med en tåre i øyekroken, mens det lukter PL spill over stadioen. Blir ikke bedre!!

vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    13.313
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    8
    Platevask og knitretest. Alltid litt hjertet i halsen med ny vinyl.
    Så langt: Tracy C: God lyd. En del knepping og man kan høre «print through» (heter hva på norsk?) mellom låtene og i helt rolige partier. Glad jeg har en originalutgivelse og at denne var billig pga. mikroskopisk skade på coveret.

Spyboy: Låter flott. Helt knyst og fritt for peiskos. Herlig plate jeg gleder meg til å spille mye!

Resten er til vask 😊
    IMG_1023.jpeg

vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    13.313
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    8
    Er Tracy Chapmann den nye på sort vinyl?
    Ja.
    Har sett et par Youtubeklipp der det med støy trekkes frem, så det er visst ikke noe unikt. Trist med så etterspurt repress og låter som fortjener ro, selv om det langt fra er helt kritisk. Ikke så mye grunnstøy, men mange knepp.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn