En lydinteresserte, eldre kjenning hadde en slik.
Da jeg begynte å bli interessert, og studerte den nøyere, så ble vi enige om at innretningen mest minte om noe som skulle skjære plater.
Technics SL 1501 årgang 1977-79.
Den kører stadig helt stabilt (utroligt nok ) selvom den har stået i en fugtig kælder i over 30 år, da jeg købte den.
Der er altså et eller andet specielt over den måde en direkte drev spiller på
En ny Technics SL-1200G virker pludselig meget fristende
Etter at ProAc Studio 1 ble forvist til hytta fikk vi et skikkelig vintageanlegg med høyttalere, forsterker og CD-spiller fra 1990. I tillegg regnes nok iPaden som vintage siden det er en av de første utgavene. DAC og DAB-radio er bare halvgamle og det har sneket seg inn en ganske ny sub
Sanyo DAD 8 kostet 1995,- på Akers Mic. Det var dét jeg betalte iaf, høsten -84 og 'agendaen' til AM var "cd til folket", og tapet på spilleren ville dekkes opp igjen ved salg av cd-plater.
Var ein tur på loftet i går kveld og fann fram nokre gamle Haflergreier som har vore der sidan 90-talet. DH-200 vart kopla opp i stova med stor suksess.
Sikringane gjekk rett nok eit par gonger så det var svart i stova, men når han endeleg spelte på lag så var det sjikkeleg godlyd.
Denne er jo blodtrimma; Kraftig utbygd straumforsyning, med separat regulert forsyning med høgare spenning til drivartrinnet for å unngå at det klipper først,
Godt oppskrudd tomgangstraum på utgangstransistorane for å kjøre klasse A eit godt stykke. Han blir god og varm så det kan jo hjelpe utover hausten.
Eg hadde rett og slett gløymt kor god denne er. Fantastisk dynamikk på Dovregubbens hall.
I dag kopla eg til DH-101 i anlegg 2 på tv-rommet medan eg såg på Formel2.
Den gjer seg ikkje bort den heller. Tok over for ein Electrocomaniet pre, og speler minst like godt.
Nå nyter eg litt musikk her medan eg venter på Formel1-løpet om ei lita stund.
Danish Oil fungerte glimrende, ser nesten ut som de er kommet rett fra fabrikken nå, kan bli lurt til å tro at de er splitternye.
De var veldig tørre i treverket da jeg overtok disse, nå ser de vesentlig bedre ut.
Hovedparet mitt står fortsatt på kottet og skal få den rette looken også dem, de på kottet er i enda bedre teknisk stand enn disse, selv om det ikke er noe som helst å utsette på disse heller.
Sansui er blant mine design-favoritter, alltid vært svak for Sansui, at komponentene deres låter bra også gjør Sansui til noe av det mest spennende man kan dra i hus slik jeg ser det.