Sport, sykkel og trening Vintersport!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Ingeniøren

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Antall liker
    1.271
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Hoppsporten er et råttent egg !

Bekrefter i stor grad det de "pensjonerte" hopperne forteller. Spesielt interessant at han hevder at om videoen ikke hadde blitt publisert hadde intet skjedd. FIS har har vist om dette lenge og ville latt det passer da i Norge skal de norske hoppere ha suksess, i Østerrike de østerrikske osv. De som skulle vært disket var FIS.

Sist redigert:

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.202
    Innrømmelser får støtte fra utlandet.

– Jeg er helt enig i det utøverne har sagt. Hvis vi ønsker å redde sporten, må vi åpne Pandoras eske helt. Altfor lenge har disse tingene skjedd rett foran øynene våre, sier den tsjekkiske landslagstreneren Gaj Trcek.

Ingeniøren

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Antall liker
    1.271
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    De har vist bare gjort det som er best for produktet. Får assosiasjoner til enkelte innen fotballen 🤪

At mannen er fra Italia forklarer en del... Ellers var sjefen for Vikersund oppgitt over nordmennene som innrømmet at de jukset, Tande, Remmen Evensen og Jacobsen, og sa de burde sagt fra og levere inn medaljene. De sa de sa i fra om jukset og forskjellsbehandling, men resultatet var at de ble disket neste gang. Kontrolløren hevnet seg. Hele greia er råtten som sagt.

Sist redigert:

BeetleBug

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Antall liker
    14.857
    Sted
    Sørlandet
    Jeg er overrasket over at folk er overrasket over dette. At det var Norge som "sprakk ballongen" er jo kjipt for utøverne og dette vil skade hoppsporten i lang tid fremover. Det blir spennende å se hvor langt svevene blir i Vikersund hvis forholdene er bra og dressene tighte.

Se på "stakkars" Ingvild Midtskogen, 17 åringen som ble disket 2 ganger under VM for uregelmessigheter med dressen. Hun røpet på intervju at hun ikke klarte å gjøre det som dem hadde øvd på hjemme når hun kom til kontrollen. Med andre ord, hun ble stressa og slapp sannsynligvis skuldrene for langt ned.

1741850409105.png

Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    12.268
    Torget vurderinger
    1
    Det er forskjell på å bruke store hansker, øve på hvordan man står i kontrollen, «riktig» undertøy etc. vs. det å bevisst sy om dressen etter at den er godkjent og chippet., det er doping.

BeetleBug

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Antall liker
    14.857
    Sted
    Sørlandet
    Det er forskjell på å bruke store hansker, øve på hvordan man står i kontrollen, «riktig» undertøy etc. vs. det å bevisst sy om dressen etter at den er godkjent og chippet., det er doping.
    Hvis du leser min post i VM tråden så ser du hvor jeg står i denne saken. Det er ingen tvil om at dette er juks.

Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    12.268
    Torget vurderinger
    1
    Hvis du leser min post i VM tråden så ser du hvor jeg står i denne saken. Det er ingen tvil om at dette er juks.
    Mitt innlegg hadde ingenting med ditt ståsted å gjøre men hva jeg selv mener. Det er blitt skrevet så mye og vært fokus på disse hopperne som «stod frem» i går, det de sier har jo ingenting med saken i VM å gjøre, det er noe helt annet. T.o.m. Aalbu mente det...

Sist redigert:

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    3.650
    Sted
    Liten by
    Samma inställning till doping också?
    Nei. Du virker til å ha litt vanskelig for det? Selv om jeg beskriver det alle gjør, betyr ikke at jeg selv ville godtatt det eller godtar det. Alle pusher grensene! Innen alle sporter. Det har de andre landene innrømt også. Og når vi lager kompliserte regler og har utstyr som nærmest skriker etter å bli jukset med, så skjer det. Jeg tviler sterkt på at Norge er det eneste landet som gjør dette. Er jeg glad de har blitt tatt? JEPP! Jeg hater å se på sykkel sporten. Det har en viss Amerikaner gjort noe med.

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.202
    ^ Jeg liker å se på touren. Men det har mye med produksjonen å gjøre. Men tror også at sykkelsporten har blitt mye bedre på både dop og mekanisk dop. Jeg tror sykkelsporten har bedre kontrollmetoder og at de har lært. Det er åpenbart at hoppsporten må gjennom det samme nå.

eksu

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.05.2007
    Antall liker
    1.145
    Torget vurderinger
    4
    ^ Jeg liker å se på touren. Men det har mye med produksjonen å gjøre. Men tror også at sykkelsporten har blitt mye bedre på både dop og mekanisk dop. Jeg tror sykkelsporten har bedre kontrollmetoder og at de har lært. Det er åpenbart at hoppsporten må gjennom det samme nå.
    Ble nok en del mindre doping etter at sykkelsporten begynte med blodpass. 👍

Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    12.268
    Torget vurderinger
    1
    Det er åpenbart at hoppsporten må gjennom det samme nå.
    Ja, og derfor var det bra at det var Norge som ble tatt, vi som har ropt høyest i alle år om andre sitt juks, og ikke en hopper fra f.eks. Latvia, da hadde det ikke skjedd noe.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.935
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Er det bare meg, eller ser andre at Johan André Forfang fikk hva han fortjente- etter behandlingen av Alexander Stöckl? Makan til drittunge. Karma.

Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    13.371
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Stöckl, ja... vet du hva som egentig var årsaken til konflikten? Jeg vet i alle fall ikke - uten at jeg har brukt alt for my energi på å finne ut hva det var....

Til dagens problem... At norsk hoppsport har drite seg ut så det holder, er hevet over enhver tvil, men vet vi at hopperne selv var delaktig/ visste om hva som foregikk med dressene? Jeg tenker at de leverer dressene til støtteapparatet osv....
    Det har vært krangling og disk på grunn av dressproblemer i minst ti år, - så jeg mener definitivt at noe av årsakene ligger hos FIS selv om i årevis har unnlatt å ta tak i et problem som har vært åpenbart i flere år... at det nå ble kukfære fra de nnorske ledelsen som fikk dette til å renne over, får vi bare leve med...

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.537
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Greit - vi er tatt med buksene nede (eeh.. på) og har bevisst jukset. Men...
    Tweaking og bending av regelverket men mer, eller mindre juks er ikke noe kun Norge har holdt med på. Dette har pågått over maaange år - og gjennomsyrer hele hoppsporten.
    I praksis er det vel slik at Norge nå har tatt en for "laget".

Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    12.268
    Torget vurderinger
    1
    Stöckl, ja... vet du hva som egentig var årsaken til konflikten? Jeg vet i alle fall ikke - uten at jeg har brukt alt for my energi på å finne ut hva det var....

Til dagens problem... At norsk hoppsport har drite seg ut så det holder, er hevet over enhver tvil, men vet vi at hopperne selv var delaktig/ visste om hva som foregikk med dressene? Jeg tenker at de leverer dressene til støtteapparatet osv....
    Det har vært krangling og disk på grunn av dressproblemer i minst ti år, - så jeg mener definitivt at noe av årsakene ligger hos FIS selv om i årevis har unnlatt å ta tak i et problem som har vært åpenbart i flere år... at det nå ble kukfære fra de nnorske ledelsen som fikk dette til å renne over, får vi bare leve med...
    Igjen, folk snakker om to forskjellige ting, daglig juks med drakta og bevisst manipulering i Tr.heim. Alle kan reglene, hvis noen velger å bryte dem så er det ikke reglene som er feil. Tre nye norske ut av gamet i dag pga drakta i Tr.heim, også manipulerte men ikke helt det samme som de to første så dette blir artigere og artigere.

Og., det er utøveren sitt ansvar at drakta er iht reglene.

Hærlig pressekonferanse dette, norske journalister er mest opptatt av «de andre» . Tror ikke alvoret har gått helt inn.

Dette begynner å ligne på vårt Lahti. When the lie`s so big...

Sist redigert:

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    3.650
    Sted
    Liten by
    Greit - vi er tatt med buksene nede (eeh.. på) og har bevisst jukset. Men...
    Tweaking og bending av regelverket men mer, eller mindre juks er ikke noe kun Norge har holdt med på. Dette har pågått over maaange år - og gjennomsyrer hele hoppsporten.
    I praksis er det vel slik at Norge nå har tatt en for "laget".
    De andre landene har jo innrømmet at de tøyer reglene sålangt det går, så jeg tror du har rett.
    En annen ting er at FIS ser ut til å ha noen greier med Norske ledere, uten at jeg vet hva det handler om...

• Liker
    Reaksjoner: ptb
    Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    12.268
    Torget vurderinger
    1
    Jepp, to ulikt ting. Men vi må prate om begge og finne løsning på den generelle.
    Vi må våge å ta diskusjonen...

Det tar de etterpå som FIS sier, å blande dette i i Tr. saken er bare tull, og i hvert fall nå etter siste pressekonferanse, her er det noen som har løyet så det renner, lurer på hvem..

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.202
    Jeg ønsker å redde norsk hoppsport
    Jan-Erik Aalbu i et VG-intervju i slutten av desember.

Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    13.371
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Hvis det kun var misnøye med dårlige resultater, så... Stöckl ble jo geniforklart i flere år før dette, så det blir jo noe merkelig.. - men - i all sport er det jo trenere-lagledere som har skylda, aldri utøverne selv, - hverken i hopp eller fotball... forøvrig, - i forhold til situasjonen så var det Forfang som sto fram som talsperson for utøverne, så å kalle Forfang for drittunge fordi han var den som stor fram bblir nokså patetisk... han er faktisk svært sympatisk i forhold til en god del andre idrettsutøvere...... men selvsagt- korpsdirigenten som den ubestridte menneskekjenner han er, vet alltid best... om det er skihoppere, politikere eller pandemileger...

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.202
    Om jentene

Sportssjef Jan-Erik Aalbu var oppgitt over det som skjedde med Midtskogen.

– Jenta er jo ung og har ikke vært med på dette så mange ganger, så jeg vet ikke om det er et eller annet på det. For hun har tydeligvis ikke fått opp skrittmålet godt nok. Det er jo andre disken, så det er ikke noe særlig, sier Aalbu til NRK.

Det Aalbu sier her er at Midtskogen ikke er god nok til å tøye reglene eller jukse, men at det kommer med erfaring.

Og han sitter fortsatt????

BeetleBug

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Antall liker
    14.857
    Sted
    Sørlandet
    Hvis det kun var misnøye med dårlige resultater, så... Stöckl ble jo geniforklart i flere år før dette, så det blir jo noe merkelig.
    Nei, det er ikke merkelig! Hopp er en marginal sport. Han kom fra Østerrike og tok med seg erfaringer derfra. Det tok tid før de andre nasjonene tok oss igjen og når dem først gjorde det så gjorde dem det til gangs. Han sa selv at de andre lagene hadde tatt Norge igjen på utstyrsfronten. I ettertid er det jo lett å se hva Norge gjorde for å igjen hevde seg i toppen.

Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    12.268
    Torget vurderinger
    1
    I ettertid er det jo lett å se hva Norge gjorde for å igjen hevde seg i toppen.
    Det kan du si, i flg. FIS så var manipuleringen vanskelig og oppdage, spennede å høre hva slags manipulering de siste tre draktene har.

Tror forrresten ikke at NSF skjønner hva som har truffet dem, merkelig seanse dette..

Ingeniøren

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Antall liker
    1.271
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Om jentene

Sportssjef Jan-Erik Aalbu var oppgitt over det som skjedde med Midtskogen.

– Jenta er jo ung og har ikke vært med på dette så mange ganger, så jeg vet ikke om det er et eller annet på det. For hun har tydeligvis ikke fått opp skrittmålet godt nok. Det er jo andre disken, så det er ikke noe særlig, sier Aalbu til NRK.

Det Aalbu sier her er at Midtskogen ikke er god nok til å tøye reglene eller jukse, men at det kommer med erfaring.

Og han sitter fortsatt????

Med mindre å helve skuldrene er standarden hos alle nasjoner....i fall bør kontrollør si ifra så alle behandles likt. Men Norge skal kanskje tas nå så det holder ?

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn