Vinyl hos woodrand

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    13.982
    Det er bare og i stemme Prøysens utsagn: "Der skulle vi ha vøri!"
    For egen del ville jeg fremdeles hatt et par mil igjen langs E6 til Særp, om jeg da ikke for lengst hadde vært "roadkill" servert på et lokalt gatekjøkken i Høllen.
    Moahahahaha...:rolleyes:

woodrand

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.06.2015
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Tusen takk for superhyggelig treff i påsken, og takk for rørende hyggelige ord Fosse, crosswind, nlykke og Grumpy. Jeg har hatt høytlesning for min kjære her, og hun smiler og sender klemmer tilbake til dere. Virkelig hyggelig å stelle i stand når man får slike tilbakemeldinger :) Nøding i beste farmor-stil var ikke nødvendig her!

Jeg har i første del av påsken hatt PS Audios monster-regenerator P20 på test her. Nå de siste par dagene stifter jeg bekjentskap med Jeff Rowlands integrerte forsterker, Daemon. Den må vel også kunne sies å havne i monsterklassen med sine smått imponerende 2 x 1500 watt! Om den klarer å erstatte de fire monoblokkene, forforsterkeren og dac-en som er her til vanlig, får dere lese om senere i Stereo+. Ønsker dere alle en finfin avslutning på påsken!
    20180401_184801.jpg

jeff r.jpg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    72.875
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Her bugner det over av god mat med tilhørende vin, flotte bilder, et anlegg jeg gjerne skulle hørt og trivelige mennesker. Mye av veldig mye godt :) Får litt gjenkjenning på noen av vinene da jeg tidligere småsamlet litt på viner fra Ribera del Duero. Håper du fremover innimellom tar deg tid til å oppdatere tråden. Alltid noe flott å hvile blikket på :)

woodrand

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.06.2015
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Det blir ikke bedre enn mye av veldig mye godt, Karmana. Og trivelige folk er det som kommer øverst på pallen :) Skal forsøke å være flinkere med å oppdatere tråden, det går litt i rykk og napp...Og er du i Oslo - ikke nøl med å ta kontakt!

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Er det slik at du skal skrive mer jevnlig for Stereo+? Da har de gjort et varp, bare tenker på god basis som ble lagt i Samhold Velgeren på Gjøvik.. :). Noe kontakt med Ivar K enda?

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    66.610
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg leser meg bakover i tråden, og ser at også denne gang har W og fruen hatt et førsteklasses gjestebud hvor de heldige rundt bord, og foran anlegget, er blitt forkjelet i lyd og matveien. Helt fabelaktig, og morsomt å lese og se bilder fra evenementet.
    Vårt besøk med en delegasjon innlendinger tidligere i vinter var også et eksempel på den beste mottagelse og oppvartning.:)

Et par musikktips som kanskje kan interessere deg Ø;

cover.jpg

Litt Chetish, med kun trompet og ståbass. God lyd og tyst vinyl.
    Kan prøves på Tidal før kjøp.

61av2-vYbWL._SY355_.jpg

Det samme gjelder denne over.
    Variert, men stilsikkert utenom det jeg oftest hører på.
    Maalouf er sikkert kjent for flere, kanskje mest for høykvalitets-filmmusikk vil jeg tro.
    Og det låter bra;)

Sist redigert:

woodrand

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.06.2015
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Er det slik at du skal skrive mer jevnlig for Stereo+? Da har de gjort et varp, bare tenker på god basis som ble lagt i Samhold Velgeren på Gjøvik.. :). Noe kontakt med Ivar K enda?
    Jeg skriver en sak i ny og ne, men ikke på langt nær så mange som Roy og Ståle. Morsomt å få mulighet til å teste en del spennende komponenter. Vet ikke helt om jeg anser meg selv som å være et varp, men litt husker man jo fra de gode dagene i Samhold:)
    Og ja, bladfyken Ivar holder det gående, og vi ses rett som det er!

• Liker
    Reaksjoner: HCS

woodrand

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.06.2015
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Jeg leser meg bakover i tråden, og ser at også denne gang har W og fruen hatt et førsteklasses gjestebud hvor de heldige rundt bord, og foran anlegget, er blitt forkjelet i lyd og matveien. Helt fabelaktig, og morsomt å lese og se bilder fra evenementet.
    Vårt besøk med en delegasjon innlendinger tidligere i vinter var også et eksempel på den beste mottagelse og oppvartning.:)

Et par musikktips som kanskje kan interessere deg Ø;

Vis vedlegget 488730

Litt Chetish, med kun trompet og ståbass. God lyd og tyst vinyl.
    Kan prøves på Tidal før kjøp.

Vis vedlegget 488732
    Det samme gjelder denne over.
    Variert, men stilsikkert utenom det jeg oftest hører på.
    Maalouf er sikkert kjent for flere, kanskje mest for høykvalitets-filmmusikk vil jeg tro.
    Og det låter bra;)
    Takk skal du ha for hyggelige ord og platetips, blues. Dette setter jeg stor pris på! Her skal det lyttes, og så må vi treffes snart. Hadde vært hyggelig å dra ut choken og ta en vårtur til Hedmarken!

kaap

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Antall liker
    2.683
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Jeg har i første del av påsken hatt PS Audios monster-regenerator P20 på test her. Nå de siste par dagene stifter jeg bekjentskap med Jeff Rowlands integrerte forsterker, Daemon. Den må vel også kunne sies å havne i monsterklassen med sine smått imponerende 2 x 1500 watt! Om den klarer å erstatte de fire monoblokkene, forforsterkeren og dac-en som er her til vanlig, får dere lese om senere i Stereo+. Ønsker dere alle en finfin avslutning på påsken!
    Det blir interessant lesning :) Både når det gjelder P20 og Deamon(var nettopp og leste specs på denne...spesielt når jeg leser prislappen).

mvh Kai

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    66.610
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    [/QUOTE]

Takk skal du ha for hyggelige ord og platetips, blues. Dette setter jeg stor pris på! Her skal det lyttes, og så må vi treffes snart. Hadde vært hyggelig å dra ut choken og ta en vårtur til Hedmarken![/QUOTE]

Du er hjertelig velkommen!
    (må bare få parra ei tispe først!)
    Vi tar resten på PM, med de andre tenker jeg.;)

Sist redigert:

woodrand

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.06.2015
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    I og med at go'jenta Guro fyller 9 år i dag, så får dere tåle litt off topic ;) Du er ei smart, tøff og snill jente, Guro. Og takk for at du lar pappa være pappa - selv om jeg kanskje litt for ofte har hodet i en sang. Hipp hurra for Guro! Og for en dag det ble - med ny sykkel, iPad og middag på Egon:)
    guro 2.jpg

2018-04-20 19.44.27.jpg

guro lys 9 år.jpg

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.215
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Guro er herved utropt til OVKs æresmedlem nr. 2.

Den første var som vi husker Sander til Elmer_Midd som fikk sin første platespiller fra Fischer-Price i en alder av to dager, eller noe sånt + sin neste musikalske dåp i skuta til Bartiss.

Herlige barn, begge to!!!!

Sist redigert:

woodrand

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.06.2015
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Tusen takk, Karmana og Grumpy! Æresmedlem er pinadø ikke verst:D

particle

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.07.2014
    Antall liker
    339
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Koselige bilder! Du får gratulere fra undertegnede også! ;)

(Håper hun holder styr på navnene!) :D

woodrand

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.06.2015
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Wow, se der da! Eggleston og Triangle Art. Forsterkeriet klarer jeg ikke tyde hva er... Tusen takk, Erlandsen. Ble misunnelig nå. Noen er i München, andre på Toten. Kos deg og hils alle kjente!

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    66.610
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Kan være bra på Toten også.;)

Og på Hedmarken.
    RBN og jeg var på konsert på AnJazz, Hamar, onsdag.
    Det ble med ei (signert:)) skive hjem som kanskje interesserer andre også.

51NeQX0BACL._SY355_.jpg

Deilig, avslappende gitarmusikk i et flytende landskap med elementer av latino, og litt Pat Metheny.
    På ECM. Innspilt i Rainbow, Oslo med Jan Erik Kongshaug bak spakene. Låter selvsagt fin-fint.

Sist redigert:

woodrand

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.06.2015
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Takk skal du ha, blues! Denne skal sjekkes ut. Alt er jo enklere etter at ECM endelig ble tilgjengelig på Tidal. Leste i går at en eller annen ekspert mener at Tidal kan gå dukken. Vi får satse på at det ikke skjer!

woodrand

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.06.2015
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Selv om det ikke føles slik på årets varmeste dag, så er sommerferien over for min del. Kom hjem fra Japan i går - veldig spennende land som anbefales varmt. Vi startet i Hakone, en times vei fra Tokyo opp i vulkanfjellene der min kjære var på jobb. Siden gikk turen til Accuphase sin hjemby, Yokohama. Der bor det 3,7 millioner mennesker. Og for et utvalg av brukt vinyl til veldig hyggelige priser! Streaming har tydeligvis ikke tatt av her heller. Det kryr av både nye og brukte CD-er. Yokohama er også en skikkelig jazzby med mange små jazzklubber, og til og med noen konserter på gata. Hver høst er det også en stor jazzfestival der som virkelig frister. Et par timer med å titte på plater, så en sen lunsj. Bedre blir det ikke! Og bare så det er sagt: Japan er mer en sushi. Kjøtt av alle slag som man griller på en liten kullgrill på bordet lar seg høre... Så vel overstått ferie alle sammen!
    Grumpy og Bartesam: Dere ville gått i spinn over å se så mange Japan-pressinger på en gang.
    Nlykke: Du ville gått bananas over det gigantiske utvalget på klassisk (ikke bare Japan-pressinger)
    Sluket: Du ville ha jublet over å være et sted der CD-en ikke er død, og så ville du siklet over maten
    Fosse: Du ville elsket å kjøpe plater her, og du ville vært ditto glad for å få grillede nyrer, lever og annet snacks som knapt er mulig å få tak i i Norge.

20180725_124040.jpg

20180722_171008.jpg

20180725_125219.jpg

20180722_171008.jpg

20180722_165224.jpg

20180722_200631.jpg

20180722_200613.jpg

received_10212689408178617.jpg

20180716_113854.jpg

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.767
    Torget vurderinger
    23
    Herlig!!! Og FWIIW; CD er IKKE død hva seriøs MUSIKK angår, det er bare noe enkelte ungdommer her til lands innbiller seg.... Resten av verden har en annen oppfatning heldigvis. Apropos mat og Japan - driver akkurat og forsker/lærer meg litt om Tsukemono; sylting av grønnsaker. Bælgodt og uunværlig!

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.215
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Bildene gjorde veldig godt for øynene Woodiss’. Jeg kan bare forestille meg hvilket førsteinntrykk du fikk inn døra til den store platesjappa. Håper at du fikk plass til til noen jazzperler som kan nytes i flertall en kommende dag.

Sylting av grønnsaker, Sluket, da har du for mye fritid! .-)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.767
    Torget vurderinger
    23
    Helt korrekt observert, Grumps. :(:(

Bulter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Antall liker
    3.433
    Gjorde et raid i Tokyo tidligere i år, Woody. Klarte såvidt å unngå overvekt. Enig i at alle seriøse OVK-ere bør ha vært på crate digging i Japan! Mye fantastisk mat, men for egen del sto jeg over kråkeboller og griselivmor.

10F0F130-BC70-486A-864A-6E5C4A2B22C5.jpg

woodrand

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.06.2015
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Skikkelig utvalg der du var også, erlandsen! Det manglet ikke på mat av det mer kuriøse slaget. Selv prøvde jeg oksetarm, griselever- og nyrer. Alt på grillen. Sto over diverse testikler. Og du har rett i det med syltede grønnsaker, Sluket. Det hører alltid med. Pickles i alle mulige farger og fasonger. I kveld blir det platesnurring, men først et bad!

woodrand

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.06.2015
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Greit å sparke i gang sesongen med en gjennomgang av rørene. Ett av 16 stk 6550C i monoblokkene målte under pari. Takk til jbh som tok med seg rørmåler hjem til meg!
    20180729_150757.jpg

20180729_162051.jpg

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.693
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    God sommer, Woodrand.

Har det blitt ny arm på deg? Mener å huske at du tok det opp... :)

woodrand

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.06.2015
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    God sommer tilbake!
    Jada, ny arm er det blitt. Endte opp med en meget pent brukt Reed 2P på 9,5 tommer. Tok vinter og votter å få armbord med riktig boring, men nå er den endelig på plass. Førsteinntrykk... Reed bredder ut musikken mye mer etter mine ører sammenlignet med SME. Jeg hører jo mye på jazz, og spesielt synes jeg at utklingingen på piano nå er helt suverent bra. Det er vel nesten så selv nlykke ville blitt fornøyd..!
    20180729_202703.jpg

Vedlegg

nlykke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Antall liker
    11.814
    "Mister Utklinging" må nesten ta seg en spasertur opp og inspisere herlighetene om ikke alt forlang tid . . .;)

woodrand

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.06.2015
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Hahaha, du er hjertelig velkommen. Håper du får samme inntrykk som meg, Mr. Utklinging :cool:

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.693
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Ah, grattis!
    Syntes at var noe "merkelig" - kom ikke på hva du hadde forut - i signaturen din, skjønner du ;)
    Og at det har blitt en reelt forbedring, er jo bare å juble for.

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    66.610
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med Reed-arm.
    Absolutt noe av det beste, såvel prestasjonsmessig som visuelt.
    Bærre lekkert.

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.272
    Torget vurderinger
    1
    Holder på med å varme opp til morgendagen. Kommer en delegasjon fra Hamar hit for en lytt. Som totning er jeg selvsagt grunnleggende skeptisk til folk fra feil side ta Mjøsa, men vi får satse på at de er edrue og blide på en søndag ;D Velkommen, karer!
    Vis vedlegget 478768

Vis vedlegget 478769
    Det er en ganske imponerende spiller du har der.

woodrand

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.06.2015
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Anbefaler alle å lese intervjuet med Marius Müller sin 91 år gamle mamma i VG i dag - i anledning av at han ville fylt 60 år på mandag. Veldig sterk lesning om hvordan hun mistet to sønner i løpet av et par dager. Og bildet av en gammel, skrukkete hånd som stryker over Marius’ Stratocaster som hun har fremdeles... Fikk lyst til å gå på minnekonserten på Rockefeller på mandag.

https://www.vg.no/rampelys/i/qnB7rw/mandag-ville-marius-m-ller-fylt-60-mammaen-som-mistet-alt

woodrand

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.06.2015
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Over til noe hyggeligere... Har en ny pickup på besøk nå, Ikeda 9TT. Virkelig spennende, denne her. Nydelig mellomtone og diskant, helt suveren til jazz - stemmer, saksofoner, trompeter etc. Men er ikke helt i mål med bassen. Får vente 50 timer før jeg konkluderer. For øvrig har den ekstremt lav output, bare 16 mV. Trengs en tyst riaa til denne. Min Whest har 69 db gain på det høyeste, men det holder bare så vidt. Var innom Sluket en snartur i går, godt å kjenne kunnskapsrike folk. Han kunne fortelle at det går an å bruke step-up på mc-inngangen også - Whest-riaaen er nemlig en ren mc-riaa. «Du får IKKE ødelagt noe om du prøver», sa den kunnskapsrike. Musikk i en enkel totnings ører:)
    3C73AC6A-17A2-48ED-8B3E-4D5CB725C040.jpg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn