Tunge poser er viktige!Takk for hyggelige gratulasjoner rundt ny platespiller. På tide å snakke om det viktigste - nemlig det som skal ligge oppå spilleren. Har akkurat vært noen dager i Tyskland sammen med min kjære, og Hamburg anbefales varmt. Kort flytur fra Oslo, og utallige gode platesjapper. Når man i tillegg befinner seg i et land hvor de har tappekran på toget, ja da er det fullendt. Ekstra morsomt var det å besøke den enorme butikken "Plattenrille". Drevet av to karer som nærmer seg pensjonsalder, og det hele er enormt ordnet. Store egne seksjoner for alle sjangre, samt egen seksjon for ECM-utgivelser og likeså for BASF. Og for spesielt interesserte til og med en liten DDR-seksjon. Jeg kom ut derfra med to tunge poser.
Vis vedlegget 450748
Vis vedlegget 450749
Vis vedlegget 450750
Jeg satser på å leie slukmobilen (for en klekkelig sum!) neste gang, slik at jeg kan ta Kiel-ferga og få med meg rikelig med plater...Pft... er det ikke trillebag/sekketralle så er det ikke bryet verdt!
Da venter jeg spent på dommen fra vest! NHØP spiller ganske mye mer aggressivt og frampå her enn de innspillingene jeg kjenner fra før.Takk for det tipset. Har sjekket på Tidal og fant albumet der. Skal lyttes til når jeg er ferdig med Kjersti Stubøs How High Is The Sky.
Oj, det blir litt av en overgang fra Stubø, riktignok artige arrangementer, men ikke mange skarpe kanter.Da venter jeg spent på dommen fra vest! NHØP spiller ganske mye mer aggressivt og frampå her enn de innspillingene jeg kjenner fra før.Takk for det tipset. Har sjekket på Tidal og fant albumet der. Skal lyttes til når jeg er ferdig med Kjersti Stubøs How High Is The Sky.
Skulle gjerne hatt de samme gode minnene som deg. Første gang jeg hører på Masqualero, flaks at den dukket opp hos platesjappa i Hamburg.Masqualero har jeg gode minner om. Både fra vinyl og konsert.
Bli støttemedlem, så skal du se at du klarer det. I beste mening.Jeg tror aldri jeg helt kommer til å klare å uttale Tsuyoshi Yamamoto helt riktig.
Hvis støttemedlemskap gir grunnleggende kunnskaper i japansk uttale, så skal jeg melde meg inn på flekkenBli støttemedlem, så skal du se at du klarer det. I beste mening.Jeg tror aldri jeg helt kommer til å klare å uttale Tsuyoshi Yamamoto helt riktig.
mvh
Tør jo ikke love akkurat det. Men i trange tider for sentralen, syntes jeg at det var på sin plass å påpeke at noen av de m. dyrest anlegg også yter sin skjerv. Du var tilfeldig utvalgt, og stod derfor lagelig til for hugg;D.Hvis støttemedlemskap gir grunnleggende kunnskaper i japansk uttale, så skal jeg melde meg inn på flekken
Midnight Sugar er det helt rå lyd påJeg tror aldri jeg helt kommer til å klare å uttale Tsuyoshi Yamamoto helt riktig. I det minste ikke fornavnet. Men jeg falt pladask for mannen med navnet fra den gangen jeg fikk låne noen Yamamoto-plater av Grumpy. Jeg prøvde i det lengste å la være å levere dem tilbake, men til slutt fant jeg to fine eksemplarer på discogs, den ene til alt overmål i Stavanger. Tonene Yamamoto klarer å trylle fram fra pianoet er bare helt nydelige, og så er det for øvrig den enkle og gode trio-besetningen med bass og trommer i tillegg. Midnight Sugar er så vidt jeg vet debut-albumet fra 1975. Blues to East kom to år etter og er sonisk sett hakket vassere. Selv om coveret på sistnevnte, med bakdelen til ei dame som jeg tror spiller tennis, ikke akkurat tilsier at dette er stor musikk. Uansett - anbefales!
Vis vedlegget 452433
Kjenner til den med at det noen ganger er deilig å sitte i godstolen litt lenger enn en side på en 45-plate varer... Du får ta deg en tur hit en gang i høst, så kan du få høre den på 33 1/3 Har ikke fått med meg Hideo Shiraki, men det skal jeg selvsagt sjekke ut. Takk for tips!Har den selv på 45rpm, men hører alt for sjeldent på den siden jeg er for lat til å bytte/snu platen så ofte. burde ha skaffet et eksemplar med vanlig hastighet
har du hørt Hideo Shiraki?
Platene koster flesk, men musikken er fantastisk.