Vinyl hos woodrand

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    16.982
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Recap og finale...

Woodrand_Tourbillon_11.jpg

Vis vedlegget 450080
    Woodrand_Tourbillon_stemning_02.jpg

Woodrand_Tourbillon_stemning_03.jpg

20170716-DSC_5806-4.jpg

Vi ble selvsagt sittende til langt utover kvelden - helt satt ut med noe av den råeste lyden som finnes.
    Gratulerer Woodis' og takk igjen til Xia som "matet oss" gærninga med det beste som finnes fra Kina.

jeg-er-ikke-missunnerlig-jeg-er-ikke-missunnerlig-jeg-er-ikke-missunnerlig-jeg-er-ikke-missunnerlig-jeg-er-ikke-missunnerlig-heldigvis?

nlykke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Antall liker
    11.703
    Mens Grumpy sutrer og klager over hvor missunnerlig han er, vil jeg gratulere en masse i anledning dette nydelige kjøpet!!;) Jeg er oppriktig lei meg for at jeg ikke greide og komme meg inn til Oslo for og oppleve denne seansen! Kos deg!

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.883
    Torget vurderinger
    23
    Tør jeg anta lukten av svette karer på tampen også? Dette er jo uvante laster for folk som tilbringer dagen med å kline snørr på en PC :cool:

BTW, jeg har romslig varebil og kan hjelpe deg av med den gamle.... Kjører ofte forbi Stokstad Metall så det er ikke mye bry!

woodrand

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.06.2015
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Takk for hyggelige gratulasjoner rundt ny platespiller. På tide å snakke om det viktigste - nemlig det som skal ligge oppå spilleren. Har akkurat vært noen dager i Tyskland sammen med min kjære, og Hamburg anbefales varmt. Kort flytur fra Oslo, og utallige gode platesjapper. Når man i tillegg befinner seg i et land hvor de har tappekran på toget, ja da er det fullendt. Ekstra morsomt var det å besøke den enorme butikken "Plattenrille". Drevet av to karer som nærmer seg pensjonsalder, og det hele er enormt ordnet. Store egne seksjoner for alle sjangre, samt egen seksjon for ECM-utgivelser og likeså for BASF. Og for spesielt interesserte til og med en liten DDR-seksjon. Jeg kom ut derfra med to tunge poser.
    IMG_0628.jpg

IMG_0629.jpg

IMG_0630.jpg

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.425
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Takk for hyggelige gratulasjoner rundt ny platespiller. På tide å snakke om det viktigste - nemlig det som skal ligge oppå spilleren. Har akkurat vært noen dager i Tyskland sammen med min kjære, og Hamburg anbefales varmt. Kort flytur fra Oslo, og utallige gode platesjapper. Når man i tillegg befinner seg i et land hvor de har tappekran på toget, ja da er det fullendt. Ekstra morsomt var det å besøke den enorme butikken "Plattenrille". Drevet av to karer som nærmer seg pensjonsalder, og det hele er enormt ordnet. Store egne seksjoner for alle sjangre, samt egen seksjon for ECM-utgivelser og likeså for BASF. Og for spesielt interesserte til og med en liten DDR-seksjon. Jeg kom ut derfra med to tunge poser.
    Vis vedlegget 450748

Vis vedlegget 450749

Vis vedlegget 450750
    Tunge poser er viktige!

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.883
    Torget vurderinger
    23
    Pft... er det ikke trillebag/sekketralle så er det ikke bryet verdt!

woodrand

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.06.2015
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Pft... er det ikke trillebag/sekketralle så er det ikke bryet verdt!
    Jeg satser på å leie slukmobilen (for en klekkelig sum!) neste gang, slik at jeg kan ta Kiel-ferga og få med meg rikelig med plater...

woodrand

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.06.2015
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Selv uten Cheva pickup, klarte jeg å få med disse. Hører på albumet med NHØP nå, det er overmåte bra. NHØP er på sitt aller beste her, og pianisten Martial Solal er også eminent. Innspilling fra 1978.

IMG_0631.jpg

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Suite for Trio er en spretten og hyggelig affære. Det groover og står på, med en NHØP som er klart frampå. Absolutt ei plate som beholder favorittmerkingen sin framover. :cool:

woodrand

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.06.2015
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Godt å høre at den falt i smak, baluba. Her kommer en til - med en eminent bassist, nemlig Arild Andersen. Masqualero med Molvær, Andersen og Jon Christensen, blant andre. Det er pinadø over 30 år siden denne kom ut, og det er absolutt hørbart.

IMG_0632.jpg

woodrand

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.06.2015
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Masqualero har jeg gode minner om. Både fra vinyl og konsert.
    Skulle gjerne hatt de samme gode minnene som deg. Første gang jeg hører på Masqualero, flaks at den dukket opp hos platesjappa i Hamburg.

woodrand

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.06.2015
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Jeg tror aldri jeg helt kommer til å klare å uttale Tsuyoshi Yamamoto helt riktig. I det minste ikke fornavnet. Men jeg falt pladask for mannen med navnet fra den gangen jeg fikk låne noen Yamamoto-plater av Grumpy. Jeg prøvde i det lengste å la være å levere dem tilbake, men til slutt fant jeg to fine eksemplarer på discogs, den ene til alt overmål i Stavanger. Tonene Yamamoto klarer å trylle fram fra pianoet er bare helt nydelige, og så er det for øvrig den enkle og gode trio-besetningen med bass og trommer i tillegg. Midnight Sugar er så vidt jeg vet debut-albumet fra 1975. Blues to East kom to år etter og er sonisk sett hakket vassere. Selv om coveret på sistnevnte, med bakdelen til ei dame som jeg tror spiller tennis, ikke akkurat tilsier at dette er stor musikk. Uansett - anbefales!
    yamamoto.jpg

woodrand

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.06.2015
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2

woodrand

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.06.2015
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Nå er jeg virkelig spent på leksjon 2, Zomby. Håper bare ikke Sluket er leid inn som assistentlærer...:D

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.275
    Sted
    Oslo
    Hvis støttemedlemskap gir grunnleggende kunnskaper i japansk uttale, så skal jeg melde meg inn på flekken ;)
    Tør jo ikke love akkurat det. Men i trange tider for sentralen, syntes jeg at det var på sin plass å påpeke at noen av de m. dyrest anlegg også yter sin skjerv. Du var tilfeldig utvalgt, og stod derfor lagelig til for hugg;D.

mvh

duc999

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2007
    Antall liker
    5.169
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    3
    Jeg tror aldri jeg helt kommer til å klare å uttale Tsuyoshi Yamamoto helt riktig. I det minste ikke fornavnet. Men jeg falt pladask for mannen med navnet fra den gangen jeg fikk låne noen Yamamoto-plater av Grumpy. Jeg prøvde i det lengste å la være å levere dem tilbake, men til slutt fant jeg to fine eksemplarer på discogs, den ene til alt overmål i Stavanger. Tonene Yamamoto klarer å trylle fram fra pianoet er bare helt nydelige, og så er det for øvrig den enkle og gode trio-besetningen med bass og trommer i tillegg. Midnight Sugar er så vidt jeg vet debut-albumet fra 1975. Blues to East kom to år etter og er sonisk sett hakket vassere. Selv om coveret på sistnevnte, med bakdelen til ei dame som jeg tror spiller tennis, ikke akkurat tilsier at dette er stor musikk. Uansett - anbefales!
    Vis vedlegget 452433
    Midnight Sugar er det helt rå lyd på :)

woodrand

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.06.2015
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Ja, duc999. Han kan spille, og for et piano han spiller på. Det er i hvert fall noe helt annet enn det som sto på meninghetshuset hjemme på Toten..!

bjarnetv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Antall liker
    5.792
    Sted
    oslo
    Har den selv på 45rpm, men hører alt for sjeldent på den siden jeg er for lat til å bytte/snu platen så ofte. burde ha skaffet et eksemplar med vanlig hastighet ;)

har du hørt Hideo Shiraki?
    Platene koster flesk, men musikken er fantastisk.

woodrand

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.06.2015
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Har den selv på 45rpm, men hører alt for sjeldent på den siden jeg er for lat til å bytte/snu platen så ofte. burde ha skaffet et eksemplar med vanlig hastighet ;)

har du hørt Hideo Shiraki?
    Platene koster flesk, men musikken er fantastisk.
    Kjenner til den med at det noen ganger er deilig å sitte i godstolen litt lenger enn en side på en 45-plate varer... Du får ta deg en tur hit en gang i høst, så kan du få høre den på 33 1/3 :) Har ikke fått med meg Hideo Shiraki, men det skal jeg selvsagt sjekke ut. Takk for tips!

nlykke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Antall liker
    11.703
    Hei Woodrand.

Vil bare takke for sammenkomsten/demoen i går. Synes du har utviklet anlegget en hel del siden jeg var hos deg sist. Kombinasjonen av finesse og autoritet er usedvanlig god. Faktisk noe av det beste jeg har hørt tror jeg.:cool: Vi får gjøre alvor av en høytalerkabel test snart. I dag er det faste for min del. Den fårikålen var jo helsefarlig god!!!

Ps. Det nye Transrotor drivverket var imponerende saker!:D

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn