Vinyl hos woodrand

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det kan jeg forestille meg, men det blir nok blott en drøm å kunne eie en slik combo for meg. :rolleyes:
    Men CD-er kan da absolutt nytes på en Rega Apollo også, sånn foreløpig...

Den Chet-liven bør jeg absolutt skaffe meg. På vinyl, pluss dubletter av mine Steeplechase CD-er med Chet på vinyl. Kjekt med begge format, og kanskje jeg får meg Jaguar en gang i framtiden og da passer det jo med Chet på CD i bilen. Det var Arne Bendiksens krav til støynivå i en komfortabel bil, det må være mulig å spille Chet Baker på lavt volum og nyte det mens man kjører til kontoret. Han kjørte Jaguar til daglig.

woodrand

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.06.2015
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Jeg ble tipset om dette albumet med Neil Young. Noe helt annet enn hva jeg vanligvis hører på - og du verden så bra dette er. Tror knapt jeg har hørt sånn smell og dybde i en gitar noen gang. Anbefales! Hvis noen kan fortelle meg noe om plata, er det veldig hyggelig.
    Vis vedlegget 463152
    Vel, det en Neil Young-plate fra 2010 ;) ...som avviker litt fra den vanlige rytmen med annenhver plate med rolig folk og rock med trøkk. Dette er denne en lett blanding av begge. Husker jeg tenkte at det hørtes ut som han hadde prøvd å lage en ny «Freedom», men uten å nå helt opp.

Hvis det ikke nylig har kommet en reissue som jeg ikke har fått med meg, er vinylutgaven fort verdt en tusenlapp eller så.
    Takk skal du ha, Dazed. Interessant dette med rytmen med annenhver plate med rolig folk og noe med trøkk i. Enig i at dette er litt av begge deler. Og så skjønner jeg at jeg må skaffe "Freedom".

woodrand

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.06.2015
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Det kan jeg forestille meg, men det blir nok blott en drøm å kunne eie en slik combo for meg. :rolleyes:
    Men CD-er kan da absolutt nytes på en Rega Apollo også, sånn foreløpig...

Den Chet-liven bør jeg absolutt skaffe meg. På vinyl, pluss dubletter av mine Steeplechase CD-er med Chet på vinyl. Kjekt med begge format, og kanskje jeg får meg Jaguar en gang i framtiden og da passer det jo med Chet på CD i bilen. Det var Arne Bendiksens krav til støynivå i en komfortabel bil, det må være mulig å spille Chet Baker på lavt volum og nyte det mens man kjører til kontoret. Han kjørte Jaguar til daglig.
    Jeg fikk tak i "Daybreak" på platemessa på Rockefeller for et par-tre uker siden. 200 kr for en mintutgave var ikke så gærent. Morsom historie om Arne Bendiksen. Som purung journalist ble jeg invitert på middag hjemme hos ham. Biff med løk, mener jeg å huske. Og så kjørte han meg hjem til Oslo fra Asker i Jaguaren. Mener det var en med V12-er som malte under et laaaaaangt panser. Men han pratet på inn- og utpust, så vi fikk ikke hørt noe på Chet den gangen ;)

woodrand

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.06.2015
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Kanskje du bytter din utgave av Freedom mot en boks surstrømning, Cash..?!;);)

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.285
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Jeg ble tipset om dette albumet med Neil Young. Noe helt annet enn hva jeg vanligvis hører på - og du verden så bra dette er. Tror knapt jeg har hørt sånn smell og dybde i en gitar noen gang. Anbefales! Hvis noen kan fortelle meg noe om plata, er det veldig hyggelig.
    Vis vedlegget 463152
    Vel, det en Neil Young-plate fra 2010 ;) ...som avviker litt fra den vanlige rytmen med annenhver plate med rolig folk og rock med trøkk. Dette er denne en lett blanding av begge. Husker jeg tenkte at det hørtes ut som han hadde prøvd å lage en ny «Freedom», men uten å nå helt opp.

Hvis det ikke nylig har kommet en reissue som jeg ikke har fått med meg, er vinylutgaven fort verdt en tusenlapp eller så.
    Takk skal du ha, Dazed. Interessant dette med rytmen med annenhver plate med rolig folk og noe med trøkk i. Enig i at dette er litt av begge deler. Og så skjønner jeg at jeg må skaffe "Freedom".
    Jepp. :) ...og kanskje «Ragged Glory» og «Rust Never Sleeps» også. :)

woodrand

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.06.2015
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Snakker om platesamling! Jeg må dra til Sverige og kjøpe inn noen dusin bokser med surstrømning og i tillegg holde meg edru på lørdagskveldene...;)

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.285
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    29.512
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Snakker om platesamling! Jeg må dra til Sverige og kjøpe inn noen dusin bokser med surstrømning og i tillegg holde meg edru på lørdagskveldene...;)
    Før i tiden lånte man plater av varandra og tok opp på tape! Du får gjerne låne disse og lytte, ev ta opp på tape:rolleyes:

Bartesam

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Antall liker
    12.574
    Sted
    Hus
    Vis vedlegget 463152
    Vet ikke så mye annet at denne kom i et begrenset opplag som ble solgt ut. Kom så etterpå et opplag til som var uoffiselt. Har ett ex av det siste opplaget selv. Det er mye gitarstøy på på plata, og er det siste låta på en av sidene som river skikkelig? :)

Sist redigert:

woodrand

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.06.2015
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Stemmer, Bartis - siste på side 1 "Love and War" er det skikkelig smell i. Akustisk gitar med en utrolig dybde

woodrand

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.06.2015
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Innimellom at 8-åringen hadde besøk av fire venninner og diverse sysler i helga, ble det tid til en liten tur på høstpuls på OHC i dag. Pratet litt med alltid hyggelige Øystein og Tormod, og brukte mest tid på disse hønna fra Avantgarde...
    20171022_123400.jpg

Den hyggelige tyskeren som holdt demoen, spurte hva slags musikk jeg likte, og satte på denne. En veldig fin tilstedeværelse og et flott sweetspot. På god, gammel jazz låt det riktig bra, men kanskje litt vel "frampå" etter min smak...
    20171022_123405 – Kopi.jpg

Jeg skal for all del ikke starte noen jordingskabeldebatt her, men slik så det ut på rommet der Nordost demonstrerte sine jordforbedringsprodukter. Av jord er du kommet, kan man si. Selv min særdeles hifi-vennlige kone (som for øvrig liker kinakål..!) ville nok reagert på å ha metervis av disse kålgrønne kablene i stua. Jeg får legge til at det vel er meningen at alt dette skal snus den andre veien hvis man kjøper disse greiene...
    20171022_131129.jpg

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.614
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Likte godt de Avangardene, jeg, men muligens litt lyst og pågående. Hørte på kun tre spor av ukjent musikk med mange blåsere - jeg liker at blåsere skal rive i ørene og ikke være for snille - og det var akkurat stor nok dose. Kanskje det var en ubevisst grunn til at jeg valgte å gå?:confused: Bra med smekk i mellombassen, men fikk dessverre ikke anledning til å virkelig sjekke overgangen mellom bassene og horna grunnet musikktypen som ble spilt.

particle

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.07.2014
    Antall liker
    339
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Den hyggelige tyskeren som holdt demoen, spurte hva slags musikk jeg likte, og satte på denne. En veldig fin tilstedeværelse og et flott sweetspot. På god, gammel jazz låt det riktig bra, men kanskje litt vel "frampå" etter min smak...
    Tilstedeværelsen jeg opplevde med Avantgarde var også helt ekstrem, så det spørs om dårlige innspillinger blir noen direkte fryd for øret... Men nevnte oppsett er en seriøs kandidat til det beste jeg har hørt. Da jeg først hørte dem på fredag satt jeg i sweetspot, og de spilte mye høyere enn da vi var der på søndag, men jeg synes fortsatt ikke det ble ubehagelig.

NordOst hadde jeg ganske lave forventninger til i denne omgang, men ble positivt overrasket.

woodrand

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.06.2015
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Har vært en tur i Budapest. For alle som setter kursen dit, anbefaler jeg en tur innom Wave records. Stort utvalg i plater og CD-er - både brukt og nytt. Lokalet var ikke stort, men det var sikkert fem meter opp til taket, og det var plater overalt. Utrolig interessant historie også. De startet opp bare noen måneder etter at muren falt i 1989, og satset maks på progrock som ikke var å få tak i under det gamle regimet. Siden har de holdt det gående. En utrolig hyggelig eier som i tillegg ga meg to plater med ungarsk, progressiv jazz som jeg måtte love å spille for venner i Norge. Bare å si ifra hvis noen føler seg kallet :D
    IMG_0711.jpg

IMG_0713.jpg

IMG_0714.jpg

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.614
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Wow, ser utrolig digg ut! Kunne ha overnattet der inne og brukt en god bunke med penger, ja. Og nå skal jeg høres fattigslig ut og spør om prisnivået?:p

woodrand

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.06.2015
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Til alt overmål lå det ei bule med iskaldt fatøl rett rundt hjørnet også, så det er mulig å tilbringe mange timer der med noen tiltrengte pauser, vinagunner! Veldig hyggelige priser både på brukt og nytt.

Sist redigert:

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.614
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hm, må visst overtale kompisene til å legge neste guttetur dit. Håper du har adresssen, woodrand, for jeg sender deg en PM når anledningen byr seg :)

woodrand

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.06.2015
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Adressen er lagret, bare å gi beskjed. Hyggelig by på alle måter. Kjent for mange kunstmuseer, så med andre ord perfekt for en guttetur ;)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Var det ikke ei Gluecifer-skive inni der? Basement Apes, hvis jeg ikke husker feil. 249 på PK for repress i 140 g vinyl, regner med at det er samme release. Husker du prisen der nede?

Bartesam

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Antall liker
    12.574
    Sted
    Hus
    Har vært en tur i Budapest. For alle som setter kursen dit, anbefaler jeg en tur innom Wave records. Stort utvalg i plater og CD-er - både brukt og nytt. Lokalet var ikke stort, men det var sikkert fem meter opp til taket, og det var plater overalt. Utrolig interessant historie også. De startet opp bare noen måneder etter at muren falt i 1989, og satset maks på progrock som ikke var å få tak i under det gamle regimet. Siden har de holdt det gående. En utrolig hyggelig eier som i tillegg ga meg to plater med ungarsk, progressiv jazz som jeg måtte love å spille for venner i Norge. Bare å si ifra hvis noen føler seg kallet :D
    Vis vedlegget 465064
    Vis vedlegget 465065
    Vis vedlegget 465066
    Skal en tur til Budapest i begynnelsen av februar, så jeg skal fyke en tur innom der. Noen adresse å formidle til dette etablissimentet ???

habicht

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Antall liker
    3.549
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Kommer litt sent inn her, men når det gjelder Young platan Le noise kan man ikke la være og nevne hans samarbeids partner på den skiven Daniel Lanois.
    En musiker og produsent med svært bra CV og virkelig vært å følge. Merit listen er lang og anbefalingene kan bli mange, Google i vei.

H

nlykke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Antall liker
    11.703
    Ungarsk progressiv jazz? Hagens nesevinger begynner og vibrere . . .:cool:

woodrand

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.06.2015
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Var det ikke ei Gluecifer-skive inni der? Basement Apes, hvis jeg ikke husker feil. 249 på PK for repress i 140 g vinyl, regner med at det er samme release. Husker du prisen der nede?
    Stemmer, det. Litt billigere, baluba. Ca. 200 kr. Og en svær fatøl til 30,- er å få rundt hjørnet. Kan ligge an til en lønnsom tur..!

woodrand

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.06.2015
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Vis vedlegget 465064
    Vis vedlegget 465065
    Vis vedlegget 465066
    Skal en tur til Budapest i begynnelsen av februar, så jeg skal fyke en tur innom der. Noen adresse å formidle til dette etablissimentet ???
    Sjekk ut Wave Record Store, bartesam!

woodrand

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.06.2015
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Ungarsk progressiv jazz? Hagens nesevinger begynner og vibrere . . .:cool:
    Hahaha, vibrerende nesevinger, og kanskje ører, er bra! Jeg fikk en versjon på CD også, Petter. Den skal du pinadø få av meg!

woodrand

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.06.2015
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Noen av dere har kommentert det store maleriet som henger bak anlegget mitt, og annen kunst som rett som det er kan ses i tråden her. Denne gangen er det imidlertid bare kunsten det dreier seg om. For nå kan dere få se mer! Min kjære har nemlig åpning av sin utstilling "Puster" hos GalleriF48 i Frognerveien 48B i Oslo denne helgen. Åpent fra kl. 12-18 både i dag og i morgen. Siden står utstillingen helt fram til jul. Mer info på Facebook under @gallerif48. Velkommen!
    pusrter25 41x32.jpg

puster3.jpg

puster2 41x32.jpg

_543758208 (1).jpg

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.846
    Torget vurderinger
    23
    Fantastisk flott mulighet - eget galleri er drømmen til mange kunstnere, særlig her i Oslo hvor det hersker nærmest mafiatilstander hvor det er bortimot håpløst for mindre/nyere kunstnere å komme inn noe sted, og hvor cut'en til galleristen er rimelig stiv, opp mot 50%.

Gratulerer med dagen! Synd med været...:rolleyes:

imagesGM9X3XCU.jpg

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.231
    Torget vurderinger
    32
    Skal du være der i dag også, Woodrand? Da kunne jeg jo kommet en tur innom, siden jeg må en tur til byen uansett.

Roy

woodrand

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.06.2015
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Skal du være der i dag også, Woodrand? Da kunne jeg jo kommet en tur innom, siden jeg må en tur til byen uansett.

Roy
    Velkommen! Jeg er her hele tiden - både i dag og i morgen!

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.231
    Torget vurderinger
    32
    Fant ikke bilder av de to bildene jeg likte best på Facebook-siden, så får ikke vist kona dem. Mulighet for å knipse et bilde av dem?

Roy

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    16.980
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Det bildet her var kjempefint, synes jeg:

Vis vedlegget 466170

Veldig originalt. Kan jeg kalle det asiatisk ekspresjonisme?

Mvh
    Puuuhhhh, jeg rakk det akkurat tkr. -Nå er bildet satt i arrest (med rødlapp) og loves en god veggplass så lenge jeg lever. Du har god smak tkr! :)

Gratulerer til Xia & Woodi’zz - Dette var KNALLBRA!!!!!

4B590AEB-7FA7-4638-B29D-19B963632387.jpg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn