Vinyl hos woodrand

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    30.694
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.215
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Jo takk.
    Men, jeg kan lage en kopi til deg ...hehe. Eller at vi har en billedpool som går rundt.

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.373
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Hej Øyvind, fruen och jag tog turen till Frognerveien 48B idag och jammen blev det inte ett par-tre «beställningar»! Hälsa din kära och tacka för handel och hygglig stund i galleriet. :)

Vi gledere oss till å få bilderna i hus!

woodrand

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.06.2015
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Hej Øyvind, fruen och jag tog turen till Frognerveien 48B idag och jammen blev det inte ett par-tre «beställningar»! Hälsa din kära och tacka för handel och hygglig stund i galleriet. :)

Vi gledere oss till å få bilderna i hus!
    Tusen takk skal dere ha! Min kjære hilser tilbake :)

woodrand

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.06.2015
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Må bare si takk til alle dere fra OVK som har tatt turen innom utstillingen til min kjære. Cash, Elmer Midd, Tbj, Grumpy, Totte, Zomby, Skink123, erlandsen og crosswind. For en bra gjeng, altså! Sikker på at min kjære vil lage mat til dere på sommerfestene de neste ti åra :D

nlykke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Antall liker
    11.814
    Må bare få takke for en herlig demo i går kveld. Sluket har herved fått en konkurrent på vaffel fronten! Og BI-ampinga kan du jo ikke gå tilbake på etter min mening. Spilte med stor margin bedre enn gammelt oppsett, ja i den grad at jeg faktisk ble overasket over hvilken forskjell det lå i denne tilførselen av ekstra effekt trinn!! Fikk rett og slett lyst til og gjøre det samme. PMC mener dette er den egentlige veien og gå, og det kan jeg ikke akkurat si meg uenig i . . . :p

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.215
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Så sant, så sant nlykke. Jeg merket ihvertfall veldig godt utover natten og i dag tidlig, at wood’izz hadde vært vel raus med seterrømme i vaflene.... burde nok ha droppa de fire siste :’)

Det hadde jaggu skjedd mye med lyden siden sist til tross hvor bra det var for bare noen uker tilbake. Følgende prøves ut om dagen hos Wood’izz; De største monoblokkene til Bryston tar seg utelukkende av de tolv stykk tolvtommer’ne. Monoblokkene fra VTL gir all tenkelig rørmagi i mellomtonene og toppen. Dette sammen med den gamle delefilterboksen til Petter G. Sundt fra Accuphase, gjorde virkelig susen for å temme og tighte bassen og forskyne stua med drømmelyd. -Enda bedre ble det når vi delte litt høyere med Accuphase-kortet som magikeren Sluket hadde med og fikk skrudd til et «gjennomsnitt» av riktig mengde bass. SUKSESS - som i all hovedsak Wood’iss og Sluket står bak, godt hjulpet av øregangene til nlykke!!!

DBBEA5C4-C5EB-47AB-93DB-EFB8DF7F8EFD.jpg

FBE7B22C-2BDC-40F2-A85F-12802AAC7717.jpg

Sist redigert:

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.373
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    En tanke slog mig plötsligt. Det är tydligt att många av medlemmarna i OVK besitter osedvanligt god smak när det kommer till konst. Upp till flera har köpt bilder av Xia de sista dagarna.

Tänk om hon hade gjort ett OVK-verk. Extremt limited edition (vi går ju bananas av L.E. när det kommer till vinylsläpp. Mao. lika många tryck som antalet medlemmar i OVK) och tar sig gott betalt (skulle bara mangle) av medlemsmassan.

Hade gärna hängt upp ett bilde över stereon med vetskapen om att just det är det bara en liten klick lyckligt lottade fränder med samma hobby och intresse som innehar. Samhörighet i en liten exklusiv klubb!

Är jag ute på villospår? Har inte en gång tjuvsniffat på glöggen ännu alltså....

woodrand

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.06.2015
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Takk for hyggelige ord, nlykke og Grumpy. Må si at jeg er blitt overrasket over betydningen av bi-amping og den kontrollen og musikkgleden det gir. Akustikkproblemer og annet er eliminert, jeg tenker at dette rett og slett er løsningen. Hadde det bare ikke tatt så sinnsykt mye plass... For øvrig også stor takk til både Grumpy og Sluket som har gjort det mulig å få testet ut dette! Hyggelig at vaffeloppskriften begynner å sitte. Utrolig hva seks bokser seterrømme gjør med røra!:D

woodrand

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.06.2015
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    En tanke slog mig plötsligt. Det är tydligt att många av medlemmarna i OVK besitter osedvanligt god smak när det kommer till konst. Upp till flera har köpt bilder av Xia de sista dagarna.

Tänk om hon hade gjort ett OVK-verk. Extremt limited edition (vi går ju bananas av L.E. när det kommer till vinylsläpp. Mao. lika många tryck som antalet medlemmar i OVK) och tar sig gott betalt (skulle bara mangle) av medlemsmassan.

Hade gärna hängt upp ett bilde över stereon med vetskapen om att just det är det bara en liten klick lyckligt lottade fränder med samma hobby och intresse som innehar. Samhörighet i en liten exklusiv klubb!

Är jag ute på villospår? Har inte en gång tjuvsniffat på glöggen ännu alltså....
    Sikker på at du ikke har tatt en liten klunk med OP Andersson..?!;) Men spøk til side - kanskje det kan være noe å diskutere før jubileet neste år!:)

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.373
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13

Sikker på at du ikke har tatt en liten klunk med OP Andersson..?!;) Men spøk til side - kanskje det kan være noe å diskutere før jubileet neste år!:)
    Säker kan man aldrig vara. Helg i min bransch kan vara så mångt.. :rolleyes:

Precis! Är ju dessvärre på jobb på årsmötet/julbordet, men feel free att ta det upp!

woodrand

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.06.2015
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Takk For hyggelige ord, Jon! Du må ta deg en tur en dag :) Denne skal sjekkes ut. Har gått i ett her den siste tida, jeg må prøve å puste liv i tråden igjen... Lenge siden jeg hadde en lørdagskveld alene med musikk nå. Herlig!

woodrand

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.06.2015
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    BI-amping-prosjektet har ført mye godt med seg - bortsett fra på ett område: Det ser ikke ut i stua! Jeg føler at jeg langt på vei er i mål med lyden nå, men den gamle, antikke trebenken er upraktisk og har ikke nok plass. Så i 2018 er det egentlig bare et nytt rack som står på agendaen. Planleggingen har så vidt begynt, og jeg har klokkertro på at dette skal bli helt suverent. Jeg gleder meg virkelig til å skrive om prosessen fra rot til custom spesial ;)
    IMG_0717.jpg

woodrand

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.06.2015
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Hyggelig stund på ateljén idag:) men håper jeg kan ta en tur inom anlegget imorrn;)
    Takk samme! Kjempehyggelig hvis vi får til litt platesnurring i morgen kveld, Cash. Jeg er hjemme klar fra kl. 17 og utover. Noen andre som ikke har noen planer en søndagskveld og har lyst til å ta en tur? Send meg en PM:)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.758
    Torget vurderinger
    23
    Städa upp lite, det ser för jävligt ut......

Hvilken svensk film er denne fra, Cash? Flotte premier! :rolleyes:

woodrand

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.06.2015
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Dette har vært en fin helg med et par gode lyttekvelder i einsemd! Jeg må bare slå et slag for aktiv deling. Av alt man kan gjøre av oppgraderinger i hobbyen vår så kan jeg si med hånda på hjertet at ikke noe har betydd mer for lyden enn dette. For en kontroll man får, for en glede, for en musikalitet! Dette Accuphase delefileteret har noen år på baken, men det fungerer helt perfekt, og det er helt tyst. Mellomtonene mine spiller ned til 70 Hz, og 12 stk 12-tommere spiller opp til 130 Hz. Hvor skal man så dele? Vi prøvde først å dele på 180 Hz, men det var litt for høyt. Det fungerte bra på kvinnelig vokal og de lyseste tonene på piano, men ikke på mannsrøster, for eksempel. Deling på 100 Hz derimot... Det satt med en eneste gang. Det er en så inne i det innerste deilig følelse å tenke at med dette er jeg helt i mål. Det trengs ikke noe mer. Ikke noen flere dyre komponenter, ingen tweaks, ikke noe. Svaret er enkelt og greit aktiv deling. Det er bare å sprette champagnen og gløtte bort på ditto fargede Accuphase.
    IMG_0719.jpg

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.693
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Gratulerer med "treff", det er en god følelse! :)

Hvordan kobler du inn denne boksen i nåværende anlegg? Aktiv deling er liksom det siste steget her også, for nå kan jeg ikke se at jeg kan implementere flere bokser her(!):rolleyes:.

kaap

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Antall liker
    2.683
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    ..Jeg må bare slå et slag for aktiv deling. Av alt man kan gjøre av oppgraderinger i hobbyen vår så kan jeg si med hånda på hjertet at ikke noe har betydd mer for lyden enn dette...
    HØR HØR!

*ti tusen tommeltotter opp*

mvh Kai

woodrand

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.06.2015
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer med "treff", det er en god følelse! :)

Hvordan kobler du inn denne boksen i nåværende anlegg? Aktiv deling er liksom det siste steget her også, for nå kan jeg ikke se at jeg kan implementere flere bokser her(!):rolleyes:.
    Det er veldig enkelt vinagunner. I stedet for å kjøre kablene fra preamp til effektforsterkerne, smekker du dem inn i delefileteret. Derfra er det utganger til sluttrinn for "high frequency" og "low frequency". Så kan du stille gain for høyre og venstre for både high og low, samt fase invertert for høy og lav. Det siste er faktisk veldig enkelt. Jeg hørte med en gang når fasen var rett. Har sagt det før: Du får ta deg en tur!

woodrand

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.06.2015
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Både baluba og crosswind med flere liker Steeplechase. Jeg begynner å få en del av platene i samlingen etter hvert. Her er noen nyervervelser med Duke Jordan, Kenny Drew og Clifford Jordan. Anbefales!
    IMG_0721.jpg

woodrand

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.06.2015
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Og så rosinen i (jule)pølsa: Det som jeg tror er den første Steeplechase-utgivelsen - her med nummerert plate nr. 1001 med Jackie McLean, Kenny Drew, Bo Stief og Alex Riel. Det er et live-album fra Montmartre i Køben, spilt inn 5. august 1972. Som på nær sagt alle Steeplechase-album jeg har er det Nils Winter som er "recording engineer". Jeg antar at han er Danmarks svar på Jan Erik Kongshaug...
    IMG_0720.jpg

habicht

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Antall liker
    3.585
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Ja du fikk også en bra fangst i går.
    Vi andre var helt oppslukte av Chet :)

H

woodrand

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.06.2015
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Godt nytt musikkår, alle sammen! Har med misunnelse lest om at mange av dere har kost dere med musikk i jula. Det ble bortimot musikkløst for min del i høytiden. Kun litt Mahalia Jackson på fatterns gamle Kenwood-anlegg i barndomshjemmet på selve julekvelden. At jeg i tillegg ble sørpe forkjølet gjorde ikke saken bedre. Uansett, begynte å kjenne at det rykket i kraftig i musikkfoten etter en uke hos de gamle på Toten. Nå lyttes det her, på et godt og varmt anlegg. Herlig! 2018 ligger an til å bli et skikkelig musikkår. 2017 bød på store oppgraderinger for min del: Nye høyttalere, mer rør og aktiv deling. I det nye året tror jeg i bunn og grunn bare at jeg skal kjøpe nye plater. Håper alle nyter den siste fridagen for denne gang. Og så gjentar jeg gjerne noe jeg har nevnt i tråden flere ganger tidligere: Jeg synes det er hyggelig med besøk, så jeg håper å se flere trivelige HFS-ere her i løpet av det nye året. Nå mer musikk!
    IMG_0722.jpg

Bulter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Antall liker
    3.433
    Enig, Woody! 2018 ligger an til å bli et skikkelig musikkår.

Riktig utstyr er på plass her også, og nå har jeg planer om å spille musikken jeg har. Nesten, i hvertfall. Skal til Tokyo litt lenger utpå året, og da blir det fort vekk noen japanpressinger :cool:

2

2xJ

Gjest
    Søknadspapirer for audiens ? Ligger det på nett, eller er det noe du sender i postoppkrav?
    Kan sikkert få med anstand om nødvendig, Slukster syntes sikkert det er tryggest for deg og....... ;)

/JR

woodrand

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.06.2015
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Enig, Woody! 2018 ligger an til å bli et skikkelig musikkår.

Riktig utstyr er på plass her også, og nå har jeg planer om å spille musikken jeg har. Nesten, i hvertfall. Skal til Tokyo litt lenger utpå året, og da blir det fort vekk noen japanpressinger :cool:
    Du er inne på noe der. De fleste av oss har vel en god del musikk vi ikke har rukket å lytte skikkelig på. Uansett høres ikke en tur til superpressingenes hjemland dumt ut! Kan hende du til og med finner noen pressinger hverken Bartesam eller Grumpy har fra før;)

woodrand

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.06.2015
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Rakk en tur inom Woodiis på forrige års siste dag og fikk en liten lytt på nåværende oppsett og det står til en 6er;)
    Takk for lån av kabel også:)
    Takk for hyggelige ord, Cash! :)

woodrand

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.06.2015
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Søknadspapirer for audiens ? Ligger det på nett, eller er det noe du sender i postoppkrav?
    Kan sikkert få med anstand om nødvendig, Slukster syntes sikkert det er tryggest for deg og....... ;)

Ingen formalia er påkrevd her, 2XJ! Ikke en gang milde gaver til verten! Hjertelig velkommen med eller uten anstand.

• Liker
    Reaksjoner: 2xJ

nlykke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Antall liker
    11.814
    Må få takke for en herlig demo i går kveld. Dette er blitt et referanseanlegg som viser hvor langt man kan komme når du jobber med alle parametrene i anlegget. Gratulerer!!

IMG_1538.jpg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn