Hva skjedde?Faen, skiva ble ødelagt. Vel, dett var dett.
Testet først med en verdiløs skive og alt var topp. Så gjentok jeg prosessen med hovedskiva som "smeltet/ble deformert" rundt omkring. Ingen aning hva som gikk galt. Kjøpte inn et digitalt termometer samt at jeg brukte et analogt i tillegg og holdt meg på 58-65grader. Kan være at steinene jeg brukte var for store og holdt på for mye varme underveis?!? Resultatet var i allefall nedslående.Hva skjedde?
Glassplatene som var tiltenkt prosjektet var dessverre for store. Innspill ønskes om kanskje 2 av denne kan gjøre samme nytte som glass:
Tenker teste ut på en eller to andre vinyl mtp temp osv før jeg går til verks med hovedskiva.Pizzastein, 33 cm
Et godt valg for å få følelsen av en steinovnsbakt pizza hjemme. Bunnen blir sprø og luftig. Kun beregnet for bruk i kull-/gassgriller. Av cordierite, et keramisk materiale som tåler store temperatursvingninger. Kan legges rett på grillen. Tåler opptil 900 °C.www.biltema.no
Uff. Det var ille. Kanskje den var så skjev at den "brakk" i bøyene under den tunge vekta før den ble varmet opp, så materialet ble presset opp der eller noe? Uflaks.Resultatet
Dette gikk helt fint til meg å helt jeg traff på en plate med en muligens litt annen vinylblanding. Den ble aldri seg selv etterpåJepp. Fungerer fint det der.
Som nevnt tidligere i tråden har jeg rettet flere plater med tilsvarende metode.
Trodde ikke det var/er nevneverdig forskjell i vinylblandingenDette gikk helt fint til meg å helt jeg traff på en plate med en muligens litt annen vinylblanding. Den ble aldri seg selv etterpå
liker hvordan de sier «enjoy» på slutten av videoen og plata wobbler som ville sjutton.denne bruker jeg nåFIX WARPED RECORDS | Vinyl Flat
Vinyl Flat | The simple and affordable way to fix your warped vinyl records!www.vinylflat.com
Kan jo være andre årsaker å. De fleste har jeg fått greit rette etter en runde i ovnenTrodde ikke det var/er nevneverdig forskjell i vinylblandingen