Lenge siden jeg hadde vært i Amsterdam før jeg var tilbake 1 dag forrige fredag - altfor lenge vil jeg si nå
Hadde 5 butikker på listen herfra;
2ND / SECOND HAND Vinyl Lp RECORD SHOPS AMSTERDAM: Pop Jazz Classical Second Life Music, Wax Well Records, RecordFriend, Amstel Antiques, Sound Fountain Long Playing Records
pluss en gammel kjenning, Concerto i Utrechtsestraat;
Concerto Amsterdam record store
"Dessverre" ble jeg avsporet av en spesial utstilling på Rijksmuseum (Late Rembrandt
https://www.rijksmuseum.nl/en/late-rembrandt).
Likevel, gledelig å se at Concerto nesten var på gamle høyder - mye ny vinyl og CD'er, samt et anstendig utvalg av brukt vinyl og CD i alle sjangre.
Brukte over to timer der inne, kunne lett vært lengre der, meget psoitivt at de har bra avspillingsytstyr for å sjekke plater.
Fikk med meg disse (-Eno) derfra;
En bra Pink Island Traffic Last Exit til 30 euro, en strøken A-1, B-1 fransk pressing av "Shoot the lights out" som låt bedre enn min tidlig '80 talls pressing kjøpt dengang i Bergen (Inelco - Engelsk?), pluss noen andre ikke så verdt å nevne...eller tja, en helt strøken Beethoven 4 klaverkonsert med Pollini (DG) til 2 euro kan en jo ta med seg (mitt 70'talls eksemplar var blitt litt slitt, så hvorfor ikke...)
Etter Rembrandt ble det heldigvis tid til Record Friend - et nytt bekjentskap for meg hvor jeg fikk tak i Eno platen over - og denne til 49 euro;
En helt strøken engelsk Vertigo Deluxe pressing. Meget god lyd som vanlig fra den tiden (1975).
Etter en bedre rijstafel om kvelden var konklusjonen til kona og meg klar - ikke lenge til vi drar til Amsterdam igjen - og for min egen del - med bedre tid til å få sjekket ut de andre butikkene på listen
mvh
PS. For de som er interessert i slikt er Rembrandt utstillingen verdt turen alene.