Cash 63
Æresmedlem
Ikke klag på standard vinyl plater og priser, fant frem denne Gun Club kjøpt i -81 prislapp sitter igen betalte 75 sek den gangen, begynnte og jobbe i 1981 som snekker lærling husker jeg hade ca 20kr/h.
Record store Day, det beste som har skjedd siden Ortofon kom opp m MC pickups.Hønndjevelen: Tror du jeg gleder meg til Record Store Day, eller... Og la oss for Guds skyld håpe at Celine, Elton og A-ha får spille i Oslo om noen måneder, tross virusberedskap, nivå 3 i hovedstaden.
Når er dette?Record store Day, det beste som har skjedd siden Ortofon kom opp m MC pickups.
All kred til Big Dipper og andre entusiast sjapper som har levert dopet til oss vinyl junkies I cdens tid
Har også sansen for NAT som leverer brukerutstyr
OG røykere lar vel stort sett et album gå opp i røyk ,pun intended, annen hver dagPrisen for Ny Vinyl er vel ikke så mye å klage over det er jo en del som tar seg råd til å kjøpe en flaske Whisky til Helga til 700 Kr uten at jeg hører at de klager, synes heller brukt prisen på en del er vel opp priset
Det har du sikkert rett IOG røykere lar vel stort sett et album gå opp i røyk ,pun intended, annen hver dag
Når er dette?
Røyker sjæl, dummeste jeg noen gang har bynt med. Men bare må haréDet har du sikkert rett I
Brukt vinyl er ikke nødvendigvis billigere enn nytt, når en skal ha noe en mangler, og er interessant.Du treng eigentleg begge deler.
Vinyl kan også kjøpast brukt, og på tilbod. Hugs også at ein god DAK kostar litt også.
Hva er det vi gjør fordi det er billig?Brukt vinyl er ikke nødvendigvis billigere enn nytt, når en skal ha noe en mangler, og er interessant.
Husk også at en god platespiller koster litt.
Jeg vil ikke anbefale noen å begynne med vinyl altså.
I hvert fall ikke fordi det er billig.
Så lenge du ikke må ha alt med en gang, så er det jo mulig å kjøpe ei skive eller tre pr mnd. Det blir mengder etterhvert det ogsåVurderte rega intro. Skal visstnok være god og billig. Inngangsbiletten trenger ikke å være så dyr. Lp prisene merkes best når man starter fra bunn
Ønsker vi at musikk livet og vinylen skal leve, så må hele verdikjeden ha noe å leve av.bestilte nettopp nye Dylan på Big Dipper....dobbel LP ltd ed. farget vinyl 469...synes ikke det er noe a whine over...bestilte like gjerne en kopi
men noen deltar jo kun i klagetråder...
Èn av argumentene for vinyl er at nesten alt av digitale mastere (90%?) er føkka opp.Brukt vinyl er ikke nødvendigvis billigere enn nytt, når en skal ha noe en mangler, og er interessant.
Husk også at en god platespiller koster litt.
Jeg vil ikke anbefale noen å begynne med vinyl altså.
I hvert fall ikke fordi det er billig.
Hjemlån av LP plater?Elkjøp og dei store aktørane er bra på mange måtar. Spesielt når det gjeld heimlån - du får att pengane utan spørsmål om du ikkje vil ha eit produkt likevel, inntil 30/60 dagar frå innkjøpsdato. No er det mange spesialbutikkar som prøver på same service, sjølv om det er ein risikosport som krev at du har økonomiske musklar sterke nok til sånt.
Problemet med Elkjøp og Power er manglande hifi-utval og svært varierande hifi-kompetanse.
I Spania har den tyske kjeden MediaMarkt LPer, tynt ja men d dem har d haremDet er nok ikkje utan grunn at Power og Elkjøp ikkje har vinyl i hyllene sine....
Er på plass allerede....på svart vinylbestilte nettopp nye Dylan på Big Dipper....dobbel LP ltd ed. farget vinyl 469...synes ikke det er noe a whine over...bestilte like gjerne en kopi
men noen deltar jo kun i klagetråder...
Dække bare hasj kjøpera som sliter i coronans tid.Er på plass allerede....på svart vinyl Vis vedlegget 651029
Bestilte skiva for mange uker siden. Releaseparty i dag...........Dække bare hasj kjøpera som sliter i coronans tid.
Som vinyl junkie var jeg hos pushern min, og han var utsolgt.
Men kommer ny ladning til uka!
Jeg tjente 15 kr timen på butikk jobb i 1976- standard LP4 kosta 60Har ikke forsket så mye på det, men tror ikke prisen på ny vinyl er noe høyere nå enn for 20,30, 40 år siden sett i forhold til inntekt.
At selgere av brukt vinyl Tror det er gull alt de har.... det er en annen historie
Det er det jeg mener. Platene var mye dyrere den gangen. Om man bruker tallene dine måtte man jobbe 4 timer for ei skive.Jeg tjente 15 kr timen på butikk jobb i 1976- standard LP4 kosta 60
I dag tjener butikk ansatte 150 i timen
Do the math
Den gang hadde ingen hørt om 180 gram
Etter oljekrisa var noen skiver så tynne at du omtrent kunne se gjennom dem
StayTrygda og spell StånnsDa jeg kjøpte mine første plater på 60-tallet. Var de så dyre at jeg hadde ikke råd til mer enn en i måneden. Det var ikke høye lønninger dengang. Men i dag, som pensjonist har jeg råd til mer enn bare en i måneden.