Virker bønn?

Godalive

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.02.2007
Antall liker
344
Torget vurderinger
0
Voff skrev:
Definisjon på lettlurt og naiv er tro på noe uten dokumentasjon. Særlig når det du tror på er tullete og komplett umulig både filosofisk og fysisk.
Det at du ikke finner svar på eksistensielle spørsmål betyr vel ikke at du derfor skal tro på hva som helst (uten beviser)?
Har du tenkt på at vitenskapen kan forklare eksistensielle spørsmål? Har du tenkt på eksistensielle spørsmål som en universell faktor er meningsløse?
Enig i din definisjon.
Jeg vet at det gir glede og fred i hjertet å tro på Jesus, fordi jeg har opplevd det selv. Mange vil prøve å begrense, eller underkjenne disse opplevelsene, eller forklare dem fysiologisk . Jeg er klar over at det ikke tilfredsstiller vitenskapelige metoder, men det er god nok dokumentasjon for meg.
Vet ikke helt hva du mener med universell faktor, men eksistensielle spørsmål har gjort mange mennesker ulykkelige. Jeg synes ikke den faktoren er meningsløs.

maskinisten

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.02.2008
Antall liker
80
Sted
Meløy, den stille fjærding
Voff skrev:
Gjestemedlem skrev:
Tor Nado skrev:
I forrige uke hadde jeg tenkt å ringe til min mor ettersom vi ikke hadde pratet på noen uker.
2 min etter ringer hun meg før jeg rekker å ringe selv. Hvordan er slikt mulig , ikke til å tro. :p
Her har nok spagettimonsteret vært på ferde skulle jeg tro. ;)
Dæven, rart du skulle si det. Jeg hadde akkurat spaghetti til middag her tidligere i uken, og denne uken var det jordskjelv i spaghettiens hjemland. :eek:
Helt utrolig! Jeg skal faktisk ha spagetti til middag i dag (dette er ikke noe jeg bare finner på!) :eek: :eek: :eek:
Og her er nok et bevis, jeg leste faktisk på et forum at det var en som skulle ha spaghetti til middag idag... ;D

G

Gjestemedlem

Gjest
Godalive skrev:
Synes derfor det blir noe arrogant å avfeie kristne som lettlurte og naive.
Er det arrogant å beskrive en snømann som kald, Dolly Parton som barmfager eller en banan som gul?

A

AK27

Gjest
Gjestemedlem skrev:
Godalive skrev:
Er det arrogant å beskrive en snømann som kald, Dolly Parton som barmfager eller en banan som gul?
Tror ikke den kristne populasjon er noe mer homogen enn den øvrige befolkning; snømenn, Parton og bananer derimot...

G

Gjestemedlem

Gjest
AK27 skrev:
Tror ikke den kristne populasjon er noe mer homogen enn den øvrige befolkning; snømenn, Parton og bananer derimot...
Sikkert riktig det. Men for å være kristen må man av definisjon være enten svært lettlurt eller svært lettskremt.

Andre personlighetstrekk varierer derimot like mye som ellers i befolkningen vil jeg tro. ::)

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Antall liker
8.689
Torget vurderinger
1
Godalive skrev:
Jeg vet at det gir glede og fred i hjertet å tro på Jesus, fordi jeg har opplevd det selv.

Det er masse ting som behagelig å tro på og som gir fred og ro. Det som er sakens kjerne er om det som behager deg å tro på beskriver virkelighetens verden. Dette måler vi med å sammenligne med virkeligheten. Dette gjør de fleste religiøse mennesker, bortsett fra de sinnsyke, med alt annet bortsett fra religion. Jeg kan f.eks tro at jeg kan fly. Det er en behagelig tanke. Det faltum at jeg tror det og finner det komfortabelt, gjør det ikke sant. Dersom jeg prøver det i praksis, blir jeg ikke gammel. Det å ikke kunne skjelle mellom virkeligheten og hva man tror, kalles psykose.....

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.004
Torget vurderinger
0
Ennu en gang må jeg få si at det forundrer meg litt den iveren "ikketroende" legger for dagen i å "bevise" at de troende tar feil? Skyldes det at dere egentlig er usikre? Et ønske om bekreftelse av egne antagelser?

For egen del gidder jeg ikke legge meg mye opp i det, før de troende begynner å plage meg i dagliglivet. Så lenge folk holder det for seg selv må de gjerne tro på Allah, Gud eller Det Store Spagettimonsteret! Men når de begynner å sprenge folk, fly, biler og på annen måte forstyrrer dagliglivet mitt med troen sin ( inkluderer masing på døra om frelse ) skal "de fattige ha takk", da aksepterer jeg det ikke lenger, men intill da, la dem holde på.

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Antall liker
8.689
Torget vurderinger
1
Spiralis skrev:
Ennu en gang må jeg få si at det forundrer meg litt den iveren "ikketroende" legger for dagen i å "bevise" at de troende tar feil? Skyldes det at dere egentlig er usikre? Et ønske om bekreftelse av egne antagelser?

Der er umulig å si noe om den virkelig verden basert på tro bortsett fra med flaks. Statistisk sett er slik flaks helt umulig fordi tro har uenderlige variasjonsmuligheter. Hvis tro det eneste grunnlag for en virkelighetsbeskrivelse, er alt virkelig bare man tror på det. Noe som er meningsløst. Hele konseptet ved tro som virkelighetsbeskrivelse er verdiløs. Tro er noe man gjør i mangel på kunnskap.
Bevisførselen tilfaller den som postlerer tings eksistens. Hvis jeg hevder at andromedagalaksen består av ost fordi jeg tror på det, så er det ikke andres jobb å avkrefte det.

Dette er viktig fordi irrasjonalitet som livssyn er menneskeheten største trussel. Vi risikerer faktisk at gerninger som tror på det som passer dem skal leve evig i et sted som ligner på et bordell (med 17 jomfruer), bare de blåser noen millioner mennesker til "helvete" med atomvåpen. Deres tro ikke basert på fnugg av beviser vi kan finne i den fysiske verden. Det har de tilfelles med kristne og deres tro er derfor like lite verdt.

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Antall liker
8.689
Torget vurderinger
1
Spiralis skrev:
For egen del gidder jeg ikke legge meg mye opp i det, før de troende begynner å plage meg i dagliglivet. Så lenge folk holder det for seg selv må de gjerne tro på Allah, Gud eller Det Store Spagettimonsteret! Men når de begynner å sprenge folk, fly, biler og på annen måte forstyrrer dagliglivet mitt med troen sin ( inkluderer masing på døra om frelse ) skal "de fattige ha takk", da aksepterer jeg det ikke lenger, men intill da, la dem holde på.

Dersom du aksepterer tro som en adekvat realitetsbeskrivelse må du også akseptere dets konsekvenser. En hver form for dogmatisk tro vil før eller senere lede til ekstremiteter. Dette er særlig relevant for et par religioner hvis teskster er fulle av ondskap, hat og sadisme.

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Antall liker
1.189
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Virker bønn? Om en tror at bønn virker, KAN det virke. Om en ikke tror at bønn virker, blir det gjerne slik...

Problemet med tro og religion er at folk ikke holder det for seg selv. Hadde hver enkelt holdt sin tro for seg selv, ville mye vært gjort. Desverre skal noen alltid forkynne og omvende samt at ikke-troende blir sett ned på. DA starter problemene!

Motto for 2009: Tro hva du vil, men hold det for deg selv.

Godalive

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.02.2007
Antall liker
344
Torget vurderinger
0
Gjestemedlem skrev:
Godalive skrev:
Nei, men kunnskapsløst. En snømann er ingen mann, Dolly Parton er ikke egentlig "barmfager", og en banan er ikke nødvendigvis gul....

Godalive

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.02.2007
Antall liker
344
Torget vurderinger
0
Voff skrev:
Godalive skrev:
Jeg vet at det gir glede og fred i hjertet å tro på Jesus, fordi jeg har opplevd det selv.

Det er masse ting som behagelig å tro på og som gir fred og ro. Det som er sakens kjerne er om det som behager deg å tro på beskriver virkelighetens verden. Dette måler vi med å sammenligne med virkeligheten. Dette gjør de fleste religiøse mennesker, bortsett fra de sinnsyke, med alt annet bortsett fra religion. Jeg kan f.eks tro at jeg kan fly. Det er en behagelig tanke. Det faltum at jeg tror det og finner det komfortabelt, gjør det ikke sant. Dersom jeg prøver det i praksis, blir jeg ikke gammel. Det å ikke kunne skjelle mellom virkeligheten og hva man tror, kalles psykose.....
Jeg har prøvd, og praktiserer, tro på Jesus. Tror ikke det vil forkorte livet mitt.
Voff skrev:
Der er umulig å si noe om den virkelig verden basert på tro bortsett fra med flaks. Statistisk sett er slik flaks helt umulig fordi tro har uenderlige variasjonsmuligheter. Hvis tro det eneste grunnlag for en virkelighetsbeskrivelse, er alt virkelig bare man tror på det. Noe som er meningsløst. Hele konseptet ved tro som virkelighetsbeskrivelse er verdiløs. Tro er noe man gjør i mangel på kunnskap.
Bevisførselen tilfaller den som postlerer tings eksistens. Hvis jeg hevder at andromedagalaksen består av ost fordi jeg tror på det, så er det ikke andres jobb å avkrefte det.

Dette er viktig fordi irrasjonalitet som livssyn er menneskeheten største trussel. Vi risikerer faktisk at gerninger som tror på det som passer dem skal leve evig i et sted som ligner på et bordell (med 17 jomfruer), bare de blåser noen millioner mennesker til "helvete" med atomvåpen. Deres tro ikke basert på fnugg av beviser vi kan finne i den fysiske verden. Det har de tilfelles med kristne og deres tro er derfor like lite verdt.
Det virker ikke som om du kjenner godt mange kristne. Dine holdninger til og forsøk på båssetting av kristne hører vel til noe av det mer ekstreme jeg har vært borti. Er meningene dine basert på en tro på hvordan min (eller andre kristnes) virkelighetsoppfatning er...?

A

AK27

Gjest
Gjestemedlem skrev:
AK27 skrev:
Men for å være kristen må man av definisjon være enten svært lettlurt eller svært lettskremt.
Hva hvis en er bevisst det irrasjonelle i å velge religionen og er i dialog med det, kanskje ikke like befriende som blind tro, men like fullt en mulig posisjon(?).

R

Rojoh

Gjest
AK27 skrev:
Hva hvis en er bevisst det irrasjonelle i å velge religionen og er i dialog med det, kanskje ikke like befriende som blind tro, men like fullt en mulig posisjon(?).
Litt sånn Augustinsk? Nåvel; man kan leke med ordet "rasjonell" også: Hvis vi tenker oss en slags objektiv rasjonalitet - altså en handling som faktisk er best - så blir det jo morsomt hvis vurderingen hviler på et subjektivt plan.

PS! Det var ikke meningen å forvirre de forvirrede ytterligere.

Mvh. Johan

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Antall liker
8.689
Torget vurderinger
1
Godalive skrev:
Det virker ikke som om du kjenner godt mange kristne. Dine holdninger til og forsøk på båssetting av kristne hører vel til noe av det mer ekstreme jeg har vært borti. Er meningene dine basert på en tro på hvordan min (eller andre kristnes) virkelighetsoppfatning er...?

Dette har ingenting med holdning eller båsstting å gjøre men den fundamentale kortslutning det er å bruke tro til å beskrive noe eller alt i den virkelige verden. Det er umulig da tro er fravær av viten og uten viten vet man ingenting. Å finne svaret på eksistensielle gåter eller universets oppbygning ved jernalderfolosofi er som å trekke svaret opp av en hatt (man kunne like gjerne valgt en annen hatt; buddisme f.eks). Sjansen for å finne det rette svaret, eller endog noe i nærheten av det rette svaret, er som om en sjimpanse ved tilfeldig trykking på et PC skulle komme til å skrive Hamsuns samlede verk.

Ø

ØivindJ

Gjest
AK27 skrev:
Selvsagt.

G

Gjestemedlem

Gjest
Kabeldragern skrev:
Funker ikke. De store trossystemene har innebygde spredninsmekanismer som tilhengrene blir pålagt å følge. Selvmordsbombere, misjonærer og søndagsskolelærere står parat og selv ikke små barn slipper unna. Frelstre foreldre starter indoktrineringen med morsmelken og mange klarer aldri å komme seg ut igjen.

Det burde i det minste ha vært en 16-års grense på kristendom, samt en skriftlig advarsel fra helsedirektoratet på bibler, salmebøker og koraner.

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Gjestemedlem skrev:
Det burde i det minste ha vært en 16-års grense på kristendom, samt en skriftlig advarsel fra helsedirektoratet på bibler, salmebøker og koraner.
Det er faktisk et meget godt poeng. Men 18 års grense er mere pasende. Store fete advarsler på alt relgiøst matriale burde være like naturlig som advarsler på sigarettpakker. "Kan gi mentale skylapper" "Fordrer fordommer basert på gammel overtro" osv.

Johnny Lotion

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.01.2009
Antall liker
3
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
wotg skrev:
Gjestemedlem skrev:
Det er faktisk et meget godt poeng. Men 18 års grense er mere pasende. Store fete advarsler på alt relgiøst matriale burde være like naturlig som advarsler på sigarettpakker. "Kan gi mentale skylapper" "Fordrer fordommer basert på gammel overtro" osv.
Så sinna dere er

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.004
Torget vurderinger
0
Gjestemedlem skrev:
Kabeldragern skrev:
Funker ikke. De store trossystemene har innebygde spredninsmekanismer som tilhengrene blir pålagt å følge.
Nå er du ute og svømmer noe. ::) Kristendommen og Islam driver misjonsvirksomhet, men det finnes da vitterlig flere store religioner som ikke driver denslags. De fleste tar imot deg hvis du kommer til dem, men aktiv markedsføring er det stort sett Kristendommen og Islam som er eksponenter for.

Ikke alle religiøse er beskjeggete islamske selvmordsbombere, eller svartsynte/trangsynte fundamentalistiske vestlandskristne! ( For ikke snakke om republikanske presidenter i USA! )

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Antall liker
1.189
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Gjestemedlem skrev:
Kabeldragern skrev:
Funker ikke. De store trossystemene har innebygde spredninsmekanismer som tilhengrene blir pålagt å følge. Selvmordsbombere, misjonærer og søndagsskolelærere står parat og selv ikke små barn slipper unna. Frelstre foreldre starter indoktrineringen med morsmelken og mange klarer aldri å komme seg ut igjen.
Tull. Ett eksempel på det motsatte; Baptisme.

"Det som særpreger baptismen er personlig tro, voksendåp og frihet. Baptistene mener at den som tror på Gud og Jesus, skal selv av fri vilje ha valgt å tro på dem. De viser til at de første kristne, apostlene, hadde valgt å tro på Jesus av egen vilje. De hadde bekjent en personlig tro, altså tatt et standpunkt selv."

K.

Tuxflux

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.08.2008
Antall liker
0
Kabeldragern skrev:
Virker bønn? Om en tror at bønn virker, KAN det virke. Om en ikke tror at bønn virker, blir det gjerne slik...

Problemet med tro og religion er at folk ikke holder det for seg selv. Hadde hver enkelt holdt sin tro for seg selv, ville mye vært gjort. Desverre skal noen alltid forkynne og omvende samt at ikke-troende blir sett ned på. DA starter problemene!

Føler det passer med en videreføring her. Hvis alle hadde trodd like mye på hverandre, og IKKE holdt det for seg selv, da hadde mye vært gjort. Hvis verdens troende, religiøse befolkning hadde like mye håp, tro, tillit, osv osv til sine medmennesker istedet for skikkelser i det fjerne, tror jeg verden hadde vært et mye bedre sted.

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
327
Sted
Oslo Vest
Jeg tror at Everton vil vinne Premier League i 2017, ok jeg vet jeg burde holdt det for meg selv. :-\
Faen å.

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
513
Sted
Stockholm
Rune S skrev:
Cundis skrev:
Må bare dele dette :)

Jeg skriver ikke dette for å debattere, men for å dele det med folk.

På Visjon Norge mandag kveld gikk det et program live fra Bergen, med Rodney Howard Brown. Litt ut i sendingen var det tid for å samle inn penger.
Rodney sa at vi der hjemme også kunne gi, og at vi kunne be til Gud om at han gir oss et beløp vi skal gi. Dette er jeg med på, tenkte jeg, og ba til Gud om at han skulle gi meg et beløp som jeg skulle gi. Etter noen få sekunder får jeg tallet 214 i hodet mitt. Whaat??? Tenkte jeg. Skal jeg gi 214 kroner???
Vel, jeg fikk det ikke ut av hodet mitt, og bestemte meg for å logge på nettbanken for å gi eksakt det beløpet. Jeg hadde ikke peiling på hvor mye som stod på kontoen min, er lite strukturert sånn.. Og før jeg betaler noe i nettbank, sjekker jeg alltid hvor mye saldoen er på.
Og gjett hva jeg får se...!! Jo, nettbanken viser at jeg har xx,214 på kontoen!!!! Hehe, jeg hopper nesten i taket da jeg ser det!! Gud hadde der en så utrolig herlig måte å gi meg et tegn på, og jeg bestemte meg for å skrive dette på siden til Rodney H. Brown på facebook. Måtte bare fortelle om det!! Dette brukte han i sendingen de to neste dagene, sjøl om han huska feil beløp. Han sa 231 kroner. Men det viktige i budskapet her er ikke beløpet, men at Gud hører bønn, og han viste det på en skikkelig morsom måte for meg!!

Gud visste nøyaktig hva jeg hadde på kontoen, og han veit nok flere detaljer om alt i livene våre enn vi noen ganger selv veit...!! Dette var bare så utrolig herlig å få oppleve!!!

Og, som sagt, så har jeg ingen intensjon om diskutere dette. Ville bare dele det med dere :)
Herlig,takk for at du delte dette! :)
Mange er ivrige etter å spørre etter bevis på at Gud eksisterer,men de vil innerst inne ikke ha bevis............
Vi som har opplevd Guds kjærlighet trenger ikke bevis,vi vet det er ekte og sant!
Oh yes, indeed! It's very true! ::)

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Cundis skrev:

På Visjon Norge mandag kveld gikk det et program live fra Bergen, med Rodney Howard Brown. Litt ut i sendingen var det tid for å samle inn penger.
Rodney sa at vi der hjemme også kunne gi, og at vi kunne be til Gud om at han gir oss et beløp vi skal gi. Dette er jeg med på, tenkte jeg, og ba til Gud om at han skulle gi meg et beløp som jeg skulle gi. Etter noen få sekunder får jeg tallet 214 i hodet mitt. Whaat??? Tenkte jeg. Skal jeg gi 214 kroner???
Vel, jeg fikk det ikke ut av hodet mitt, og bestemte meg for å logge på nettbanken for å gi eksakt det beløpet. Jeg hadde ikke peiling på hvor mye som stod på kontoen min, er lite strukturert sånn.. Og før jeg betaler noe i nettbank, sjekker jeg alltid hvor mye saldoen er på.
Og gjett hva jeg får se...!! Jo, nettbanken viser at jeg har xx,214 på kontoen!!!! Hehe, jeg hopper nesten i taket da jeg ser det!! Gud hadde der en så utrolig herlig måte å gi meg et tegn på, og jeg bestemte meg for å skrive dette på siden til Rodney H. Brown på facebook. Måtte bare fortelle om det!! Dette brukte han i sendingen de to neste dagene, sjøl om han huska feil beløp. Han sa 231 kroner. Men det viktige i budskapet her er ikke beløpet, men at Gud hører bønn, og han viste det på en skikkelig morsom måte for meg!!

Gud visste nøyaktig hva jeg hadde på kontoen, og han veit nok flere detaljer om alt i livene våre enn vi noen ganger selv veit...!! Dette var bare så utrolig herlig å få oppleve!!!

Og, som sagt, så har jeg ingen intensjon om diskutere dette. Ville bare dele det med dere :)
Det er godt å se at du klasker slike vitenskapelige bevis på bordet til fordel for bønn.
At du tror gud hørte deg fordi du tilfeldigvis bestemte deg for å gi 214 kroner - akurat det beløpet du hadde på kontoen og sikkert var klar over uten å egentlig vite det.
Det er slike argument som skremmer meg.
Be om noe litt mere konkret da. Hvis gud er allmektig, så synes jeg du skal be han om at innen fredag så skal alle kriger stoppe, Obama skal bli hvit og jeg skal utvikle en interesse for fotball.
Jeg vil anbefale deg å se religilous, kanskje du ser deg selv i et annet lys.

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
513
Sted
Stockholm
wotg skrev:
Cundis skrev:

Det er godt å se at du klasker slike vitenskapelige bevis på bordet til fordel for bønn.
At du tror gud hørte deg fordi du tilfeldigvis bestemte deg for å gi 214 kroner - akurat det beløpet du hadde på kontoen og sikkert var klar over uten å egentlig vite det.
Det er slike argument som skremmer meg.
Be om noe litt mere konkret da. Hvis gud er allmektig, så synes jeg du skal be han om at innen fredag så skal alle kriger stoppe, Obama skal bli hvit og jeg skal utvikle en interesse for fotball.
Jeg vil anbefale deg å se religilous, kanskje du ser deg selv i et annet lys.
På skolen lærte vi at x står for ukjent, så jeg hadde et femsifra beløp på kontoen (xx,214). Men akkurat hvor mye jeg er god for, har jeg ikke interesse av å dele offentlig, eller på et forum.. ;)

Og som sagt, så hadde jeg ikke peiling på hva saldoen var. Hvem går og sjekker hvor mye den er på, på krona? Man drar jo stadig vekk kortet her og der.. ;)

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
10.519
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
slowmotion skrev:
Brann er vel ikke egentlig noe å le av ...
Strengt tatt enig i det (og hadde det gått ut over annet enn det materielle hadde jeg hatt vett til å holde kjeft), men virket som et passende innlegg i det som i mine øyne er en av tidenes dummeste tråder på HFS.

Edit: De som tror på bønn får bare huske på å be om at slikt ikke skjer i fremtiden.

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
Man ser det man vil se, hører det man vil høre og tror det man vil tro.

Det som for noen er et tegn fra Gud er for andre et sammentreff som kan forklares på mange måter. Det er forresten en grunn for at det kalles "tro". Hvis Guds eksistens kunne bevises hadde vi kalt det f.eks. vitenskap, og kirker og bedehus hadde vært overflødige.

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
slowmotion skrev:
Nå var det ikke brannen jeg lo av heller, men eratos imaginære bønn om at Jehovas Vitner sitt samlingshus skulle brenne. Svart humor ja, og morsomt :).

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Et godt spørsmål i så måte er: Hvorfor straffer gud sine "fans" på en slik måte.
Jeg skulle tro at hvis det var noen som skulle vært spart for ulykker så var de de som trodde på han mest intenst.
Dette føyer seg jo bare inn i en lang rekke argumenter som alle viser at det med overveiende sansynlighet ikke finnes noen høyere makter.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.820
ErosLoveking skrev:
Brann er så absolutt ikke noe å le av.
Vanskelig å la være når de spiller som mot Tromsø i går... :p

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.004
Torget vurderinger
0
slowmotion skrev:
Å jo, hvis det er snakk om fotballklubben i allefall. ;D ;D ;D

Edit: Slått av BT, - En rask Bergenser! ;D

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.820
Spiralis skrev:
slowmotion skrev:
Å jo, hvis det er snakk om fotballklubben i allefall. ;D ;D ;D

Edit: Slått av BT, - En rask Bergenser! ;D
Du burde gremmes, jeg er nemlig en treg trønder, til og med treg til trønder å være. ;D

C

Cyber

Gjest
Nå skal dere få et par kjappe her:

1. Kristne hater ikke homofile. Ikke èn som har Jesus i hjertet gjør det - så der har du den på plass...
2. Bønn virker, istedet for å diskutere her, prøv ut i praksis, be jevnlig for flere ting, skriv ned det du ber om på en lapp og sjekker over noen måneder hva som du får svar på. Og husk: Det står ikke noe sted at du får svaret du ønsker.

Ha ellers en herlig aften videre!

Topp Bunn