Vitus Audio

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Chr. R.

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2010
    Innlegg
    148
    Antall liker
    13
    Sted
    Danmark
    wizard skrev:
    Chr. R. skrev:
    Chr. R. skrev:
    Her melder jeg mig ind ;D
    ...
    Og hermed melder jeg mig ud igen. Er meget skuffet :'(
    Hvorfor det?
    Manglende kvalitet, og ikke mindst ydet service niveau (ikke eksisterende) overfor en kunde der har betalt for et produkt der ikke fungere. Jeg skal ikke ikke gøre mig klog på, hvorvidt kritikpunkterne skyldes producenten eller forhandleren, men holder mig til, at jeg er meget skuffet.
     

    wizard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    3.734
    Antall liker
    3.336
    Da har jeg solgt mitt Vitus 101 sett.

    Tidal Preos og Impact var totalt overlegen på alle lyd parametre.

    Kanskje jeg skal lage en Tidal venne tråd?
     

    Chr. R.

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2010
    Innlegg
    148
    Antall liker
    13
    Sted
    Danmark
    Mit valg på ny effektforstærker er faldet på et sæt Ayre MX-R, og her findes der allerede en Vennetråd :)
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.519
    Antall liker
    102.836
    Torget vurderinger
    23
    DENNE tråden er i hvert fall ingen vennetråd, kun reinspikka reklame.......
     

    Chr. R.

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2010
    Innlegg
    148
    Antall liker
    13
    Sted
    Danmark
    pengesluk skrev:
    DENNE tråden er i hvert fall ingen vennetråd, kun reinspikka reklame.......
    Jeg var en ægte ven af produkterne fra Vitus, så ingen reklame indlæg herfra.

    Nu når der er en masse nye produkter på vej, så synes jeg det er ok at bringe omtale heraf. Priserne på produkterne gør jo nok, at det er de færreste der kommer ud og stå hos brugerne af dette site. Dette problematik finder man også hos andre high-end producenter, altså at der produceres rigtig gode produkter som de færreste kommer til at eje. Som ejer af et produkt fra sådan en producent, er det spændende at følge med i hvad der sker. Man kunne jo blive fristet til en opgradering eller blot "smug lytte" til en messe ;)
     

    wizard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    3.734
    Antall liker
    3.336
    wizard skrev:
    Da har jeg solgt mitt Vitus 101 sett.

    Tidal Preos og Impact var totalt overlegen på alle lyd parametre.

    Kanskje jeg skal lage en Tidal venne tråd?
    Lager ingen Tidal venne tråd.

    Men kanskje en NBS og Tenor tråd da jeg skal teste begge i nær fremtid.
     

    whistler

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2004
    Innlegg
    1.823
    Antall liker
    610
    wizard skrev:
    wizard skrev:
    Da har jeg solgt mitt Vitus 101 sett.

    Tidal Preos og Impact var totalt overlegen på alle lyd parametre.

    Kanskje jeg skal lage en Tidal venne tråd?
    Lager ingen Tidal venne tråd.

    Men kanskje en NBS og Tenor tråd da jeg skal teste begge i nær fremtid.
    Spørs om det ikke blir veldig ensomt på disse trådene. ;) 8)
     

    Nolfi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.07.2006
    Innlegg
    440
    Antall liker
    22
    Torget vurderinger
    4
    Hei.
    Må først og fremst si meg enig med flere andre i tråden her; veldig få (ingen?) brukeropplevelser, alt for mye marketing.
    Jeg har selv hatt Vitus engang, RS-100, en stereo-effektforsterker, prototype til SS-101 ble jeg fortalt.
    Like lyden veldig godt (kraftfull og engasjerende) akkurat som jeg har likt de andre Vitus oppsettene jeg har hørt. Første / største opplevelse var et sett Focal JMLab Grande Utopia BE, SM-101 mononblokker og et 2-300.000 kr. Delius oppsett: :eek: ;D
    Intet negativt å si om lyden ihvertfall!

    Når masse godt er sagt om produktene, så må man naturligvis også si noe om produsenten:
    Chr. R skrev:
    Manglende kvalitet, og ikke mindst ydet service niveau (ikke eksisterende) overfor en kunde der har betalt for et produkt der ikke fungere. Jeg skal ikke ikke gøre mig klog på, hvorvidt kritikpunkterne skyldes producenten eller forhandleren, men holder mig til, at jeg er meget skuffet.
    Ovenstående kan jeg ikke være mere enig i. Jeg har også opplevd HELT utrolig / ikke eksisterende dårlig service fra Vitus Audio, men siden dette er en vennetråd og ikke en uvennetråd, så lar jeg det bli ved det (Jeg har iøvrig ikke meldt meg inn her).
    -Nolfi
     

    Chr. R.

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2010
    Innlegg
    148
    Antall liker
    13
    Sted
    Danmark
    wizard skrev:
    Chr. R. skrev:
    Chr. R. skrev:
    Her melder jeg mig ind
    ...
    Og hermed melder jeg mig ud igen. Er meget skuffet
    Hvorfor det?
    Manglende kvalitet, og ikke mindst ydet service niveau (ikke eksisterende) overfor en kunde der har betalt for et produkt der ikke fungere. Jeg skal ikke ikke gøre mig klog på, hvorvidt kritikpunkterne skyldes producenten eller forhandleren, men holder mig til, at jeg er meget skuffet.
    Jeg har nu efterfølgende fået talt med Hans-Ole Vitus om hvad der skete dengang og hvad der var årsagen til at det gik så galt som det desværre gik. Efter vores samtaler, kan jeg nu erfarer, at det var en yderst uheldig håndtering fra den nu forhenværende Vitus forhandler, som var årsagen til, at stort set alt hvad der kunne gå galt, det også gik galt.

    Således mente jeg også, at det nu var mest korrekt fra mig, med en præcisering af mit tidligere indlæg.
     

    anders1910

    Medlem
    Ble medlem
    04.05.2012
    Innlegg
    8
    Antall liker
    1
    Hej Vitus venner
    Jeg søger hjælp til at få en vurdering af et tilbud jeg har fået. Jeg har i dag et setup, der består af en Plinius hiato, Plinius CD-101 og Monitor Audio PL300. Jeg er rigtig glad for setuppet, men - som I nok kender :) - har fået blod på tanden for at prøve noget nyt. Jeg har fået tilbudt en Vitus Audio ss-101 til 90.000 d.kr..
    Hvad er Jeres vurdering? Er det en god pris, vil det være en value opgradering - og hvordan ville den passe til mine højtalere. Alle kommentarer er meget værdsat.

    Mvh
    Anders
     

    barathsec

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.05.2012
    Innlegg
    1.275
    Antall liker
    585
    Sted
    Der hvor gjøken alene galer i full Stereo
    Torget vurderinger
    9
    Heisann, da melder jeg meg inn her hos Vitus sine venner, jeg har handlet Vitus sin cd spiller SCD-025MKII, kjøpte denne av Alan Grindheim hos Gjallarhorn Audio.
    Har i lengre tid "luktet" på litt forskjellige cd spillere, men til slutt falt valget på Vitus, kan ikke få rost Alan nok for hans kundevennlighet og div råd.
    Har også lenge ønsket en toppladet cd spiller med god byggekvalitet og ikke minst lyd, håper og trur at denne innehar dette.
    Ligg galskap kan sikkert mange mene å kjøpe en cd spiller uten å ha hørt den først, og kan nok si meg litt enig i det, men ikke så lett å få testet denne, og det samme gjorde jeg med Naim spilleren som jeg hadde nå før, og kan ikke si jeg angret noe på det. Etter å ha lest endel meget gode omtaler av denne så trur jeg det vil bli bra. :)

    Er det flere her inne som eier Vitus, ser at det er noen år siden forrige post før de jeg har lagt ut?
    Prøver å legge ut noen bilder

    20181012_134454.jpg

    20181012_144056.jpg

    20181012_144227.jpg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Gratulerer, den var lekker. Du får ta et oversikts bilde av det hele. Og Alan er hjelpsomheten selv.
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Enig med HCS. Den var lekker. Gratulerer med flott boks! Merket er vel ikke så utbredt her på berget.
     

    barathsec

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.05.2012
    Innlegg
    1.275
    Antall liker
    585
    Sted
    Der hvor gjøken alene galer i full Stereo
    Torget vurderinger
    9
    Enig med HCS. Den var lekker. Gratulerer med flott boks! Merket er vel ikke så utbredt her på berget.
    Takk for det, nei ikke så mange her "på berget" som har Vitus sine produkter, har lest endel meget gode omtaler av Vitus sine produkter på nettet, meget god byggekvalitet og utrolig tung cd spiller, venter bare på en kabel nå(hvis man tør å si det her inne da) :) så blir det vel litt lyd også..!
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Enig med HCS. Den var lekker. Gratulerer med flott boks! Merket er vel ikke så utbredt her på berget.
    Takk for det, nei ikke så mange her "på berget" som har Vitus sine produkter, har lest endel meget gode omtaler av Vitus sine produkter på nettet, meget god byggekvalitet og utrolig tung cd spiller, venter bare på en kabel nå(hvis man tør å si det her inne da) :) så blir det vel litt lyd også..!
    Alle må ha kabler i en eller annen form, så det er nok ikke noe å bekymre seg for. ;) Kos deg med spilleren!
     

    barathsec

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.05.2012
    Innlegg
    1.275
    Antall liker
    585
    Sted
    Der hvor gjøken alene galer i full Stereo
    Torget vurderinger
    9
    Enig med HCS. Den var lekker. Gratulerer med flott boks! Merket er vel ikke så utbredt her på berget.
    Takk for det, nei ikke så mange her "på berget" som har Vitus sine produkter, har lest endel meget gode omtaler av Vitus sine produkter på nettet, meget god byggekvalitet og utrolig tung cd spiller, venter bare på en kabel nå(hvis man tør å si det her inne da) :) så blir det vel litt lyd også..!
    Alle må ha kabler i en eller annen form, så det er nok ikke noe å bekymre seg for. ;) Kos deg med spilleren!
    Ja det har du helt rett i..! :) skal gjøre det..!
     

    barathsec

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.05.2012
    Innlegg
    1.275
    Antall liker
    585
    Sted
    Der hvor gjøken alene galer i full Stereo
    Torget vurderinger
    9
    Da har et nytt "familie medlem" flyttet inn..! :)
    Vitus Audio SIA-025MKII integrert forsterker..! Beklager bilde kvaliteten.
    Fikk denne i går og har lyttet en del timer til denne sammen med Vitus Audio SCD-025MKII cd spilleren, og må virkelig si at disse spiller meget bra, jeg er ingen hifi skribent så skal prøve å forklare det jeg kan med enkle ord og det som først slår meg er hvor klart alt spiller, jeg hører detaljer i musikken som jeg har spilt en rekke ganger som jeg ikke før har merket, skal ikke utbrodere så mye men lydbilde, stemmer, bredde, dybde, diskant og bass blir på en måte glemt, du sitter og lytter til essensen i det som betyr mest og det er at musikken du hører på beveger deg og dine sanser, kanskje det er det som så mange kaller en "analog" lyd ikke vet jeg, men det jeg vet er at dette ble mye bedre enn hva jeg trudde var mulig, vil nok skrive litt mer når jeg har fått lyttet en del mer..!
    Men vil avslutte med å få nok engang takke Alan på Gjallarhorn Audio for en fantastisk service..! :)

    Glemte å nevne at det som er litt fiks med denne forsterkeren er at man kan velge om man ønsker å lytte som klasse A eller klasse A/B
    dette kan gjøres enkelt via fjernkontrollen. Som klasse A yter den 2x25watt 8 ohm og som A/B yter den 2x150watt den ser ikke så tung ut men kan nevne den veier 38kg så den er litt tyngre enn den ser ut som..! ;)

    vitusa.jpg

    vitusc.jpg

    vitusb.jpg
     
    Sist redigert:

    barathsec

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.05.2012
    Innlegg
    1.275
    Antall liker
    585
    Sted
    Der hvor gjøken alene galer i full Stereo
    Torget vurderinger
    9
    Har fått lyttet litt mer på Vitus settet de siste dager og må si at disse spiller utrolig bra, det som jeg merker meg er hvor uanstrengt og ekte det spiller og med en detaljrikdom som jeg ikke har opplevd før, om dette skyldes kilden, forsterkeren eller kombinasjonen av disse kan jeg ikke si da jeg ikke fikk til å teste eksempelvis cd spilleren sammen med mitt forrige oppsett, og hifi hukommelsen er som de fleste vet veldig kort, men alle har vi enkelte cd'r eller plater vi kjenner godt og som vi har spilt en masse ganger på forskjellige oppsett og med disse kan jeg si som nevnt tidligere at det lyder rett og slett mer ekte eller troverdig, vet ikke om andre ord som passer bedre enn de..! Fornøyd.. JA!!! :)
     

    barathsec

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.05.2012
    Innlegg
    1.275
    Antall liker
    585
    Sted
    Der hvor gjøken alene galer i full Stereo
    Torget vurderinger
    9
    Har fått spilt noen mndr på Vitus Audio sine SIA-025MKII og SCD-025MKII og hva kan man si, er ikke så flink med ord og uttrykk som mange andre sikkert håndterer mye bedre enn meg, men enkelt kan jeg si at dette spiller virkelig musikk, så hva legger jeg i det jo du setter på din favoritt musikk og bare nyter fra første stund, de aller fleste håper at når man først bytter ut og går til anskaffelse av nytt stereo system er at lyden ikke skal bli noe dårligere enn det man har byttet ut, samme tenkte jeg for lyden var ikke dårlig fra før heller, men den måten musikken blir gjengitt på nå via Vitus produktene er mer naturlig, troverdig og med et nærvær som bare må oppleves, lydbildet har vokst i både bredde, dybde og høyde, jeg lytter noen ganger i total mørke, noe flere bør teste ut, og det er nesten skremmende hvor stort lydbilde disse klarer å gjengi, selvsagt litt avhengig av hvilken musikk du lytter på, men mulig ordet analogt kan dekke hva jeg mener, uansett så vil jeg nevne at hvis du har muligheten til å lytte på Vitus Audio sine produkter så gjør det, trur ikke du vil bli misfornøyd..! :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn