En stund siden sist det var aktivitet i denne tråden.
Har kjøpt Vitus SIA-025 mk2 for å få ett annet referansepunkt på mine QLN Prestige 5. Benytter også PrimaLuna EVO400 integrert og PrimaLuna EVO100 dac. Litt galskap å kjøpe Vitus uprøvd, men sånn er det i disse korona tider. Måtte få testet transistor på QLN og da fremstod Vitus SIA-025 som noe av det bedre jeg kunne oppdrive innenfor rimelighetens grenser. Vitus er kvalitet. Håper den faller i smak.
Det første som slår meg med Vitus er den ekstreme kontrollen den viser tross sine beskjedne specs. Meget god på mikro og makro. Har litt av den varmen i klasse A som jeg finner tiltalende med rør. Den er mindre fyldig enn PrimaLuna, men dette er ikke nødvendigvis negativt med mine høyttalere og rom. Det andre jeg merker meg er hvor god PrimaLuna faktisk er som på flere felt klarer å konkurrere mot den vesentlig dyrere Vitus forsterkeren. Nå ser jeg etter en god dac som kan videreføre den fine klangen fra Vitus. Forslag? Helst med mulighet for hjemlån ved nykjøp.
Hva benytter andre Vitus eiere av kilder og er det lydmessig forskjellig på balansert/ubalansert drift?
Kommer med flere inntrykk av Vitus etterhvert.