VIVA LA VIPA

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• vipa

Høyttalerhviskeren
    Ble medlem
    08.01.2016
    Antall liker
    9.768
    Sted
    Fra Fredrikstad, kommet meg helt til Halden
    Torget vurderinger
    1
    Denne søndagen ble benyttet til langtur på mtb, men dog på asfalt. Siden bildet er så lett å kjenne igjen så krever svaret ganske nøyaktig plassering. ;)

Vis vedlegget 495134
    Der sykler jeg ofte. Sykkelbrua, under Sandesundbrua.8)

/Ruby:)
    Right on the spot!
    Virtuell fruktkurv herved avsendt i premie.
    ble tur/retur Halden i dag. Da kan man jo belønne seg selv med en øl i solstolen! ;)

Rubyred

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.09.2010
    Antall liker
    1.592
    Sted
    Fredrikstad
    Vil tro det ble en flott tur. Vel verd en belønning. Blir noen turer rundt Glommastien hver uke. Passe tur som kompensasjon for stillesittende lyttetid.
    /Ruby😊

Harald HM

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Tok ikke den, Vipa. For langt sør og øst for meg:rolleyes:

Men flott og se andre sider av Østfold enn der jeg har vanket;)

vipa

Høyttalerhviskeren
    Ble medlem
    08.01.2016
    Antall liker
    9.768
    Sted
    Torget vurderinger
    1
    Tok ikke den, Vipa. For langt sør og øst for meg:rolleyes:

Men flott og se andre sider av Østfold enn der jeg har vanket;)
    Jepp man må utvide sin horisont he he. Kanskje lenger enn Særp også. Sitter og slapper av og forbereder meg til grusritt i Halden i morgen. Blir nok varmt, men er heldigvis ikke så langt! :)

Harald HM

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Sen jobbing på en lørdag, men idi... Hrmmh kunder som kommer 10 på. Vel ikke bra å irriterte seg for mye som Coverdale og Marsden synger: might Just take your life ;)
    Vis vedlegget 496493
    Ølen er jekker, nå skal denne i ovnen
    Vis vedlegget 496494

God helg folkens
    Takk det samme, V.

Burn står pent i hylla i heimen her hos meg. Men må nok innrømme at den ikke har snurret rundt siden midt-70. Må se å få børstet støvet av den og tatt en lytt:cool:

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Vipa: Kan det være Sareptaveien? Ute på Gressvik?:rolleyes: Den nevnte historien henspeiler iallefall på Sareptas krukke. Den ble gitt en kvinne fra Sarepta av Gud selv, og hver eneste morgen inneholdt den mel nok til å bake dagens brød.

vipa

Høyttalerhviskeren
    Ble medlem
    08.01.2016
    Antall liker
    9.768
    Sted
    Torget vurderinger
    1
    Jepp, The very one! Utkikkspunktet er på slutten av den såkalte Onsøy Runden jeg pleier å sykle med gutta i CK øst , denne gangen solotur. Fin tur var det med eller uten utømmelig krukke ;)

Harald HM

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Vipa: Kan det være Sareptaveien? Ute på Gressvik?:rolleyes: Den nevnte historien henspeiler iallefall på Sareptas krukke. Den ble gitt en kvinne fra Sarepta av Gud selv, og hver eneste morgen inneholdt den mel nok til å bake dagens brød.
    Auditor tok jo den. Jeg var vel inne på tanken, men fant ikke noen gode spor på Google. Må jo bare beklage så masse at jeg ikke tok navnet, selv om Onsøy var mitt ungdoms paradis. Gressvik og Hankø og Elingaardkilen og Engelsviken og Lervik og Sjæløya og alt det der. Glade minner. Kjente jo naturen fra bildet ditt, V, men umulig for meg å triangulere tilbake til nevnte krukke. Eller hva det var;)

Uansett: tar nye utfordringer fra neste Tour de Onsøy:cool:

vipa

Høyttalerhviskeren
    Ble medlem
    08.01.2016
    Antall liker
    9.768
    Sted
    Torget vurderinger
    1
    Auditor tok jo den. Jeg var vel inne på tanken, men fant ikke noen gode spor på Google. Må jo bare beklage så masse at jeg ikke tok navnet, selv om Onsøy var mitt ungdoms paradis. Gressvik og Hankø og Elingaardkilen og Engelsviken og Lervik og Sjæløya og alt det der. Glade minner. Kjente jo naturen fra bildet ditt, V, men umulig for meg å triangulere tilbake til nevnte krukke. Eller hva det var;)

He he, ikke alltid lett å ta hint fra den store eventyrboka, stay tuned for flere sykkelquis. I morgen er det siste del av Halden karusellen: ormtjernrittet som gjelder :)

Harald HM

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1

He he, ikke alltid lett å ta hint fra den store eventyrboka, stay tuned for flere sykkelquis. I morgen er det siste del av Halden karusellen: ormtjernrittet som gjelder :)
    Riktig god tur, V. Der har jeg aldri vøre, men blir det tid til et bilde kan vi kanskje lære noe nytt. Auditor finner sikkert ut hvor du stoppet opp for en «snap»;)

vipa

Høyttalerhviskeren
    Ble medlem
    08.01.2016
    Antall liker
    9.768
    Sted
    Torget vurderinger
    1

Riktig god tur, V. Der har jeg aldri vøre, men blir det tid til et bilde kan vi kanskje lære noe nytt. Auditor finner sikkert ut hvor du stoppet opp for en «snap»;)
    Blir nok et bilde før eller etter da Harald, når man har fått på startnummer og Fløyta går så er det full fres til man stuper he he

vipa

Høyttalerhviskeren
    Ble medlem
    08.01.2016
    Antall liker
    9.768
    Sted
    Torget vurderinger
    1
    Eller bare Haldenkanalen. Langtur Vipa?
    Jeg har syklet ritt i Halden kommune, ormtjernrittet. Under oppvarmingen så syklet jeg en tur ned til... Brekke sluser! Der kan jo båter bli sluset fra et nivå til et annet! :)
    Er helt tom for energi nå så ligger an til en tidlig kveld i Casa Vipa

Sist redigert:

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Vipa: Apropos Halden: Har du vært ute på Helle i det siste? Har ei venninne der..

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Vipa: Det er verre å være brødløs enn å være PÅ Brødløs, for å si det sånn..Ikke så altfor langt unna Tistedal..

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Vipa: Du har bytta bil?

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Vipa: Brukt ei halv årslønn på ny sykkel?

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Vipa: Nuvel... ei halv, rød årslønn, da... VFR er driftssikker nok, men hadde jeg selv kunnet kjøre motorsykkel ville det definitivt vært en Triumph. Med sidevogn;) Som den Hagrid har i HP & The Deathly Hallows..Den, Speed Twin, Bonneville og Trident Sprint 900/Daytona Speed Triple er det jeg personlig kaller sexy sykkel... Inkludert der er det også etpar Ducatis. Fattern restaurerte en belgisk Sarolea da jeg var liten, stefar min kjørte Kawa Z650, 1978...;) Sistnevnte sykkel ble jeg regelrett forelska i...Visste du at mannen som er sveiseansvarlig hos italienske Solidsteel har fortid hos Ducati? Gjallarhorn Audio har nettopp overtatt distro i Norge etter T.AA/Lyric, så ta gjerne en kikk der. Har hatt en Solidsteel 3.5 i årevis..

Sist redigert:

vipa

Høyttalerhviskeren
    Ble medlem
    08.01.2016
    Antall liker
    9.768
    Sted
    Torget vurderinger
    1
    Vipa: Nuvel... ei halv, rød årslønn, da... VFR er driftssikker nok, men hadde jeg selv kunnet kjøre motorsykkel ville det definitivt vært en Triumph. Med sidevogn;) Som den Hagrid har i HP & The Deathly Hallows..Den, Speed Twin, Bonneville og Trident Sprint 900/Daytona Spped Triple er det jeg personlig kaller sexy sykkel...Fattern restaurerte en belgisk Sarolea da jeg var liten, stefar min kjørte Kawa Z650, 1978...;) Sistnevnte sykkel ble jeg regelrett forelska i...
    Fine klassikere du nevner, en kompis er Triumph fan og har 3 stk i nm condition. Vakre kreasjoner. :)

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.220
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    ...stefar min kjørte Kawa Z650, 1978...;) Sistnevnte sykkel ble jeg regelrett forelska i...
    Det var en fin liten "tass" det, selv om det var storebroren som var sikleobjektet den gangen.

vipa

Høyttalerhviskeren
    Ble medlem
    08.01.2016
    Antall liker
    9.768
    Sted
    Torget vurderinger
    1

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.220
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Vipa. PTB: Elsker Triumph/klassisk Kawa, jeg ! MEN: Jeg liker det ikke når motorsykler har motor som kubikkmessig er like store som på en moderne bil. Altså: 500, 650 eller 900 skal det være. Under liter´n. Paradokset da er at det nettopp er Triumph som har putta inn verdens kubikkmessig største motor i en serieprodusert sykkel.

Sist redigert:

vipa

Høyttalerhviskeren
    Ble medlem
    08.01.2016
    Antall liker
    9.768
    Sted
    Torget vurderinger
    1
    Vipa. PTB: Elsker Triumph/klassisk Kawa, jeg ! MEN: Jeg liker det ikke når motorsykler har motor som kubikkmessig er like store som på en moderne bil. Altså: 500, 650 eller 900 skal det være. Under liter´n. Paradokset da er at det nettopp er Triumph som har putta inn verdens kubikkmessig største motor i en serieprodusert sykkel.
    Ja, men da er det vel innafor med min 750 :)

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.287
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Gammel sykkel er morro. Jeg og min far bygde opp en slik for en god del år siden.. absolutt en av mine favoritter. Hinsides lyd med kerker anlegget og 4stk k'n filter på gasserne.. :) den vi bugde endte opp med en mørk lillafarge.. ble meget pen.

1980 kawasaki ltd1000

maxresdefault.jpg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn