Ja da har Vipa fått skjønnhetssøvnen sin, drukket en liten bøtte kaffe og er klar for litt skriblerier. Jeg får dra en
@iGran 
og skrive noen ord i min egen tråd
siden
@alfegutt ikke har sin egen.
Jeg kom til et trivelig og møblert hjem hvor jeg kunne ane duften av fersk bakverk og hadde bare kommet innenfor døra før
@eksu dukket opp.
Vi startet besøket med det før omtalte bakverket deilige kanelsnurrer og kaffe fra fancy, smancy kaffemaskin.
Alfegutt fortalte litt om anlegget han har bygget selv, tankene bak osv.
Forsterkeren er en singel ended triode uten feedback og på 2x6 watt ( jaggu avgir den mye varme for å produsere disse

)
Den driver høyttalerene med diskant og mellomtone med papirmembraner fra Seas.
Her er det ikke benyttet noe delefilter.
Artig detalj med en "rørklokke" som Alf har laget. Bass høyttalere står bak og synes ikke. Her er det benyttet moderne teknologi og de drives av 2 hypex forsterkere på 250 watt. Elementene vender bakover og bruker hele veggen som refleksjon ( Allison prinsippet ) tror jeg det var.
Vi spilte litt forskjellig, Diana Krall, Tracy Chapman, Willy Nelson og jeg fikk en so som ungdommen likar Billie Eilish. Hørte også Snowy White og litt elektronika fra Malia og Boris Blank ( fra Yello)
Jeg er imponert over hva Alf har fått til helt på egenhånd, lydbildet oppleves som åpent og med fint dybde perspektiv. Bassen er tørr og fin selv om den ikke går veldig dypt. Var litt mer "kropp" på Malia og Boris her hjemme. Jeg likte veldig godt varmen i stemmer hos Alf.
Tre Kæll, godt bakverk og kaffe, god musikk
Blir en flott Tirsdags kveld ut av det.
Takk for invitasjonen A.
Ps. Alt av beskrivelser av anlegget er ut av hukommelsen og tar forbehold om at jeg husker feil...